Život Cirkvi vo svete 37/2022
O b s a h
Pápež František na návšteve Kazachstanu
Svätá omša v Kazachstane: Byť kresťanmi znamená žiť bez jedu
Príhovor pápeža na kongrese náboženstiev v Nur-Sultane
Kongres představitelů světových a tradičních náboženství
Kolumbia: Kardinál Rubiano Saenz sa dožíva 90 rokov
Kardinál Müller: Nový poriadok predsa politická vízia?
Kresťanský film Horiace Srdce prichádza do Rakúska
Celibát potrebný a nezrušiteľný (2)
Biskup Barron: „Bidenova politika o potrate ‚odpudzujúca!’
Maďarsko: Nové úpravy k potratom
V Berlíne bude v sobotu „Pochod za život“
‚Áno prirodzenej rodine. Nie LGBT-Lobby!‘
Arménsko: Najstaršia kresťanská krajina medzi moslimami
Hostie lietajú na zem na „omši“ kňaza s dúhovou štólou
Tisíce Kanaďanov unikajú pred eutanáziou
Patriarcha Kyril I. vyzýva k modlitbe za Putina
Petícia na Najvyšší súd USA: Uznať fetálnu osobnosť!
Nový koordinátor Joe Bidena satanista?
Vojenský ordinár: „Ježiš nežiada absolútny pacifizmus“
Vedci dúfajú vo vytvorenie umelých embryí na orgány
Karol III. hostil členov ‘Great Reset’: ‘Nemáme alternatívu’
Biskup G. Mária Hanke: „Veľký tresk priniesol jasnosť!“
Biskup odsúdil povyšovanie autonómnej slobody nad pravdu
Opátka zdesená nenávisťou v textoch „Synodálnej cesty“
„Synodálna cesta“ schválila aj homosexuálne úkony
„Synodálna cesta“ v kríze schválila text o úradoch žien
Roma locuta! „Synodálna cesta“ zasa útočí na Rím
Anglický školský kaplán prepustený za kázne proti LGBT
Lotyšsko odlúčilo pravoslávnu cirkev od Moskvy
Nordickí biskupi a obavy o náboženskú slobodu vo Švédsku
Trudeau hrozí trestom, ak sa ľudia nezaočkujú
Zjavenie Ježiša v Sievernichu 5.9. 2022: „Nemecko, čo mi to robíš?“
Panna Mária povedala pátrovi Piovi: „S touto zbraňou vyhráš.”
Oddanosť Pátra Pia k Panne Márii bola zakorenená v pravde, že Ježiš takúto oddanosť konkrétne chce. Ježiš sa rozhodol prísť na Zem cez Máriu. Podobne sa Ježiš rozhodol, že k nemu prichádzame cez ňu, lebo jej duša zvelebuje Pána. … Páter Pio tomu rozumel a mnohokrát povedal:
„Prial by som si, aby som mal taký hlasný hlas, aby povedal všetkým hriešnikom sveta, aby milovali Máriu. Je oceánom, cez ktorý musí človek cestovať, aby sa dostal k Ježišovi.“
Nad dverami Pátra Pia boli slová. : „Mária je dôvod všetkej mojej nádeje. Každá milosť prechádza jej rukami.“ Páter Pio hovoril o ruženci ako o „zbrani“ a dôrazne odporúčal:
„Modlite sa ruženec a modlite sa ho vždy, keď len môžete.“
Svedectvo svedkov: „Vždy sme ho videli so ružencom v ruke – v kláštore, na chodbách, na schodoch, v sakristii, v kostole, dokonca aj v krátkom intervale, keď išiel do spovednice a vychádzal z nej. … Keď na konci už s nami nevládal hovoriť, povedali sme mu naše prosby. A urobil len to, že nám vždy ukázal ruženec.“ Svojim duchovným deťom dal pokyn:
„Po ukončení povinností voči štátu by ste mali mať voľný čas pokľaknúť a modliť sa ruženec. Modlite sa ruženec pred Najsvätejšou sviatosťou alebo pred krížom.“
Páter Pio hovoril večer bratom: „Dajte mi moju zbraň!“ Keď prešli vrecká jeho habitu, odpovedali: Páter nie je v ňom zbraň iba ružence. „A nie je to vari zbraň? … pravá zbraň?!” Páter Pio bol presvedčený o moci ruženca, vždy ho držal v rukách a v noci mal ruženec ovinutý okolo ruky. Keď sa blížila jeho smrť, odporučil ruženec svojim duchovným deťom a povedal:
„Milujte Pannu Máriu a urobte ju milovanou. Vždy sa modlite ruženec.”
( https://slovenskydohovorzarodinu.sk/clanky/pater-pio-o-bozej-matke-a-ruzenci/ )
Pápež František na návšteve Kazachstanu
Vatikán, 13.9.2022 (VN) 028 807 – Odletom 13. septembra o 7.36 ráno z rímskeho medzinárodného letiska Fiumicino pápež František začal svoju 38. apoštolskú cestu. Jej hlavným cieľom je účasť na 7. kongrese predstaviteľov svetových a tradičných náboženstiev v hlavnom meste Kazachstanu Nur-Sultan. Svätý Otec sa v Kazachstane stretne aj s tamojšou malou katolíckou komunitou. Motto cesty znie „Poslovia mieru a jednoty“.
Viac na:
https://www.vaticannews.va/sk/papez/news/2022-09/papez-frantisek-odletel-na-trojdnovu-navstevu-kazachstanu.html
Svätá omša v Kazachstane: Byť kresťanmi znamená žiť bez jedu
Nur-Sultan, 14.9.2022 (VN) 028 806 – „Nech v nás nie je nijaký jed smrti“, nech sme „radostnými svedkami nového života, lásky a pokoja“ – k tomuto vyzval pápež František v homílii pri svojej prvej verejnej svätej omši na pôde Kazachstanu v stredu 14. septembra v hlavnom meste Nur-Sultan. Svätý Otec tiež v závere slávenia vyslovil ďalšiu mierovú výzvu v súvislosti s Ukrajinou i inými oblasťami.
Viac na:
https://www.vaticannews.va/sk/papez/news/2022-09/svata-omsa-v-kazachstane-byt-krestanmi-znamena-zit-bez-jedu.html
Príhovor pápeža na kongrese náboženstiev v Nur-Sultane
Nur-Sultan, 14.9.2022 (VN) 028 805 – V plnom znení prinášame príhovor pápeža Františka pri otvorení VII. kongresu predstaviteľov svetových a tradičných náboženstiev 14. septembra 2022 v Nur-Sultane v Kazachstane.
Viac na: https://www.vaticannews.va/sk/papez/news/2022-09/prihovor-papeza-pri-otvoreni-kongresu-nabozenstiev-v-nur-sultane.html
Kongres představitelů světových a tradičních náboženství
Nur-Sultan, 12.9.2022 (VN-CZ) 028 804 – Didar Temenov, ředitel Odboru mnohostranné spolupráce kazašského Ministerstva zahraničních věcí, nabízí pohled na 7. Kongres vůdců světových a tradičních náboženství, kterého se zúčastní i papež František, a říká, že „náboženští vůdci mají autoritu, která může pomoci řešit světové konflikty“.
Deborah Castellano Lubov – Vatican News
Papež František v úterý odcestuje do Kazachstánu na 7. Kongres představitelů světových a tradičních náboženství, který se koná 14. a 15. září v kazašském hlavním městě Nur-Sultan. Na akci proběhnou diskuse na podporu míru a konkrétní závazky ze strany náboženských představitelů z celého světa, včetně velkého imáma Al Azhar Ahmeda Al Tayyba a zástupců ruské pravoslavné církve.
Kongres vznikl v roce 2003 po tragických útocích na Spojené státy z 11. září a po druhém mezináboženském setkání papeže Jana Pavla II. v Assisi v roce 2002.
V rozhovoru pro Vatican News nabídl ředitel odboru mnohostranné spolupráce kazašského ministerstva Didar Temenov pohled na význam této akce, která se letos zaměřuje na roli náboženských představitelů v postpandemickém světě.
Poslání kongresu
„Posláním kongresu je dále posilovat mezi-konfesní a mezietnickou harmonii na celém světě, zejména v této velmi náročné době,“ říká.
„Svět v současné době prochází velkými zkouškami a v této době je velmi důležité, aby náboženští představitelé v této naší nelehké chvíli významně přispěli k podpoře dialogu mezi náboženstvími a mezi národy,“ uznává.
Náboženství, zdůrazňuje pan Temenov, hraje „velmi důležitou roli v životě miliard lidí“, i přesto, že někdy „politické neshody zahrnují náboženské prvky“.
„Náboženští představitelé mají velký vliv a autoritu, aby pomohli řešit konflikty ve světě, ale nejdůležitější je podpora dialogu mezi různými náboženstvími, stejně jako mezi zeměmi,“ říká. „A v této souvislosti je úloha tohoto kongresu zaměřena na posílení mezi-konfesní a mezietnické harmonie na celém světě.“
Viac na:
Kolumbia: Kardinál Rubiano Saenz sa dožíva 90 rokov
Bogota, 11.09.2022 (KNA) 028 803 – Kardinál Pedro Rubiano Saenz, do r. 2010 arcibiskup Bogoty sa 13. septembra dožíva 90 rokov. Kardinál Rubiano viedol najväčšiu arcidiecézu Kolumbie od decembra 1994 do júla 2010. Predtým bol od r. 1985 arcibiskupom v Cali a v r. 1990-1996 predsedom Biskupskej konferencie Bogoty. V r. 2001 ho pápež Ján Pavol II. menoval za kardinála.
Veľké uznanie dosiahol kardinál Rubiano za svoje zasadzovanie sa za mier v občianskou vojnou rozorvanej krajine. Bol hlavným iniciátorom pokusu sprostredkovať medzi gerilami a kolumbijskou vládou.
Pedro Rubiano sa narodil v Kartágu, študoval v Quebecu a Washingtone a promoval na Univerzite v Čile z katolíckej sociálnej náuky. Za kňaza bol vysvätený v r. 1959 a v r. 1971 sa stal biskupom Diecézy Cucuta. V r. 1983 bol menovaný za koadjutora arcibiskupa v Cali.
Kardinál Müller: Nový poriadok predsa politická vízia?
