Život Cirkvi vo svete 1/2021

Obsah

Svätý Otec ohlásil Osobitný rok rodiny „Amoris laetitia“

Pápež František plánuje cestu do Libanonu

Arcibiskup Gänswein: Rozhodnutie pápeža Františka ma šokovalo“

Pápež uzdravujúcemu sa kardinálovi: „V pekle nebolo pre teba miesto“

Pápež menoval kardinála Gregoryho do Dikastéria pre život a rodinu

Kardinál Kutwa z Pobrežia slonoviny as dožíva 75 rokov

+ Švajčiarsko: Zomrel kardinál Heinrich Schwery

Rozdelenie Cirkvi môže pripraviť cestu k zmiereniu

Vatikán potvrdzuje odmietnutie tzv. zjavení Matky všetkých národov

Vatikán: Pápežský oltár v Bazilike sv. Petra nepoužívaný už mesiace

Tajomstvo Vianoc „v znečistenom svete, ktorého budúcnosť je ohrozená“

Liturgické zvláštnosti na vianočnej omši vo Würzburgu!

+ Čína: Biskup Tsong zrejme zomrel vo veku 100 rokov

Bol som vo Washingtone, videl som a napadlo ma …

USA: Biskupi odsudzujú násilie vo Washingtone

Rozhorčenie konzervatívcov v USA nemeškalo

Karol von Habsburg: Európa je viac ako EÚ

USA: Na Vianoce najlepší vianočný darček od biskupa

Biskup sa na Nový rok obracia na nekresťanov

Biskup: „Dobre si viem predstaviť kňazky pri oltári“

Německo: Policie v ulicích varuje lidi

Biskup Grech: Lockdown odhalil „duchovnú negramotnosť“

Páter Wallner OCist: Kňazi potrebujú ľudí, ktorí stoja za nimi

Švajčiarsko: Apoštolský nuncius odstúpil

Katolíckej obeti eutanázie odňali na Štedrý večer jedlo a vodu!

Biskup Amazónie kritizuje brazílsku vládu

Biskupi v Argentíne:“Naďalej sa zasadzujeme za život“

Oni nevedia čo spôsobujú !

Exorcista: Jediná cesta je – vrátiť potratené deti Bohu!

Biskup Schneider: Prečo nesmieme prijať vakcínu z potratených detí

Čína: Druhá biskupská vysviacka po dohode s Vatikánom

Plná kolíska a prázdny hrob: Vianoce sú protikladom potratu

Nový rok s Pannou Máriou Bohorodičkou

Svet nie je stratený! Som Matka nádeje a Kráľovná pokoja. Som Matka celého ľudstva. Som Matka druhého príchodu. Som Zvestovateľkou novej éry. Som pravá Božia Matka.
Zlý satan, starý had, veľký drak sa vždy usiloval a stále usiluje ulúpiť drahocenný dar pokoja vám, Cirkvi, ľudstvu. … Boj satana proti Bohu je stále silnejší, zákernejší, trvalejší a všeobecnejší. Vstúpili ste do času veľkej skúšky. Pod záludným vplyvom médií sa stále viac stráca vedomie, že hriech je zlo. Nežite nikdy v hriechu. Na Cirkev prišla veľká skúška.(1993)

Práve, keď sa satan mylne domnieval, že zvíťazil, po tom, keď Boh prijal obetu Pavla VI. a Jána Pavla I., dostala som pápeža, ktorého som pripravila a vychovala. On sa zasvätil môjmu Nepoškvrnenému Srdcu a slávnostne mi zveril Cirkev, ktorej som Matkou a Kráľovnou.(1979) Osobitným darom môjho Nepoškvrneného Srdca pre vás je Katechizmus Katolíckej cirkvi, ktorý chcel môj pápež Ján Pavol II. vyhlásiť za svoj žiarivý a najvyšší závet.

Cirkev ovládaná slobodomurármi sa stane úrodnou pôdou pre vzrast jedovatého stromu antikrista, ktorý uprostred nej založí svoje kráľovstvo. (1993) Cirkev bude ukrižovaná. Do jej vnútra vstúpi človek neprávosti, ktorý ju privedie až na pokraj hrozného spustošenia, o ktorom je predpovedané vo Svätom písme. Čakajú vás utrpenia, aké ste ešte nezažili, lebo sa blíži čas univerzálnej obnovy. No satan bude porazený! (1994)

Som Matka milosrdenstva. Moje materinské dielo milosrdenstva sa prejavuje nasledovne:
1. Privádzať vás na cestu obrátenia a návratu k Pánovi. 2.Viesť vás k silnému prežívaniu modlitby. 3. Pomáhať vám žiť hodinu veľkej skúšky. (1994)

Som Kráľovná pokoja. Som Matka Cirkvi. Do bezpečného útočiska môjho Srdca vojdú tí, ktorí sú pozvaní svojou krvou vydať svedectvo Pánovi. Od prvého mučeníka Štefana vstupuje do tohto útočiska veľký zástup mučeníkov, vyznavačov, panien. V ňom formujem starostlivo a horlivo všetkých kňazov, ktorých mi Ježiš zveril. V mojom bezpečnom útočisku sa napravujú kresťanské rodiny, aby boli ochránené pred strašným zlom. Volám sem deti, aby dýchali atmosféru čistoty a modlitby, aj mládež, hriešnikov, chorých, umierajúcich. (1996)

Aj keď vám predpovedám tresty,rozpamätajte sa, že silou vašej modlitby a vášho odprosujúceho pokánia, môže byť všetko zmenené v jednom okamihu! (Sv. Agnesy, 21.1.1984)

**********

Ak národ stratí silu plodiť deti – vymrie! —- https://youtu.be/moHNWUpH2TQ

**********

* * * * * * *

Svätý Otec ohlásil Osobitný rok rodiny „Amoris laetitia“

Vatikán, 27.12.2020 (RV) 027 110 – V Nedeľu Svätej rodiny 27. decembra Svätý Otec František ohlásil Osobitný rok rodiny Amoris laetitia. Ako oznámil pri poludňajšej modlitbe Anjel Pána, začne sa 19. marca 2021 na slávnosť sv. Jozefa, na 5. výročie vydania posynodálnej apoštolskej exhortácie o láske v rodine Amoris laetitia – Radosť lásky.

Viac na:
https://www.vaticannews.va/sk/papez/news/2020-12/svaty-otec-ohlasil-osobitny-rok-venovany-rodine-amoris-laetitia.html

Pápež František plánuje cestu do Libanonu

Bejrút/Vatikán, 28.12.2020 (KAP) 027 109 – Pápež František vyjadril v liste maronitskému patriarchovi, kardinálovi Becharovi Boutrosovi Raiovi svoju veľkú starosť pre situáciu v Libanone. Politikov krajiny pápež vyzýva, aby slúžili verejnému záujmu a na medzinárodné spoločenstvo apeloval, aby Libanonu pomohlo, no nezasahovalo do vnútorných konfliktov.
František súčasne ohlásil svoju návštevu v Libanone. … Píše tiež, že mu „spôsobuje veľkú bolesť vidieť strach a utrpenie, ktoré hrozia udusiť podnikavosť a živosť krajiny cédrov“. Zvlášť mu leží na srdci osud mladých ľudí, ktorým sa berie každá nádej v lepšiu budúcnosť.
Patriarcha Rai na Vianoce ostro kritizoval libanonských politikov a žiadal vytvorenie nezávislej vlády expertov. …

Arcibiskup Gänswein: Rozhodnutie pápeža Františka ma šokovalo“

Bonn, 29.12.2020 (KNA) 027 108 – Arcibiskup Georg Gänswein (64), súkromný sekretár emeritného pápeža Benedikta XVI., prijal ukončenie svojej činnosti pre pápeža Františka v šoku. Odvolanie z funkcie prefekta Pápežského domu vo februári ho bolelo, ako povedal arcibiskup Gänswein pre nemecký časopis „Bunte“. František mu koncom januára prekvapivo oznámil, že má v budúcnosti svoj čas a svoje sily úplne venovať Benediktovi – na to ho uvoľnil zo služby v prefektúre. „Moje úlohy tam boli prerozdelené na neurčitý čas.“
Samozrejme, že rozhodnutie v poslušnosti prijal, ako povedal, aj keď to pociťoval ako trest. Medzitým vie, že tomu tak nie je: „Viera mi pomáhala a pomáha mi prijímať, čo v danom momente nedokážem prijať, ani uznať. To, že dokonca aj fázy života, ktoré sa zdajú nezmyselné, majú v hĺbke predsa svoj zmysel – ktorý však na prvý pohľad nespoznáme. Tento postoj dodáva životu oporu a dôveru. Pre mňa je moja viera pevnou kotvou.“
„Toto rozhodnutie ma však nezasiahlo, ako obrazne hovoríme, len priamo „do obličiek“.“ V septembri mu diagnostikovali ochorenie obličiek po tom, čo bol celé týždne unavený a napätý. Hoci nemal chuť do jedla, pribral a výsledky krvného testu boli katastrofálne. Po dvoch týždňoch v nemocnici sa konečne mohol uzdravovať doma liekmi.
Od decembra sa má arcibiskup zasa dobre. Stravuje sa diétne, málo solí a nepije alkohol kvôli liekom. Po príchode z nemocnice mal aj „objasňujúce, veľmi posilňujúce a povzbudzujúce stretnutie s pápežom Františkom“, ako povedal.
O Benediktovi XVI. arcibiskup Gänswein sa vyjadril slovami: „Duchovne je stále svieži. Telesne je však dosť slabý. Vo veku 93 rokov je v požehnanom veku. Pri všetkých osobných rozdieloch ho s jeho nástupcom spája priateľský vzťah.“

Pápež uzdravujúcemu sa kardinálovi: „V pekle nebolo pre teba miesto“

Rím, 26.12.2020 (KAP) 027 107 – Pápež podľa slov talianskeho kardinála Gualtiera Bassettiho (na obr.) v telefóne rozmarne komentoval jeho uzdravovanie z covidu-19: „Vieš, prečo žiješ a cítiš sa lepšie? Pretože v pekle nebolo pre teba miesto.“
„Podpora pápeža Františka a iných bola pre mňa veľmi dôležitá,“ povedal kardinál Bassetti, predseda Biskupskej konferencie Talianska v televíznej relácii pre Rai 1.
Koncom októbra odviezli 78-ročného arcibiskupa do nemocnice v Perugii. Jeho stav bol viacero dní kritický. Pápež sa viackrát informoval o jeho stave u jeho spolupracovníkov a neskôr hovoril s kardinálom aj osobne.
V televízii apeloval kardinál Bassetti na Talianov, aby napriek v nedeľu sa začínajúcemu očkovaniu nepoľavovali v ochranných opatreniach a povedal:
„Vakcína bude nevyhnutná, ale nezabúdajme ani na iné predpisy počínajúc rúškom. Tak zachránime svoj život aj život iných.“
Pápež sám v sobotu pri modlitbe Anjel Pána znova napomínal, aby ľudia dodržiavali ochranné opatrenia. Vo vianočnom príhovore kritizoval vzhľadom na pandémiu okrem toho aj „radikálny individualizmus“ a tým postoj, ktorý zdôrazňovaním vlastných práv slobody neberie ohľad na iných ľudí.

