Je počúvanie metalu zlé?

Otázka:
Zdravím mám na vás otázku počúvam metal. Z rôznych strán počúvam, že to je zlé. Ale tak ja na tom nevidím nič zlé pokiaľ človek nepočúva pesničky v ktorých sa vzýva satan počúvam konkrétne kapelu Rammstein, ktorá vôbec nevzýva satan ani peklo nespomína, sú to ateisti. Tak sa chcem spýtať či sa aj tak dopúšťam hriechu a  tak isto ako to je pesničky v ktorých sú vulgarizmy. V tomto prípade mám na mysli také pesničky, ktoré fakt majú normálny text povzbudzujú ma keď sa mi nič nechce a  ale ten človek tam zanadáva. Ďakujem

 

Odpoveď:
Ježiš nám v evanjeliu hovorí: „„Dávajte pozor na to, čo počúvate!“ (Mk 4, 24). 

Hudba je vyššia širokospektrálna forma komunikácie, ktorá pôsobí predovšetkým na emócie a podvedomie človeka. Niektoré formy hudby dokonca potláčajú kritické myslenie. Hudba je odrazom vnútra jej tvorcu. Ak ju nekriticky prijímam, v mojom vnútri sa sprítomňujú stavy autora skladby. Pieseň ma doslova naladí na jeho stavy. V hudbe sa okrem slov používa najmä veľa symbolov a metafor. 

Metalová hudba je agresívna, vyjadruje vzburu, rebéliu, bezbrehú slobodu, telesnosť, živelnosť, v prípade Rammsteinu aj sexizmus, ktorý vidno s giest hudobníkov, ktorí sa pri niektorých koncertoch chytajú za prirodzenie alebo z priložených aparátov na prirodzenie vytryskuje oheň. Nesledujem túto kapelu sytematicky, ale viem, že raz na Helloween, čo je sviatok satanistov, vystúpili na koncerte nahí. Hoci vystupujú ako neveriaci, predsa sa v ich symbolike objavujú aj náboženské symboly – mýtický vták so šľahajúcim ohňom z krídel ale aj horiaci kríž na zadnej strane CD albumu Live in Berlin. Napokon aj ich názov majú umelecky napísaný v tvare kríža. V ich tvorbe sa objavujú aj témy propagujúce kanibalizmus a iné, ktoré majú od krásy, harmónie, dobra, lásky, pokoja a ďalších, ktoré sú vlastné kresťanstvu, veľmi ďaleko. Poznám osobne viacero satanistov a viem, že tí praví satanisti sa na verejnosti predstavujú ako neveriaci. To len na margo toho, že ich vystupovanie ako ateistov neznamená, že s diablom nemajú nič. Ich vystupovanie a štýl sú v kontraste s prejavmi Ducha Svätého a ľudí, ktorí sú ním vedení a inšpirovaní. V kontraste znamená v protiklade. A to nemôže byť dobré. Otázkou nemá byť či ja alebo vy na tom niečo vidíte zlé… Ani človek, ktorý nie je odborníkom automechanikom nemusí podľa zvuku motora poznať nejakú chybu. Ale odborník to začuje. Alebo hudobník počuje aj nejmenšie falošnosti alebo vybočenia z rytmu… Hlavné je, ako to vidí Boh a ako to ladí s prejavmi Ducha Svätého. Keby ste poznali vyjadrenia samotných metalových hudobníkov, vedeli by ste ako to chodí. Že hudba má len dve možnosti – Buď vás vedie k Bohu alebo tam dole… Že hudba nie je ateistická, ale že je určitou formou náboženského vyjadrenia.