Kardinál Gerhard Müller: „Úpadok cirkvi v Nemecku a v Európe nie je kvôli sekularizácii, ale kvôli ochladnutej láske katolíkov.“
Z interview Lothara C. Rilingera
Vatikán, 13.9.2022 (kath.net) 028 802 – Pojem Nový svetový poriadok sa považuje za metaforu sprisahaneckej teórie. Pritom iba opisuje návrh spoločnosti, ktorý sa musí ako každý iný podrobiť intelektuálnej diskusii. Zánik komunizmu 1989/90 poznačuje koniec historického procesu, ktorý americký sociológ Francis Fukuyama označil ako koniec histórie. Komunizmus podľa jeho chápanie ako antitéza k demokracii doslúžil, takže treba pomyslieť na nové spoločenské základy. Tým sa otvorilo nové súťaženie: Ide o budúcnosť, no marxisti to nie sú ochotní akceptovať. Avšak v boji o prevahu v diskusii o spoločnosti a o štáte sa už ani demokratický model nepovažuje za ideál. Princíp jeden muž – jeden hlas sa spája s dobou osvietenstva. Preto sa to má prekročiť, aby sme mohli spoločenskému vývoju dodať atribút „pokrok“. Tým sa to zhadzuje na princíp, podľa ktorého človek – odlúčený od Boha – o ktorom sa predpokladá, že už neexistuje – smie robiť všetko, čo vie. Sebaobmedzovanie stojí pokroku v ceste!
Keďže sa Boh ako posledná inštancia ľudského konania odmieta, má sa v novom svetovom poriadku skonštruovať spoločnosť, ktorá nepozná nijaké hranice a v ktorej má byť všetko dovolené, čo sú ľudia schopní vyvinúť a vymyslieť. Nič nemá stáť v ceste pokroku, či ho hatiť v jeho vývoji. Metafyzika sa ako pred-moderná zo spoločenskej diskusie vyháňa a tým aj viera vo vykúpenie človeka vo večnosti. Iba to má platiť, čo možno falzifikovať, alebo verifikovať, takže vykúpenie človeka sa má uskutočniť na Zemi v pozemskom živote.
To, čo Karol Marx označil ako raj na Zemi , sa má dosiahnuť iným spôsobom – pokrokom, ktorý charakterizuje nový svetový poriadok. Keďže tento svetový poriadok Boha neguje a ako Feuerbach ho vyhlasuje za neexistujúceho, nemožno sa diviť, že bývalý prefekt Kongregácie pre náuku viery, kardinál Gerhard Ludwig Müller, sa tým cíti byť tým vyzvaný a nový svetový poriadok odsudzuje.
Výťah zo slov kardinála Müllera v interview:
Program nového svetového poriadku za predpokladu ekonomizácie človeka, pri ktorej zostávajú už iba samozvané finančné a politické elity ako mysliaci a riadiaci subjekt, má za následok odosobnenie más. Človek je už iba biologická surovina, ktorú sa vybaví ako počítač v totálnej sieti informácií. Už niet ľudskej osoby, nijaká nesmrteľnosť duše, nijaká bytosť s dušou, srdcom, rozumom, citom a slobodnou vôľou. Zostáva konštrukcia bez domova a nádeje.
To znamená zredukovanie 99 percent svetovej populácie na začipovanú biomasu, ľudský materiál alebo skupinu konzumentov. Človek má iba takú „ekonomickú hodnotu“ ako prispieva k udržaniu tohto vykorisťovateľského systému vlády a ako v ňom funguje. Totalitná vláda sa realizuje v absolútnej byrokracii vtedy, ak by sa človeka ako človeka odstránilo. …
Iba osobný vzťah JA k jeho božskému Sudcovi, ktorého oslovuje Ty a Abba a ktorý sa s ním stretáva tvárou v tvár, umožňuje, že morálka sa nestane vzťahom k vecným hodnotám, ale osobným vzťahom k Pôvodcovi toho pravdivého a dobrého …
Ako kresťania hovoríme, že požiadavky morálneho imperatívu nám neboli známe len od zjaveného Desatora. Boh ich zapísal do ducha a srdca každého človeka. To má za následok, že aj „pohan“ už pred históriou poznania spásy ako človek pri stretnutí s Bohom má vo svedomí nevyhnutnú platnosť prikázaní ako Boží zákon – porovnaj Rim 2, 14-24). …
Kristus odovzdal svoj život, aby sme my žili, zatiaľ čo mocnári tohto sveta, spotrebovávajú život svojich poddaných, aby niekoľko okamžikov mohli dlhšie a bohatšie žiť, aby nakoniec skončili v pekle, ktoré na zemi pripravili iným „kde ich červ (svedomia) neumiera a oheň (nezapálenej lásky) nezhasína (Mk 9,48). Touto metaforou Ježiš Kristus myslí, že svedomie hryzie v týchto ľuďoch ako červ. …
Iba Boží Syn, ktorý vzal na seba náš ľudský život, by mohol svet raz pre vždy obrátiť k dobru, pretože porazil hriech, smrť aj diabla a priniesol nám poznanie a spásu Boha. Ale každý môže v povolaní a podnikaní, ak je úspešný, prispievať k relatívnemu zlepšeniu našej existencie vo svete.
My, kresťania, máme zodpovednosť s našimi talentmi a skúsenosťami pôsobiť pri budovaní sveta lepšieho pre život ľudí bez toho, aby sme sa prezentovali, či nechali oslavovať ako jeho záchrancovia a vykupitelia. …
Morálne neviazané vládnutie ideológov, politikov a ekonómov nad ľuďmi vo svete musí nevyhnutne k neslobode, utláčaniu a vyničeniu nežiadúcich protivníkov a pre systém neužitočných ľudí.
Kultúra smrti vanie nad celým svetom s ideologickým šialenstvom práva na potrat, na sebamrzačenie zmenou pohlavia, na eutanáziu životom unavených, nevyliečiteľne chorých a údajne nezmyselne vegetujúcich seniorov a ich usmrtenie má byť aktom súcitu. …
Bez kresťanstva s jeho koreňmi v histórii zjavenia Boha v Izraeli, do ktorého je integrované aj najlepšie dedičstvo gréckej a rímskej kultúry v spojení s dedičstvom celého ľudstva, by bola Európa aj Amerika iba prázdne teritórium, na ktorom vládnu iba trhy a ktoré je obývané bezmennými obyvateľmi, ktorým sa prisudzuje už len existencia robotov. …
Náboženstvo sa nevracia ako prírodný jav, ktorý za sebou priťahuje iný. Náboženstvo ako duchovno-morálny postoj, ktorý vzťahuje celok sveta na vyššiu moc Boha a dáva pociťovať úctu ku svätosti života, sa nedá odlúčiť od ľudskej povahy. Niečo iné je nadprirodzená viera vlievaná nám Duchom Svätým, ktorá nás robí schopnými rozumom a vôľou úplne prijať Boha v jeho slove. V podobenstve o nespravodlivom sudcovi Ježiš hovorí učeníkom:
„Pán povedal: „Počúvajte, čo hovorí nespravodlivý sudca! A Boh neobráni svojich vyvolených, čo k nemu volajú dňom i nocou, a bude k nim nevšímavý? Hovorím vám: Zaraz ich obráni. Ale nájde Syn človeka vieru na zemi, keď príde?“ (Lk 18, 6-8) …
Úpadok cirkvi v Nemecku a v Európe nespôsobuje sekularizácia, boj proti Cirkvi totalitných režimov, či kultúrny boj od spoločnosti Bismarcka po Giordana Bruna, ale chýbajúca viera, slabosť nádeje a vychladnutá láska pokrstených a pobirmovaných katolíkov, ktorí sa nechajú omámiť skôr vábivým hlasom sirén tohto sveta, ako by počúvali svojho Dobrého pastiera a nasledovali ho.
Celé interview v nemčine: https://kath.net/news/79427
Kresťanský film Horiace Srdce prichádza do Rakúska
Spisovateľka sa vydáva po stopách Najsvätejšieho Ježišovho Srdca
Viedeň, 10.9.2022 (kath.net/jg) 028 801 – V Rakúsku prichádza v septembri do kín kresťanský film „Horiace Srdce“. Je venovaný Najsvätejšiemu Ježišovmu Srdcu. V centre stojí spisovateľka Lupe Valdésová, ktorú hrá mexická herečka Karyme Lozanová. Pri hľadaní námetov na nový román robí Valdésová rešerše na rôznych miestach zjavení Najsvätejšieho Ježišovho Srdca. Sprevádza ju pritom expertka na mystiku María Vallejo-Nájera.
Na svojej ceste objavuje spisovateľka vízie sv. Margaréty Márie Alacoque, ktoré boli východiskom jej úcty k Najsvätejšiemu Ježišovmu Srdcu. Spoznáva svätcov, exorcistov, pápežov, kardinálov, prezidentov, vrahov, sprisahancov, ako aj zázraky a zločiny. V rámcovom deji objavuje staré rany svojho srdca, ktoré potrebujú uzdravenie.
Premiéra s Rakúsku sa koná 11. septembra v Regau. Ďalšie informácie o filme, trailer a termíny premietania sú na stránke: www.dasbrennendeherz.de
Celibát potrebný a nezrušiteľný (2)
- časť článku kňaza Viedenskej arcidiecézy Joachima Heimera
Prvý diel bol v ŽC 36 / 22 pod číslom 028 767
Viedeň, 15.9.2022 (kath.net/joh) 028 800 – Kardinál Robert Sarah patrí nepochybne k veľkým duchovným autorom našej doby. V r. 2019 sa jeho kniha Kňazstvo a celibát stretla s veľkým celosvetovým ohlasom aj preto, že obsahuje poslednú vynikajúcu úvahu Benedikt XVI.: „Katolícke kňazstvo“.
To, že táto téma je srdečnou záležitosťou em. pápeža aj kardinála Saraha, nebadáme iba na titule, aj vcelku je kniha napísaná „ z hĺbky srdca“ a síce zo srdca, ktoré horí pre Boha, Cirkev a kňazstvo. A tak ho kardinál venoval „kňazom sveta“.
Pastieri ako kardinál Sarah sa stali zriedkavými najmä v Nemecku, kde sa biskupi pod vedením Bätzinga sami demontujú, o kňazstve a celibáte ani nehovoriac.
Pritom práve kňazi a bohoslovci potrebujú biskupov, ktorí ich v celibátnom živote otcovsky posilňujú a príslušne si ho aj cenia. Biskupov ako kardinál Marx, ktorí celibát označujú „nepríjemný“ a od neho ešte aj odrádzajú, nepotrebuje nikto. Tam kde pôsobia, niet duchovných povolaní.