Pápež menoval kardinála Gregoryho do Dikastéria pre život a rodinu

Vatikán, 19.12. 2020 (LifeSiteNews) 027 106 – Kardinál Wilton D. Gregory, arcibiskup Washingtonu, bol menovaný pápežom do Dikastéria pre laikov, rodinu a život. František oznámil, že aj ďalším deviatim novým kardinálom dá posty v Rímskej kúrii. Washingtonský arcibiskup Gregory je členom dikastéria od r. 2016. Teraz dostal post v oddelení pre života rodinu.
Ako biskup v Atlante, Georgii, stál Gregory za kampaňou povoliť potraty aj okrem znásilnenia a incestu a politici po jeho nasadení ustúpili a zákon zmenili. Gregory sa dokonca vyjadril, že „iba narodenie je prvým momentom ľudskej dôstojnosti“ . …
Nový kardinál Gregory sa tiež verejne vyjadril, že neodmietne sväté prijímanie Joe Bidenovi napriek jeho presadzovaniu aj neskorých potratov a povedal, že je jeho úlohou arcibiskupa „zostať s ním v dialógu“.
V r. 2013 ako biskup Atlanty, Gregory znovu povolil službu kňazovi suspendovanému pre homosexuálnu aféru. V r. 2018 zasa menoval kňaza s názormi pro-LGBT za „duchovného vodcu“ obetí sexuálneho násilia! Gregory sa tiež priatelí so známym pro-LGBT pátrom Jamesom Martinom, S.J. …

Kardinál Kutwa z Pobrežia slonoviny as dožíva 75 rokov

Abidžan, 22.12.2020 (KAP) 027 105 – Kardinál Jean-Pierre Kutwa, od r. 2006 arcibiskup z hlavného mesta Pobrežia slonoviny Abidžanu, sa 22. decembra dožil 75 rokov, keď má podať pápežovi demisiu.
Tri desaťročia pôsobil Kutwa ako farár v Abidžane aj ako duchovný otec študentov. V r. 2001 ho pápež Ján Pavol II. menoval za arcibiskupa Gagnoy. O rok sa začala v krajine občianska vojna – boje a krutosti na obyvateľstve prežíval priamo s ľuďmi.
Uprostred tohto chaosu ho pápež Benedikt XVI. v r. 2006 postavil na čelo Arcidiecézy Abidžan. Viac ako raz sa musel v poslednej minúte zachraňovať pred rebelmi. No napriek tomu zostal vždy najzvučnejším hlasom zasadzujúcim sa za pokoj a zmierenie na Pobeží slonoviny. V sporných prezidentských voľbách koncom októbra, ktoré znova vyhral Alassane Ouattara, varoval kardinál pred novým zostrením konfliktov. V r. 2014 ho pápež František menoval za kardinála.

+ Švajčiarsko: Zomrel kardinál Heinrich Schwery

Zürich, 07.01.2021 (KATH.CH) 027 104 – Katolícka cirkev vo Švajčiarsku smúti za kardinálom Heinrichom Schwerym. Emeritný biskup Diecézy Sion zomrel 7. januára v domove seniorov Le Carillon v St. Leonarde vo veku 89 rokov.
Počiatkom roka 1995 biskup Schwery pre chorobu zložil svoj úrad biskupa vo veku 63 rokov. V r. 2017 sa k tomu vyslovil, že mu bolo odporúčané odstúpiť zo zdravotných dôvodov! No niekoľko rokov pôsobil ešte na vatikánskych postoch.
Diecézu Sion viedol biskup Schwery 18 rokov. V r. 1983- 1988 bol aj predsedom biskupskej konferencie. Vtedy navštívil Švajčiarsko pápež Ján Pavol II. a v r. 1991 ho menoval potom za kardinála. Na konci života žil kardinál utiahnuto vo Wallise.
Po smrti kardinála Schweryho je v kolégiu kardinálov už iba jeden Švajčiar – kardinál Kurt Koch (70), predseda Pápežskej rady pre napomáhanie jednoty kresťanov.
Pastoračne bol kardinál Schwery ešte dlho aktívny. Vyjadroval sa aj k dôležitým cirkevným, politickým a spoločenským témam ako k potratu, teórii gender, k trestnému právu sexuálnym zločinov, civilnej službe, alebo ku drogovej politike.

Kríza okolo arcibiskupa Lefebvrea
Kardinál Schwery bol vysvätený za kňaza v r. 1957 a na návrh biskupa študoval matematiku a teoretickú fyziku, aby mohol pôsobiť ako učiteľ. V r. 1972-1977 bol rektorom kantonálneho Kolégia Sionu. V r. 1977 ho pápež Pavol VI. menoval za biskupa Diecézy Sion. Jeho heslom bolo „Gaudium et Spes“.
Ako mladý biskup vo veku 45 rokov bol konfrontovaný so seminárom tradicionalistov v Econe v centre jeho diecézy. Niektorí z jeho kňazov i laikov cítili pokušenie stiahnuť sa zo sveta, kde sa stále viac spochybňovali hodnoty kresťanstva, do údajného bezpečia tradicionalizmu. Ťažké obdobie sa skončilo schizmou. Avšak iba málo kňazov sa rozhodlo prejsť k arcibiskupovi Lefebvreovi, veľká väčšina zostal verná svojmu biskupovi.
V konflikte s bývalým biskupom Churu Wolfgangom Haasom sa kardinál Schwery v Ríme intenzívne zasadzoval za riešenie. V r. 1997 založená lichtenštajnská Arcidiecéza Vaduz a preloženie biskupa Haasa do nej podľa kardinála nestačilo. V Churi nastali problémy, ktoré sa preložením biskupa Haasa nevyriešili.
Štyri roky po menovaní za kardinála Schwery v r. 1995 ako biskup odstúpil.

Rozdelenie Cirkvi môže pripraviť cestu k zmiereniu

Vatikán, 5.1.2021 (RV) 027 103 – „Nemôžeme zrušiť dejiny nášho rozdelenia, avšak môžu sa stať súčasťou našich dejín zmierenia,“ čítame v predslove k novému aktualizovanému talianskemu prekladu „Spoločného vyhlásenia k náuke o ospravodlivení“, ktorého vydanie oznámila Pápežská rada pre napomáhanie jednoty kresťanov spolu so Svetovým luteránskym zväzom.
Predslov k novému překladu má podpis predsedu pápežskej rady, kardinála Kurta Kocha a generálneho sekretára Svetového luteránskeho zväzu, Martina Jungeho.
Uverejnenie dokumentu z roku 1999 a sprievodných textov pripadlo na 3. január – deň, keď si katolíci a luteráni pripomínajú 500. výročie exkomunikácie Martina Luthera. Katolícka cirkev a Svetový luteránsky zväz voľbou tohto dátumu zamýšľajú poukázať na „pevné predsavzatie uberať sa spoločnou cestou od konfliktu ku spoločenstvu“.
Vydanie revidovaného talianskeho prekladu zahajuje desaťročie príprav na novú katolícko-luteránsku spomienku na 500. výročie Ausgburského vyznania (2030). Toto desaťročie sa bude vyznačovať ďalšími historickými výročiami, ktoré Pápežská rada pre jednotu kresťanov a Svetový luteránsky zväz považujú skôr za východiskový bod než za známku rozdelenia, „za hľadanie toho, čo je spoločné aj v rozdielnostiach, či dokonca rozporoch a za spoločné práce na prekonaní rozdielov, ktoré oddeľujú naše cirkvi” (Od konfliktu ke společenství, 17).

Vatikán potvrdzuje odmietnutie tzv. zjavení Matky všetkých národov

Libanon, 3.12.2020 (Aleteia) 027 102 – Súkromné zjavenia Boha Otca, Ježiša Krista a Panny Márie, či anjelov a svätcov v r. 1945 až 1959 v Holandsku zaujali stovky ľudí po celom svete a veľmi rýchlo sa rozšírili vďaka internetu. Sú to proroctvá o katastrofe a Božom hneve. Často im chýba obsah z evanjelií. Cirkev je zvyčajne pri týchto „nových zjaveniach“ obozretná a trpezlivá. Cirkev čaká, aby videla, ako sa posolstvá rozvinú, aké idey budú šíriť, aký bude život vizionárov a aké to prinesie duchovné a pastoračné plody. Na druhej strane sa pokúša vyhnúť ich vplyvu na veľké množstvo ľudí a mnohé potom samé miznú.
Nedávno vyšiel list vysvetľujúci postoj Vatikánu k úcte k „Matke všetkých národov“, ktorá je dodnes niekde rozšírená. Nie je to oficiálny dokument Svätého stolca ako obhajcovia zjavení rýchlo konštatovali – ale list pápežského nuncia v Libanone z 20. júla pre kardinála Béchara Boutros Raïa, patriarchu Antiochie a celej Maronitskej cirkvi. Je to odpoveď na žiadosť o informáciu v tejto otázke a nuncius, arcibiskup Joseph Spiteri sa obmedzuje na to, že postoj Kongregácie pre náuku viery z 25. mája 1974 stále platí!
Tým sa objasňujú dve veci. Hoci zjavenia z Amsterdamu sa naďalej šíria v istých katolíckych kruhoch, postoj Svätého stolca je už desaťročia jasný. Akokoľvek hlučne sa priaznivci zjavení vyjadrujú o ich údajnom schválení Cirkvou, súčasné mlčanie hierarchie nemožno vykladať ako zmenu postoja Cirkvi. Ak by taká zmena bola, vyšiel by nový dokument, inak zostáva všetko, ako je. …
Zjavenia v Amsterdame: Nijaký dôkaz o nadprirodzenej povahe
Nuncius Spiteri teraz konštatoval, že postoj kongregácie zostáva rovnaký. V r. 1956 diecézny biskup holandského Harlemu Joseph Mária Punt po starostlivom štúdiu „nenašiel nijaký dôkaz o nadprirodzenej povahe zjavení“ a preto zakázal „verejné uctievanie obrazu Matky všetkých národov a šírenie posolstiev“. Toto rozhodnutie bolo potvrdené v r. 1957 Vatikánom a Kongregácia pre náuku viery ho zopakovala v r. 1972. Kňazi a biskupi boli vyzvaní, aby nepokračovali v ich šírení a Pannu Máriu si uctievali iba v rámci schválených zjavení. …