Ale ak niekto nemá osobný vzťah s Bohom a nie je naplnený jeho Duchom, vieru žije iba povrchne a v skutočnosti žije telesne, ten nepochopí, čo je na metale zlé, prečo ho nepočúvať a aké prejavy má hudba inšpirovaná Duchom Svätým a aké hudba inšpirovaná diablom. Kapelu Rammstein propagujú na svojich stránkach aj tie najsatanistickejšie webové stránky. Asi to o niečom svedčí. A piesne, kde sú nadávky? Ak je nadávka – kliatie hriechom a ja milujem Boha, prečo by som mal počúvať to, čo Boh nemiluje, keď si môžem vybrať pieseň bez nadávok?!

Prajem Vám, aby ste spoznali skutočnú Božiu lásku a moc jeho Ducha, aby ste boli vnímavý na jeho vnuknutia a vôľu. Nech Vás k tomu vedie Panna Mária, Pomocnica kresťanov, ktorá má dnes sviatok.

Pán Vám žehnaj!

Pavol Hucík

39 thoughts on “Je počúvanie metalu zlé?

  • 8. mája 2022 at 15:36
    Permalink

    Z tym co je tu napisane nesuhlasim, nechapte ma zle, ale typ hudby nemoze byt zlí. Ide o to o com sa v tej pesnicke spieva napr. Ked sa niekde spieva o vrazdeni demonoch a pod. Sanozrejme je to zle ale to nerobi z celeho zanru zlu vec ta pesnicka a pravdepodobne aj skupina je taka nie ten zaner, napr. Skupina skilled song hero mi nepride ako hriesny song , potom ru je od rovnakej skupiny song resistance u toho uprimne velmi neviem, a potom tu su songy o vrazdeni a podobne a tie uz su zle. Toto je moj nazor

    Reply
  • 17. marca 2022 at 17:03
    Permalink

    Ozaj nechápem ako by mohlo byť počuvanie metalu zlé, sám som metalista, textom často ani nerozumieť. Ak ho človek nepočuva s úmyslom urážať Boha, povzbudzuje ho, tak s tým náš pán naopak absolutne súhlasí, sám si ho sem tam počúvne a z radosťou;).
    Bolo by dobré aby tý, ktorý tu radia ĺudom ozaj Boha poznali, dúfam, že ozaj majú teologické vzdelanie?

    Reply
  • 13. októbra 2020 at 20:10
    Permalink

    Pán Hucík, som metalista a s článkom nesúhlasím z viacerých dôvodov. Zas a znova ste ale ukázali, že píšete o niečom, čomu absolútne nerozumiete. Čo Vám dáva právo sa vyjadrovať k veciam, o ktorých nič neviete? Len to, že ste kňaz a v minulosti ste mali skúsenosť s okultizmom?

    „Metalová hudba je agresívna, vyjadruje vzburu, rebéliu, bezbrehú slobodu, telesnosť, živelnosť“.
    Ak by ste si skutočne naštudovali problematiku vedeli by ste, že existuje mnoho druhov metalu. Folk, black, doom, industrial, drone…a white metal. Áno, existuje samostatný žáner „kresťanského metalu“. Jeden čas bol dokonca aktívny františkánsky mních – hudobník vystupujúci pod umeleckým menom Fratello Metallo. Emeritný opát benediktínov Notker Wolf hrá roky v rockovej kapele.

    Sám často chodím na koncerty a poznám viacero metalistov. Nikdy som nezažil, že by nejakí na koncertoch usporadúvali orgie, robili „živelné obscénne veci“ alebo šírili nenávisť (ak robili bordel, vždy šlo o pár jednotlivcov). Naopak, metláci mi prídu ako jedni z najslušnejších ľudí, akých vo svojom okolí poznám. Vyblbnú sa v moshpite na koncerte (a ja s nimi) a mimo koncertu sú kľudní.

    Metal nie je len o satanizme a temných silách. Samozrejme, existujú skupiny, ktoré sa vyslovenie hlásia k satanizmu. Mnohé iné však čerpajú z histórie, mytológie, literatúry či fantasy sveta. Ako príklad uvediem Arkonu (slovanská mytológia), Wind Rose (Tolkien) Blind Guardian (fantasy, mytológia) alebo Rhapsody of Fire.