Kardinál Sarah sprostredkuje poklady Tradície Cirkvi a celé jej bohatstvo. A robí to veľmi sviežo a každý cíti, že je to Božia pravda, ktorá z neho hovorí – ani najmenšie umenšovanie, ktoré „Synodálna cesta“ v Nemecku hlása ako nové „zjavenie“.
Ak existujú knihy písané na kolenách, tak sú to iste knihy kardinála Saraha. Vidno na nich, že autor si vzal čas a otvoril sa Duchu Svätému skôr ako začal písať. Kardinál sám to nazýva „vlastná metodika môjho písania“. …
Podobne ako podľa kardinála Sticklera aj podľa kardinála Saraha vychádza celibát z praxe ranej Cirkvi a od apoštolov. Obaja zdôrazňujú, že Cirkev nikdy nemôže zrušiť, čo sa jej odovzdalo od apoštolov. U celibátu nejde o stuhnutý zákon, ktorý by mohol byť ešte aj zbytočný – je to oveľa viac. A toto „viac“ kardinál Sarah jasne vyznačuje – ide o lásku. Opisuje to tak jednoducho a tak jasne, ako to povedal svätý arský farár: „Kňazstvo je (…) láska k Ježišovmu Srdcu.“
To je asi jediný dôvod, prečo sa muž stáva kňazom a prečo sa rozhodne pre celibát. Ide o vzťah podobný manželstvu, vzťah lásky s Ježišom, preto treba milovať až do krajnosti tak, ako miloval Ježiš. Bez lásky niet sviatosti vysviacky, ako nemôže byť bez nej ani sviatosť manželstva. Obe sviatosti si zodpovedajú v zmysle „pravej analógie“ a vrcholia v „totálnom odovzdaní sa“. Už z toho dôvodu sa manželstvo a vysviacky vylučujú. Dvojitá totálna odovzdanosť neexistuje, inak by to bolo málo vierohodné.
Kardinál iste vie, že sú výnimočne aj ženatí kňazi a že sú platne vysvätení. Ale o to mu nejde. Ide mu o ideál kňazstva. Ide mu o vzácnu perlu, o poklad na poli (porovn. Mt 13,45f.). Skrátka o to, čoho sa ako svätej normy katolíckeho kňazstva nikdy nesmieme vzdať.
Kardinál Sarah hovorí, že nemožno nikdy hovoriť o celibáte bez toho, aby sme hovorili o láske. To je také úžasne osviežujúce, ako aj hlboko pravdivé. Bez lásky nemôžeme kňazstvo pochopiť, pretože kňaz je, ako hovorí Sarah, predovšetkým jedno: On je milujúci človek. A on je dokonca viac. On je ženích a ako taký stojí s Kristom pri Cirkvi.
Toto povolanie ženícha u kňaza „zahrnuje volanie k úplnej a výlučnej odovzdanosti podľa vzoru Ježiša na kríži“. Iba celibát však dáva „kňazovi možnosť vstúpiť do tohto autentického povolania ženícha“, ktoré je podľa Ježišovho vzoru „eucharistickou formou života“. A kardinál Sarah píše:
„Celibát zodpovedá eucharistickej obete Pána, ktorý z lásky raz navždy odovzdal svoje telo až s krajnou odovzdanosťou a od povolaného požaduje podobnú odpoveď a síce absolútnu, neodvolateľnú a bezpodmienečnú.“
U Saraha vidíme, že to píše so srdcom milujúceho a presne to dodáva tomu celému o to väčšiu hĺbku. A naopak, Sarah tiež ukazuje, že láska sa stratila všade tam, kde sa kňazstvo spochybňuje rovnako ako celibát. Kde láska už nie je argumentom, tam zmizol Boží Duch. Kto chce celibát zrušiť, v skutočnosti už dávno zrušil lásku.
Práve synodálne scestie nedemonštruje nič jasnejšie ako toto. Kardinál však tiež ukazuje, že tu sa navrhuje obraz kňaza, ktorý sa síce zdá byť „moderným“ a rovnako v duchu doby, avšak úplne míňa svoje pramene, predovšetkým pramene Evanjelia.
Sarahova obhajoba celibátu je obhajobou „radikálneho kňazstva verne podľa Evanjelia“, ktoré pozná iba jednu logiku – logiku odcudzenia sa sebe, čo má opäť vzor v Kristovi. Táto logika, „ktorú so sebou nesie celibát musí zachádzať až k poslušnosti a zriekaniu sa v chudobe.“ Bez tejto logiky „evanjeliových rád“ neexistuje kňazstvo a už vôbec nie v bohatom Nemecku. Práve tam by urobili dobre, keby počúvali hlas afrického kardinála, ktorému akási občianska, bohatá, chorejúca cirkev našich zemepisných šírok vždy zostala cudzia.
Na záver kardinál pripomína, že aj koncil konštatoval, že celibát nie je iba jednoduchý predpis cirkevného práva, ale „vzácny Boží dar“. Medzi kňazstvom a celibátom vidí „ontologicko-sviatostnú“ väzbu. Preto Cirkev už vždy považovala celibát za najprimeranejšiu životnú formu kňazstva, ktorého najhlbším dôvodom je zosúladenie kňazského života so životnou formou Krista.
Každé oslabenie celibátu by bolo preto, ako píše Sarah, „spochybnením učiteľského úradu ostatného koncilu a pápežov Pavla VI., sv. Jána Pavla II. a Benedikta XVI.“
V súvislosti s dôraznými a odvážnymi slovami Pavla VI. v r. 2019 aj František povedal: „Dám radšej svoj život, akoby som zmenil zákon celibátu. … A tiež nesúhlasím s tým, aby sa na celibát hľadelo ako na dobrovoľný.“
Celibát zostáva pre Cirkev tým, čím bol od čias apoštolov – potrebný a nezrušiteľný.
Biskup Barron: „Bidenova politika o potrate ‚odpudzujúca!’
Winona, 11.9.2022 (kath.net/LifeNews/jg) 028 799 – Robert Barron, biskup Diecézy Winona-Rochester v Minnesote v interview pre spravodajskú službu Fox News ostro kritizoval potratovú politiku prezidenta Joe Bidena.
Biden je po Johnovi F. Kennedym (1961-63) druhý katolícky americký prezident. No presadzuje potraty skrze rôzne vládne a iné organizácie ako aj svojimi nariadeniami. Hlasno tiež kritizuje rozhodnutie „Dobbs v. Jackson Women’s Health Organization“, ktorým Najvyšší súd USA preniesol kompetenciu úpravy potratov znova na jednotlivé americké štáty. Mnohé štáty už potraty zakázali, alebo veľmi obmedzili.
Biskup Barron uznal, že Biden berie osobne katolícku vieru vážne, no povedal:
„Jeho politika v oblasti potratov je však odpudzujúca! Biden nielen že potraty toleruje, ale pokúša sa aj agresívnym spôsobom uľahčiť k nim prístup. Otázka potratov je najnaliehavejšou témou našej doby! Katolíci sú vzhľadom na katolícku náuku v rozkole. No sú aj takí, ktorí tento neudržateľný postoj zastávajú!“
Biskup Barron je zakladateľom mediálnej organizácie „Word on Fire“ (Slovo v ohni). Tá sa pokúša v zmysle novej evanjelizácie intenzívnejšie hlásať kresťanské posolstvo v postmodernej, sekulárnej spoločnosti a používa na to aj nové médiá.
Maďarsko: Nové úpravy k potratom
Budapešť, 15.09.2022 (KNA) 028 798 – Nové úpravy k potratom v Maďarsku nie sú podľa Maďarskej lekárskej komory v rozpore s etickým kódexom. No lekárska komora vyjadrila poľutovanie, že sa nekonali verejné konzultácie, ako napísali „Noviny Balatón“ vo štvrtok.
Nové pravidlá platné od štvrtka “existujúce protokoly menia iba správne a technicky“, ako uviedli lekári a zdôraznili:
„Lekári sú povinní konštatovať znaky života plodu a informovať matku. Potrat, ochrana života plodu, význam dôstojnosti a sebaurčenia ženy sú zložité sociálne a filozofické otázky, ktorých zjednodušenie a spolitizovanie môže všetkým zúčastneným iba škodiť,“ uvádzajú lekári a dodávajú:
„Poľutovaniahodné však je, že sa pred zmenami nekonali nijaké spoločenské alebo odborné diskusie. Sme otvorení konzultáciám na túto tému, aby sme uviedli medicínske a etické aspekty.“
Podľa nových predpisov musia tehotné ženy pred potratom získať potvrdenie, že si vypočuli bitie srdiečka svojho dieťatka. Tým vláda Viktora Orbána dekrétom sprísnila relatívne liberálne pravidlá potratu v krajine. Ženské organizácie sa sťažujú, že sa tým zvyšuje už aj tak existujúci tlak na ženy s neželaným tehotenstvom.
V Berlíne bude v sobotu „Pochod za život“
Bonn/Berlín, 13.09.2022 (KNA) 028 797 – K „Pochodu za život“ v Berlíne v sobotu predseda Biskupskej konferencie Nemecka biskup Georg Bätzing potvrdil postoj Cirkvi k ochrane života:
„Kresťanky a kresťania musia protestovať, keď sa ľudský život podrobuje ‚úvahám o užitočnosti‘ života, či už je to pred narodením, alebo na konci života,“ vyhlásil limburský diecézny biskup v pozdravnom príhovore. Bätzing sa postavil zvlášť proti selekcii pred narodením, čo označil ako „pre kresťanov neprijateľné opatrenie“ a povedal:
„Vieme len veľmi dobre, že ľudský život môže byť vystavený mnohorakým ohrozeniam. Pre Cirkev je tu pritom istota, že Boh nijakého človeka nezanedbá. Každý človek je Bohom chcený a milovaný pre neho samého.“
Každoročný „Pochod za život“ v Berlíne organizuje „Spolkový zväz pre právo na život“. Podľa organizátorov je to najväčšia demonštrácia za ochranu života v Nemecku. Minulý rok protestovalo v Berlíne asi 4500 ľudí z celého Nemecka proti potratu a proti eutanázii.