Vatikán: Pápežský oltár v Bazilike sv. Petra nepoužívaný už mesiace

Vatikán, 18.12. 2020 (LifeSiteNews) 027 101 – Vo Vatikáne sa v ostatných mesiacoch niečo stalo, čo sa vo veľkej miere prehliada – hlavný oltár Baziliky sv. Petra, pápežský oltár, nad hrobom sv. Petra – je nepoužívaný už niekoľko mesiacov! Je to symbolická prázdnota. Tento fakt prichádza vo svetle koronavírusových lockdownov, ale aj po tom, čo pápež František v októbri 2019 privítal misku so zemou a zelinami obetovanou bohyni pačamame a umiestnil ju proti liturgickým predpisom priamo na tento oltár.
Profesor filozofie Armin Schwibach, ktorý žije v Ríme 30 rokov a je aj vatikánskym korešpondentom, uverejnil 17. decembra fotografiu hlavného oltára v Bazilike sv. Petra – pápežského oltára, na ktorom po stáročia iba pápež slávi svätú obetu s komentárom: Prázdny a dnes nepoužívaný pápežský oltár. Teraz istý druh zreteľnej diery uprostred baziliky.
LifeSiteNews: Pán profesor, vysvetlite tento komentár a fotografiu
Prof. Schwibach: Od lockdownu vo Vatikáne pápež František už nikdy neslávil svätú obetu na tomto oltári. Namiesto toho slávil omšu napríklad na Veľkú noc, na oltári Katedry sv. Petra, ktorý je umiestnený za hlavným oltárom baziliky, iba za prítomnosti niekoľkých ľudí. Video z omše ukazuje, ako je hlavný oltár prázdny a ako sa používa oltár za ním. Aj 12. decembra na sviatok Guadalupskej Panny Márie pápež František celebroval omšu pri oltári za hlavným oltárom a prešiel okolo hlavného oltára bez viditeľnej poklony. Celé mesiace je takto pápežský oltár opustený a vytvára symbolickú prázdnotu.
Pápež tiež prestal s televíznym prenosom svojich omší v Dome sv. Marty od 18. mája a neprišlo vysvetlenie, prečo pápež úplne prestal s verejnými omšami okrem niekoľkých príležitostí ako na konzistóriu alebo na Vianoce. Aj tie omše sa konajú za hlavným oltárom na oltári Katedry sv. Petra.
Minulý rok slávil ešte František polnočnú omšu 24. decembra 2019 pri pápežskom oltári v bazilike naplnenej veriacimi. Tento rok bude sláviť „polnočnú omšu“ o 19.30 hod. s malým počtom veriacich a aj tento raz pri oltári Katedry sv. Petra.
Pápežský oltár alebo Oltár Confessio, je ústredným miestom Baziliky sv. Petra s baldachýnom od Giana Lorenza Berniniho. Tento oltár posvätil pápež Klement v r. 1594 a je umiestnený nad hrobom sv. Petra pod bazilikou. Oltár pripomína, že svätý Peter dosvedčil svoju vieru mučeníctvom.
Bazilika sv. Petra bola zatvorená 10. marca pre obmedzenia kvôli koronavírusu a iba kardinál Comastri sa tam modlil ruženec prenášaný televíziou, čo sa dotklo mnohých sŕdc na celom svete pre jeho vrúcne prosby k Panne Márii o pomoc. Koncom novembra kardinál Comastri znova začal s touto zbožnou a krásnou modlitbovou akciou. V súčasnosti je bazilika pre návštevníkov otvorená.
Význam neprítomnosti pápeža pri pápežskom oltári nespočíva iba vo fakte, že je to pápežský oltár per se a že spája súčasného pápeža priamo so samotným sv. Petrom. Spočíva aj v skutočnosti, že pápež František 27. októbra 2019 – na záverečnej omši po Synode biskupov o Amazónii – položil práve na tento oltár mimoriadne kontroverznú misku so zelinami obetovanými bohyni pačamame na začiatku synody. Mnohí v tejto miske videli okultné znamenie obetovania démonovi, ktoré sa pohoršlivo položilo na Boží oltár, na ktorom pápež slávi obetu svätej omše.
Dr. Robert Moynihan, americký vatikánsky expert si všimol túto prazvláštnu udalosť – najmä odkedy pápež porušil aj liturgické predpisy a položil misku na tento oltár, kde smú byť iba predmety na slúženie svätej obety. Moynihan opisoval, ako sa dozvedel, že miska zeme so zelinami sa často spája s rituálmi pri pačamame a že táto miska má vtedy akúsi červenú farbu, aká sa našla aj v miske na hlavnom oltári Baziliky sv. Petra.
Dr. Moynihan povedal: „Zdalo sa mi, že tá miska kvetov predstavuje obetu záverečnej omše po synode a položená na oltár počas konsekrácie mohla byť spojená s rituálnym uctievaním a vďakou Matke Zeme známej ako pačamama. …”
No nemusíme špekulovať. Na krátkom videu sme vtedy videli, že táto istá miska bola najprv obetovaná pačamame „kňazkou“ vo Vatikánskych záhradách počas pohanského rituálu 4. októbra na začiatku synody. Misku potom „kňazka“ priniesla pápežovi Františkovi, ktorý predsedal ceremónii a ten ju požehnal.
Synoda o Amazónii bola obklopená mnohými pohoršlivými udalosťami a výpoveďami ako uctievanie pačamamy, ale aj napomáhanie náboženského indiferentizmu a priamej apostázy.
Nedlho po tejto udalosti sa František rozhodol, že sa už nebude nazývať „Kristovým nástupcom“ a vo vatikánskej ročenke 2020 tento titul vynechal a dal mu už iba charakter „historického titulu“. Namiesto toho v nej uviedol už iba svoje meno Jorge Mario Bergoglio. V ročenke 2019 bol ešte titul „Kristov námestník“.
Profesor Schwibach vtedy na Twitteri komentoval: „Zdá sa, že sa demontuje už všetko.“
Iní v Cirkvi porovnávajú položenie misky pačamamy na oltár s umiestnením „bohyne rozumu“ v Katedrále Notre Dame v Paríži počas teroru Francúzskej revolúcie v r. 1793. No tento raz prišlo znesvätenie oltára zvnútra Cirkvi … Túto prítomnosť ‚matky Zeme‘ na oltári považujú za priamu urážku Boha a Najsvätejšej Panny Márie.
Vidia v tom aj spojenie s varovaniami La Salettskej Panny Márie z 19. storočia. Preto vraj neprekvapuje, že tí, čo chcú zničiť Kristovu Cirkev a rímske pápežstvo, robia tak z najvyššieho trónu podľa proroctva Panny Márie: „Rím stratí vieru a stane sa sídlom antikrista.“

Tajomstvo Vianoc „v znečistenom svete, ktorého budúcnosť je ohrozená“

Pohľad naspäť homíliu na pápeža Benedikta XVI. v r. 2007

Benedikt XVI. s krížom na polnočnej svätej omši 24.12.2007 v Bazilike sv. Petra

24. december 2020 (LifeSiteNews – Raymond Wolfe) 027 100

Na polnočnej svätej omši Narodenia Pána 24. decembra 2007 pápež Benedikt XVI. k evanjeliu zo sv. Lukáša v homílii povedal:

„Márii nadišiel jej čas pôrodu. I porodila svojho prvorodeného syna, zavinula ho do plienok a uložila do jasieľ, lebo pre nich nebolo miesta v hostinci (Lk 2, 6-7). Tieto slová sa dotýkajú našich sŕdc každý raz, keď ich počujeme. Vieme si predstaviť tú vnútornú duchovnú prípravu, tú lásku, s ktorou sa Mária blížila k tejto hodine. Krátka veta: ‘Zavinula ho do plienok’ nám dovoľuje zachytiť niečo zo svätej radosti a tichej horlivosti tejto prípravy. “
Benedikt XVI. potom vyzdvihol špeciálne svetlo pri Kristovom narodení, ktoré „žiari z jasličiek po všetky časy“ proti temnote uzavretého sveta“ a povedal:
„Tak ako sv. Lukáš stretávame sa s materinskou láskou Márie a vernosťou sv. Jozefa, s bdelosťou pastierov a ich veľkou radosťou rovnako, ako sa u sv. Matúša stretávame s návštevou Mudrcov, ktorí prišla zďaleka a sv. Ján nám zasa hovorí: „Tým, ktorí ho prijali, dal moc stať sa Božími deťmi: tým, čo uverili v jeho meno (Jn 1,12).
Sú to tí, ktorí ho prijali a tak počínajúc jasličkami ticho a pomaly rastie vonku nový dom, nové mesto, nový svet. Posolstvo Vianoc nám dáva rozpoznať temnotu do seba uzavretého sveta a tak nepochybne znázorňuje realitu, ktorú denne vidíme. No tiež nám hovorí, že Boh nedovoľuje, aby bol vymknutý. On nájde spôsob a priestor dokonca aj keď to znamená vstúpiť cez jasličky – a sú tu ľudia, ktorí vidia jeho svetlo a odovzdávajú ho ďalej. Skrze slová Evanjelia anjel hovorí aj k nám a vo svätej liturgii svetlo Vykupiteľa vstupuje do nášho života. Či sme pastieri, alebo mudrci – toto svetlo a toto posolstvo nás volá vydať sa von a opustiť úzky okruh našich túžob a záujmov, vyjsť na stretnutie s Pánom a klaňať sa mu. Uctievame si ho, keď otvárame svetu pravdu a dobro, keď svet otvárame pre Krista v službe marginalizovaným, kde nás on očakáva.
Stajňa sa stáva palácom a keď sa Ježiš vydáva von z tohto štartovného bodu, vytvára veľké nové spoločenstvo, ktorého kľúčové slovo spievajú anjeli v hodine jeho narodenia: „Sláva Bohu na výsostiach a na zemi pokoj ľuďom dobrej vôle“. Tí, ktorí vložia svoju vôľu do jeho vôle sa tak stávajú Božími ľuďmi, novými ľudmi, vzniká nový svet.
Sv. Gregor hovorí, že maštaľka vo vianočnom posolstve predstavuje zle vedený svet. To, čo Kristus stavia nanovo, nie je nejaký palác. On prišiel, aby znova vytvoril krásu a dôstojnosť stvorenia, vesmíru. To je to, čo sa začalo na Vianoce a čo vzbudzuje takú radosť v anjeloch.
V maštaľke v Betleheme sa stretávajú nebesia so zemou. Nebesia zostúpili prišli dolu na zem. Z tohto dôvodu svetlo z maštaľky žiari na všetky časy, z tohto dôvodu odtiaľ vyžaruje radosť, z tohto dôvodu sa tam zrodila pieseň. … Nebesia nepatria do kategórie priestoru, ale do kategórie srdca. A Božie Srdce sa počas Svätej noci sklonilo dolu do maštaľky: Božia pokora je nebo. A keď sa približujeme k tejto pokore, dotýkame sa neba. Potom sa obnovuje aj zem. Vydajme sa vo Svätej noci s pokorou pastierov smerom k Dieťaťu v maštaľke! Dotknime sa Božej pokory, Božieho Srdca! Tak sa táto radosť dotkne aj nás a urobí svet žiarivejším. Amen.“

* * * * * * *

+ Čína: Biskup Tsong zrejme zomrel vo veku 100 rokov

Rím, 07.01.2021 (KAP) 027 099 – Čínsky biskup Joseph Tsong Huaide zrejme zomrel vo veku 100 rokov. Ako oznámila vatikánska služba Asianews zomrel biskup Tsong 5. januára. Bol tajne vysväteným biskupom, jedným z prvých v Číne, ktorí potom vstúpili do „Vlasteneckého združenia čínskych katolíkov“. V r. 1985-2010 bol na čele Diecézy Sanyuan v provincii Shaanxi v strednej Číne.
Ako rok narodenia Tsonga sa uvádza rok 1920, Asianews však uvádza rok 1922. Narodil sa v katolíckej rodine a v r. 1949 bol vysvätený za kňaza. V r. 1965 bol odsúdený na nútené práce a strávil 14 rokov v prevýchovných táboroch. Od r. 1980 znova pôsobil ako kňaz a v r. 1985 bol tajne menovaný za biskupa, vysviacka sa konala v r. 1987. Aby umožnil prevádzku kňazských seminárov usiloval sa v r. 1992 o uznanie štátom.
Tsong mal aj menovca narodeného v r. 1917, ktorý od r. 1980 do smrti v r. 1997 bol biskupom Shandongu a súčasne predsedom vlasteneckého združenia katolíkov.

Liturgické zvláštnosti na vianočnej omši vo Würzburgu!

Retzbach , 7.1.2021 (kath.net/jg) –
„Preto slávime dnes, že sa Ježiš narodil ako tvoj Syn a náš brat. V maštali prišiel na svet, narodil sa z Márie, prorockej ženy z ľudu.“.
Táto modlitba pochádza z očividne samovoľne vytvorenej modlitby „kánonu“ na polnočnej omši 2020, ktorá sa slávila v nemeckom pútnickom Kostole „Maria im Grünen Tal“ v Retzbachu, vo Würzburskej diecéze.
Pri eucharistickej modlitbe stojí vedľa celebrujúceho kňaza pri oltári jedna z pastoračných referentiek Farnosti Retztal. S kňazom sa strieda v modlitbe kánonu. Obaja striedavo pristupujú k oltáru. Slová premenenia síce hovorí kňaz, no ľahko vzniká dojem, že ide o koncelebrovanie so ženou. Dojem posilňuje aj to, že pastoračná referentka má albu a cingulum a kňaz má iba štólu a nie ornát.
Kňaz je dekanom Karlstadtu, duchovným vodcom stálych diakonov a od januára 2021 dómskym kapitulárom! Je aj farským administrátorom Retztalu a farárom Farnosti apoštolov Frankov.
Inštrukcia „Redemptionis sacramentum“ ustanovuje:
51. Používať sa môžu len tie eucharistické modlitby, ktoré sa nachádzajú v Rímskom misáli alebo sú legitímne schválené Apoštolskou stolicou, a to v možnostiach a v medziach, ktoré ona stanovila. „Nemožno trpieť, aby si niektorí kňazi nárokovali právo zostavovať eucharistické modlitby“ alebo ich texty, schválené Cirkvou, meniť, resp. zavádzať iné súkromne zostavené modlitby. Používať sa môžu len tie eucharistické modlitby, ktoré sa nachádzajú v Rímskom misáli alebo sú legitímne schválené Apoštolskou stolicou, a to v možnostiach a v medziach, ktoré ona stanovila. „Nemožno trpieť, aby si niektorí kňazi nárokovali právo zostavovať eucharistické modlitby“ alebo ich texty, schválené Cirkvou, meniť, resp. zavádzať iné súkromne zostavené modlitby.
52. Prednesenie eucharistickej modlitby, ktorá je svojou povahou vrcholom celého slávenia, patrí kňazovi z moci jeho vysviacky. Je svojvoľnosťou, ak niektoré časti eucharistickej modlitby recituje diakon, laický miništrant alebo jednotlivec či všetci veriaci. Teda celú eucharistickú modlitbu má predniesť sám kňaz.
123. „Vlastným rúchom celebrujúceho kňaza pri omši a pri iných posvätných obradoch priamo spojených s omšou je kazula, čiže ornát – ak nie je nariadené niečo iné – ,ktorý si treba obliecť na albu a štólu“ . Kňaz, ktorý si podľa rubrík berie kazulu, nech si takisto nezabudne vziať štólu. Nech všetci ordinári bedlia, aby sa každý nesprávny zvyk, odporujúci tomuto predpisu, odstránil.
149. V niektorých diecézach, dávnejšie evanjelizovaných, sú najnovšie poverovaní veriaci laici ako „pastorační asistenti”; z nich bezpochyby mnohí prispievali k dobru Cirkvi podporovaním pastoračnej činnosti biskupa, kňazov a diakonov. Treba však dbať o to, aby sa črty tejto služby nepodobali príliš forme pastoračnej služby klerikov. Treba sa postarať, aby „pastorační asistenti” nebrali na seba to, čo patrí výhradne do služby vysvätených služobníkov.