    Mimochodom, naozaj dokážete z toho obrovského množstva metalových kapiel vybrať iba Rammstein alebo Helloween a na nich ako na príkladoch „zlého metalu“ postaviť celý článok? Pustite si napríklad Ohne Dich alebo I Want Out a pochopte, že svet metalu (a svet celkovo) je omnoho rozsiahlejší, než Váš uzučký pohľad na svet.

    Váš názor je jednostranný a naivný a namiesto osvety môže napáchať veľa škody. Kresťanstvo prezentujete ako niečo nepoškvrnené a harmonické, metal ako zlý. Odporúčam Vám aby ste si (zvlášť ako kňaz) naštudovali dejiny vlastnej cirkvi, hlavne tú brutalitu, ktorú za stáročia svojej existencie napáchala.

    Reply
    • 8. mája 2022 at 15:41
      Permalink

      Z tymto suhlasim zaner nieje zly a to ze par metalistou su taky, neznamena ze vsetci su taky

      Reply
  • 3. júla 2020 at 11:51
    Permalink

    Ja zase nesúhlasím. Počúvam Sonatu Arcticu, power metal a táto hudba ma privádza k Bohu. Napríklad pieseň My land. To je totálny opis raja a padlého človeka. Nič viac, nič menej. Žiaden náznak satanizmu. Pieseň Replica zas opis Kristovej samoty na kríži. Človek si nájde a každý vníma niečo iné. Hovoriť, že agresívne bicie musí všetkých rozrušovať, to je asi ako hovoriť, že všetkým musí chutiť paradajka.
    Vrieskanie nie je hriech. Aj Ježiš musel vrieskať z plného hrdla, aby ho pod kopcom počulo 5000 mužov (ženy a deti ani nerátame), lebo vtedy mikrofóny neboli, všakže…
    A existuje ešte aj kresťanský blackmetal. Napríklad Antestor. Odporúčam pre tých, čo majú radi naozaj „tvardu muziku“

    Reply
  • 14. marca 2020 at 0:27
    Permalink

    Som metalista a kresťan a aj keď sú niektoré hudby proti kresťanstvu a sú dobré tak si ich vypočujem. A to si vy hovoríte kresťania a súdite druhých podľa hudby.

    Reply
  • 3. júna 2019 at 16:30
    Permalink

    Odkaz pre SATAN:
    No odpovedal si si sám chlapče:a od cirkvi sa dištancujem na veľkú vzdialenosť.
    Synak tu máš zopar viet o ktorých Kristus hovorí : Peter Ty si skala.
    Alebo čo na zemi rozviažeš….. Tym dal legitimitu cirkvi RIMSKOKATOLICKEJ.
    A to že su kňazi ktorí vraj zneuživaju deti (uvedieš koľko ich bolo odsudených ?) no tak bnudeš s nimi v PEKLE.
    synu a keď ťa napadne povedať mi ateisticku vetu: nestraš ma peklom, tak ja ti hovorím: budeš taký frajer aj na smrteľnej posteli?
    Aj ja som počuval taku hudbu ako TY. Resp. tie tvoje kapely boli oproti tomu čo som počuval ja hluposti. Ja som počuval veči od firiem Odium rex, a Agonia. No svetá cirkev a sv. spoveď ma tej SATANOVEJ pliagy zbavili..

    Reply
    • 8. mája 2022 at 15:50
      Permalink

      To kolko bolo odsudenych nic nedokazuje ale aj v novynach bolo ze od roku 1950 lem v francuzky farary zneuzili 216 000 deti

      Reply
    • 1. decembra 2022 at 8:49
      Permalink

      Len aby si v tom pekle nebol aj ty.