‚Áno prirodzenej rodine. Nie LGBT-Lobby!‘
Rím, 14.9.2022 (kath.net) 028 796 – Giorgia Meloniová, možná budúca premiérka Talianska, sa vo volebnom boji jasne vyslovila proti adopcii detí homosexuálnymi pármi. Predsedníčka národnej konzervatívnej strany Fratelli d‘Italia zdôraznila:
„Myslím si, že deťom, ktoré už aj tak mali smolu v živote, treba ponúknuť to najlepšie možné,“
Tým sa pre túto kresťanku myslí, že dieťa má mať otca a matku. Meloniová už v minulosti viackrát kritizovala propagandu LGBT a na podujatiach jasne vyhlasovala:
„Áno prirodzenej rodine! Nie LGBT-Lobby!“.
V nadchádzajúcich voľbách do talianskeho parlamentu by mala stredo-pravicová aliancia dostať jasnú väčšinu.
Arménsko: Najstaršia kresťanská krajina medzi moslimami
Bonn, 14.09.2022 (KNA) 028 795 – Od utorka hľadí sveta na Južný Kaukaz, kde znova vypukol teritoriálny konflikt medzi Arménskom a Azerbajdžanom. V pozadí je tu historický konflikt, aj nábožensky-kultúrny aspekt. Moslimské Turecko na azerbajdžanskej strane, kresťanské Rusko na arménskej. No Rusko je pasívne, zrejme viazané vojnou na Ukrajine.
Arménsko utrpelo veľké rany genocídou cez prvú svetovú vojnu aj sovietskou diktatúrou (1921-1991) – boli státisíce mŕtvych, no trpelo aj teritoriálne. Dnešný štát je už iba zlomok historického kultúrneho priestoru Arménov. Jadro ich územia na západe s jazerom a svätou horou Araratom sa dnes nazýva Východná Anatólia a patrí ich bývalým trýzniteľom v Turecku hoci je na dohľad z Jerevanu. Ironicky hovoria Arménci o „arménskom šťastí“ mať takých nepriateľských susedov ako Turecko a Azerbajdžan na západe a na východe, šiitský Irán na juhu a s Ruskom znepriatelené Gruzínsko na severe. Takže všetky hranice pevne uzavreté.
Ako Turecko tak Azerbajdžan, Irán aj Rusko profitovali v 20. rokoch teritoriálne na úkor Arménska. …
Na región Náhorný Karabach si nárokovali už vtedy kresťanské Arménsko aj moslimský Azerbajdžan. Už pred okupáciou sovietov tu boli boje a dokonca pogromy na Arménov, keď tisíce prišli o život. Sovieti konflikt udusili.
Počet Arménov v Náhornom Karabachu potom klesal, no stále majú väčšinu. Náhorný Karabach zostal akousi arménskou exklávou bez napojenia na materskú krajinu. Národno-právne patrí Azerbajdžanu. Nijaký štát túto samozvanú „republiku Artsach“ dosiaľ neuznal.
Putinove Rusko je však stále ochrannou mocou Arménska a jeho „bratom“. EÚ je síce najdôležitejším hospodárskym partnerom, no Rusko má dosť strategického potenciálu vydierania najmä plynom, aby zabránilo prístupovej dohode s EÚ. A Moskva dodáva zlacnené zbrane a ponúka diplomatickú podporu. Teraz však mlčí – vyzvala len obe strany k pokoju. Ankara viní za najnovšie boje iba Arménsko.
Azerbajdžan, krajina bohatá na suroviny tiež kupujte ruské zbrane, aj keď drahé. Jeho vojenská prevaha voči Arménsku sa odhaduje na 2:1. Arménsko nemá obchodné cesty až na železničnú trať, ktorá sa končí v gruzínskom Tiflise. Krajina tak nemôže nič exportovať.
Kresťanstvo v Arménsku je štátnym náboženstvom od r. 301- je to teda najstaršia kresťanská krajina na svete. … Aj v oblasti kultúrneho dedičstva sa vedú boje so susedmi. V Turecku desaťročia zneužívajú arménske kostoly a cintoríny ako cvičné strelecké priestory. A v r. 2000- 2015 v Azerbajdžane systematicky zničili 2000 arménskych krížov z 10. až 17. storočia, ktoré UNESCO vyhlásilo za kultúrne dedičstvo. …
Hostie lietajú na zem na „omši“ kňaza s dúhovou štólou
Lampedusa, 13.9.2022 (LifeSiteNews) 028 794 – Taliansky kňaz Don Fabio Corazzina z Brescie, slávil „omšu“ vonku na ostrove Lampedusa. Na sebe mal šortky a dúhovú štólu pride. Po konsekrácii Hostie len tak lietali zo stolíka! Corazzina si robil vtipy: „Ježiš lieta!“, keď bola Eucharistia vetrom zmietnutá z malého stolíka, ktorý mal o prednú stranu ešte aj opretý jeho bicykel. Hostie padali na zem! Corazzina, mal na sebe tesný cyklistický odev – šortky a triko – a išiel zdvihnúť niektoré zo znesvätených hostií. Iný muž v tričku a šortkách dvíhal ďalšie. Okamžite po tejto svätokrádeži Corazzina začal recitovať po taliansky Baránok Boží akoby sa nič ohavné a neslýchané nestalo! … Povinnú modlitbu vynechal a zanôtil akýsi hymnus, ktorý tam nepatril a vôbec nezodpovedal omšovému misálu. …
„Omša“ sa slávila úplne na južnom cípe Talianska v parku na brehu mora a Corazzina začal liturgiu spomienkou na migrantov, korí zomreli v mori pri brehoch Talianska.
Corazzina sa zastáva aj sobášov rovnakých pohlaví v Katolíckej cirkvi. V r. 2016, talianska televízna sieť La7 vysielala interview s týmto kňazom s názvom: Ja, kňaz, chcem sobášiť homosexuálov.“
Video z „omše“: celebrated an outdoor Mass
Tisíce Kanaďanov unikajú pred eutanáziou
Delta, British Columbia (LifeSiteNews) 028 793 – „Ľudia v Kanade majú veľké obavy pred stále širšími zákonmi o eutanázii,“ ako hovorí prezidentka Hospicovej spoločnosti pre ochranu života v kanadskej Delte (DHS) Angelina Irelandová:
„Poslali sme už tisíce ľudí v celej Kanade do bezpečia. Pozorujeme veľmi výrazný pocit u ľudí každého veku, že sa musia chrániť.“
DHS vydala právny dokument, chrániaci ľudí proti pokusom „neprirodzene ukončiť“ ich život smrtiacou injekciou a pani Irelandová hovorí:
„Je to aktívna reakcia na tých, ktorí si myslia, že naši ľudia nemajú právo na zdravotnú starostlivosť, či na samotný život! Som presvedčená, že ľudia celej krajiny si uvedomujú, že náš zdravotný systém je nielen iba podlomený, ale úplne zničený. Dôverovali sme, že naše doláre z daní budú dobre spravované, aby sme sa mali dobre, no zisťujeme, že peniaze boli premrhané a odborní lekári vyhodení z práce. Chytrácky spôsob ako vyrovnať rozpočet a napraviť neporiadky je možno podľa nich eliminovať všetkých nákladných pacientov!?“
Patriarcha Kirill I. vyzýva k modlitbe za Putina
Moskva, 13.09.2022 (KNA) 028 792 – Pravoslávny moskovský patriarcha Kirill I. vidí Rusko v „osudovej misii“ proti zahraničným mocnostiam, ktoré chcú obrovskú ríšu ako nezávislý štát rozbiť.
Rusko prežíva v súčasnosti „veľmi ťažké časy,“ ako povedal pri bohoslužbe v pondelok v Moskve. Preto by sme sa mali teraz „zvlášť modliť za našu otčinu, za nášho prezidenta a za armádu, aby krajina bola dosť silná na udržanie svojej skutočnej nezávislosti od mocných síl, ktoré dnes ovládajú väčšinu krajín sveta.“
Kirillove vyjadrenia vyvolávajú vo svete už mesiace rozhorčenie. Susednú krajinu patriarcha tento raz nespomenul. Vyzval k modlitbe za Putina, „aby ho Pán urobil múdrejším, aby ho posilnil, viedol a uchoval od hriechov a chýb a súčasne ho inšpiroval konať tak, aby naša otčina bola uchránená pred vonkajšími hrozbami a možno dokonca od tej najnebezpečnejšej a najstrašnejšej“.
To, že Rusko nie je závislé od nijakých cudzích mocenských centier, označil patriarcha ako „veľké privilégium, ale aj veľký kríž, lebo vždy sa nájdu takí, ktorí chcú bohatú, silnú krajinu ako Rusko dostať pod svoj vplyv“.
„Vieme, že svet je nepokojný, ale Rusko pokračuje vo svojej naozaj suverénnej historickej existencii a ak hľadíme na našu históriu, spoznáme, že táto suverenita bola určovaná z veľkej časti silou ducha ruského ľudu, silou duchovného vplyvu cirkvi v našej otčine. Cirkev hrala kedysi nesmiernu úlohu pri oslobodzovaní Ruska od zahraničných mocností.“
Veľká Británia, Kanada, Litva a Ukrajina zaviedli v minulých mesiacoch na patriarchu Kirilla I. sankcie. Maďarská vláda svojím vetom trestným opatrenia EÚ voči ruskej hlave cirkvi zabránila.
Petícia na Najvyšší súd USA: Uznať fetálnu osobnosť!
USA, 10.9.2022 (LifeSiteNews) 028 791 – Katolícki advokáti v USA formálne požiadali Najvyšší súd USA o uznanie osobnosti nenarodených detí s vlastnými právami v zmysle ústavy. To by malo potenciál pripraviť celonárodný zákaz potratov. Iniciatíva „Katolíci za život“ podala na súd petíciu s dvomi budúcimi matkami zastupujúcimi svoje nenarodené deti pod menami Baby Doe a Baby Roe.
V petícii na 46 stránkach žiadajú uznať „osobnosť“ nenarodených detí podľa článku ústavy, kde sa ustanovuje: „Nikto nesmie zbaviť nijakú osobu života, slobody, či majetku bez riadneho súdneho procesu.“ …
Ich žiadosť budú musieť schváliť najmenej štyria sudcovia, aby prípad mohol dôjsť k vypočutiu. …
Nový koordinátor Joe Bidena satanista?