Bol som vo Washingtone, videl som a napadlo ma …

Ako som sledoval udalosti vo Washingtone, videl som portrét priemernej Ameriky. Veľká väčšina kresťanov, ale rasovo odlišných, ľudia každého veku a z každého kúta krajiny.

Washington D.C.,6.1.2021 (LifeSiteNews) 027 098 – Agentúra LifeSiteNews informuje o živote, viere, rodine a kultúre od r. 1973. Spojené štáty žijú s deformovanými zákonmi, ktoré dehumanizovali veľkú časť ľudstva a mali za výsledok najmenej 60 miliónov mŕtvych detičiek. Robme niečo, aby tieto počty klesali!
Nedávno nezvolení sudcovia rozhodli, že zásadná realita biologicky určeného pohlavia je nezákonná! Len tento týždeň demokrati v Dome reprezentantov zakázali používať termíny otec a matka, aj syn a dcéra. LifeSiteNews nikdy neschvaľovala násilie nijakým spôsobom – celé hnutie za ochranu života je proti násiliu, stavia sa proti násiliu voči bezbranným ľuďom. No tiež si uvedomujeme, že nemôžeme byť slepí voči hrozným legislatívnym, politickým a kultúrnym škodám, ktoré neustále pácha radikálna ľavica. Tá má totalitnú mentalitu, ktorá nedovoľuje dialóg, nijakú diskusiu, nijaký zákon a nijaký poriadok!
Násilie v Kapitole vo Washingtone nie je izolovaný incident. Je to výsledok takej nevídanej stále rastúcej ba tyranskej nezákonnosti, aká sa kedy diala v politickej triede a stáva sa už netolerovateľnou pre celú Ameriku.
V udalostiach vo Washingtone som videl portrét priemernej Ameriky – veľká väčšina kresťanov, ale rasovo odlišných, ľudia každého veku a z každého kúta krajiny. Áno, ľudia boli veľmi rozhorčení nehoráznym volebným podvodom a zneužívaním volebných zákonov, čo sa dialo pod rúškom covidu-19. Áno, ľudia chápu, že ani mnohí republikáni nebudú podporovať Trumpa v jeho požiadavkách. Áno, boli tam nejakí mladí muži a ženy, ktorí vyzerali, akoby nemali nič proti výtržnostiam spolu s hnutím Antifa.
Ale nevidel som jediného podporovateľa Trumpa vyzývajúceho k chaosu a vzbure, ako sme toho boli svedkami hnutia farebných „Black lives matter“ (BLM) v lete. To, čo som videl, bolo množstvo ľudí, ktorí milujú Boha a milujú svoju krajinu. A obrovská, obrovská väčšina z nich bola veľmi pokojná!
Nevieme, kto prekročil hranicu od protestu k násilným výtržnostiam nejakej zberby, kým sa neskončí vyšetrovanie, ale vieme jednu vec: Ak sa veľké množstvo zneužívaní zákonov a iného dlho hromadí so stále väčším útlakom a ak sa dlho slobodou a demokraciou sa bezohľadne pohŕda a rozbíjajú sa, ako to bolo v novembrových voľbách a ak sa pridajú ešte aj hrozné covidové lockdowny, ktoré uvrhli väčšinu Ameriky do domáceho väzenia, ľudia budú na to reagovať a nie vždy mierumilovne.
Násilie, ktoré sa vyskytlo vo Washingtone nie je dobré pre Ameriku, ale neklamme sa. Nespôsobil ich Trump požadovaním zákonitosti volieb. Spôsobili to desaťročia a desaťročia narastajúcej bezprávnosti a vládnej tyranie.

USA: Biskupi odsudzujú násilie vo Washingtone

Washington, 07.01.2021 (KNA) 027 097 – Predseda Konferencie biskupov USA, arcibiskup José Gomez z Los Angeles, odsúdil násilné protesty a útok na Kapitol Trumpovými prívržencami:
„To nie je to, čím sme my, ako Američania. Modlím sa za členov kongresu a pracovníkov Kapitolu ako aj za políciu a všetkých, ktorí pracujú na tom, aby znovu nastolili poriadok a verejnú bezpečnosť,“ uviedol vo vyhlásení KB USA.
„Pokojné odovzdanie moci je jedným zo znakov tohto veľkého národa. V tejto znepokojujúcej chvíli si musíme znova pripomenúť hodnoty a princípy našej demokracie a zjednotiť sa ako národ pod vládou Boha.“
Arcibiskup Washingtonu, kardinál Wilton Gregory, vyzval k pokoju a jednote a súčasne kritizoval politiku:
„V našej spoločnosti vládne rozdeľujúci tón našich národných rozhovorov a ten sa musí zmeniť. Tí, ktorí siahajú po štvavej rétorike, musia prevziať istú zodpovednosť za rastúce násilie v našej krajine. USA sú povolané k demokracii. K tomu patrí rešpektovanie názoru iných a uznanie ľudskej dôstojnosti tých, s ktorými nesúhlasíme.“
Niektorí podporovatelia Trumpa zaútočili na Kapitol vo Washingtone, aby narušili zasadnutie kongresu o potvrdení prezidenta Joe Bidena. Obe komory kongresu prerušili zasadnutie. Starostka Washingtonu Muriel Bowserová vyhlásila mimoriadny stav a zákaz nočného vychádzania na 15 dní až do nastúpenia Bidena do úradu.
Okolo 18.00 hod. polícia vypratala budovu a zasadnutie kongresu pokračovalo. Podľa polície incident si vyžiadal 4 obete a ďalší ľudia sú aj ťažko zranení, 52 ľudí polícia zatkla. Facebook, Twitter a Youtube dočasne zablokovali Trumpove účty. Ten vyzval ľudí, aby išli domov, ale zopakoval tvrdenie o volebných podvodoch.

Rozhorčenie konzervatívcov v USA nemeškalo

„O to prosíme v mene monoteistického boha, Brahmu, boha, ako je známy pod mnohými menami a v mnohých rôznych náboženstvách. A-men a A-women.“
Takto znel záver modlitby demokratov v kongrese USA!

Komentár Petra Lorleberg
Washington DC. 7.1.2021 (kath.net) 027 096 – „Rozhorčenie konzervatívnych kruhov nedalo na seba dlho čakať.“ Napísal nemecký údajne neoficiálny, no množstvom peňazí Biskupskej konferencie Nemecka financovaný portál „katholisch.de“ v článku „Slovná hračka ako pocta rekordnému počtu žien v kongrese USA“.
Na záver modlitby americký demokratický poslanec Emanuel Cleaver povedal: ‚A-men a A-women‘ (v angl. A-muži a A-ženy). No poslanec sa cíti nepochopený. Portál „katholisch.de“ cituje poslanca Emanuela Cleavera, pastora Metodistickej cirkvi, ktorý sa vyjadril, že je „hlboko sklamaný“! A portál píše:
„Modlitbu poslanca niektorí zle pochopili a to zodpovedná náladám a veľkému rozdeleniu spoločnosti. Pokúšajú sa jeho posolstvo Bohu prekrútiť a politika zhadzovať namiesto toho, aby sa zamysleli nad prosbami za uzdravenie spoločnosti a odvrátenie sa od rastúceho rozkolu.“
No portál súčasne úplne zamlčal celý záver modlitby:
„O to prosíme v mene monoteistického boha, Brahmu, boha ako je známy pod mnohými menami a v mnohých rôznych náboženstvách. A-men a A-women.“
A portál doslova uvádza: „Cleaverove slová vyvolali vlnu kritiky z konzervatívnych kruhov, ktoré ho obvinili, že nepochopil význam slova ‚Amen‘ a zneužil ho v rámci diskusie o genderi.“ No portál jasne nevysvetlil, že nie na všetko, čo znie ako „muž“ (man) sa má hromžiť pre diskrimináciu ženy. Slovo „Amen“ etymologicky jednoducho nemá nič do činenia s mužom v nijakom jazyku, ani v európskom, ani len v hebrejskom! …

Karol von Habsburg: Európa je viac ako EÚ

Viedeň, 05.01.2021 (KAP) 027 095 – Za zjednotenú Európu aj mimo EÚ sa vyslovil Karol von Habsburg Rakúsky – vnuk cisára Karola I. a syn Otta v interview pre katolícke noviny „Der Sonntag“. Zdôraznil, že Európska únia nie je Európa“:
„Je nedorozumením, ak ľudia stotožňujú Európu s EÚ. Súčasná EÚ nie je úplná, sú mnohé krajiny, ktoré organicky patria celkom do Európy, no nie sú v EÚ. Mojím cieľom je zdôrazňovať Európu ako celok,“ povedal prezident Paneurópskeho hnutia v Rakúsku. Interview poskytol pri príležitosti svojich 60. narodenín 11. januára.
„Európska koncepcia je prirodzene nesmierne spätá s našou rodinou aj historicky. Máme osobné spojenia v prakticky všetkých európskych krajinách, preto sa cítim v celej Európe ako doma.“
Na otázku k otcovi Ottovi povedal: „Zriedka som u neho videl zodvihnutý prst, skôr veľa podpory v mojich záujmoch. Môj otec považoval za veľmi dôležitú históriu, politiku, geografiu, ale aj náboženstvo. Chápal som, aké dôležité vždy bolo náboženstvo pre vytváranie našej spoločnosti, nášho obrazu hodnôt.“

Mariazell – duchovné centrum života
Ako nábožensky zvlášť dôležité miesto pre rodinu Habsburgovcov označil pútnické miesto Mariazell: „Duchovné centrum života, ktoré moja rodina mohla ďalej rozvíjať a mala k nemu osobný vzťah. Bazilika v Mariazelli a soška Panny Márie v nej boli pre mojich predkov oporou pred dôležitými rozhodnutiami alebo pri problémoch.“
Na otázku k jeho starej mame cisárovnej Zite povedal: „Bola nesmierne charizmatickou osobou, ktorá vzbudzovala veľký rešpekt. Pre mňa bolo vždy normálne ju oslovovať iba vykaním. Mala neuveriteľnú perspektívu so životnými úsekmi, ktoré prežila.“
O starom otcovi cisárovi Karolovi I. , ktorý bol v r. 2004 blahorečený, jeho vnuk Karol povedal: „Predstava, že človek má starého otca, ktorého Cirkev blahorečila, je na jednej strane veľkolepá, na druhej strane prirodzene nie ľahká, lebo to človek sám nikdy nedosiahne.“

Zasadzuje sa za svetové kultúrne bohatstvo
Karol von Habsburg sa zasadzuje za zachovanie kultúrneho dedičstva ako prezident „Blue Shield International“ (Medzinárodný modrý štít). Tak ako červený kríž cez vojnu a v mieri chráni ľudí, tak „Modrý štít“ chráni ohrozené kultúrne dedičstvo, ktoré tvorí kultúrnu identitu každej spoločnosti príp. svetového spoločenstva: „Pre mňa je to zasadzovanie sa za našu identitu. Veľmi sa podceňuje, že sa konfliktmi a pod. ničí toto dedičstvo aj niektoré jazyky.“ … Habsburg navštevuje preto aj mnohé kláštory a kostoly napr. nedávno v Turecku.