      Reply
    • 1. decembra 2022 at 15:20
      Permalink

      To ma niekto hladat ze kolko presne bolo odsudenych, ja som kristan ale uprimne nechapem, vyhrazate sa peklom za povedanie potvrdenych faktov, odmietate Krstit, a ja sa pytam ak to je satanova pliaga co biely metal/ metal co robia farary knazi a metal o bohu a pod.?

      Reply
  • 30. mája 2019 at 16:26
    Permalink

    Vám to inak švitorí…Mimochodom kritické myslenie potláčajú práve náboženstvá….Proste veriť boha, slepo v neho veriť – tak ako to praktizujú veriaci je priamo v rozpore s kritickým myslením….Toto je fakt smiešne….

    Reply
    • 22. januára 2020 at 17:57
      Permalink

      My v neho slepo neverime. My sme zakusili Jeho pritomnost vo svojom zivote. Preto v Neho verime. Ti, ktori netusia o com to je, sa ani inak nemozu vyjadrit. A pritom som clovek, ktory momentalne zaziva odklon od Boha. No zazil som velku pritomnost Boha. Odkedy som prestal zit ako vtedy, tak nie som spokojny. Ale viem, ze existuje a raz to uvisite aj vy ostatni.

      Reply
      • 13. októbra 2020 at 22:30
        Permalink

        Ten pasívne agresívny záver Vašej odpovede je nádherný. Takto vyzerá láska k blížnemu v praxi?

        Reply
  • 29. mája 2019 at 10:24
    Permalink

    Vsetko co napisal Pavol Hucík ako odpoved je spravne. Popisal to uplne presne. Takto to funguje.
    Ked clovek zacne kracat za Kristom, zacne ho to tahat k uplne inej hudbe ako je metalova ci rokova.

    Reply
  • 28. mája 2019 at 8:58
    Permalink

    Dmnievam sa ze tento clanok pisal niekto kto je sice fundovany z pisma, ale Boha nepozna vobec. Nechapem preco vobec riesis svetsku hudbu? Kazda hudba ktora nechvali Boha, Jezisa alebo Ducha Sv. je neveriaca. A kazda hudba kde su v texte ruhajuce, negativne, sexisticke, alebo slova vyzdvihujuce „zlo“ tak su satanisticke. Satan prvym menom Lucifer „svetlo“(ked bol este najmilsim, najvyssie postavenym Bozim Anjelom, ktory mal na starosti okrem ineho hlavne nebesku hudbu) bol zosadeny preto ze sa vzburil lebo sa domnieval ze on by vedel lepsie spravovat vecnost ako Boh… A tak je nutne povedat, ze PYCHA bol prvy hriech. Nebudte pysni, budte otvoreni, dajte si poradit bez toho aby utrpelo vase ego. Vzdelavajte sa citajte bibliu. Moja rada pre autora prestan oblbovat ludi s vasim falosnym „bohom“ Mariou! Kracas po sirokej ceste, ohrnas sa tu pismom a v zapeti sa ruhas a vyzdvihujes Mariu? Si falosny prorok aj o tebe hovoril Jezis. A to ze nesvatite sobotu, spravili ste si modly a upravili pismo (ake su prve 4 prilazania!) Toto vam nebude pocitane za dobre ale naopak. Krstite nemluvnata hamba, kedy bol krsteny Jezis? Co povedal v koho mene mate krstit? V mene Jezis! Aky svaty? ake litanie svatych atributy? Je len Boh Otec, syn Jezis a Duch Svaty toto je trojjedinyBoh!!! celibad? Ake su potom nasledky? Kde to kazal Jezis? Kde toto je v Bibli napisane? Kalich ohavnosti pozdvihujete a vediete do pekla miliony ludi, ktori Jezisa Krista nespoznali len vdaka vam. Prajem vam aby ste nasli Boha a nebalamutili, neklamali, nezvadzali nabozenskymi hlupostami ako zakonici a farizeji.