Washington, D.C, 9.9.2022 (LifeSiteNews) 028 790 – Nový koordinátor Joe Bidena má záujem o satanizmus a démonov, ako sa zdá. Dr. Demetre Daskalakis, ktorý je „ženatý“ s mužom, bol, menovaný na post riaditeľa Centra prevencie pred HIV a je národným koordinátorom pre opičie kiahne, ako oznámil Biely dom,
Fotografie, ktoré uverejnil posted Benny Johnson ukazujú Daskalaskisa s koženými pásmi s pentagramom – symbolom satanizmu – s klobúkom s pentagramom a stojaceho na veľkom pentagrame na podlahe. Daskalakis a jeho „manžel“ sú tiež spoločníkmi fitnes centra „Cyklus príšer“.
V článku New York Post z r. 2014 sa opisuje, čím sa toto fitko líši od iných:
„Grafiti, kresby duchov a znaky pekla. V hale visí zo stropu čierny spiningový bicykel zavesený na pásoch fetišovej kože. V oddelení jogy vyše trojmetrový ožiarený pentagram … Bar zdobený lebkami … Jedna z majiteliek hovorí, že ona neuctieva diabla, iba skúša „získať jeho energiu“ pre tento podnik:
„My neuctievame diabla, nie sme nasledovníci Satana. Iba čerpáme túto energiu a robíme ju pozitívnou. Moje obľúbené video je temné a sexy …
A Daskalakis dodáva: „Každý deň máme Halloween!“
A má ešte aj pentagramové tetovanie! Takže právom sa teraz pýtame: Menoval Joe Biden do vyššej funkcie satanistu? Americká verejnosť to má právo vedieť!
Vojenský ordinár: „Ježiš nežiada absolútny pacifizmus“
Viedeň, 9.9.2022 (kath.net/KAP) 028 789 – “ Ježiš nežiada absolútny pacifizmus, ani v Horskej kázni.“ Zdôraznil to viedenský vojenský ordinár biskup Werner Freistetter v interview pre denník „Die Presse“ zo štvrtka a povedal:
„Absolútne nenásilie si možno nárokovať iba pre seba a nie iným predpisovať. Akonáhle prevezmem zodpovednosť za slabších, musím ich chrániť. Agresora treba odzbrojiť. Keď vidím, ako na niekoho zaútočia, mám povinnosť pomôcť mu. A to platí aj medzi štátmi.“
„Keď sa Ukrajinci bránia, aby mohli žiť v slobode, zaslúži si to nielen náš rešpekt,“ odpovedal biskup na otázku, či má Západ dodávať zbrane, lebo ak by sa do toho nemiešal, mohli sme si krátkodobo ušetriť problémy.
„Áno, mali by sme potom dosť plynu a nijaké zdražovanie. Ale malo by to netušené dôsledky na našu budúcnosť. Bolo by to zlé znamenie.“
V Cirkvi sa od koncilu vlastne už nehovorí o spravodlivej vojne, ale radšej o obrane, ktorá je morálne oprávnená, ako povedal ďalej. „Toto obmedzenie platí aj v práve národov. V minulosti mali národy ešte právo viesť vojnu, aby presadili svoje záujmy. Dnes sa útok ako ho vedie Rusko proti Ukrajine považuje za vojnový zločin. Ukrajine ide o existenciu ako národa, štátu, kultúry a jazykového priestoru.“
Na poznámku, že sú požiadavky, aby Ukrajinci kapitulovali, aby sa zabránilo ďalšiemu krviprelievaniu biskup odpovedá: „To sme urobili my, Rakúšania, v r. 1938. Nebránili sme sa proti nemeckému obsadeniu. A stali sme sa tak súčasťou nespravodlivého režimu na strane agresora vo svetovej vojne. Majú Ukrajinci zločincom proti právam národa nechať voľnú ruku? Toto požadovať zvonka považujem za veľmi odvážne.“
Náuka o dvojitom účinku
Vzhľadom na situácie núdzovej obrany poukázal biskup Freistetter na náuku sv. Tomáša Akvinského o dvojitom účinku:
„Musíme rozlišovať medzi zamýšľaným účinkom môjho konania a vedľajším účinkom, ktorý nechcem, aj keď ho predpokladám. To hrá dodnes veľkú úlohu v medicínskej technike. A možno to aplikovať na situáciu vojny. Pri legitímnej obrane samozrejme nesmie ísť o zabitie čo možno najviac nepriateľov, ale o ochromenie ich schopnosť boja. Pritom prichádzajú protivníci o život. Ale keby bol iný prostriedok, ktorý ich životy uchová, použili by sme ho. Máme povinnosť zvoliť si najmiernejší prostriedok. Potom spočíva zodpovednosť za dianie na pleciach útočníka.“
Na otázku, či žehná zbrane, biskup odvetil: „Nie a nikdy sa nežehnali ani delá ani tanky, aspoň nie oficiálne. Žehnali sa oddiely vojakov, niekedy pritom odložili zbrane, niekedy nie. My žehnáme ešte kasárne a vozidlá, Nemci už nerobia ani to.“
Mladému mužovi, ktorý nechce vykonávať vojenskú službu, biskup radí, aby nasledoval svoje svedomie:
„Kňazi ho môžu informovať, ako sa k tomu stavia Cirkev. Ale nakoniec sa musí rozhodnúť každý sám vo svedomí. Tu ide o moje bytie. Moje bytie pred Bohom.“
Na otázku, či prerušiť dialóg s Ruskou pravoslávnou cirkvou, ktorá podporuje útok Ruska, biskup povedal, že o dialóg sa treba vždy usilovať. Ale vyjadril pochybnosť, či je v súčasnosti účinný.
Vedci dúfajú vo vytvorenie umelých embryí na orgány
Čisté nefalšované zlo – Frankensteinovo teritórium!
USA, 9.9.2022 (LifeSiteNews) 028 788 – Pokrok vo výskume kmeňových buniek sa oslavuje ako prelom pre tých, ktorí trpia neplodnosťou, spontánnymi potratmi alebo potrebujú orgány, no tiež to predpovedá mrazivú budúcnosť dystopickej vedeckej fikcie.
CNN informuje ( reported ), že tím vedcov uverejnil v žurnále Nature štúdiu, kde sa uvádza, že po 10 rokoch práce sa im podarilo úspešne použiť kmeňové bunky na vytvorenie embrya myši s fungujúcimi orgánmi bez použitia spermií a buniek vajíčok!
„Náš model embrya myši nielen vyvíja mozog, ale aj bijúce srdiečko a všetky zložky tela. Je jednoducho neuveriteľné, že sme sa dostali tak ďaleko. Bol to sen našej skupiny už roky a bolo to hlavným zameraním našej práce celé desaťročie a nakoniec sme to dokázali.“
Hovorí to vedúca štúdie Magdaléna Zernicka-Goetzová, profesorka a odborníčka na vývoj cicavcov a biológiu kmeňových buniek na Univerzite v Cambridgi.
Vedci chcú však pokročiť ešte ďalej a vytvoriť aj umelé ľudské embryá!!! Chcú tak lepšie sledovať tehotenský proces, ktorý by vedcom ukázal ako sa vyhnúť spontánnym potratom!
Štúdia uznáva, že tento krok by vyžadoval etické a právne úvahy a desaťročia práce … „No ak by sa tieto prekážky prekonali, proces by mohol pomôcť vytvoriť umelé ľudské orgány pre ľudí, ktorí ich potrebujú. …
Náš redaktor Jonathon Van Maren informoval, že minulý mesiac sa začala podobná výskumná práca aj v Izraeli:
„Ale v súčasnosti to znie, akoby bio-technická firma plánovala vytvoriť umelé ľudské bytosti v najrannejšou štádiu vývoja za účelom ich využitia ako „náhradné súčiastky“ ! To už však absolútne nie sme na etickej pôde! To už je čisté nefalšované zlo. To už je Frankensteinovo teritórium!“
Karol III. hostil členov ‘Veľkého resetu’: ‘Nemáme alternatívu’
Lanark, Škótsko , 9.9.2022 (LifeSiteNews) 028 787 – Na obrázku je niekdajší princ Charles, princ z Walesu, známy ako vojvoda z Rothesay v Škótsku pri okrúhlom stole na seminári nadácie Natasha Allergy Research Foundation o alergiách a životnom prostredí 7. septembra 2022 v škótskom Lanarku.
Bol jedným z hostiteľov totalitnej iniciatívy „Great Reset“ Svetového ekonomického fóra, ktorého predsedom je Klaus Schwab.
Vtedajší princ Charles varoval ( warned ), že plán Great Reset , ktorý zahrnuje aj „zelenú politiku“, ktorá by zadusila podnikanie a slobodu jednotlivcov, je „naliehavo potrebný“!
„Nemáme inú alternatívu – ak nebudeme konať a nebudeme budovať zelenším a trvalo udržateľným inkluzívnejším spôsobom, tak skončíme s ešte väčším počtom pandémií a katastrof z globálneho otepľovania,“ povedal Charles opakujúc tak refrén Svetového ekonomického fóra, že podstatné globálne zásahy do zvykov v podnikaní a spotreby sú potrebné na odvrátenie „hroziacich katastrof“.
A Charles navrhol ( proposed ) :
„Svet sa má chopiť príležitosti covidovej krízy a vytvoriť cyklickú bio-ekonomiku, ktorá by prírode vracala naspäť toľko, ako jej uberáme. …“
Biskup G. Mária Hanke: „Veľký tresk priniesol jasnosť!“
Eichstätt, 14.9.2022 (kath.net/pde) 028 786 – Situácia v „Synodálnej ceste“ je „ťažká a nedá sa o nej nejako pekne hovoriť.“ To pripustil nemecký biskup z Eichstättu Gregor Mária Hanke po synodálnom zhromaždení. V interview pre katolícke noviny v Eichstätte hovoril o atmosfére a o svojich pohnútkach, ktoré ho viedli k odmietnutiu textu o sexuálnej morálke.
Na štvrtom zhromaždení vo Frankfurte už v prvý deň stroskotal text IV. fóra o sexuálnej morálke s názvom „Život vo vydarených vzťahoch – základné línie obnovenej sexuálnej etiky“ lebo nedosiahol 2 / 3 väčšinu biskupov. Aj biskup Gregor Maria Hanke sa rozhodol hlasovať proti textu:
„Na synodálnom fóre a aj na zhromaždení sa viackrát hovorilo o novom začiatku, o zlome a o rozlúčke. Presne to bol však môj problém. Nevidím tu nijaký vývoj, ale prielom predovšetkým v kresťanskom obraze života!“
Prepadnutie textu udrelo ako veľký tresk a viedlo k veľkému sklamaniu v zhromaždení, ktoré sa viackrát prerušilo. Biskup vidí napriek svojmu odmietnutiu textu potrebu nájsť odpovede na aktuálne bytie človeka:
„Tieto odpovede musíme nájsť v rámci celej Cirkvi. Chceli sme v rámci etického hlásania pravdy ísť po tejto ceste a nie niekoho diskriminovať. Avšak diskusia o texte sa tak priostrila, že nám začali vyčítať: ´Ak nemôžete súhlasiť s týmto textom, tak je to de facto vlastne diskriminácia´. To môže zodpovedať subjektívnemu pocitu. No v kontexte celej Cirkvi to považujem za veľmi ťažké.“
Napriek tomu bolo toto hlasovanie pre mnohých nemysliteľné a priviedlo „Synodálnu cestu“ bleskovo na nebezpečne šikmú plochu. Aj biskup Hanke hodnotí súčasnú situáciu ako kritickú:
„Na druhej strane priniesol tento tresk aj istú jasnosť! Myslím, že tento proces otvorene ukázal, že u nás je synodalita ešte veľmi vágnym pojmom. Máme problémy navzájom sa počúvať a rešpektovať iný názor. Počúvanie je veľmi dôležitý aspekt. A my máme problémy jasne vyjadriť svoj postoj a to aj verejne! To sa týka viac biskupov. Myslím, že keď vykonávame svoj pastiersky úrad a vykonávať ho ďalej chceme, tak aj toto k tomu patrí. Z tohto dôvodu som svoj spôsob hlasovania zverejnil.“ …
Biskup odsúdil povyšovanie autonómnej slobody nad pravdu
Regensburg, 9.9.2022 (LifeSiteNews) 028 785 – Nemecký biskup Rudolf Voderholzer kritizoval „Synodálnu cestu“ a teológov, ktorí sú proti Tradícii Cirkvi. V interview pre CNA Deutsch povedal, že „takí teológovia sa starajú iba o autonómnu slobodu a nie o pravdu a odmietajú záväzné dogmy“. Čo sa týka teológov zapojených do „Synodálnej cesty“ sa vyjadril slovami:
„… Je tu postoj odporu aj u mnohých teológov a kritizujú Tradíciu Cirkvi. Myslím na niektoré texty „Synodálnej cesty“ v Nemecku. Na niektorých fakultách sa usadil ´libertarianizmus´ najmä vo fundamentálnej teológii. Nedovoľuje sa nič iné ako to, čo možno konštituovať, vidieť a oprávniť autonómnou slobodou. Každý predpoklad historického zjavenia, ktorý je záväzne dosvedčený v dogmách, sa odmieta ako nemoderný a neracionálny.“
Biskup vysvetlil, že teológia sa musí prispôsobiť, nie pravda, nie sloboda, pretože iba pravda nás oslobodí.
Ďalej bránil dôležitosť apologetiky pri evanjelizácii sekulárnej spoločnosti a zdôraznil význam kombinovania viery a rozumu:
„Spurný fideizmus, teda trvanie na viere bez otázok k jej racionálnosti a ospravedlniteľnosti sa dlhodobo neudrží. Vodcovia ´Synodálnej cesty´ sú veľmi otvorení v tom, že chcú zmeniť náuku Cirkvi najmä o sexualite. …
Biskup Voderholzer iste nie je prvý nemecký biskup, ktorý kritizuje toto hnutie. Viackrát ho odsúdil kardinál Gerhard Müller, ako aj kardinál Walter Brandmüller, ktorý povedal, že „´Synodálna cesta´ vedie ku katastrofe“. Ďalší kardinál z Kolína Rainer Maria Woelki, varoval, že „Synodálna cesta“ by mohla vyviesť katolíkov zo všeobecnej Cirkvi do „akéhosi druhu nemeckej národnej cirkvi“.
Biskup Voderholzer sa v minulosti vyslovil aj proti modloslužbe s Pačamamou vo Vatikáne a proti tvrdým opatreniam na obmedzenie tradičnej svätej omše prostredníctvom motu proprio Traditionis Custodes.
Biskup Voderholzer bol vysvätený v r. 2013 pre Diecézu Regensburg. V r. 2008 sa stal riaditeľom „Inštitútu pápeža Benedikta XVI.“, ktorý uverejňuje diela emeritného pápeža. V r. 2005-2013 prednášal dogmatiku a históriu dogiem na Teologickej fakulte v nemeckom Trieri.
Opátka zdesená nenávisťou v textoch „Synodálnej cesty“
Mariendonk, 12.9.2022 (kath.net/pl) 028 784 – „Vypočula som si príspevky „Synodálnej cesty“ na plenárnom zasadnutí vo Frankfurte a bola som zdesená ich nenávistným obsahom. Pane, kam vedieš svoju Cirkev?“ Napísala opátka z Mariendonku, teologička Dr. Christiana Reemtsová, OCist. (foto)
Na druhý deň počas svätej omše jej napadlo, či to vôbec hrá nejakú úlohu, ako sa vo Frankfurte hlasuje?!
„Prirodzene, že to hrá úlohu, pretože hlasovanie ukazuje, ako rozmýšľa väčšina. Ale z iného hľadiska je to úplne jedno, pretože Synodálna cesta nemá nijakú moc niečo prikazovať alebo zakazovať! Väčšina – a aj biskupov – bude pokračovať naďalej ako doteraz a pokúsi sa presadiť svoj program zmien. A na druhej strane aj keď text prijme 2/3 väčšina biskupov, nemôže biskup, ktorého svedomie mu to zakazuje, výsledky realizovať. Teda je to jedno, lebo v Pasove, Eichstädte či Regensburgu nebudú ani v budúcnosti viať dúhové vlajky, no v našej diecéze naproti tomu áno.“ Cisterciánske opátstvo sa nachádza v Aachenskej diecéze. A opátka poznamenáva:
„Iba Kristus nás môže po cestách, o ktorých dnes netušíme, viesť do jednoty. Prosme ho o to!“
Nedávno opátka v blogu na benediktínskej stránke napísala:
„ … Nie som proti synodalite a tiež vidím mnoho naliehavých otázok v našej cirkvi. No ťažiská tejto Synodálnej cesty mi vyvolávajú starosti. Zasadnutie by malo intenzívne premeditovať Evanjelium sv. Lukáša 14, 25-33), pretože tu ide o priority. Najdôležitejšie sa mi zdá kráčať za Ježišom, pretože on je Pánom Cirkvi, ktorý určuje našej smerovanie. Každá forma zneužívania je odpadom od nasledovania Krista, na ktorom nemajú vinu iba páchatelia, ale my všetci naokolo. Na to musíme odpovedať obrátením a pokáním! Všetko, to čo vyšlo teraz na svetlo, robí nás celkom maličkými a ukazuje nám, ako málo sme my katolíci tí, ktorí vedia všetko najlepšie! Ale my máme TOHO, kto nás vedie a jeho sa držme! Ak by toto už neplatilo, ak už Božie slovo nebude normou, podľa ktorej sa v Cirkvi rozhoduje, tak budeme už len šašovia, ktorí sa naháňajú za spoločnosťou, bez toho, že by ju niekedy dobehli.“
Dr. Christiana Reemts, OCist je od r. 2005 opátkou Opátstva Mariendonk. Okrem iného uverejnila aj práce o cirkevných otcoch. Jej rehoľníčky spolupracujú od r. 1990 na „Fontes christiani“, dvojjazyčnom vydaní cirkevných otcov a okrem toho na vydaní Edície Vetus Latina a Novum Testamentum Patristicum.
„Synodálna cesta“ schválila aj homosexuálne úkony
Frankfurt /Main, 12.9.2022 (LifeSiteNews) 028 783 – Na 4. plenárnom zasadnutí „Synodálnej cesty“ v Nemecku sa bolo prítomných 56 biskupov a 69 predstaviteľov laikov. Väčšinou 40 biskupov (71 %) schválili text, ktorý požaduje zmenu náuky Cirkvi aj o homosexualite! Text má názov „Magisteriálne prehodnotenie homosexuality“ a obsahuje nasledovnú výpoveď:
„Sexualita párov rovnakých pohlaví – teda realizovaná v sexuálnych úkonoch – nie je hriechom, ktorý oddeľuje od Boha a nemá sa posudzovať ako „vnútornou povahou nezriadené“ …
Text sa má odovzdať pápežovi Františkovi ako príspevok do svetového synodálneho procesu hoci protirečí morálnej náuke Cirkvi aj prirodzenému zákonu.
„Synodálna cesta“ v kríze schválila text o úradoch žien
Frankfurt, 09.09.2022 (KNA) 028 782 – Uprostred ťažkej krízy pokračovalo v piatok zasadnutie „Synodálnej cesty“ vo Frankfurte. S prekvapujúcou väčšinou 92% schválili text „Ženy v službách a úradoch Cirkvi“. Aj medzi biskupmi to bola väčšina – zo 62 prítomných s textom súhlasilo 45 biskupov! Nuž a vypukol dlhý búrlivý potlesk a na delegátoch bolo jasne vidno „veľkú úľavu“!
Text na 32 stránkach neformuluje výslovné požiadavky, ale pozýva svetovú Cirkev, aby „nanovo premyslela otázku služieb a úradov žien v Cirkvi“.
„K tomu patrí bezpodmienečne uvažovať o rôznych teologických postojoch z perspektívy rodovej rovnosti a pritom vstúpiť do intenzívnej diskusie so sociálnymi, kultúrnymi a humanitnými vedami. Povinne odôvodňovať sa nemusí účasť žien na všetkých cirkevných službách a úradoch – iba vylúčenie žien zo sviatostného úradu. Na vylúčenie žien z hlásania viery neexistuje v histórii Cirkvi nijaká neprerušená línia tradície!“
Text sa ďalej vyslovuje za „väčšiu rovnoprávnosť pohlaví“ a poukazuje na to, že ženy sú v zodpovednej pastorácii veľmi málo zastúpené!
„V existujúcich štruktúrach sa mnohé zo žien stretávajú s každodenným prežívaním sexuálnej aj inej diskriminácie. To posilňuje želanie žien, aby mohli sami prevziať vedenie v pastoračnej a sviatostnej oblasti. Vzhľadom na hrôzu duchovného a sexualizovaného násilia na ženách a ich marginalizáciu a diskrimináciu v Rímskokatolíckej cirkvi je naliehavo potrebné priznanie viny a zmena správania!“
Keď sa po kríze neschválenia textu o zmene sexuálnej náuky Cirkvi mnohí rozpŕchli, vyzval predseda Biskupskej konferencie Nemecka, biskup Georg Bätzing (foto), účastníkov, aby zostali spolu.
Pro-potratová predsedníčka Centrálneho výboru nemeckých laikov (ZdK) Irme Stetterová-Karpová (foto) dokonca naznačila, že jej organizácia „by mohla opustiť spoločnú cestu s biskupmi, ak tí nezmenia svoje správanie“!!!
Bätzing zasa vyhlásil, že texty, ktoré biskupi neschválili 2/3 väčšinou, teda liberalizáciu katolíckej sexuálnej morálky, aj tak zaradí do „synodálneho procesu“ Cirkvi a povedal:
„Nie sú to vieroučné texty no majú podstatnú závažnosť. V diecézach budú rozdielne situácie a rozdielna rýchlosť schvaľovania vecí.“
Pasovský biskup Štefan Oster to okamžite skritizoval a hovoril o porušení dohodnutého postupu.
Roma locuta! „Synodálna cesta“ zasa útočí na Rím
„Synodálna cesta“: Pápež má znova preveriť náuku o kňazskej vysviacke!
Frankfurt, 10.9.2022 (kath.net) 028 781 – „Synodálna cesta“ v Nemecku nechce akceptovať náuku o kňazskej vysviacke a žiada, aby pápež túto náuku znova preveril! V piatok sa na zhromaždení delegátov začal priamy útok na „Ordindatio Sacerdotalis“. Pri hlasovaní sa vyslovilo 92 percent všetkých delegátov ale aj 82 percent biskupov za nové preskúmanie náuky Cirkvi pápežom! Všetci však museli vedieť, že to nemá nijaké vyhliadky na úspech. Pápež František viackrát jasne povedal, že na ustanoveniach predošlých pápežov sa nebude nič meniť. …
Na 4. plenárnom zasadnutí „Synodálnej cesty“ vo Frankfurte sa stretli nemeckí biskupi s tzv. delegátmi, ktorých však nijakí nemeckí katolíci nezvolili! Diskutovalo sa zasa hlavne o otázkach, ktoré Rím už pred mnohými rokmi zodpovedal. Roma locuta – causa finita!
Anglický školský kaplán prepustený za kázne proti LGBT
„Nikdy som si nemyslel, že slávenie omše mi prinesie prepustenie
a oznámenie na polícii!… Dokonca som bol obvinený z terorizmu!“
Londýn, 9.9.2022 (LifeSiteNews) 028 780 – Rev. Dr. Bernard Randall, kresťanský kaplán na škole vo Veľkej Británii podal v stredu žalobu na pracovný súd, keď dostal výpoveď za kázanie študentom proti agende LGBT.
Po sérii sťažností a vyšetrovaní bol kaplán Randall definitívne vyhodený z práce na škole Trent College v r. 2021. Súdny tribunál má teraz vypočuť kaplánove námietky voči iniciatívam navrhovaných školou a založených na ideológii LGBT.
„Tento program s názvom „Educate and Celebrate“ (Vzdelávaj a oslavuj) presiahol neutrálny postoj inkluzivity až po implantovanie ideí, ktoré považujem za politiku nanucovania identity,“ povedal Randall v stredu podľa BBC. A zdôraznil:
„Tieto programy vzdelávania sú založené na marxistickom a ateistickom chápaní sveta a to považujem za nesprávne.“
Randall vyjadril aj svoje obavy z posunu školy smerom k akciám LGBT vrátane založenia študentskej skupiny „Youth Pride“ a znevažovania heterosexuality zakladateľkou programu „Educate and Celebrate“, Elly Barnes. Kaplán sa na tom nezúčastňoval a neskôr vyjadril riaditeľstvu školy svoje obavy.
Randall v stredu povedal, že ho vylúčili z diskusií o zaradení programu na škole, „lebo by s tým mohol nesúhlasiť“!
Pred jeho prepustením škola vyšetrovala kaplána po omši v r. 2019, kde kázal náuku Cirkvi Anglicka o pohlaviach a sexualite a pripomínal študentom, že anglické právo im umožňuje slobodne veriť či neveriť naratívu LGBT. Randalla hneď oznámili na polícii a riaditeľ mu povedal, že jeho „presvedčenie je irelevantné a jeho omša zranila cítenie niektorých ľudí“ ako oznámil Fox News.
V interview pre Christian Concern sa kaplán vyslovil:
„Nikdy som si nemyslel, že slávenie omše mi prinesie prepustenie a oznámenie na polícii!… Myslel som si, že už nikdy nebudem môcť pracovať, pretože som bol dokonca obvinený z terorizmu! Vyšetrovalo ma proti-teroristické oddelenie polície!!! Vraj som potenciálnou hrozbou pre deti.“
Kaplán Randall tiež hovoril o nečinnosti zo strany cirkvi a povedal, že biskupov tím obrany cirkvi umožňuje predsa biskupovi vysloviť sa za neho, pretože jeho obavy boli teologickej povahy. A to by ho zbavilo vyšetrovania ako potenciálnej hrozby pre študentov. No biskup túto príležitosť nevyužil! …
Lotyšsko odlúčilo pravoslávnu cirkev od Moskvy
Riga, 09.09.2022 (KNA) 028 779 – Lotyšský parlament v rýchlom konaní schválil úplne oddelenie pravoslávnej cirkvi krajiny od Moskovského patriarchátu. Za túto novelu zákona prezidenta Egilsa Levitsa hlasovalo 73 poslancov, traja boli proti a jeden poslanec sa zdržal.
Prezident sa poďakoval parlamentu za „podporu samostatnej autokefálnej Lotyšskej pravoslávnej cirkvi“. „Každý vplyv moskovského patriarchu na našu cirkev je teraz právne vylúčený,“ ako napísal na Twitteri.
Iba v pondelok predložila hlava štátu zástupcom ľudu v Saeime svoj návrh na zmenu zákona o pravoslávnej cirkvi, ktorý odsúhlasil s vládou v Rige. Doteraz cirkev podliehala Kyrilovi I. Moskva rozhodovala aj o tom, kto bude v Lotyšsku biskupom. Inak bola cirkev dosť nezávislá od Moskvy. Podľa zákona musí cirkev teraz zmeniť svoj štatút do 31. októbra tak, aby Moskva už nehrala nijakú úlohu pri menovaní biskupov. …
Levits označil nezávislosť lotyšskej cirkvi ako „otázku národnej bezpečnosti“. Ocenil ochotu cirkvi kráčať samostatnou cestou a ubezpečil, že štát bude cirkev podporovať a chrániť.
Ruská pravoslávna cirkev proti zmene zákona ostro protestovala a vyhlásila:
„Lotyšsko sa tým vracia do diktatúry po r. 1920, keď sa aj na pravoslávnu cirkev vyvíjal politický a policajný tlak, aby sa oddelila od Moskvy a pridala k Patriarchátu v Konštatínopole.“
V Lotyšsku sa k pravosláviu hlási 20 percent obyvateľstva. Už v r. 2019 parlament v Rige schválil zákon, podľa ktorého iba lotyšskí občania, ktorí žijú v baltickej republike najmenej 10 rokov, sa smú stať pravoslávnymi biskupmi.
Nordickí biskupi a obavy o náboženskú slobodu vo Švédsku
Nordická biskupská konferencia: „ … hrozí nebezpečie, že postavenie cirkví vo švédskej spoločnosti bude dlhodobo ohrozené!“
Kodaň, 9.9.2022 (kath.net/Nordische Bischofskonferenz) 028 778 – Kath.net dokumentuje vyhlásenie plenárneho zasadnutia Nordickej biskupskej konferencie (NBK) v nemeckom Hildesheime v plnom znení:
Nordická biskupská konferencia chce vyjadriť obavy zo situácie vo Švédsku vzhľadom na postoj k náboženskej slobode, ale aj kvôli nerešpektovaniu medzinárodných konvencií ľudských práv. Ide o dva návrhy zákonov vo Švédsku predložené na jar 2022 o zriadení nezávislých škôl a nezávislých centier voľného času s veľmi pochybným zvláštnym konfesionálnym zameraním.
Dnes navštevuje cirkevné školy 1 % švédskych žiakov. Prevažná väčšina týchto škôl funguje výborne a pozitívne prispieva k slobodnému praktizovaniu náboženstva u detí. Žiaci majú prístup k náboženskému presvedčeniu a praktizovaniu viery, učia sa to a nadobúdajú s tým skúsenosti. To prispieva k tomu, že sa dokážu stretávať v multináboženskej spoločnosti s ľuďmi iných náboženstiev.
Podľa európskych konvencií ľudských práv má štát rešpektovať právo rodičov poskytnúť deťom výchovu a vzdelanie, ktoré zodpovedá ich náboženskému a filozofickému presvedčeniu. A to je zakotvené aj vo švédskom práve! … Švédsky návrh zákazu cirkevných škôl preto porušuje obe konvencie.
V iných európskych krajinách sú súkromné cirkevné školy samozrejmou súčasťou spoločnosti. V Dánsku ich navštevuje 25 % žiakov, v Holandsku dokonca 75 %.
Vo Švédsku sa naproti tomu náboženstvo vníma ako problém. Predpokladáme, že vo Švédsku nechcú iba udržať sekulárny štát, ale usilujú aj o sekulárnu spoločnosť, kde bude náboženstvo úplne súkromnou vecou!
Rovnakú nedôveru vidíme v návrhu zákona o nových demokratických podmienkach štátnej podpory občianskej spoločnosti a cirkví – teda v postoji štátu voči náboženstvu a náboženským spoločenstvám. Ak sa zákon realizuje, hrozí nebezpečie, že postavenie cirkví vo švédskej spoločnosti bude dlhodobo ohrozené! Nemali by sme zabúdať, že náboženská sloboda znamená aj právo všetkých ľudí na slobodné praktizovanie náboženstva. Hildesheim 5.9.2022
- Czeslaw Kozon, predseda NBK, biskup Kodane
- Kardinál Anders Arborelius podpredseda NBK, biskup Štokholmu
- Erik Varden, biskupský prelát Trondheimu
- Berislav Grgic, biskupský prelát Tromsö
- Dávid Tencer, biskup Rejkjaviku
Páter Marco Pasinato, administrátor Helsínk
Trudeau hrozí trestom, ak sa ľudia nezaočkujú
Ottawa, 8.9.2022 (LifeSiteNews) 028 777 – Napriek tomu, že mnohé krajiny už považujú covid za sezónnu chrípku, kanadský premiér Justin Trudeau hrozil Kanaďanom naďalej reštrikciami a opatreniami ak odmietnu posilňovacie dávky vakcín a vyhlásil:
„Ak dosiahneme 80% – 90% zaočkovanosť, budeme mať oveľa lepšiu zimu a nebudú potrebné opatrenia ako v minulých rokoch. Je tu reálne riziko vážnej vlny covidu na jeseň!“
Realitou však je, čo ukazujú dáta – iba 12,36 percent obyvateľov Kanady má viac ako jednu dávku. Kanadská vláda vyvíja naďalej tlak na dosiahnutie vysokej zaočkovanosti. A to napriek tomu, že testy vakcín nikdy nedokázali, že dokážu zastaviť nákazu. Naopak, sú dôkazy, že vakcíny už neredukujú symptómy a ľudom viac škodia, ako pomáhajú.
Autopsie ukazujú mnohé poškodenia zdravia najmä zápaly srdcového svalu – zvlášť u mladých mužov – alebo poškodenie kvality krvi.
Podľa Trudeaua však „nové vakcíny poskytnú lepšiu ochranu a každý by sa mal dať zaočkovať najmä Modernou!“ …
Trudeauova popularita najmä medzi mladými voličmi veľmi klesá a vyhlasujú, že budú voliť radšej inú stranu – najmä stranu nových demokratov NDP.
Manuela Stracková: Pán sa zjavuje živý na kríži v našom modlitbovom Dome Jeruzalem počas našej modlitby ruženca k jeho prevzácnej krvi. Hlavu s tŕňovou korunou obracia k nám a hľadí na nás. Zo všetkých jeho rán tečie krv. Pán hovorí:
„Obetujte rany mojich nôh. Nemecko, čo mi to robíš? Nemecko, čo mi to robíš? Čo mi robíš? Moje ovce nenechám samé! Obdarujem tých, ktorí obdarovaní byť chcú. Pokropím ich svojou prevzácnou krvou. Modlite sa veľmi v budúcich dňoch a opustite tú mylnú cestu! Hľaďte na mňa! Skrze svoju krv som vás vykúpil. Ak sa neobrátite, postretne vás veľká núdza! Napomínam túto moju milovanú krajinu.“
************************
MODLITBA ZA KŇAZOV sv. TERÉZIE z LISIEUX
Ó, Ježišu, večný veľkňaz, zachovaj svojich sluhov v ochrane svojho Najsvätejšieho Srdca, kde im nikto nemôže ublížiť. Zachovaj bez poškvrny ich posvätné ruky, ktoré sa denne dotýkajú tvojho Najsvätejšieho Tela, zachovaj bez poškvrny ich ústa, ktoré sú zavlažované tvojou predrahou krvou.
Zachovaj čisté ich srdcia, v ktorých je odtisnutá pečať tvojho slávneho kňazstva a ochráň ich od všetkých pozemských náklonností.
Daj, aby rástli v láske k tebe a zachráň ich od svetskej nákazy. Udeľ im moc, aby premieňali srdcia, ako premieňajú chlieb a víno. Žehnaj ich prácu, aby im prinášala hojný úžitok a udeľ im korunu večnej slávy. Amen.
ZASVÄTENIE SA PANNE MÁRII
Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, plná dôvery prichádzam k Tebe. Chcem sa Ti úplne zasvätiť ako Tvoje dieťa. Navždy sa Ti zasväcujem a darujem.
Zasväcujem Ti celý svoj život, dušu, schopnosti, talenty aj bolesti. Všetko, čím som, čo mám a čo robím, všetko nech je Tvojím vlastníctvom. Tebe, Panna Mária, odovzdávam minulosť, prítomnosť aj budúcnosť.
Zasväcujem ti, Matka, aj svoju rodinu, svojich priateľov. Bez akejkoľvek výhrady nechávam vládnuť Tvoje Nepoškvrnené Srdce nado mnou, nad mojou rodinou a nad tými, ktorých mi chceš zveriť. Stále chcem myslieť na to, že Ti patrím, že ma vedieš a ochraňuješ.
Nepoškvrnená Matka, zasväcujem Ti obety a úsilie každého dňa, sľubujem ti, že sa budem s láskou k Tebe modliť ruženec a oslavovať Tvoju pamiatku a tak uzmierovať Boha za všetky urážky i Tebe spôsobené bolesti. Matka, Tvoja som teraz i naveky. Skrze Teba a s Tebou chcem navždy celkom patriť Ježišovi. Amen.
K FATIMSKEJ PANNE MÁRII:
Najsvätejšia Trojica, Otec, Syn a Duch Svätý, s hlbokou úctou sa ti klaniame, Obetujeme ti najsvätejšie Telo, krv, dušu a božstvo nášho Pána Ježiša Krista, prítomného vo svätostánku. Pre jeho nekonečné zásluhy ťa prosíme, odpusť nám všetky hriechy. A nielen nám, ale aj všetkým našim priateľom i nepriateľom.
Pokorne ťa prosíme, odpusť nám všetky urážky, ktorých sa ti denne od nás dostáva. Odpusť nám aj tie, ktorými sme urazili Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, ktoré ťa tak veľmi miluje.
Jej prostredníctvom ti obetujeme naše modlitby, obety a všetky dobré skutky ako náhradu za neprávosti, spáchané proti jej Nepoškvrnenému Srdcu.
Obetujeme ich tiež za našu mládež, jej rodičov a vychovávateľov. Prijmi ich aj za obrátenie hriešnikov, pohanov a našich bratov žijúcich v blude.
Vrúcne ťa prosíme, daj nám svätých kňazov, biskupov a apoštolov. Zveľaďuj a chráň svoje dielo, aby sme jednotne a horlivo pracovali za rozšírení Božieho kráľovstva na zemi. Nech sa vždy stane tvoja svätá vôľa.
Odovzdávame sa ti, obetujeme a zasväcujeme v spojení s Nepoškvrneným Srdcom Panny Márie.
Dopraj nám všetky milosti. Daj, aby sme ťa lepšie poznali a z lásky ti slúžili. Zmiluj sa nad dušami v očistci.
Nakoniec ti vrúcne ďakujeme, za všetko, čím si obdaril našu dušu a naše telo.
Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, buď nám spásou. Kráľovná presvätého ruženca, oroduj za nás. Amen. (S povolením cirk. vrchnosti Nitra č.1285/46)
Sv. MICHAL ARCHANJEL
bráň nás v boji, buď nám ochrancom proti zlobe a úkladom diabla. Pokorne prosíme, nech mu Boh ukáže svoju moc. A ty, knieža nebeských zástupov, Božou mocou zažeň do pekla satana a iných zlých duchov, ktorí sa na skazu duší potulujú po svete. Amen. Sláva Otcu …
SLÁVNE KNIEŽA NEBESKÝCH VOJSK
svätý Michal archanjel, chráň nás v boji a hroznom zápase, ktorý vedieme proti kniežatstvám a mocnostiam, proti vládcom tohto temného sveta a proti zlým duchom.
Príď na pomoc ľuďom, ktorých všemohúci Boh stvoril nesmrteľných na svoj obraz a podobu a ktorých draho vykúpil z moci satana.
Bojuj dnes Pánov boj s légiami svätých anjelov, tak ako si kedysi bojoval proti Luciferovi, vodcovi pyšných duchov a všetkých odbojných anjelov, ktorí boli proti tebe bezmocní a už nebolo pre nich miesta v nebi.
Učiň, aby anjel odpadlík, ktorý sa zmenil na anjela temnosti, a ešte sa stále plazí po zemi, aby nás zničil, bol zvrhnutý do priepasti spolu so svojimi nasledovníkmi. Dnes tento prvý nepriateľ ľudstva a vrah od počiatku znova nadobudol sebadôveru. Prestrojený za anjela svetla chodí so zástupmi skazených duchov, napáda zem a vyhladzuje meno Pána Boha a Ježiša Krista, plieni, zabíja a posiela do večnej záhuby duše, ktorým bola určená koruna večného života.
Tento skazený had je ako nečistý prúd, ktorý vlieva do ľudí so zvrátenou mysľou a spustnutým srdcom jed svojej zloby, ducha klamstva, bezbožnosti a rúhania a smrteľný dych nečistoty, neresti a ohavnosti. Títo prefíkaní nepriatelia ľudstva zaplavujú blenom a palinou Cirkev, nepoškvrnenú Baránkovu nevestu, a dotýkajú sa jej posvätných pokladov.
Ponáhľaj sa, nepremožiteľné knieža, na pomoc Božiemu ľudu proti vpádom zatratených duchov a dožič mu víťazstvo. Amen.
Nekonečný Bože, ty obdivuhodne určuješ úlohy anjelom i ľuďom. Prosíme ťa, pošli svojich anjelov, ktorí ti ustavične slúžia v nebi, aby nás ochraňovali v pozemskom živote. Skrze nášho Pána Ježiša Krista. Amen.
K DUCHU SVÄTÉMU
Pane, zošli svojho Ducha a obnovíš tvárnosť zeme! Pane, obnov svoje prvé Turíce. Ježišu, udeľ všetkým milovaným kňazom dar rozlišovania duchov, obdaruj ich všetkými svojimi darmi, rozmnož ich lásku, urob z nich neohrozených apoštolov a pravých svätých medzi ľuďmi.
Duchu Svätý, Bože lásky, príď ako mocný vietor do našich katedrál, do večeradiel, do najbohatších domov práve tak, ako do najpokornejších príbytkov. Naplň celú Zem svojím svetlom, svojou útechou a svojou láskou! … Príď a povzbuď ľudí v tejto dobe takej plnej úzkostí, osvetli neistú budúcnosť mnohých, upevni tých, ktorí ešte váhajú na Božích cestách.
Duchu svetla, rozptýľ všetky temnoty zeme, uveď blúdiace ovce do Božieho ovčinca, pretrhni oblaky prikrývajúce tvoje tajomné svetlo. … Naplň všetky srdcia svojimi premnohými a vzácnymi darmi, ó božský plod obety Kalvárie, … (Krátené: Marthe Robinová, Turíce 26. mája.1939)