USA: Na Vianoce najlepší vianočný darček od biskupa

Americký biskup Joseph Strickland z Diecézy Tyler v Texase daroval svojmu stádočku na tieto Vianočné sviatky náramný darček

USA, 4.1.2020 (LifeSiteNews) 027 094 – Najlepší vianočný darček je vždy dar zriedkavý a naozaj potrebný a má veľkú cenu. Prirodzene najväčším darom pre všetkých nás je Kristus sám v Najsvätejšej Eucharistii, ktorú nám ponúkajú kňazi. No okrem najsvätejšej obety sú aj iné dary cenné pre svoju zriedkavosť, našu potrebu a ich dôležitosť pre nás. Americký biskup Joseph Strickland – nepochybne jeden z najvernejších biskupov v Severnej Amerike a iste aj vo svete – vymyslel zvláštny darček pre svoje stádočko. Biskup uverejnil 22. decembra blog „Veľmi špeciálne vianočné požehnanie“. Pripustil, že mnohým sa to môže zdať ako veľmi podivuhodné požehnanie, no dodal, že sa modlí, aby „prehĺbilo naše slávenie narodenia nášho Pána Ježiša Krista“. Aké to bolo vianočné požehnanie? Čo bolo také cenné, také zriedkavé a tak veľmi potrebné pre veriacich dnes, že sa stalo najlepším darčekom na tieto Vianoce?
Bol to opis pekla z vízie sv. Faustíny. … Varujeme, že opis je veľmi dramatický, ale nesmierne prospešný a potrebný, najmä dnes. Sr. Faustína píše:

„Dnes som bola v priepastiach pekla, sprevádzaná anjelom strážnym. Je to miesto veľkého trápenia. Aká strašne veľká je jeho rozloha a aká veľká rozličnosť múk, ktoré som tam videla! Prvou strašnou mukou v pekle je strata Boha! Druhou neutíchajúcou mukou sú ustavičné výčitky svedomia! Treťou neznesiteľnou mukou je vedomie toho, že tento údel sa už nikdy nezmení! Štvrtou pálčivou mukou je oheň čiste duchovný, zapálený spravodlivým Božím hnevom! Piatou deptajúcou mukou je stála tma a strašne dusivý zápach. A hoci je tam tma, všetci zavrhnutí sa tam navzájom vidia.
Satani, aj zavrhnuté duše, vidia všetku neprávosť a zlobu tak na sebe, ako aj na iných!
Šiestou mukou je neustála spoločnosť satana. Siedmou mukou je strašné zúfalstvo, šialená nenávisť voči Bohu, pusté zlorečenie, preklínanie, rúhanie. Všetkými týmito mukami trpia rovnakou mierou všetci zavrhnutí, no tým ešte nie je koniec všetkému trápeniu. Sú ešte určité muky, ktorými trpia zavrhnutí každý sám za seba a to sú muky zmyslov. Každá z týchto duší je v pekle trestaná tým, čím hrešila tu na svete, a to takým strašným spôsobom, že to nie je možné opísať. Sú to hrozné bolesti, v ktorých jedna muka sa líši od druhej. Bola by som hrôzou umrela, keď som videla tie hrozné muky, keby ma pritom nebola podporila Božia všemohúcnosť!“
„Ja, sestra Faustína, bola som z Božieho rozkazu v priepastiach pekla, aby som mohla dosvedčiť dušiam, že peklo skutočne jestvuje! Satani ma preto nenávideli, ale na Boží príkaz ma museli poslúchať. To, čo som napísala, je len slabým odtieňom toho všetkého, čo som tam videla. A zvlášť som poznala jedno: v pekle je najviac tých duší, ktoré neuverili, že peklo skutočne je!“

JEŽIŠ: „Nech každý hriešnik berie na vedomie: akými zmyslami sa kto na zemi prehrešuje, takými bude trestaný po celú večnosť! Píš o tom z Božieho príkazu, aby sa žiadna duša nemohla vyhovárať, že pekla nieto, že tam nikto nebol, a preto sa ani nevie, ako tam je! Duše hynú napriek môjmu horkému utrpeniu! Dávam im už poslednú nádej na záchranu: Moje sväté milosrdenstvo! Keď sa nevnoria s klaňaním sa do môjho milosrdenstva, zahynú naveky! Služobnica môjho milosrdenstva – strašný deň je blízko, deň mojej spravodlivosti! Strata každej duše ma pohrúži do smrteľného smútku! Nadovšetko ma potešíš, keď sa budeš modliť za hriešnikov. Najmilšia je mi modlitba za obrátenie hriešnych duší. Vedz, moja dcéra, že táto modlitba je vždy vypočutá.“

Biskup Strickland uvádza, že sr. Faustína hovorí o pekle a pripomína, že tomuto osudu sa možno vyhnúť, pretože “Boh tak miloval svet, že nám poslal svojho milovaného Syna“.
„Započúvajme sa do jeho slov, oľutujme svoje hriechy, usilujme o nápravu našich hriechov a objímme plnosť jeho milosrdenstva! Nech sa slávenie Vianoc tento rok obohatí rozvážnym uvedomením si toho, pred čím nás Ježiš Kristus, Boží Syn zachránil!“

Biskup sa na Nový rok obracia na nekresťanov

Berlín, 04.01.2021 (KNA) 027 093 – Biskup východonemeckého mesta Görlitz, Wolfgang Ipolt, sa obrátil „Slovom k novému roku“ na nekresťanov:
„Želám vám všetkým, aby ste sa navzájom stále znova nakazili nádejou a tak sa rázne postavili proti zneisteniu a panickému strachu. Je to skutočné dielo lásky k blížnemu a otázka nášho postoja k životu,“ uviedol biskup 4. januára lokálnu televíziu Hoyerswerda.
„Cirkev možno nie je ‚systémovo relevantná‘, ale my sme určite ‚relevantní voči životu‘ – znamená to pomoc v existencii v tejto dobe postojom nádeje.“
Biskup uviedol, že obmedzenie kontaktov najmä starší a chorí ťažko znášajú a u mnohých vedie osamelosť k depresiám a povedal:
„Preto považujem iba za správne, ak sa týmto ľuďom ako prvým ponúkne očkovanie. Tým postavíme najslabších a najohrozenejších do prvého radu našej spoločnosti a súčasne ukážeme, aká si staršiu generáciu ceníme. My všetci máme mnohé možnosti ako nestratiť z očí práve starších ľudí. Každý rozhovor cez telefón je blahodarným skutkom, ktorý ľahko môžeme niekomu darovať.“
V regióne s málo katolíkmi biskup pripustil:
„Pravdepodobne sme sa až na malé výnimky ešte nikdy nestretli. Neviem teda presne, čo vás na začiatku roka 2021 trápi, či teší. Môžem to iba tušiť. Ale napriek tomu sa odvažujem s vami v týchto prvých dňoch roka spoločne hľadať smer pre tento rok. Pretože jednoducho len sa tak prepotkýňať cez tento rok, alebo do neho vojsť dokonca iba so strachom a starosťou – to by sme predsa nemali.“
Diecéza Görlitz existuje iba od r. 1994 a počtom katolíkov 30 000 je najmenšou v Nemecku. Zahrňuje Dolné Lužicko v Brandenburgu, ako aj severovýchodnú časť Horného Lužicka, ktoré patrí do Slobodného štátu Sasko.

Biskup: „Dobre si viem predstaviť kňazky pri oltári“

Bazilej, 4.1.2021 (LifeSiteNews) 027 092 – Predseda konferencie biskupov Švajčiarska biskup Felix Gmür z Bazileja povedal na Štedrý deň v interview pre Neue Zürcher Zeitung (NZZ):
„Áno, veľmi dobre si viem predstaviť ženy stojace pri oltári. Ženy sú už teraz aktívne v Cirkvi vo všetkých funkciách, ktoré si nevyžadujú kňaza.“ Biskup Gmür tak odpovedal na otázku k pozitívnym komentárom, ktoré už v minulosti poskytol na tému kňazstva žien.
Nuž Katechizmus Katolíckej cirkvi a aj svätý pápež Ján Pavol II. v apoštolskom liste z r. 1994 Ordinatio Sacerdotalis hovoria niečo celkom iné.
Interview biskup poskytoval spolu s Ritou Famosovou, novou predsedníčkou Evanjelickej reformovanej cirkvi vo Švajčiarsku.
Biskup Gmür však už robí vo svojej diecéze oveľa viac, ako že si to len predstavuje. V júli sme informovali, že ženy v Bazilejskej diecéze sa odievajú do rúcha, stoja pri oltári a v podstate simulujú svätú omšu v katolíckych chrámoch. Jedno video ukazuje ženu pri oltári, ktorá koná niečo, čo vyzerá ako obetovanie, prefácia a záverečná modlitba. Žena však nehovorí slová konsekrácie. …
Filozof a katolícky komentátor Dr. Peter Kwasniewski pre LifeSiteNews zdôraznil, že ženy pri oltári – aj keď nekonajú ako kňazi – spôsobujú zmätenie a pohoršenie medzi veriacimi:
„Veriaci právom očakávajú, že sväté omše v Katolíckej cirkvi budú zodpovedať tomu, čo sa predpisuje v liturgických knihách a nebudú pohoršením.“
Dr. Kwasniewski poukázal aj na inštrukciu Redemptionis Sacramentum, ktorá zdôrazňuje, že každý, kto neoprávnene zasahuje do liturgie zraňuje podstatnú jednotu rímskeho obradu, ktorá musí byť prísne zachovaná a stáva sa zodpovedným za konanie, ktoré nijako nezodpovedá hladu a smädu po živom Bohu, ktorý dnes ľudia pociťujú. Katolíci v Bazileji by také omše nemali navštevovať a tí, čo to konajú, by mali byť potrestaní miestnymi cirkevnými autoritami alebo aspoň Vatikánom.“
Biskup Gmür bol v médiách aj v r. 2019, keď prijal do farnosti kňaza, ktorý bol predtým obvinený zo zneužívania detí. A dostal sa to titulkov v tom istom roku aj keď nadšene schvaľoval legalizáciu „manželstva“ rovnakých pohlaví.“

Nemecko: Policie v ulicích varuje lidi

Nemecko, 5.1.2021 gofile.io/d/urxM4V 027 091

V Německu vláda odsouhlasila a následně přikázala policii, hasičům, zdravotníkům a dalšímu personálu ve státních službách povinné očkování. Vláda naštěstí nemyslí. Začala ze správného konce. Podívejte se na výsledek celého nařízení:
Policii doprovází mnoho aut. Vytvořila konvoj. Projíždí čtvrtěmi ve Frankfurtu nad Mohanem. S tlampačem na střeše následujících vozů vyzývají lidi aby se nenechali očkovat. Volně přeloženo:
Naléhavé varování pro obyvatele. Nenechte se očkovat. Coronové vakcíny nejsou bezpečné. Schválení těchto genetických očkovacích látek je kriminálním činem. Nechceme být pokusnými králíky pro genové EXPERIMENTY. Způsobují smrt, rakovinu, sterilitu, a jiné známé možné následky. Žádné z nich nejsou vyloučeny, protože nebyly dělány žádné dlouhodobé studie.
Schválení takové vakcíny je kriminálním činem. Lidé začněte myslet a připojte se k nám. Bill Gates má zájem skrze očkování zredukovat populaci o 10-15 %. To je jeho cíl. Jenom my můžeme vše zastavit.
Možná bude vhodné podobnou akci za podpory policie a lékařů místo protestů udělat i v ČR, pokud vše za dva dny neukončí Prezident Trump.

Biskup Grech: Lockdown odhalil „duchovnú negramotnosť“

Matthew Mirabelli | AFP
„Je podivuhodné, že ,mnohí ľudia sa sťažujú, že nemôžu prijímať Eucharistiu v kostole, no málokto si robí starosti, ako sa zmieriť s Bohom a s blížnym,“ hovorí biskup Mario Grech.

Aleteia.org, 19.10.2020 – 027 090
Duchovná negramotnosť, klerikalizmus, nezrelá viera – biskup Mario Grech, nový generálny sekretár Synody biskupov, má veľmi kritický pohľad na postoj mnohých katolíkov počas pandémie. Vyplýva to z obsiahleho interview, ktoré poskytol časopisu Civiltà Cattolica, v októbri 2020:
„Cirkev sa musí učiť, ako zmeniť svoje modely pastorácie a rehabilitovať domácu cirkev.
Bývalý predseda Biskupskej konferencie Malty (2013-2016) dostal teraz za úlohu od pápeža Františka pripraviť Synodu biskupov o synodalite v r. 2022.
„Počas pandémie sa objavil istý klerikalizmus dokonca aj na sociálnych médiách. Sme svedkami istého stupňa exhibicionizmu a pietizmu, ktorý má viac do činenia s mágiou ako s výrazom zrelej viery. Je to Cirkev, ktorá nerieši situáciu a bola rozorvaná nemožnosťou prístupu ku sviatostiam. Niektorí dokonca hovoria, že život Cirkvi bol prerušený! Je to ozaj neuveriteľné. V situácii, keď nemožno sláviť sviatosti, sme si neuvedomili, že sú iné spôsoby, ako prežívať Boha. Fakt, že mnohí kňazi a laici sa dostali do krízy, lebo sme sa náhle ocitli v situácii, keď nemožno sláviť Eucharistiu coram populo, je samo osebe veľmi príznačné. Je podivuhodné, že mnohí ľudia sa sťažujú, že nemôžu prijímať Eucharistiu a sláviť zádušnú omšu v kostole, ale málokto si robí starosti, ako sa zmieriť s Bohom a s blížnym, ako počúvať a sláviť Božie slovo a žiť život služby.“
„Eucharistia nie je jediná možnosť, ako má kresťan prežívať tajomstvo a stretávať sa s Pánom Ježišom.“
„Pripomíname si, že Eucharistia je prameňom a vrcholom kresťanského života“, no biskup Grech zdôrazňuje, že to nie je jediná možnosť, ako sa stretávať s Ježišom. Cituje Pavla VI., ktorý učí, že „v Eucharistii je prítomnosť Krista reálna, no nie výlučne, akoby iní neboli reálni“.
„Je povážlivé, ak sa niekto cíti stratený mimo Eucharistie alebo bohoslužby, lebo to ukazuje neznalosť iných spôsobov zapájania sa do tajomstva – je to istá duchovná negramotnosť a tiež dôkaz nevhodnosti súčasnej pastoračnej praxe.“
Biskup ďalej vyjadril presvedčenie, že „je veľmi pravdepodobné, že v nedávnej minulosti sa naša pastoračná aktivita usilovala viesť ľudí ku sviatostiam a nie viesť ich cez sviatosti ku kresťanskému životu“ a zdôraznil:
„Bude samovraždou ak sa po pandémii vrátime k rovnakým pastoračným modelom!“
Nasledujúc pápeža Františka nový sekretár synody biskupov je presvedčený, že pandémiu treba považovať za „príležitosť pre Cirkev, ktorá ponúka možnosť obnovy“:
„Táto kríza viedla k objavu novej ekleziológie, možno novej teológie a novej služby v Cirkvi. Najmä táto skutočnosť potvrdila, že služba chorým a chudobným je účinným spôsobom pre kresťanov, ako žiť ich vieru a uvažovať o Cirkvi prítomnej v dnešnom svete a už nie ‘sakristiovej Cirkvi,’ odtiahnutej z ulíc, či spokojnej s vyžarovaním sakristie na ulice.“
„Toto obdobie obmedzenia umožnilo tiež rodinám pochopiť ich povolanie a rozvinúť ich vlastný potenciál. V tomto zmysle by kríza mala viesť k rehabilitovaniu domácej cirkvi a dať jej viac priestoru.“
Žiť Cirkev v našich rodinách je pre maltského biskupa hodnotným predpokladom novej evanjelizácie a zdôrazňuje:
„Ak domáca cirkev zlyhá, Cirkev nemôže existovať. Ak nebude domáca cirkev, Cirkev nemá budúcnosť!
Domáca cirkev – obeť historického klerikalizmu?
Biskup Grech je presvedčený, že domáca cirkev, ktorú zdôrazňuje aj koncil, sa nepochybne stala obeťou perverzného klerikalizmu. Rozvoj tohto negatívneho obratu v koncepcii domácej cirkvi vidí biskup už od 4. storočia, „keď sa začala sakralizácia kňazov a biskupov v neprospech všeobecného kňazstva krstu“ a hovorí:
„Čím viac pokročila inštitucionalizácia Cirkvi, tým viac sa umenšovala povaha a charizma rodiny ako domácej cirkvi. Mnohí stále nie sú presvedčení o evanjelizačnej charizme rodiny a jej misionárskej kreativite. Manželia sú schopní nájsť nový teologicko-evanjelizačný jazyk hlásania evanjelia rodiny. Pápež František hovorí: ‚Boh zveril rodine nie zodpovednosť pre intímnosť samu osebe, ale vzrušujúci projekt urobiť svet domácim prostredím‘.“

Páter Wallner OCist: Kňazi potrebujú ľudí, ktorí stoja za nimi

Viedeň, 03.01.2021 (KAP) 027 089 – K väčšej podpore kňazov vyzval národný riaditeľ Pápežských misijných diel v Rakúsku, profesor dogmatiky a sakramentálnej teológie, páter Karl Wallner OCist.:
„Katolícki kňazi sa síce rozhodli, že hlavný vzťah v živote budú mať s Ježišom Kristom a jeho budú nasledovať, no my potrebujeme okrem toho aj zdravé okolie s ľuďmi, ktorí stoja za nami a nám po boku a ktorí sú ochotní zdieľať s nami život“, povedal cistercián z Kláštora Heiligenkreuz pri Viedni a bývalý rektor Vysokej školy Benedikta XVI. pri kláštore v interview k premiére španielskeho dokumentárneho filmu „Der letzte Gipfel“ (Posledný vrchol) režiséra Juana Manuela Cotela, ktorý je portrétom kňaza.
„Kňazov často ľudia vnímajú ako odľudštené bytosti, ako sa s ľútosťou páter vyjadril. „Pre jedných sa vznášame v inej sfére, pre druhých sme príčinou všetkého zla. V skutočnosti majú v celibáte žijúci kňazi rovnakú potrebu vzťahov, ako každý iný človek. Na rozdiel od ženatých, ktorí si slobodne vybrali partnerku, nie však svokru, majú kňazi na zemi samé svokry,“ vyhlásil páter.
Potom poukázal na vetu režiséra Cotela na konci filmu:
„Milý kňaz, ešte nikdy som sa ťa neopýtal, ako sa máš, ešte nikdy som ťa nepozval na pivo. Ak by u publika zostalo z filmu čo len toto jedno posolstvo, tak by to bola super vec! To, čo si kňazi tiež želajú, je aj viac spätnej väzby k ich konaniu – od chvály až po konštruktívnu kritiku.“

Nadprirodzený pohľad
„Kňazi sú viac ako len istým vzdelaním formovaní náboženskí funkcionári s istými duchovnými schopnosťami. Kňazskou vysviackou biskupom sa podľa katolíckeho chápania berie celý človek do Božích služieb a stáva sa putujúcou sviatosťou, v ktorej je prítomný sám Ježiš.“
„Od veriacich požadovaný nadprirodzený pohľad na kňazov nezaznáva, že oni sú súčasne ľuďmi s chybami. Vyjadruje sa to v minulosti zvyčajnom oslovení veľadostojný pán. Je to v podstate poníženie, pretože veriaci dobre vedia, že tým oslovujú toho, ktorý príliš dlho káže, rád sedí v hostinci a žije nad svoje pomery. No aj Ježiš si vedome vyvolil slabé nedokonalé nástroje. Podrobné opisy pochybení apoštolov v evanjeliách to jasne ukazujú, no aj to, že ich pôsobenie vychádza od Ježiša a nie od nejakých ľudí.
Kritika kňazov je prípustná, no nesmie sa stratiť miera kritiky. V nedávnej minulosti médiá prezentovali iba negatívne stránky kňazov alebo nedostatok kňazov, čím sa znížila úcta ku kňazom. Film toto vyrovnáva, lebo rozpráva o senzačne dobrom kňazovi. Pritom reálna hlavná postava – v r. 2009 zosnulý Pablo Dominguez – nie je nijakou výnimkou. To pozitívne objavíme v mnohých kňazoch, len ak sa na to sústredíme. Treba teda raz aj dobre hovoriť o farárovi,“ vyzval páter Wallner.

Režisér Juan Manuel Cotelo potvrdil, že chcel filmom prispieť k pozitívnej korektúre obrazu kňaza:
„Mnohí kňazi konajú veľkolepú službu avšak v tichosti a verejnosťou nepozorovane. Kňazi sú obyčajní ľudia vyvolení Bohom, aby robili zázraky, lebo jednoducho radi pracujú v tíme. K tomu patria aj každodenné zázraky, ktoré sa dejú v Eucharistii alebo vo sviatosti zmierenia.“
Aj okolo filmu „Posledný vrchol“, ktorý od r. 2010 premietali v 19 krajinách – sa diali zázračné udalosti, ako povedal režisér:
„Viac ako 50 mužov to podnietilo vstúpiť do seminára a jeden pred rokmi z kňazstva vystúpený kňaz poprosil biskupa, aby ho vzal naspäť!“
Jeho štúdio „Infinito+1“ dostalo tiež mnohé fotografie detičiek, ktorých plánovaný potrat matky po návšteve filmu zrušili. Film dokumentuje o. i. ako kňaz sprevádza jednu priateľku cez ťažkú fázu života, keď uvažovala o potrate. Režisér sa s kňazom Pablom Dominguezom iba raz povrchne stretol predtým, než ten tragicky zomrel na túre v horách vo veku 42 rokov a napísal o ňom nekrológ.
„A ja sám tým že som spracovával život tohto kňaza a filozofa, som objavil, že svätosť nespočíva v tom, čo ja robím pre Boha, ale v tom, čo Boh robí pre mňa,“ vyhlásil Cotelo. „Človek sa musí k tomu iba dať Bohu k dispozícii a v každodennom živote nasledovať dobrý hlas. Oceňujúco hovoriť o kňazovi je relatívne ľahké, ak sa v tomto kňazovi stretávame s Ježišom. Inak stoja v popredí iba tie často negatívne ľudské vlastnosti.“ …

Švajčiarsko: Apoštolský nuncius odstúpil

Vatikán, 31.12.2020 (KAP) 027 088 – Pápež František prijal odstúpenie nuncia vo Švajčiarsku a Lichtenštajnsku, arcibiskupa Thomasa Gullicksona. Vatikán to oznámil 31. decembra. Pápež mu už neurčil novú úlohu, hoci služba nunciov trvá spravidla dlhšie. Mons. Gullickson v októbri oznámil, že sa chce odobrať na odpočinok v domovskej Diecéze Sioux Falls v Južnej Dakote v USA.
V digitálnych médiách aktívneho vatikánskeho diplomata s jeho konzervatívnymi názormi považovali liberálni veriaci vo Švajčiarsku za „kameň úrazu“. V službách Svätého stolca bol od od r. 1985 a to v Rwande, Rakúsku, Jeruzaleme a Nemecku. V r. 2004 dostal post nuncia na Jamaike a potom v iných karibských štátoch. Od r. 2011 pôsobil na Ukrajine, a od r. 2015 vo Švajčiarsku.
Vo švajčiarskej cirkvi nedávno vyvolala rozruch neúspešná voľba biskupa pre Diecézu Chur. Koncom novembra sa tam konzervatívna dómska kapitula vzdala mimoriadneho práva zvoliť biskupa, lebo väčšina členov kapituly odmietla všetkých troch kandidátov navrhnutých pápežom.

Katolíckej obeti eutanázie odňali na Štedrý večer jedlo a vodu!

Poľsko, 24.12.2020 (LifeSiteNews) 027 087 – Sestra Poliaka ležiaceho v nemocnici vo Veľkej Británii, ktorého rozsudok súdu 23. decembra odsúdil na smrť eutanáziou, hovorí, že jej brat nebol taký chorý, ako sa informovalo. Súd vyhlásil, že je v kóme, no jeho sestra to odmieta. „On dýcha samostatne nemá ani respirátor,“ napísala z Poľska. V Anglicku platí zákaz informovania o prípade. LifeSiteNews sa však spojil s jeho sestrou v Poľsku.
Muž v strednom veku utrpel poškodenie mozgu po infarkte. Nemocnica požiadala súd o povolenie ukončenia jeho ošetrovania. Jeho manželka to podporuje. No pacientova matka a sestra, ktoré sú katolíčky, sú proti eutanázii.
LifeSiteNews sa dozvedel, že nemocnica na Štedrý deň zastavila pacientovi jedlo a vodu! Jeho sestra nám v maili napísala:
„Žiadali sme, aby počkali, aby sa matka s ním mohla rozlúčiť. No oni nepočkali! Môj brat bol hlboko veriaci muž. Chodil do kostola a prijímal sviatosti. Študoval na katolíckej škole. Putoval do Čenstochovej a bol aj vo Vatikáne. Mal fotografiu z osobnej audiencie s pápežom Jánom Pavlom II., na ktorú bol veľmi hrdý! … Môjho brata veľmi rozhorčil nedávny prípad násilnej eutanázie Alfie Evansa a kritizoval sudcov, ktorí ho odsúdili na smrť!“
Je iróniou, že Poliaka odsúdila na smrť sudkyňa – jedna z tých, ktorí to spôsobili aj Alfie Evansovi. …

Biskup Amazónie kritizuje brazílsku vládu

„Otázka ekológie sa nerieši. Čo nám pomôžu najlepšie kázne, keď v budúcnosti nebudeme mať životný priestor? Živosť cirkvi nie je nevyhnutne závislá na ordinovanej službe, ale od angažovanosti každého jednotlivca.“

Bonn, 31.12.2020 (KNA) 027 086 – Amazónsky biskup Bernhard Johannes Bahlmann kritizuje brazílsku vládu za prístup k pandémii: „Oficiálne počty chorých sa úmyselne zatajujú, alebo nezverejňujú, lebo sa blížia voľby. A v zdravotníctve sú aj prípady korupcie,“ povedal z Nemecka pochádzajúci biskup z Diecézy Obidos pre portál katholisch.de. „Mnohí ľudia stratili prácu. Cirkev sa pokúša budovaním zdravotníckych zariadení a potravinovými balíčkami ľuďom konkrétne pomáhať.“
Biskup sa vyjadril aj k otázke vysviacky ženatých mužov:
„Diskusia o tzv. viri probati sa vedie ďalej. Táto téma je vo fáze dozrievania. Otázka viri probati zo Synody biskupov o Amazónii 2019 je však iba jedna téma z mnohých.“
Na synode sa diskutovalo o pastoračných, ekologických, sociálnych a hospodárskych výzvach regiónu. Účastníci synody sa väčšinovo vyjadrili za vysviacku osvedčených ženatých mužov. Pápež František sa však tejto témy v „Querida Amazonia“ nedotkol. „Ako môžeme napriek nedostatku kňazov byť naďalej živou cirkvou? To musí byť hlavná otázka k pastorácii v Amazónii! Dôležitým kľúčom musí byť posilnenie laikov, ktorí zastávajú v Amazónii už teraz mnohé vedúce pozície. Živosť cirkvi nie je nevyhnutne závislá na ordinovanej službe, ale od angažovanosti každého jednotlivca,“ vyhlásil biskup Bahlmann.
Synodu o Amazónii nazval biskup míľnikom na ceste novej orientácie cirkvi Amazónie od koncilu (1962-1965) a dodal: „Pri realizácii záverečného dokumentu a Querida Amazonia musíme mať trpezlivosť.“
Biskup Bahlmann tiež kritizoval, že otázka ekológie ako ťažisko synody sa „akosi nerieši“ a povedal: „Táto téma je v porovnaní s pastoračnými výzvami zvlášť naliehavá. Čo nám pomôžu najlepšie kázne, keď v budúcnosti nebudeme mať životný priestor?“

Biskupi v Argentíne: „Naďalej sa zasadzujeme za život“

Buenos Aires, 30.12.2020 (KAP) 027 085 – Odhodlaním naďalej sa zasadzovať za život reagovali argentínski biskupi na legalizáciu potratov v senáte do 14. týždňa tehotenstva.
„Nový zákon rozdelí krajinu,“ varovali biskupi podľa „Vatican News“ „Je nám nesmierne ľúto, že politické vedenie ignorovalo vôľu obyvateľstva, ktoré už často vyjadrilo pripravenosť chrániť život,“ uviedli biskupi pápežovej vlasti. „Spolu s bratmi a sestrami rôznych náboženstiev aj s neveriacimi stojíme naďalej na strane života. Cirkev bude teraz ešte dôslednejšie sledovať skutočné priority a zasadzovať sa aj za chudobné a ohrozené deti a seniorov ako aj proti hladu a nezamestnanosti.“
V Argentíne boli doteraz potraty až na výnimky zakázané a trestali sa 4 rokmi väzenia. Potraty za istých podmienok boli doteraz povolené iba v Uruguaji, na Kube a v Mexiko-City. Teraz sa k nim pridáva aj Argentína.

Oni nevedia čo spôsobujú !

Komentár: Roland Noé 027 084

Je jedno, čo vláda rozhodne, rakúski biskupi všetko plnia očividne v slepej poslušnosti. Na vlastných veriacich, ktorí túžia po nedeľnej svätej omši pri svojom bydlisku sa neberie nijaký ohľad. Tento fatálny dojem nadobudne „covidovom roku 2020“ jednoduchý veriaci. Naši biskupi vedia, že aj tak už všeobecne zreteľne menej ľudí ako pred rokom chodí na omše, ale aj to, že v našej krajine po celý rok 2020 nebola jedná nákaza covidom v katolíckom kostole! Napriek tomu biskupi už tretí raz bez ozajstnej potreby znova súhlasili, že sväté omše znova na niekoľko týždňov zrušia. Ja hovorím: NIE, v lockdowne nemusíme byť automaticky bez omší, alebo len pre pár vyvolených. Mnohí biskupi a diecézy sveta, ktorí sa proti tomuto nezmyslu bránia, alebo dokonca išli pred súd, sú svedkami toho, že to ide aj inak.
Od začiatku koronakrízy je jasné, že veriaci prichádzajúci do kostolov patria k ľuďom, ktorí sa prísne držia hygienických opatrení, dodržiavajú odstup, nosia rúška a zdržiavajú sa vo veľkom priestore kostola. V porovnaní s návštevou supermarketu možno teda hovoriť o veľkej obozretnosti, ktorá prináša aj plody – nikto sa tam nenakazil!
V Nemecku, kde je to podobné, nedávno dokonca Národná akadémia vied „Leopoldina“ uznala, že niet potreby ešte viac obmedzovať vianočné bohoslužby. Cirkvi dokonca pochválila, že sa tak zodpovedne správajú. Zákaz svätých omší teda nemá nič do činenia ani s fides ani s ratio!
Rakúski biskupi však v týchto časoch žiaľ konajú skôr ako štátni zamestnanci než ako pastieri, ktorí sa starajú o potreby a starosti veriacich. Biskupi sa budú musieť jedného dňa zodpovedať za to, že ľuďom v tejto ťažkej dobe zobrali svätú omšu a týmto prehnaným opatrením eventuálne stratia natrvalo nielen starších ľudí, ktorí aj tak už niekedy nevládzu prísť, ale aj mladých. Upretie svätej omše budú musieť vysvetľovať pred Bohom, pretože vecne sa to ospravedlniť nedá. Za zákaz svätých omší sú zodpovední oni sami, nie vláda, pretože v konečnom dôsledku nemožno na základe konkordátu cirkvám zakázať mať otvorené kostoly.
Ďakovať by sme mali v týchto časoch všetkým kňazom, ktorí napriek tomu slávia sväté omše a kostolné brány nezamykajú. Týchto kňazov je vďaka Bohu stále viac – v každej diecéze už možno nájsť viaceré také farnosti. Len odvahu a proste aj vašich kňazov, aby ste aj od 28. decembra mohli byť na svätej omši. Väčšina z nich sú rozhodne milosrdní a z kostola nevyhodia ani tú 11., 12. alebo 13. osobu (povolených je iba 10).
Z roka 2020 sme sa naučili, že väčšina našich biskupov povie iba áno a amen akonáhle ich ministerka pre kulty Susanne Raabová zavolá na video-konferenciu, aby potom celé minúty vysielala pripravené frázy vyhlásenia.
Milí rakúski biskupi, začnite klásť skutočný odpor, alebo radšej k tejto téme zásadne mlčte!

Exorcista: Jediná cesta je – vrátiť potratené deti Bohu!

„Jediný spôsob, ako nastoliť spravodlivosť je pochovanie potratených plodov.
To je jediná cesta, pretože ich musíte vrátiť Bohu.“

USA, 22.12.2020 (LifeSiteNews) 027 083 – Prominentný teológ a exorcista kňaz Chad Ripperger Ph.D. vydal podrobné varovanie k nemorálnej povahe vakcín najmä proti covidu-19, ktoré sú vyprodukované z buniek potratených detí.
Ripperger objasnil, že používanie vakcín nie je zlom samým osebe. Avšak sú isté podmienky, ktoré treba splniť, ako aj otázky morálky, čo sa týka vakcíny, ktoré treba preskúmať pred jej použitím. Pri každom konaní musíme preskúmať objekt, výsledok a okolnosti, aby sme mohli určiť morálnosť konania. Je tu otázka: nesie očkovanie v sebe morálnu kvalitu potratu vo vzťahu k samotnej vakcinácii?
Obsah vakcinácie môže mať morálne kvality. Vakcíny obsahujúce DNA dieťatka preto majú charakter DNA, ktoré prišlo od dieťatka a spôsobu ako bolo DNA získané. DNA dieťatka obsahuje morálnu kvalitu potrateného dieťatka, takže jeho používanie bolo ilegálne a preto tento charakter prechádza do DNA.
K ľuďom, ktorí to ospravedlňujú tým, že pôvodné zlé konanie nie je relevantné so súčasným konaním kňaz hovorí:
“Niekedy si ľudia myslia, že to sú iba okolnosti. Môj úmysel je v poriadku. No to nepostačuje. Vatikánske dokumenty z r. 2005 a 2008 a 2017 uvádzajú, že bunky detí sú z dávnych potratov a ich použitie už nie je eticky závadné. No kňaz cituje teológa Prof. Michaela Copenhagena, ktorý hovorí, že je treba hodnotiť spoluprácu s veľmi vzdialeným zlom potratu, ale to rozhodne nestačí ako kritérium, pretože je v tom zahrnutá bezprostredná kategória hriechu. Prijímateľ vakcíny je súčasný účastník na neustálom dobrovoľnom zabíjaní ľudí, na ich využívaní a obchode s nimi a je vinný aj z toho, že je účastný aj na zanedbaní ich dôstojného pohrebu.
„Jediný spôsob, ako nastoliť spravodlivosť, je pochovanie potratených plodov. To je jediná cesta, pretože ich musíte vrátiť Bohu,“ hovorí exorcista. „Kvalita pôvodného potratu – aj keď vzdialeného – a používanie DNA z potrateného dieťatka vo vakcíne dodnes zostáva zlom potratu. To, že plodová bunka bola získaná v 70. rokoch nemení jej charakter. Kvalita zostáva rovnaká – je to stále bunka ukradnutá dieťatku po jeho vražde.“
Biskup Atanáz Schneider z Kazachstanu tiež argumentuje podobne a uvádza, že používanie tohto princípu ospravedlnenia zničilo odpor Cirkvi voči potratu. Ak sú vakcíny z buniek potratených detí, tak máme povinnosť hľadať také, ktoré sú morálne nezávadné. Problém s covidom je, že tu nie je dostatočne závažný dôvod na očkovanie. Ľuďom médiá v tomto vymývajú mozgy.
Ripperger dodáva, že v súčasnosti ľudia strácajú schopnosť pochopiť závažnosť situácií, lebo robia rozhodnutia na základe emócií a doslova v panike. Keďže úmrtnosť na covid je nízka – nižšia ako jedno percento! – nie je to dostatočný dôvod používať také vakcíny ako v extrémnych prípadoch. Katolíci sa musia dať do tohto boja, vlády ich nemôžu k ničomu nútiť – oni chcú manipulovať ľudí.
Biskup Schneider k tomu uvádza: Toto je pre mňa posledný krok satanizmu – satan a svetová slobodomurárska vláda chce takto prinútiť všetkých, dokonca aj Cirkev, aby prijali potrat. A preto musíme proti tomu veľmi silne odporovať, keď to príde. Musíme dokonca prijať mučeníctvo.

Biskup Schneider: Prečo nesmieme prijať vakcínu z potratených detí

Henry Westen

Kazachstan, 18.12. 2020 (LifeSiteNews) 027 082 – „Boh pozná tieto duše po mene,“ povedal mi biskup Atanáz Schneider v telefonickej diskusii. Hovoril o nenarodených deťoch, ktoré boli potratené a potom ich zavraždené telíčka použili na produkciu buniek pre vakcíny proti covidu aj pre iné druhy vakcín.
Biskup Schneider vysvetlil, že pri výzve k ochrancom života, aby neprijímali tieto vakcíny, sa modlil za inšpiráciu Ducha Svätého a prosil o príhovor práve tieto detičky, ktoré boli zabité. …
Postoj biskupa Schneidera z Kazachstanu bol vydaný aj vo výzve, ktorú podpísali: kardinál Janis Pujats (Litva), arcibiskup Tomash Peta a Jan Pawel Lenga (Kazachstan), biskup Joseph Strickland (USA).
Biskup Schneider vysvetlil, že on a jeho spolubratia chápu závažnosť odmietania vakcíny a že to môže viesť k tvrdým trestom. Tak ako americký biskup Strickland tiež hovorí, že by radšej išiel do väzenia, ako by prijal vakcínu z buniek potratených detí. A aj keby si to vyžiadalo cenu jeho života, je presvedčený, že Boh mu dá silu prijať aj túto najvyššiu obetu. A biskup zdôraznil:

Mám bolesť v srdci, keď vidím toľkých ľudí zastávať sa prijateľnosti takejto vakcíny. Som presvedčený, že sú jednoducho slepí, ale Boh im ukáže dôsledky tohto všetkého a oči sa im otvoria.
Jednoduchí ľudia to odmietajú automaticky, inštinktívne, čo je pre mňa sensus fidelium. Ale aj keby som v tom bol sám, musím nasledovať pravdu, dokonca aj keby som stratil všetkým mojich dobrých priateľov. Aj keby som zostal sám, budem nasledovať svoje svedomie, ako sv. Tomáš More a Ján Fisher.“
Toto je tiež znamením posledných čias, kde sú dokonca aj dobrí zmätení. „Lebo vystúpia falošní mesiáši a falošní proroci a budú robiť veľké znamenia a zázraky, aby zviedli, ak je to možné, aj vyvolených (Mt 24,24). …
Svetové mocnosti, proti-kresťanské sily a napomáhači kultúry smrti chcú uvaliť na celú svetovú populáciu aj keď vzdialenú pasívnu spoluprácu s potratom a tomu musíme odporovať a nijako nespolupracovať s týmito vakcínami.
Tak totiž dostávame do tela nejakým spôsobom plody najväčšieho zla ľudstva, krutej genocídy nenarodených. Budeme poznačení. Dostaneme znak do tela, ktorý bude demonštrovať, že sme spojení s najväčším z najväčších ziel. Nie priamo, samozrejme, ale aj tak, lebo nenarodené deti boli kruto zavraždené, inak by sme nemali tieto vakcíny. Nesmieme byť takí naivní a nevidieť, že za týmito vakcínami je nielen ochrana nášho zdravia, ale napomáha sa tak stále viac a viac potratov! Nie je argumentom, že ak ľudia neprijmú vakcínu, potraty budú aj tak pokračovať. Je to morálna slabosť. A potratári povedia – vidíte, celá Katolícka cirkev a jej hierarchia to prijíma, aj keď nerada. A to je veľmi nebezpečné. Musíme sa naozaj zobudiť, aby sme videli tieto nebezpečenstvá, ich dôsledky a všetky okolnosti okolo toho. …
Stáva sa to veľmi moderným a globálne sa to šíri. A stále viacerými vyhláseniami biskupov v prospech vakcíny sa samozrejme zmenila celá situácia. A preto musíme o tom hovoriť a nezostať v povrchnom akomsi právnickom pozitivizme s teóriou spolupráce. Musíme zatiahnuť do hlbiny – zájsť hlbšie priamo ku koreňom a posúdiť proporcionalitu a vidieť veľmi hrozné a neprijateľné zločiny potratu. …

Čína: Druhá biskupská vysviacka po dohode s Vatikánom

Peking/Rím, 22.12.2020 (KAP/KNA) 027 081 – V Číne bol vysvätený už druhý biskup od uzavretia dohody Číny s Vatikánom. Ten bol však už dlhší čas navrhnutý Svätým stolcom. Pietro Liu Genzhu (54) bol vysvätený pre Diecézu Hongdong-Linfen, ako informovala tlačová služba „Asianews“.
Obrad viedol biskup Paolo Meng Ningyou z Taiyuanu, predseda Vlasteneckého združenia čínskych katolíkov v Shanxi a prebehol „triezvo a zdržanlivo“. Nový biskup je tiež funkcionárom združenia. Diecéza Hongdong má 50 kňazov a 40 000 katolíkov v 16 farnostiach.
Prvým vysväteným biskupom po dohode bol Thomas Chen Tianhao v novembri pre prístavné mesto Qingdao na východe Číny.
Celý obsah dohody je stále tajný, vyplýva z nej zatiaľ iba to, že biskupov určia štátne orgány a pápež ich potom menuje.

* * * * * * *

Sv. MICHAL ARCHANJEL,

bráň nás v boji, buď nám ochrancom proti zlobe a úkladom diabla. Pokorne prosíme, nech mu Boh ukáže svoju moc. A ty, knieža nebeských zástupov, Božou mocou zažeň do pekla satana a iných zlých duchov, ktorí sa na skazu duší potulujú po svete. Amen. Sláva Otcu …

SLÁVNE KNIEŽA NEBESKÝCH VOJSK, svätý Michal archanjel,
chráň nás v boji a hroznom zápase, ktorý vedieme proti kniežatstvám a mocnostiam, proti vládcom tohto temného sveta a proti zlým duchom.
Príď na pomoc ľuďom, ktorých všemohúci Boh stvoril nesmrteľných na svoj obraz a podobu a ktorých draho vykúpil z moci satana.
Bojuj dnes Pánov boj s légiami svätých anjelov, tak ako si kedysi bojoval proti Luciferovi, vodcovi pyšných duchov a všetkých odbojných anjelov, ktorí boli proti tebe bezmocní a už nebolo pre nich miesta v nebi.
Učiň, aby anjel odpadlík, ktorý sa zmenil na anjela temnosti, a ešte sa stále plazí po zemi, aby nás zničil, bol zvrhnutý do priepasti spolu so svojimi nasledovníkmi. Dnes tento prvý nepriateľ ľudstva a vrah od počiatku znova nadobudol sebadôveru. Prestrojený za anjela svetla chodí so zástupmi skazených duchov, napáda zem a vyhladzuje meno Pána Boha a Ježiša Krista, plieni, zabíja a posiela do večnej záhuby duše, ktorým bola určená koruna večného života.
Tento skazený had je ako nečistý prúd, ktorý vlieva do ľudí so zvrátenou mysľou a spustnutým srdcom jed svojej zloby, ducha klamstva, bezbožnosti a rúhania a smrteľný dych nečistoty, neresti a ohavnosti. Títo prefíkaní nepriatelia ľudstva zaplavujú blenom a palinou Cirkev, nepoškvrnenú Baránkovu nevestu, a dotýkajú sa jej posvätných pokladov.
Ponáhľaj sa, nepremožiteľné knieža, na pomoc Božiemu ľudu proti vpádom zatratených duchov a dožič mu víťazstvo. Amen.

Nekonečný Bože, ty obdivuhodne určuješ úlohy anjelom i ľuďom. Prosíme ťa, pošli svojich anjelov, ktorí ti ustavične slúžia v nebi, aby nás ochraňovali v pozemskom živote. Skrze nášho Pána Ježiša Krista. Amen.

K DUCHU SVÄTÉMU: Pane, zošli svojho Ducha a obnovíš tvárnosť zeme! Pane, obnov svoje prvé Turíce. Ježišu, udeľ všetkým milovaným kňazom dar rozlišovania duchov, obdaruj ich všetkými svojimi darmi, rozmnož ich lásku, urob z nich neohrozených apoštolov a pravých svätých medzi ľuďmi.
Duchu Svätý, Bože lásky, príď ako mocný vietor do našich katedrál, do večeradiel, do najbohatších domov práve tak, ako do najpokornejších príbytkov. Naplň celú Zem svojím svetlom, svojou útechou a svojou láskou! … Príď a povzbuď ľudí v tejto dobe takej plnej úzkostí, osvetli neistú budúcnosť mnohých, upevni tých, ktorí ešte váhajú na Božích cestách.
Duchu svetla, rozptýľ všetky temnoty zeme, uveď blúdiace ovce do Božieho ovčinca, pretrhni oblaky prikrývajúce tvoje tajomné svetlo. … Naplň všetky srdcia svojimi premnohými a vzácnymi darmi, ó božský plod obety Kalvárie, …

(Krátené: Marthe Robinová, Turíce 26. mája.1939)

K FATIMSKEJ PANNE MÁRII:

Najsvätejšia Trojica, Otec, Syn a Duch Svätý, s hlbokou úctou sa ti klaniame, Obetujeme ti najsvätejšie Telo, krv, dušu a božstvo nášho Pána Ježiša Krista, prítomného vo svätostánku. Pre jeho nekonečné zásluhy ťa prosíme, odpusť nám všetky hriechy. A nielen nám, ale aj všetkým našim priateľom i nepriateľom.
Pokorne ťa prosíme, odpusť nám všetky urážky, ktorých sa ti denne od nás dostáva. Odpusť nám aj tie, ktorými sme urazili Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, ktoré ťa tak veľmi miluje.
Jej prostredníctvom ti obetujeme naše modlitby, obety a všetky dobré skutky ako náhradu za neprávosti, spáchané proti jej Nepoškvrnenému Srdcu.
Obetujeme ich tiež za našu mládež, jej rodičov a vychovávateľov. Prijmi ich aj za obrátenie hriešnikov, pohanov a našich bratov žijúcich v blude.
Vrúcne ťa prosíme, daj nám svätých kňazov, biskupov a apoštolov. Zveľaďuj a chráň svoje dielo, aby sme jednotne a horlivo pracovali za rozšírení Božieho kráľovstva na zemi. Nech sa vždy stane tvoja svätá vôľa.
Odovzdávame sa ti, obetujeme a zasväcujeme v spojení s Nepoškvrneným Srdcom Panny Márie.
Dopraj nám všetky milosti. Daj, aby sme ťa lepšie poznali a z lásky ti slúžili. Zmiluj sa nad dušami v očistci.
Nakoniec ti vrúcne ďakujeme, za všetko, čím si obdaril našu dušu a naše telo.
Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, buď nám spásou. Kráľovná presvätého ruženca, oroduj za nás. Amen.
(S povolením cirk. vrchnosti Nitra č.1285/46)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.