    Reply
    • 28. mája 2019 at 19:37
      Permalink

      genialne povedane. pecka

      Reply
    • 29. mája 2019 at 10:28
      Permalink

      Denis, absolutne suhlasim s 1. polovicou tvojej reakcie.
      2.polovica je len utok na jedinu pravu, Kristom zalozenu cirkev – katolicku. Na zaciatku vsetkych tzv. protestantskych cirkvii bola PYCHA o ktorej sam pises. A vsetky vase utoky su okrem pychy aj prejavom velkej neznalosti, ci uz cirkvi alebo pisma.

      Reply
    • 12. apríla 2021 at 18:27
      Permalink

      Prepáčte, ale nedá mi nezareagovať na Váš komentár o Márii. Keď sám Boh si ju vybral ako matku pre jeho Syna, kto ste Vy, že sa opovažujete ju nazývať falošným „bohom“. Keď sám Boh Máriu vyzdvihol na takýto stupeň vznešenosti, že bola hodnou sa stať Božou Matkou, kto ste Vy, že sa opovažujete sa o Nej takto vyjadrovať? Alebo si myslíte, že Božou Matkou sa mohla stať hocijaká žena, alebo snáď Vy pochybujete o Božom rozhodnutí?

      Reply
  • 28. mája 2019 at 2:40
    Permalink

    Odpoveď na tú otázku je celá zlá. Som pokrstený a od cirkvi sa dištancujem na veľkú vzdialenosť. Počúvam metal od mala a nikdy nebol problém, či sa tam spieva o satanovi alebo nie. Ale čo už v posledných rokoch dokazuje cirkev a jej tzv. ovečky a služobníci je ešte horšie ako vzývanie samotného satana. Zneužívanie detí cirkevnými hodnostármi je ešte horšie. A nevidím na tom nič zlé, keď niekto počúva metal. Ja osobne počúvam Behemoth, Belphegor a podobné skupiny. A nech ma teraz všetci pánbožkári odsúdia a zatratia.

    Hail Satan

    Reply
    • 3. júna 2019 at 16:26
      Permalink

      No odpovedal si si sám chlapče:a od cirkvi sa dištancujem na veľkú vzdialenosť.
      Synak tu máš zopar viet o ktorých Kristus hovorí : Peter Ty si skala.
      Alebo čo na zemi rozviažeš….. Tym dal legitimitu cirkvi RIMSKOKATOLICKEJ.
      A to že su kňazi ktorí vraj zneuživaju deti (uvedieš koľko ich bolo odsudených ?) no tak bnudeš s nimi v PEKLE.
      synu a keď ťa napadne povedať mi ateisticku vetu: nestraš ma peklom, tak ja ti hovorím: budeš taký frajer aj na smrteľnej posteli?
      Aj ja som počuval taku hudbu ako TY. Resp. tie tvoje kapely boli oproti tomu čo som počuval ja hluposti. Ja som počuval veči od firiem Odium rex, a Agonia. No svetá cirkev a sv. spoveď ma tej SATANOVEJ pliagy zbavili..

      Reply
    • 3. júna 2019 at 16:29
      Permalink

      No odpovedal si si sám chlapče:a od cirkvi sa dištancujem na veľkú vzdialenosť.
      Synak tu máš zopar viet o ktorých Kristus hovorí : Peter Ty si skala.
      Alebo čo na zemi rozviažeš….. Tym dal legitimitu cirkvi RIMSKOKATOLICKEJ.
      A to že su kňazi ktorí vraj zneuživaju deti (uvedieš koľko ich bolo odsudených ?) no tak bnudeš s nimi v PEKLE.
      synu a keď ťa napadne povedať mi ateisticku vetu: nestraš ma peklom, tak ja ti hovorím: budeš taký frajer aj na smrteľnej posteli?
      Aj ja som počuval taku hudbu ako TY. Resp. tie tvoje kapely boli oproti tomu čo som počuval ja hluposti. Ja som počuval veči od firiem Odium rex, a Agonia. No svetá cirkev a sv. spoveď ma tej SATANOVEJ pliagy zbavili..

      Reply
    • 3. júna 2019 at 16:32
      Permalink

      No odpovedal si si sám chlapče:a od cirkvi sa dištancujem na veľkú vzdialenosť.
      Synak tu máš zopar viet o ktorých Kristus hovorí : Peter Ty si skala.
      Alebo čo na zemi rozviažeš….. Tym dal legitimitu cirkvi RIMSKOKATOLICKEJ.
      A to že su kňazi ktorí vraj zneuživaju deti (uvedieš koľko ich bolo odsudených ?) no tak bnudeš s nimi v PEKLE.
      synu a keď ťa napadne povedať mi ateisticku vetu: nestraš ma peklom, tak ja ti hovorím: budeš taký frajer aj na smrteľnej posteli?
      Aj ja som počuval taku hudbu ako TY. Resp. tie tvoje kapely boli oproti tomu čo som počuval ja hluposti. Ja som počuval veči od firiem Odium rex, a Agonia. No svetá cirkev a sv. spoveď ma tej SATANOVEJ pliagy zbavili..

      Reply
  • 27. mája 2019 at 17:17
    Permalink

    Nesúhlasím s týmto článkom teda s jeho autorom. Metal je najmä o láske k hudbe a k ľuďom a nie o satanizme. 90 per cent Metalu nemá zo satanizmom nič spoločné. To že niekto spomína v texte diabla a peklo ešte neznamená, že sa tam chce dostať. Na rozdiel od kňazov a biskupov ktorí peklo a diabla nespomínajú vôbec lebo v to už neveria.

    Reply
  • 27. mája 2019 at 16:35
    Permalink

    Pokiaľ platíš dane,a dodržuješ zákon môžeš si robiť a počúvať čo chceš.Kopa politikov metal nepočúva a sú horší ako Lucifer.

    Reply
  • 27. mája 2019 at 16:27
    Permalink

    citujem „krásy, harmónie, dobra, lásky, pokoja a ďalších, ktoré sú vlastné kresťanstvu,“ o akej krase, harmoni a dobre to hovorime? O pedofilnych knazoch? O podvodnych fararoch a biskupoch, ktori okradli o majetky ludi a odmietli im to vratit? O miliardach, ktore cirkev nakradla od hlupych veriacich a tym im znicili zivoty? O zlatyych tronoch a pedofilno homosexualnych party, ktore organizuje cirkev pre svojich vysokopostavenych hodnostarov? O akom krestanskom dobre to prosim hovorime? 🙂

    Reply
  • 27. mája 2019 at 14:18
    Permalink

    Toto zas musel písať človek že jedna teta povedala a bude to tak, lebo metal je zlý, to nesmieš počúvať. Prečo nekritizujete rap? Alebo ten je dobrý? Samé vulgarizmy, nadávky, ponižovanie, atď. Metal ma rôzne zanre a netreba to komplet hodiť do rovnakeho vreca. A ďalšia vec. Helloween sviatok satanistov? Nehnevajte sa, ale vám to musí dobre piecť na hlavu. Takže pan redaktor, vidíme sa v pekle, metalu zdar a pustite si ac/DC highway to hell

    Reply
  • 27. mája 2019 at 13:36
    Permalink

    Halloween (nie Helloween, to je metalova kapela), urcite nie je sviatok metalistov. Dostudovat prosim.

    Reply
  • 27. mája 2019 at 13:06
    Permalink

    Ako perlicka, tu je text Helloween – Lavdate Domivm z roku 1998. Prelozte si z latinciny, skor ako tu kapelu zacnete „hadzat pod vlak“:

    Lyrics
    Hallelvja, homines,
    Gavdete de domino,
    Qvi donat vita omnes, qvod amat nos!
    Hallelvja, mi devs,
    Tv vivis omnipotens,
    Tv es semper benignvs, tv amas nos!
    Pater noster in caelis
    Totvm orbem terrae regnat
    Et vincit diabolvm timorem et omnivm hominvm
    O lavdate dominvm!
    Praedicate devm
    Amate creatorem,
    Qvi creavit mvndvm
    Oh, lavdate dominvm!
    Ecce, et te vvlt Jesvs liberare,
    Dvcere per vitam tvvs amicvs, gavde tv!
    Amici, dimittite
    Mente malam pravamqve!
    Anima accipite salvam fidem!
    Jesvs Christvs in crvce
    De vita decessit dolens
    Said de morte resvrrexit lvx mvndi nova
    O lavdate dominvm!
    Filivm Jesvm Christvm
    Omnivm redemptorem
    Et spiritvm sanctvm!
    O lavdate dominvm!…

    Songwriters: Michael Weikath
    Lavdate Dominvm lyrics © Warner/Chappell Music, Inc

    Reply
  • 27. mája 2019 at 13:00
    Permalink

    Prosim aspon neklamte. Ublizujete tym ludom. To je hriech.

    Ukazka klamstva:
    „Nesledujem túto kapelu sytematicky, ale viem, že raz na Helloween, čo je sviatok satanistov, vystúpili na koncerte nahí.“

    Loz 1: Ja tvrdim, ze nikdy nevystupili nahi. Ak ano, dokazte to.
    Loz 2. Helloween je skomolenina, ktora neznamena nic. Ak mate na mysli „Halloween“ tak je to anglicka modifikacia vyrazu „All Hallows Eve“, coz je Svatok vsech svatych.

    Dodatok: v kapele Helloween hraju veriaci ludia.

    Reply
    • 28. mája 2019 at 11:17
      Permalink

      Aby sme nezabudli na kapely ako Stryper napr. ktori su silni presadzovatelia krestanstva… pan ktory napisal tu „Odpoved“ by mal vediet ze existuje protiekvivalent „black metalu“ cize Satanistickeho metalu zvany „White Metal“ ktory je cisto krestansky (kapely Leviticus, Jerusalem, Stryper, Barren Cross a ine, v nasich koncinach napr. kapela Kreyson).

      Reply
  • 27. mája 2019 at 7:59
    Permalink

    Nie, nie je to zlé. Naša celá rodina počúva metal. Na našom vzťahu k Bohu to nič nezmenilo. Ja som aj v metalovej kapele a snažím sa cez texty a hudbu šíriť svoje pocity a myšlienky. Mnoho metalových kapiel má neškodné texty, existujú aj kresťansky zamerané (Betraying the Martyrs, Antestor, Slechtvalk, Crimson Moonlight…). V tom je krása, v diverzite tohoto žánru. Kto chce kresťanský metal, nájde. Samozrejme sú aj satanistické kapely, ale tých je len pár.

    Reply
    • 27. mája 2019 at 15:48
      Permalink

      Výborne,na metale naozaj nie je nič zlé,človek má slobodnú vôľu a dokážete si vybrať medzi dobrom a zlom

      Reply
    • 27. mája 2019 at 16:35
      Permalink

      Satanistickych kapiel je len pár? A čo je potom celá black metalová scéna?

      Reply
  • 26. mája 2019 at 23:23
    Permalink

    Urcite pocuvanie metalu nie je zle. nepocuvaj tohto cloveka. porozmyslaj ako moze byt hudobny zaner zly? hriech?. potom co pop je ok? aj rap? alebo jazz? ide oto kto tu hudbu spieva ako ziju ocom spievaju. ak si krestan a chces pocuvat metal tak si pozri Antidemon, For Today, August Burns Red, War Of Ages, Sleeping Giant. takze davaj pozor nato co pocuvas. nie nazor ludi ale to ako to naozaj je pocuvaj poriadne a vyberaj si.

    Reply
  • 26. mája 2019 at 22:15
    Permalink

    Takze je to v poriadku ak dobre citam.. Dakujem!

    Reply
  • 26. mája 2019 at 12:58
    Permalink

    Metal vznikol z klasickej hudby, takže aj keď budem počúvať Chopina alebo Beethovena bude to proti vôli Boha? Boh nám dal voľnosť a slobodnú vôľu, takže je len na nás čo budeme počúvať. A naviac v danom evanjeliu sa hovorí „Dávajte pozor na to, čo počúvate.“ . Nikde nevidím, žeby sa spomínalo „nepočúvajte metal“ a metal nie je len bezduché vrieskanie do mikrofónu ako si väčšina z vás myslí, ale aj napríklad aj krásne pokojné balady. So všetkým prepáčením, ale vaša odpoveď znie veľmi fanaticky a zaujato. (týmto nechcem nikoho pobúriť)

    Reply
  • 26. mája 2019 at 10:04
    Permalink

    Ľudia čo počúvajú metal sú väčšinou kľudný a pokojný ľudia a táto hudba uvoľňuje stres a je to pocit oddychu v hlave v mysli. Proste ak máte hocijaké pocity ale to je jedno či to je metal alebo nie, tak prečo sa tomu brániť, prečo sa obmedzovať?

    Niekedy sa nadávky používajú pretože sa to môže hodiť do danej situácie ale nieje to výhradne nutné, ale niekedy sa to nedá nijak inak vyjadriť.

    Keby som mal počúvať pop, alebo stále len veselé pesničky tak si mýlim že som skôr negatívny ako keď sa človek „vybúri“ na metale alebo rocku.

    Tak či onak hudba je tu presne preto aby sme z nej mali nejaké pocity.

    Reply
  • 26. mája 2019 at 10:03
    Permalink

    Celé zle! Ja som veriaci a som METALISTA a rovnako moja najmladšia dcéra (14). Vybrať si len to najhoršie a zverejniť môže len manipulátor a neznalec! Najkrajšie svetové balady naspievali práve metalisti. Ľudská bytosť počúva hudbu a vníma text(možno aj preklad) si musí uvedomiť že Metal nie je len „o tom zlom a o Satanovi“ ale môže mať úplne opačný efekt. Niektoré metalové texty dajú človeku oveľa viac duchovna ako nedeľná kázeň niektorých farárov. Pán Hucík, desať rokov som bol miništrantom , vyše dvadsať rokov mám vlastnú rodinu a musím povedať na plné ústa že názory ako ten Váš vedia ľuďom nie iba pomôcť ale aj poriadne ublížiť!!!
    Moja najmladšia dcérka vyhráva všetky matematické súťaže, veľmi dobre sa učí a je naozaj slušná. Raz prišla zo školy smutná,..plakala. Rodičia totiž nepustili dve kamarátky s touto“Metalistkou“ na vianočné trhy. Až na rodičovskom združení priznali :“ prepáčte ale to farár mal takú kázeň, my nechceli ublížiť vašej dcérke“. Škoda že tie matky nemajú Super farára ako máme my, tiež je METALISTA naj farár akého som poznal.
    Na spestrenie pridávam link na skladbu od Progresive-metalovej kapely ‚ Dream theater‘ . Táto mi veľmi pomohla keď sa môj 13 dňový vnučik premenil na Anjela .
    Prajem Vám všetkým dobrým, zlým aj nezaradeným všetko len to najlepšie a nádherný slnečný deň.
    https://youtu.be/-J6PPkKBXoU

    Reply
    • 6. januára 2020 at 21:55
      Permalink

      Tibor veľmi správne. Metalová hudba je pre mňa to najlepšie čo v hudbe môžem nájsť. Tým Dream theatrom si zobral týmto neznalcom všetky karty z rúk. Títo ľudia by asi boli najradšej keby ľudia počúvali tie otrasne gospelove bludy z godzonu ktoré nijak bližšie k Bohu nepriblizuju narozdiel od kapely ako Dream Theater.

      Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *