Život Cirkvi vo svete 36/2022
O b s a h
Pápež ocenil „neotrasiteľnú vieru“ Alžbety II.
Arcibiskup: Papežova návštěva Kazachstánu „velké požehnání“
Pápež nunciom: Svetom otriasa vojna mimoriadnej závažnosti
Kardinál Müller o reforme vo Vatikáne
Biskup: Vyjadrime sa jasne k ochrane života!
Nemecko: Veľká kríza na 4. synodálnom zhromaždení!
„Celibát potrebný a nezrušiteľný!“
Biden vyhlásil vojnu konzervatívnym kresťanom
Nemecko: Biskup za zmenu prístupu k antikoncepcii
Austrália: Biskupi podporili gender na katolíckych školách
Dómske rádio Kolín „Nemecké biskupky sú vo fialovom“
Írsko: Učiteľa uväznili, lebo sa nechcel vzdať viery
Biskup Schneider: Pápež by mal počuť svedectvo o latinskej omši
Trudeau uhradí nový vládny plán pre LGBT z daní
Budú nakoniec laici brániť Učiteľský úrad Cirkvi?
Tanzánia: Biskup viedol pohreb a sám zomrel
USA: Jezuita útočí na biskupa, ktorý bráni náuku Cirkvi
USA: Protest proti mlčaniu Bidena k násiliu voči katolíkom
Bratislava: Procesia a požehnanie základného kameňa krížovej cesty
Občianske združenie Bratislavská Kalvária a kresťanské združenie Sprevádzajúci pozývajú pri príležitosti sviatku Povýšenia Svätého kríža na slávnostnú procesiu mestom Bratislava. Uskutoční sa v nedeľu 18. septembra 2022. Pozývajú na ňu s podporou Bratislavskej arcidiecézy a bratmi dominikánmi z farnosti Bratislava Kalvária. Pripravujú ju pri príležitosti 328. výročia založenia Kalvárie v Bratislave a požehnania základného kameňa novej krížovej cesty, ktorý požehná bratislavský arcibiskup metropolita Mons. Stanislav Zvolenský.
Program na: https://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20220906024 028 775
Pohliadnite na vašu bolestnú Matku pod krížom, na ktorom visí Ježiš, zápasí so smrťou
a zomiera. Od toho okamihu je mojím poslaním zotrvávať pod krížom každého môjho dieťaťa, pápeža, biskupov, zasvätených duší. (15.9.1983)
Príčinou mojej veľkej bolesti je tvrdosť vašich sŕdc a neschopnosť prijať to, čo nebeská
Matka od vás žiada. … Odpadlíctvo a veľký rozkol Cirkvi sa začína napĺňať a veľký trest,
ktorý som predpovedala, je už predo dvermi. Z neba zostúpi oheň a zničí veľkú časť ľudstva. … Musíte sa čo najrýchlejšie uchýliť do bezpečného útočiska môjho Nepoškvrneného Srdca.
(15.9.1993, Tokio)
Majte účasť na mojej bolesti spôsobenej šírením materializmu a hedonizmu v krajinách,
ktoré žili v bolestnom otroctve komunizmu.
Moje Nepoškvrnené Srdce dosiahlo veľkú milosť ich oslobodenia. Rozpútali sa však diabolské a slobodomurárske sily a s nimi sem vstúpilo zlo, ktoré otravuje celý svet, nespútaná honba za rozkošou a peniazmi, obscénne a neviazané zábavy, pornografia a prostitúcia. Tak sú moje úbohé deti ešte viac ohrozované a musia čeliť ešte väčšiemu zlu – nebezpečiu zatratenia.
Majte účasť na mojej bolesti spôsobenej šírením demagogického a úkladného antiklerikalizmu. Cirkev tu bola roky prenasledovaná, väznená, križovaná a mučená. …
Dnes je cirkev zdanlivo slobodná, ale bojuje s prekážkami ateizmu, siekt, ľahostajnosti, nihilizmu medzi mládežou a preto mnohí opúšťajú vieru a je málo duchovných povolaní.
Majte účasť na mojej bolesti, lebo vládne slobodomurárstvo s okultnou tajomnou mocou, ktorá vedie k neviazanosti, k vyvyšovaniu sexuálnej slobody, k rozkladu rodiny, bráneniu počatia a potratom….
Chápte, že pád komunizmu zásahom môjho Nepoškvrneného Srdca je iba znakom a závdavkom môjho úplného a najväčšieho víťazstva. (Debrecín, 15.9.1996)
Do kalicha svojho Srdca zhromažďujem všetku bolesť môjho Syna, ktorý mysticky znova prežíva krvavé hodiny svojej agónie. Novou Getsemanskou záhradou je pre Ježiša pohľad na jeho dnešnú Cirkev takú znásilnenú a opustenú, kde väčšina pastierov ľahostajne a vlažne spí, kým iní opakujú Judášovo gesto a zrádzajú Ježiša z túžby po moci a peniazoch. …
Modlite sa stále viac, konajte časté adorácie a uzmierenia, s láskou prijímajte utrpenia od Pána, šírte bez obáv moje posolstvá. Keby ste len poznali trest, ktorý vás čaká, ak zatvoríte bránu svojho srdca pred hlasom plným úzkosti svojej Matky! Božské Ježišovo Srdce zverilo môjmu Nepoškvrnenému Srdcu posledný, zúfalý, najbezprostrednejší pokus priviesť vás všetkých ku spáse! (15.9.1989, Fatima)
Pôst a púť za kňazov
Bratislava, 7.9.2022 (TK KBS) 028 774 – Po roku bude opäť na Slovensku prebiehať 40 dňová reťaz pôstu a modlitieb za kňazov. Začína sa na sviatok Sedembolestnej Panny Márie, teda 15. septembra a potrvá do 24. októbra. Organizátor podujatia, hnutie Modlitby za kňazov, pozýva k pôstu a modlitbám každého, komu záleží na tom, akých kňazov budeme mať.
„Pôstne úmysly môžu byť rôzne. Naše obety a modlitby potrebujú kňazi starí a chorí, kňazi so zraneným srdcom, spútaní rôznymi závislosťami alebo takí, ktorí sa cítia vyhorení. Pôst je možné obetovať tiež za pastiera vo farnosti, za kňaza, ktorý ma pokrstil či vyslúžil a aj dnes vysluhuje sviatosti. Ale aj za tých kňazov, ktorí mi najviac pomohli na ceste k Bohu. Samozrejme aj za nové povolania do kňazstva či za odvahu pre chlapcov urobiť konkrétne rozhodnutie ako reakciu na Božie povolanie,“ píše Samuel Brečka z hnutia Modlitby kňazov.
Tabuľku pre tých, ktorí sa rozhodnú zúčastniť sa a chcú si podeliť tých 40 dní, teda tabuľku na zapisovanie sa … na každý z tých štyridsiatich dní iného kňaza, za ktorého bude túžba sa modliť či obetovať, je možnosť stiahnuť si TU. Tiež je možné stiahnuť si plagát a vyvesiť na farskú nástenku (kliknite TU). Hnutie Modlitby za kňazov prosí aj samotných kňazov, aby sa k pôstu pripojili a odslúžili na tento úmysel sväté omše.
Pápež ocenil „neotrasiteľnú vieru“ Alžbety II.
Vatikán, 08.09.2022 (KAP) 028 773 – Pápež František ocenil zosnulú britskú kráľovnú Alžbetu II. v telegrame jej synovi a novému kráľovi Anglicka Karolovi III. Vo štvrtok večer vyjadril hlboký zármutok a sústrasť kráľovskému domu:
„Alžbeta II. žila v neúnavnej službe blahu národa a Commonwealthu,“ uviedol František a ocenil „príklad plnenia povinností, neotrasiteľné svedectvo viery v Ježiša Krista a jej pevnú nádej v jeho prisľúbenia“.
Nového kráľa Karola III. pápež zahrnul do svojich modlitieb, „aby vás všemohúci Boh podporoval svojou neotrasiteľnou milosťou, keď preberáte veľkú zodpovednosť ako nový kráľ“. Ako najstarší syn prevzal princ Charles (73) následníctvo na tróne ešte vo štvrtok večer
Alžbeta II. zomrela vo veku 96 rokov na zámku Balmoral v Škótsku v kruhu svojej rodiny. Na tróne bola od februára 1952 a teda najdlhšie vládnucou britskou kráľovnou a tiež medzi súčasnými monarchami s odstupom najdlhšie v úrade kráľovnej. Alžbeta II. sa považuje vo Veľkej Británii aj na svete ako symbol kontinuity, ako zosobnené plnenie povinností.
S výnimkou pápeža Pavla VI. (1963-1978) a Jána Pavla II. (1978) sa stretla so všetkými pápežmi v Ríme alebo v Anglicku. Naposledy navštívila v r. 2014 Vatikán a porozprávala sa s pápežom Františkom.
Arcibiskup: Papežova návštěva Kazachstánu „velké požehnání“
Nur Sultan, 6. 9. 2022 (VN / Deborah Castellano Lubov) 028 772 – Arcibiskup Tomasz Peta, hlava největší a jediné kazašské Arcidiecéze Astana v rozhovoru pro Vatican News označil cestu papeže Františka do této středoasijské země, která se uskuteční příští týden, za „velké požehnání“ pro katolíky i celou zemi a řekl, že mezináboženský kongres, kterého se zúčastní, „může být znamením, které ukazuje na Boha jako na zdroj míru“.
Arcibiskup z Astany Tomasz Peta hovořil s Vatican News před nadcházející apoštolskou cestou papeže Františka do Kazachstánu, která se uskuteční 13.-15. září. V obsáhlém rozhovoru se arcibiskup Peta zamýšlel nad papežovou návštěvou a nad realitou praktikujících katolíků v Kazachstánu.
Papež František uskuteční svou 38. zahraniční apoštolskou cestu do kazašského hlavního města Nur-Sultan, aby se zúčastnil 7. kongresu představitelů světových a tradičních náboženství a vyjádřil svou blízkost malé katolické komunitě středoasijské země. Katolíci tvoří asi 1 % z 19 milionů obyvatel země, která je ze 70 % muslimská a z 25 % křesťanská, především ruská pravoslavná. …
Kromě toho se arcibiskup Peta, původem z Polska, který byl vysvěcen na kněze zesnulým kardinálem Stefanem Wyszyńským (foto) a poté na biskupa papežem svatým Janem Pavlem II. (foto), podělil také o osobní anekdotu. …
Viac na:
https://www.vaticannews.va/cs/papez/news/2022-09/arcibiskup-peta-papezova-navsteva-kazachstanu-je-pozehnanim.html
https://www.vaticannews.va/sk/cirkev/news/2022-09/pre-katolikov-v-kazachstane-bude-papez-pozehnanim-rozhovor-peta.html
Pápež nunciom: Svetom otriasa vojna mimoriadnej závažnosti
Vatikán, 8.9.2022 (VN) 028 771 – Od stredy do soboty sa vo Vatikáne koná stretnutie apoštolských nunciov z celého sveta. Dnes, vo štvrtok 8. septembra dopoludnia, ich prijal na osobitnej audiencii v Apoštolskom paláci pápež František. V krátkom pozdrave, po ktorom nasledoval priestor na otázky nunciov, Svätý Otec spomenul aj vojnu na Ukrajine.
„Žiaľ, Európou a celým svetom otriasa vojna mimoriadnej závažnosti, a to z hľadiska porušovania medzinárodného práva, rizika jadrovej eskalácie, ako aj ťažkých hospodárskych a sociálnych dôsledkov. Je to „rozkúskovaná“ tretia svetová vojna, ktorej ste svedkami na miestach, kde vykonávate vašu misiu.
Ďakujem vám za všetko, čo pápežské zastupiteľstvá urobili a robia v týchto situáciách utrpenia. Priblížili ste pápeža národom a cirkvám; boli ste referenčnými bodmi vo chvíľach najväčšieho zmätku a nepokojov.“
Kardinál Müller o reforme vo Vatikáne
Vatikán, 2.9.2022 (LifeSiteNews) – 028 770
Kardinál Gerhard Müller nám láskavo poskytol svoju úvahu o reforme v zmysle „Praedicate Evangelium“. Chcel úvahu predniesť na konzistóriu, no nenašiel sa na to čas! Toto je už druhý príspevok, ktorý nemohol byť prednesený na konzistóriu. Ani cirkevný historik, nemecký kardinál Walter Brandmüller tam nemohol predniesť svoje komentáre. …
Posledné konzistórium, kde kardinál Katolíckej cirkvi mohol slobodne prehovoriť, bolo v r. 2014, keď pápež František pozval nemeckého kardinála Waltera Kaspera, aby prezentoval svoj návrh týkajúci sa pripustenia znovu zosobášených rozvedených katolíkov ku svätému prijímaniu. Taliansky vatikanista Marco Tosatti vtedy informoval, že veľký počet kardinálov bol proti tejto iniciatíve pápeža Františka. Odvtedy už František nikdy nedovolil takú voľnú diskusiu na konzistóriu. Obom nemeckým kardinálom teraz nezostáva iné, len aby taká parciálna diskusia prebiehala na verejnosti.
V r. 2017 začal kardinál Müller pozorovať škodlivý trend rozmáhajúci sa v Cirkvi. Stavia sa preto proti silnému pápežstvu, ktoré podkopáva autoritu každého jednotlivého biskupa v oblasti náuky o sviatostiach ako aj kňazský úrad a autoritu kňazov delegovaním vedúcich pozícií v Rímskej kúrii a v diecézach laikom:
„Toto nie je pokrok v ekleziológii, ale nehorázny protiklad jej zásadných princípov, keď sa celá jurisdikcia v Cirkvi odvodzuje od jurisdikčného primátu pápeža. Veľká rozvláčnosť ministérií, synodality a subsidiarity nedokáže ukryť návrat k teokratickej koncepcii pápežstva,“ napísal kardinál.
„Pápežova autorita sa zakladá na skutočnosti, že sám Kristus mu dal posvätnú moc a nikto iný. Peter koná z moci Krista ako jeho námestník. Jeho autorita zväzovať a rozväzovať nie je účasťou na všemohúcnosti Boha. Apoštolská moc pápeža a biskupov nie je ich vlastným právom, ale iba zverenou duchovnou právomocou na službu spáse duší hlásaním Evanjelia, sviatostným sprostredkovaním milostí a pastoračným usmerňovaním putujúceho Božieho ľudu k cieľu večného života. Pápežova autorita je viazaná a obmedzená povinnosťou viesť duše ku spáse cestou, ktorú prikázal sám Kristus. On nie je nezávislý od Kristovho mandátu. Preto Cirkev totálne fixovaná na pápeža bola a vždy je karikatúrou katolíckej náuky o ustanovení, význame a dôvode posvätného primátu rímskeho pápeža.“
Kardinál Müller ďalej objasňuje, že pápež nemôže meniť hierarchický a sviatostný poriadok menovaním laikov za hlavy diecéz, či vatikánskych úradov. A pápež nemôže ani nijakému laikovi udeliť formálnym zákonným aktom moc jurisdikcie v diecéze, či vo Vatikáne, aby tak ako biskupi a kňazi mohol konať v jeho mene.
„Naše ideály by sa preto nemali zverovať iným ako kňazom. Je potrebné, aby bol absolútne jasný zásadný rozdiel medzi cirkevnou autoritou pápeža ako Kristovho námestníka a jeho svetskými funkciami ako vládcu štátu Vatikán alebo Svätej stolice ako subjektu medzinárodného práva. Každá cirkevná jurisdikcia je apoštolsky posvätná svojou povahou a vzťahuje sa na spásu duší a to treba odlišovať od politicko-právnej povahy výkonu moci v štáte vrátane štátu Vatikán. Peter koná z moci Krista ako jeho námestník. Jeho moc zväzovať a rozväzovať nie je účasťou na všemohúcnosti Boha. … Odkedy Peter uznal Ježiša ako Syna živého Boha na základe zjavenia Otca, Kristus vyslovil prísľub: ´Ty si Peter skala a na tejto skale postavím svoju (!) Cirkev´, (Mt 16,18).
Cirkev úplne fixovaná na pápeža je karikatúrou. Aby episkopát bol len jeden a jednotný, postavil Kristus na čelo ostatných apoštolov blahoslaveného Petra a v ňom ustanovil večný, viditeľný princíp a základ jednoty viery i spoločenstva, (Lumen gentium 18). S tuto koncepciou každý ekumenizmus s pravoslávím a protestantmi je odsúdený na zlyhanie od začiatku. Čo sa týka klasického oddelenia potestas ordinis a jurisdictionis, ktoré má ustanoviť totálnu pápežskú jurisdikciu, koncil to zavrhol pre jeho neprimeranosť. Už podľa sv. Tomáša Akvinského potestas ordinis neznamená iba moc vysluhovať sviatosti. Potestas ordinis skôr znamená, že pri ordinácii sú udeľované všetky moci dokonca aj keď je pastoračný úrad obmedzený na konkrétnu jurisdikciu. (S.T. II-II q. 39 a.3). Takže nie sú dve ekvivalentné kategórie potestas ecclesiastica, ale iba jedna potestas ordinis, ktorej integrálnou ale podriadenou súčasťou je potestas jurisdictionis. Teda oddelenie rímskeho biskupa s jeho potestas ordinis pre jeho diecézu od potestas juridictionis pápeža ako nástupcu sv. Petra pre všeobecnú Cirkev formálne protirečí dogme Prvého vatikánskeho koncilu (Dog. Const. Pastor aeternus 2. Cap. Canon: “Si quis dixerit…. Romanum pontificem non esse beati Petri in eodem primatu sucessorem anathema sit. (DH 3058).“
„Rímska kúria je inštitucionalizovaná účasť Rímskej cirkvi na Petrovom primáte. Nemôže byť organizovaná čisto sekulárnym spôsobom podľa kritérií multinárodneho zriadenia. To sa zdá byť nevyriešeným základným problémom v prístupe „Praedicate Evangelium“. A vypomstí sa to pri vypracovávaní dôležitých pápežských dokumentov, zanedbáva sa tak systematická teológia a namiesto jasných dogmatických princípov kombinácia duchovných desiderát a sekulárnych kategórií moci tvorí základný hermeneutický princíp.
Cirkev ako univerzálna sviatosť spásy sveta je zakotvená vo vtelení. Nemôžeme ako protestanti rozštiepiť Cirkev na neviditeľnú komunitu milosti (communio) a viditeľnú komunitu zákona (societas). Viditeľná komunita viery nie je náboženská organizácia založená ľudskými bytosťami, ale ekleziálne sviatostné Kristovo Telo (Lumen gentium 8). Martyria, leiturgia a diakonia slúži najintímnejšiemu spojeniu ľudských bytostí s Bohom a jednote ľudstva (LG 1). Je to vždy sám Kristus, kto skrze biskupa učí, svätí a riadi pastoračne alebo jurisdikčne (LG 20f).
Pápež ani biskupi– ako v protestantskom a katolíckom cirkevnom štátnom systéme – sekulárne autority alebo zmes laikov a duchovných (pozri nemecká synodálna úchylka!) nemôžu viesť Božiu cirkev ako sekulárnu organizáciu založenú na autoritárskej monokratickej alebo synodálno-demokratickej forme.
Úrad biskupa pre jeho sviatostnú povahu a nielen pre pozitívne právne normy možno vykonávať iba kolegiálne v spoločenstve s celým biskupským zborom cum et sub Petro. Každý biskup z moci svoje vysviacky má účasť na jurisdikcii episkopátu ako celku, zatiaľ čo pápež ako hlava kolégia môže tiež hovoriť a konať v mene Krista pre celú Cirkev. Každý biskup mocou Božieho práva má účasť na ekumenickom koncile (LG 25).
No pápež nie je superbiskup alebo absolútny vládca Cirkvi, akoby mal účasť na všemohúcnosti Boha, ale ako hlava miestnej cirkvi Ríma je trvalým viditeľným princípom a základom jednoty viery a communio ecclesiarum (LG 18, 23).“
„Pápež nemôže ani zverovať nijakému laikovi formálnym právnym aktom moc jurisdikcie v diecéze či v Rímskej kúrii. „Biskupi sa teda spolu s presbytermi a diakonmi, svojimi pomocníkmi, podujali na službu spoločenstva a stoja v Božom mene na čele stáda, ktorému sú pastiermi ako učitelia viery, kňazi posvätnej bohoslužby,“ (LG 20).
Také prípady v dejinách Cirkvi a pápežstva nie sú teologickými argumentami, ale iba svedectvom deficitnej teológie, či zneužívania duchovnej autority na sekulárne účely. Je zlovestné obmedzovať kongregácie (ako parciálneho zhromaždenia všetkých kardinálov) v prospech formálnej jednoty všetkých inštitúcií kúrie a Svätej stolice ako byrokratické autority s názvom dikastérium.
Iste, napr. dikastérium pre komunikácie môže viesť kompetentný laik, ale určite nie Kongregáciu pre náuku viery, pre Boží kult, pre biskupov, pre klérus atď., ktorých prefekti Rímskej cirkvi spolupracujú s rímskym biskupom v jeho moci ako nástupcu sv. Petra – pápeža. Teda posvätnosť episkopátu tiež znamená, že biskupom sa zveruje celá pastierska služba, čiže stála a pravidelná starosť o ich stádo, preto sa nemajú pokladať za námestníkov rímskych veľkňazov, veď majú svoju vlastnú právomoc a celkom správne sa nazývajú arcipastiermi zvereného ľudu (LG 27). Oni vykonávajú svoju duchovnú moc im zverenú Kristom počas vysviacky v mene Krista a nie z moci pápeža, ako to dnes znova chce toto extrémne pápežstvo. Odvolávanie biskupa, alebo morálny nátlak na neho, aby odstúpil dobrovoľne, môže byť pred Bohom oprávnený iba ako ultima ratio z hľadiska bonum ecclesiae.
Preto je potrebné zrevidovanie “Praedicate evangelium” vo svetle záväznej náuky Cirkvi v dogmatickej konštitúcii koncilu Lumen gentium.“
Biskup: Vyjadrime sa jasne k ochrane života!
Regensburg, 08.09.2022 (KNA) 028 769 – Biskup Rudolf Voderholzer z bavorského Regensburgu apeloval na spoločnosť, aby sa v otázke potratu sústredila na perspektívu obetí. V príspevku pre súkromné katolícke Rádio Horeb 6. septembra uviedol:
„Pri spracovávaní sexuálneho zneužívania sa musíme predovšetkým my, biskupi, sústrediť na perspektívu obetí, čo žiaľ často robíme až pod tlakom médií a verejnosti. Zmeniť uhol pohľadu bolo veľmi dôležité. Až keď násilné konanie pozorujeme z perspektívy slabšieho, spoznávame jeho pravú krutosť.
Tento poznatok znie triviálne avšak už pri potrate ho často odmietame použiť. Nie je to iba tak, že žena alebo pár preruší tehotenstvo. Pri termíne prerušenie tehotenstva ide o ideologickú skratku. Embryo nie je nejaký nový a ďalší orgán matky. Ide tu o samostatnú ľudskú bytosť s celým potenciálom pre život.
Ak sa usmrtí, vezme sa mu každá možnosť na budúcnosť, ktorú by si mohlo samo určovať a okradneme ho aj o šancu na radosť, nádej, smútok a strach. Súčasná politika kresťanov znova vyzýva, aby sme sa jasne vyjadrili v prospech ochrany života. No vyžaduje si to nielen kresťanská viera. Pozdvihnúť svoj hlas na ochranu života nám prikazuje aj rozum a prirodzený morálny zákon. Okrem toho nemecká ústava stanovuje, že dôstojnosť človeka je nedotknuteľná. Rešpektovať a chrániť ju je záväzok štátnej moci.“
Biskup Voderholzer poukázal aj na článok 2 ústavy, podľa ktorého má každý právo na život a telesnú neporušiteľnosť:
„Sloboda ľudskej osoby je neporušiteľná. Tieto práva platia pre život každej ľudskej osoby od prvého okamihu počatia až po jej posledný výdych nezávisle od toho, či osoba zodpovedá estetickým, ekonomickým, či iným očakávania a predstavám ľudí alebo spoločnosti. Každá ľudská osoba je účelom sama osebe a nesmie sa obetovať iným záujmom!“
Nemecko: Veľká kríza na 4. synodálnom zhromaždení!
Frankfurt, 9.9.2022 ‐ (katholisch.de – Matthias Altmann) 028 768 – Už v prvý deň 4. synodálneho zhromaždenia „Synodálnej cesty“ v nemeckom Frankfurte došlo k veľkému tresku! Prijatie základného textu o sexuálnej morálke stroskotalo na hlasovaní nemeckých biskupov!!! Mnohí členovia synodálnej cesty neviazane vyjadrili svoju veľkú zlosť! Nastala dlhšia prestávka – reformný proces bude musieť teraz zápasiť o to, ako to má ísť ďalej! …
Spätným pohľadom to možno považovať takmer za zlé znamenie, že práve počas hlasovania o zmenách v texte muselo byť zasadnutie prerušené. Technický problém totiž ochromil mikrofóny. Účastníci museli 20 minút čakať…
Vlastne s textom súhlasilo vyše 80 percent prítomných. Išlo o „potrebu reformy postoja Cirkvi k antikoncepcii a k homosexuálnym partnerstvám a o prispôsobenie sexuálnej morálky Cirkvi súčasnej realite väčšiny ľudí.
Háčik je však v tom, že sa nedosiahla potrebná dvojtretinová väčšina biskupov, aby mohol byť text schválený! Z 57 hlasov biskupov bolo za text iba 31, proti bolo 22 a traja sa zdržali. Ďalší očividne vôbec nehlasovali, keďže sa na zasadnutí zúčastnilo 62 biskupov. Takmer 40 percent biskupov teda text úplne odmietlo!
Teraz visí vo vzduchu nevyhnutne otázka, ako to má ísť so synodálnym zhromaždením a so „Synodálnou cestou“ ako celku ďalej??? …
„Celibát potrebný a nezrušiteľný!“
Joachim Heimerl, kňaz Viedenskej arcidiecézy
Viedeň – Mníchov, 6.9.2022 (kath.net/joh) 028 767 – Boj nemeckých reformátorov sa už vždy zameriaval na celibát. To sa od čias Luthera nezmenilo a platí to zvlášť v dobe súčasnej „synodálnej cesty“, na ktorú cirkev v Nemecku vykročila. Celibát vraj musí padnúť a to za každú cenu, o to ide v prvom rade! Tam, kde mizne katolícka viera, tam mizne ako prvé vždy aj akceptovanie kňazov a celibátu. Kto sa vzďaľuje od Krista, ten sa nutne vzďaľuje aj od chápania spôsobu života, akým žil náš vzor Kristus. Celibát „pre nebeské kráľovstvo“ (Mt 19,12) sa potom už zdá iba ako prekonaná vedľajšia vec a nie kľúčový moment Evanjelia a hlásania apoštolov (1 Kor 7,7). Ako prostý „zákon“ je celibát podľa toho dávno makulatúrou – je síce kňazstvu „primeraný“, no v zásade „muzeálny relikt“. Namiesto toho by mali údajne nastúpiť ženatí kňazi.
Všetky tieto tendencie opísal už v r. 1993 nemecký kardinál Alfons Maria Stickler (1910-2007) v známej knihe „Celibát klerikov“. Jasne vysvetľuje, že celibát nebol nikdy iba prázdny zákon, ktorý by sa mohol kedykoľvek zrušiť tak, ako sa kedysi zaviedol. Naopak, zdržanlivosť kňazov v ústnej tradícii pochádza až od apoštolov a už v ranej Cirkvi sa samozrejme očakával od všetkých duchovných. Pravdaže väčšinou boli ženatí, no to nemenilo nič na tom, že od vysviacky už museli žiť zdržanlivo a žiť s manželkami ako so sestrami. Túto prax odvodzuje kardinál Stickler presvedčivo od 1 Kor. 9 a poukazuje na závery koncilov v Tours (461), Gerone (517) a Auvergne (535). Predovšetkým však objasňuje, že pri celibáte ide o oveľa viac ako o vonkajšiu zdržanlivosť či prísnu prax. Ide o Krista a s ním o kňazstvo Nového zákona. Ide skrátka o všetko alebo o nič.
„Tam kde viera v Krista umiera, tam umiera aj zdržanlivosť,“ píše kardinál. „A kde nastupujú herézy a schizmy, prichádza ako predvoj rušenie celibátu. To sme videli počas reformácie u protestantov, kalvinistov, zwingliánov a anglikánov. Dnes to vidíme u nemeckých „synodálov“ a ich prívržencoch na celom svete. Celibát sa naozaj stal meradlom vernosti Cirkvi a pretože tu ide nakoniec o Krista, Cirkev sa ho vždy pridržiavala a to aj v ťažkých časoch a iste aj ťažších ako dnes. Ako príklad uvádza kardinál Stickler situáciu cirkvi vo Francúzsku na začiatku 19. storočia. Počas revolúcie sa ženatí kňazi museli vzdať svojho (neplatného) manželstva, alebo boli zo služby Cirkvi odstránení. Pohodlnú strednú cestu, ktorá by sa dnes tak navrhovala, by vtedy nikdy nenastúpili. Nerobili sa nijaké ústupky svetu, nie keď išlo o to najsvätejšie a o tých, ktorí to sprostredkujú!
Nikto sa však po stáročia nedrží nepodstatnej veci alebo zákona a už vôbec nie, keď neustále naráža na odpor sveta. Aj tento odpor však prichádza nakoniec od Krista a je to ako jeho pečať kvality. Ako svet už vždy odmietal JEHO tak odmieta aj tých, ktorí jeho štýl života nasledujú a ktorí sú s ním ako jeho kňazi sviatostne spojení.
Dnes je toto odmietanie v spoločnosti u nás nepochybne dramaticky citeľné a už zasiahlo dokonca aj Cirkev, lebo aj v nej je celibát už trvalo ostreľovaný – biskupi aj kňazi sa stali zradcami kňazskej formy života a dokonca možno povedať – aj zradcami Krista, zradcami toho, ktorému boli pri vysviacke pripodobnení a ktorého celibátny život majú zdieľať.
Veď práve celibát poukazuje na najvnútornejšiu povahu kňazstva. Kňaz je sviatostnou a ontologickou jednotou spojený s Kristom a keďže je to tak, nie je kňazstvo nikdy obmedzené na vonkajšiu funkciu. Nie je to zamestnanie ako každé iné, ale sväté povolanie a predovšetkým to zachytáva celého muža. Kardinál Stickler píše:
„Zachytáva ho to, čo sa týka jeho vnútra a zovňajška a čo sa týka jeho služby. Kristus chce od svojho kňaza dušu, srdce a telo a v jeho celej činnosti čistotu a zdržanlivosť ako svedectvo toho, že už nežije podľa tela ale podľa ducha (Rim 8,8). Byť kňazom nie je polovičatá vec a kto sám seba neobetuje, nemôže nikdy konať Kristovu obetu.“
Kardinál to nazýva celkom jasne „trvalý život obety“ kňaza, čo sa dnes rovnako málo chápe ako aj obetný charakter svätej omše. S levitským kňazstvom Starého zákona, ktoré praktizovalo iba kultovú na dobu služby v chráme obmedzenú zdržanlivosť nemá toto novozákonné kňazstvo už nič do činenia. Presahuje ho celou svojou podstatou.
Nikde sa to viditeľnejšie neprejaví ako na celibáte a práve preto sa proti nemu tak vytrvalo bojuje. Vždy, keď ide o celibát, ide iba o tú istú otázku – či sa konečne nezruší, alebo aspoň nezmierni. Nedostatok kňazov to vraj robí nutným, aj keď toto v skutočnosti pramení z nedostatku veriacich. Kardinál na túto otázku odpovedá inou otázkou, ktorá sotva ponecháva nejaký voľný priestor:
„Vzhľadom na učiteľským úradom potvrdenú a prehĺbenú teológiu novozákonného kňazstva sa môžeme opýtať, či dôvody celibátu naozaj hovoria iba o ‚primeranosti‘, alebo či predsa len nie je potrebný a neodmysliteľný.“
Celé je to založené na apoštolskej tradícii a na Kristovi. To, že latinská Cirkev si celibát zachovala, vyznačuje ju ako „katolícku a apoštolskú“ – mohlo by sa povedať, že je to jej značka a jadro a preto sa celibátu nemožno vzdať. Okrem toho Cirkev by tu nikdy nemohla konať proti svojmu pôvodu od apoštolov. Aj keď vo výnimočných prípadoch udeľuje kňazskú vysviacku aj ženatým mužom, bolo by treba práve v týchto prípadoch znova objavovať zdržanlivosť a jasne ukázať jej potrebu.
Bez obety úplného sa odovzdania Kristovi nemôže nikto viesť život kňaza. Kardinál Stickler to ukazuje navzdor dnešnému mainstreamu a presne to robí jeho knihu takú aktuálnu a osviežujúcu. Znova toto objavovať je v každom prípade duchovným ziskom a to nielen pre kňazov. Návrhy synodálneho scestia však môžeme s pokojným svedomím nechať úplne bokom.
Biden vyhlásil vojnu konzervatívnym kresťanom
Washington, 7.9.2022 (LifeSiteNews) 028 766 – Minulý týždeň v najtemnejších momentoch jeho bezútešného prezidentovania Joe Biden sa prejavil jasnejšie ako kedykoľvek. Ukázal, že demokratická strana bude proti kresťanom a každému inému, kto protirečí ľavicovým agendám radikálneho potratu a LGBT. V prejave v Aule nezávislosti vo Philadelphii Biden znovu zdôraznil nedávnu líniu útokov demokratov a vyslovil sa , že jeho politickí oponenti sú neznesiteľnou hrozbou pre Ameriku!
„Donald Trump a republikáni predstavujú extrémizmus, ktorý ohrozuje úplné základy našej republiky,“ povedal obklopený námorníkmi pred krvavo červeným pozadím. „Republikáni nerešpektujú ústavu ani zákon. Nerešpektujú vôľu ľudu. Podnecujú plamene politického násilia, čo ohrozuje naše osobné práva, výkon spravodlivosti podľa zákonov, čo zasahuje až dušu našej krajiny.“ …
Bidenove obvinenia osočujú milióny dobrých Američanov a sú smiešne z viacerých dôvodov. To práve liberálom sa ústava bridí a Bidenov režim sám porušuje federálne právo a prikazuje cenzurovať sociálne médiá. … Čo do politického násilia práve ľavičiari vyvolali najhoršiu vlnu politického násilia v Amerike nevídanú po celé generácie. V lete 2020 to boli stovky násilných útokov hnutia „Black Lives Matter“ -zničili sa majetky za miliardy dolárov, boli zranené tisícky policajtov, podpálené vládne budovy po celej krajine a usmrtené boli desiatky ľudí! A to podporovali liberálne médiá a finančná pomoc násiliu prišla práve od demokratov vrátane viceprezidentky Kamaly Harrisovej. ..
No najotrasnejší bol Bidenov výrok o duši Ameriky. A za ním nasledovali slová:
„Oni vrhajú túto krajinu smerom naspäť, kde už niet práva voľby, práva na súkromie, nijakého práva na antikoncepciu, ani na sobáš s tým, koho človek miluje!“ …
Inými slovami Bidenova vláda a demokrati vyhlasujú vojnu nielen Trumpovi a jeho prívržencom, ale aj konzervatívnym kresťanom, celému hnutiu za ochranu života a rodiny a očividne každému, kto má tradičnú vieru, či „nesprávne“ názory odporujúce „hodnotám“ liberálov a mainstreamu! …
Bidenov režim otvorene útočí na kresťanov a konzervatívcov a to už akoby v rámci predvolebného boja …
Od nástupu do úradu Biden so svojimi hulvátmi začali priam desivé útoky na náboženskú slobodu. Za menej ako dva roky sa opakovane pokúšali prinútiť kresťanských lekárov, aby vykonávali chirurgické zmeny pohlavia, nútili cirkevné inštitúcie hradiť potraty i zmeny pohlavia a zavádzať na školách ideológiu gender a nútili ich tak často sa aj pre tieto veci súdiť. Dokonca privolali na súd katolícke mníšky, aby obhajovali Bidenove chirurgické zmeny pohlavia!
Ak sa demokrati zmocnia kongresu a senátu vojna proti nášmu najzákladnejšiemu právu – právu milovať a slúžiť Bohu sa ešte drasticky zhorší. … Propaganda LGBT, ohrozenie manželstva a rodiny, potrat atď. to všetko bude zakotvené v zákonoch demokratov na terorizovanie veriacich Američanov ako aj plán zbaviť cirkvi úľavy na daniach.
Nemecko: Biskup za zmenu prístupu k antikoncepcii
Hamburg, 07.09.2022 (KNA) 028 765 – Katolícky biskup z nemeckého Aachenu, Helmut Dieser, je otvorený pre nové prehodnotenie antikoncepcie Cirkvou.
„Ak s Druhým vatikánskym koncilom uznáme, že rodičia sa sami v zodpovednosti pred Bohom rozhodujú, koľko detí chcú, tak považujem voľbu prostriedkov za druhoradú. No nesmieme ani zabudnúť na to, že sexualita muža a ženy je Bohom povolaná k odovzdávaniu života,“ povedal biskup pre prílohu časopisu „Zeit“- „Christus und Welt“ zo štvrtka.
Na otázku či by aj pilulka a kondóm boli z jeho pohľadu O.K. biskup odvetil:
„Privítal by som, keby v tom nastal pohyb k novému prehodnoteniu. Práve keď odporúčame antikoncepciu, posilňujeme ochranu života. Tabu však zostáva potratová pilulka a všetky formy zabíjania počatého ľudského života.“
Biskup sa vyslovil aj za novú katolícku sexuálnu náuku vzhľadom na LGBT:
„Homosexualita nie je nijaké Božie nedopatrenie, ale Bohom chcená v rovnakej miere ako stvorenie samotné: ´Videl, že je to dobré´, ako čítame v príbehu stvorenia.“
Svoj postoj k žehnaniu homosexuálnych párov biskup vyjadril slovami:
„Dokiaľ Cirkev hovorí ešte niečo iné, nemôžem ako jednotlivý biskup oficiálne upraviť opak. No každý je zaviazaný svojmu svedomiu. Je to osobné rozhodnutie duchovného pastiera zvážiť toto žehnanie vzhľadom na určitý pár. Predtým treba rozlišovať: Manipulujú ma tu politicky? Nesimuluje sa tu manželstvo? Nie je to nespravodlivé voči iným? No keď duchovný pastier dospeje k výsledku, že tento pár chcem požehnať, tak je to jeho rozhodnutie vo svedomí.“
A tak sa to v Aachenskej diecéze aj naozaj deje.
Biskup Dieser: Homosexualita nie je hriech
Homosexualitu už nehodnotí biskup ako hriech a hovorí:
„Hriechom je, keď inému človeku spôsobím násilie, keď ho ponížim, zneužijem, keď predstieram lásku, kde nie je, keď som neverný, bez lásky, ľahostajný. To je hriech. Ale keď ide o lásku, ktorá je potom aj erotickou formou, keď telo sa stáva výrazom tejto lásky a jazykom tejto lásky, tak si myslím: Láska nemôže byť hriechom.“
Biskup z Aachenu sa vyslovil aj za toleranciu Cirkvi voči „ne-binárnym“ osobám. Zápis krstu by už nemal byť podľa neho zápisom dieťaťa mužského či ženského rodu ale:
´Ak pohlavie pri narodení dieťaťa nie je jednoznačné, má sa to zaznačiť aj do záznamu o krste. Chcem ľuďom pomôcť, aby sa mohli sami rozhodnúť v priebehu života, kým chcú byť.“
Katolícka sexuálna morálka je jednou z kľúčových tém „Synodálnej cesty“ Nemecku.
Biskup Dieser je podpredsedom fóra pre jej dokumenty. Na ďalšom stretnutí od štvrtka do soboty vo Frankfurte predloží 230 delegátov štyri dokumenty z pracovnej skupiny na poradu.
Bez reforiem veľké nebezpečie rozkolu
Kritiku z Vatikánu biskup Dieser odmieta:
„Nesmieme sa jednoducho stavať proti ďalšiemu vývoju náuky. Predtým než niečo vypoviem, musím počúvať. To nám pápež neustále hovorí. My teda nie sme tie neposlušné deti v Nemecku, ktoré robia niečo úplne komické. Nijaký nemecký biskup nechce odtrhnutie od všeobecnej Cirkvi a ani iný člen synodálnej cesty. Ak sa reformám bráni, tak je nebezpečie rozkolu väčšie.“ …
A treba si želať viac dôvery z Vatikánu, ako dodáva:
„Ak nás budú stále iba napomínať, tak už to potom niekedy človeka trocha nahnevá. Potrebovali by sme z Ríma slovo povzbudenia. Nepomôže ignorovať výsledky synodálnej cesty. Nemôžeme prehliadať, že dve tretiny nemeckých biskupov a laikov zápasili o dodanie nesmiernej autority textom ´synodálnej cesty´. To teda nie sú nejaké papieriky.“
Austrália: Biskupi podporili gender na katolíckych školách
„Prísne kultúrne stereotypy dvoch pohlaví muža a ženy sú nešťastné a nežiadúce, pretože môžu vyvíjať nerozumný tlak na deti v súčasnosti.“
Canberra, 7.9.2022 (LifeSiteNews) 028 763 – Austrálski biskupi vydali nové smernice o otázkach transgenderu pre katolícke školy s podporou zmeny pohlavia, toaliet pre obe pohlavia! aj s radou, aby sa používali mená, aké si študenti želajú. No spomenuli aj to, že ideológia gender je „nekonzistentná“ s kresťanstvom.
Materiál nesie názov: Stvorení a milovaní: Sprievodca katolíckych škôl – identita a gender. ( Created and Loved: A guide for Catholic schools on identity and gender ),
V tlačovom vyhlásení sa uvádza, že smernice sú reakciou na „individuálne sociálne a pastoračné potreby študentov“.
V 12-stránkovom dokumente Biskupskej konferencie Austrálie sú témy ako zmena pohlavia, používanie mena, identity a zámen podľa želania študenta, ako aj kúpeľne pre študentov opačného pohlavia.
Arcibiskup Peter A. Comensoli, predseda Komisie pre život, rodinu a verejnosť uviedol, že dokument bol založený na princípe, že „každá ľudská osoba je stvorená na podobu Boha a je Bohom milovaná“. Biskupi tam píšu:
„Katolícke školy musia odolávať náporu politického lobbingu, ideologických postojov, organizácií a hnutí, ktoré sú zamerané proti poslaniu škôl s ich jazykom a symbolmi. Riaditelia škôl musia niekedy s rešpektom odmietnuť také skupiny, aby sa nezapájali do života školy. Populárna rétorika okolo genderu prijíma také chápanie sexu a pohlaví, ktoré je nekonzistentné s kresťanským chápaním. Tieto spoločenské zmeny v definícii a jazyku odporujú katolíckemu chápaniu stvorenia, kde je každý človek stvorený ako dobrý a bezpodmienečne milovaný taký aký je.“
Tieto slová biskupov však neodsudzujú toto vnímanie, ale iba ho opisujú ako odlišné od kresťanského vnímania!
„Je tu potrebné povedomie jedinečných potrieb študenta so zmeneným pohlavím a preto mu treba pripraviť vhodnú kúpeľňu a spálňu, kde všetci študenti cítia podporu a sú v bezpečí,“ pokračujú biskupi a píšu:
„Jednotlivci prežívajú a vyjadrujú svoje biologické pohlavie – muža a ženy – spôsobmi širokého rozsahu. Tento zmysel pre vlastné pohlavie sa často označuje ako vlastný gender človeka. A ten môže byť ovplyvnený množstvom skúseností z detstva, situáciou v rodine a škole, sociálnymi médiami aj kultúrou a spoločnosťou. V tomto zmysle sa pohlavie jednotlivcov môže v čase a v rôznych kultúrach aj meniť. Prísne kultúrne stereotypy dvoch pohlaví muža a ženy sú preto nešťastné a nežiadúce, pretože môžu vyvíjať nerozumný tlak na deti v súčasnosti.“
„Na odstránenie úzkostí detí“ navrhujú potom biskupi „nové kúpeľne pre všetky pohlavia so súkromím a neviazané na biologické pohlavie ako aj „pohlavne neutrálne odevy“!
LifeSiteNews na svoje otázky nedostal od biskupov nijakú odpoveď. Kontaktovali sme aj podpredsedu biskupskej konferencie (BKA) arcibiskupa Anthonyho Fishera, OP zo Sydney, z minulosti známeho ako konzervatívneho a ochrancu života, no odkázal nás iba na BKA. …
Dómske rádio Kolín „Nemecké biskupky sú vo fialovom“
Komentár Petra Lorlebergová
Kolín, 8.9.2022 (kath.net) 028 763 – Aké sú len „pretty“ tieto dámy „v ružovom alebo fialovom“, či nie? Kolínske Dómske rádio prinajmenšom vedie myšlienky svojich čitateľov na internete už tým podtitulkom určitým smerom. … Nuž ženy ako biskupky zrejme musia jedno – usilovať sa vyzerať dobre! A podľa evanjelickej tlačovej služby tieto evanjelické biskupky sa už tešia aj z komplimentov. … K tomu ešte myšlienka k titulku rádia: „Nemecké biskupky“ a to na katolíckom portáli – to naznačuje niečo, čo neexistuje – nemecké katolícke biskupky. Je tu želanie otcom myšlienky?“ Korektne by tam malo byť napísané nemecké evanjelické biskupky …A aj to nemecké znie akosi podivuhodne. Čo sú „nemecké“ biskupky? Vari z nemeckej štátnej cirkvi???
A Dómske rádio ďalej píše:
„Biskupka … Petra Bosse-Huberová sa rozhodla pre fialovú košeľu s kolárikom k čiernemu kostýmu. Pre ňu je to aj otázka rodovej rovnosti – genderu – ako hovorí:
´Chcela by som práve v ekumenizme svojim mužským kolegom biskupom z rímskokatolíckej a pravoslávnej cirkvi jasne ukázať, že mám rovnocennú pozíciu.‘ Chce tak povzbudiť aj iné ženy, aby sa usilovali o vedúci úrad vo svojej cirkvi.“
Nuž túto prezentáciu už možno sotva označiť ako „skrytú“ propagáciu žien v biskupskom úrade. A TOTO je už potom niečo iné ako samozrejmá úcta pred nositeľmi zodpovednosti v cirkvi iného vyznania!
Na sociálnych sieťach k tomu čítame reakcie:
- „Čo má také niečo hľadať na katolíckom portáli? Niet ženských biskupov! To má iba jeden dôvod – propagandu na sprotestantizovanie Katolíckej cirkvi!
- „Stane sa teraz cirkev ešte aj mólom s manekýnkami?
- „Arcibiskup bude mať dúfajme silu, aby tento cirkus ukončil. …
Írsko: Učiteľa uväznili, lebo sa nechcel vzdať viery
Írsko, 6.9.2022 (LifeSiteNews) 028 762 – Učiteľa v Írsku uväznili, pretože odmietol osloviť študenta trasgenderovým zámenom! Učiteľ Enoch Burke, kresťan a učiteľ na Wilsonovej zdravotníckej strednej škole v Multyfarnhame, Co Westmeathe – čo je škola Cirkvi Írska, bol zatknutý 5. septembra, pretože v triede odmietol nazvať „chlapca dievčaťom“ a odmietol aj použiť zámeno oni!!! Chlapec sa totiž nachádza v procese premeny na dievča.
Televízia RTE News informovala, že Burke bol odsúdený na trest do väznice Mountjoy Prison na nešpecifikovanú dobu. S Burkem sa vedie disciplinárny proces a nesmie vstúpiť do školy.
Burke je učiteľ nemčiny, dejepisu a politiky. Na súde povedal:
„Odmietol som nazvať chlapca dievčaťom, lebo je to rozhodne nesprávne a proti môjmu svedomiu.“
Školská rada chcela učiteľa zo školy odstrániť a obrátila sa na súd tvrdiac, že by mohol rozvracať študentov. Burke bol zatknutý, keď sedel v prázdnej triede a odvezený na súd. Na súde povedal:
„Moja náboženská viera nie je nevhodným správaním. Náboženské vyznanie nie je hrubým správaním. Nikdy ani nebude! Je mi drahé. Nikdy sa viery nevzdám a nikdy ju nezradím! Nikdy sa neskloním pred poriadkom, ktorý by mi prikazoval, aby som tak urobil! Mne jednoducho nie je možné, aby som to urobil.“
Učiteľ dodal, že pridržiavanie sa biologickej reality muža a ženy nemôže viesť k hrubému správaniu a len také obvinenie by bolo jedinou vecou, ktorá by mohla viesť k jeho suspendovaniu.“
„Transgenderizmus je proti mojej kresťanskej viere, Je to proti Písmu, odporuje to étosu Cirkvi Írska a mojej školy. Milujem svoju školu s jej heslom Res Non Verba – skutky nie slová – ale som tu dnes preto, lebo som povedal, že nenazvem chlapca dievčaťom. Je šialené, že ma z tohto súdu odvedú do väzenia, ale ja sa svojej kresťanskej viery nevzdám!“
… Mnohí ľudia vyjadrili na sociálnych sieťach, rozhorčenie, že za odmietnutie transgenderových zámen má byť väzenie.
Sudca Michael Quinn však vyhlásil, že odsudzuje Burkeho na väzenie iba za jeho opovrhovanie súdom, nie za jeho vieru. No pre väzenie až kým sa Burke neospravedlní, alebo kým súd nerozhodne inak, teraz nie je jasné, kedy Burke bude môcť väzenie opustiť! … Burke sa musí dostaviť na súd zasa v stredu.
Biskup Schneider: Pápež by mal počuť svedectvo o latinskej omši
Kazachstan, 6.9.2022 (LifeSiteNews) 028 761 – Biskup Atanáz Schneider sa vyslovil, že by bol rád, keby si pápež František vypočul herca Shia LaBeoufa, ktorý nedávno vyjadril svoju hlbokú lásku k tradičnej latinskej svätej omši v interview so známym americkým biskupom Robertom Barronom.
V interview pre Virgin Most Powerful Radio, redaktor Terry Barber povedal biskupovi Schneiderovi o obrátení LaBeoufa na katolíckou vieru, keď hral vo filme úlohu pátra Pia. Herec išiel na latinskú svätú omšu na Inštitúte Krista Kráľa Veľkňaza, aby sa pripravoval na svoju úlohu. A to ho obrátilo na katolícku vieru. Videl krásu svätej omše spôsobom, ako to nikdy predtým nevidel. LaBeouf odhalil biskupovi Barronovi, že tradičná latinská omša ho hlboko zasahuje, hovoril o jej nádhere a emocionálnom účinku a povedal:
„Nikdy som nebol ateista. Vždy som bol agnostik. Vždy som mal vieru, ale nikdy som nemal nejaké napojenie. Latinská omša mi dala niečo, kde som sa cítil byť napojený, čo ma vyňalo z viery a dostalo do napojenia.“
Biskup Schneider k tomu povedal:
„Toto je ďalšia ukážka pravdy – že krása a posvätnosť tradičnej svätej omše naozaj priťahuje ľudí a dotýka sa ich v hĺbke ich srdca. Táto omša je taká posvätná a preto je veľkou silou. Chcel by som, aby pán LeBeouf navštívil pápeža Františka a porozprával sa s ním a aby pápež František počúval jeho aj iných a zastavil diskrimináciu tradičnej omše, ktorú začal dokumentom Traditionis Custodes. Je to veľká nespravodlivosť, ktorú tým pácha.“
Traditionis Custodes (TC) obmedzil latinské sväté omše a kňazi musia žiadať o povolenie biskupa na jej slávenie. Mnohí biskupi na celom svete už drasticky zredukovali počet týchto omší, aby vyhoveli týmto direktívam, ako aj tým z ďalšieho dokumentu Responsa ad Dubia. Niektorí ich zakázali úplne.
Dokument TC protirečí dokumentu pápeža Benedikta XVI. Summorum Pontificum v tom, že kňazi povolenie biskupa nepotrebujú, pretože táto svätá omša nebola nikdy zrušená. To, čo minulé generácie považovali za posvätné a čo je úžasné aj pre nás, nemôže sa zrazu úplne zakázať či dokonca považovať za škodlivé!
Biskup Schneider zaradil príbeh herca LeBeoufa medzi „ostatné svedectvá proti tomuto prenasledovaniu tradičného obradu svätej omše“ a povedal:
„No myslím si, že čím viac sa tradičná omša obmedzuje, tým viac dá Boh síl – duchovných síl obrátenia touto svätou omšou napriek prenasledovaniu týchto kňazov za túto úctyhodnú posvätnú tisícročia pretrvávajúcu modlitbu Cirkvi.“
Je naozaj veľa ľudí, ktorí otvorene pripisujú svoje obrátenie na katolícku vieru práve tradičnej latinskej svätej omši. Katolícky kanál YouTube „The Joy of the Faith“ (Radosť z viery) poukázal na aspekty tradičnej latinskej omše, ktoré priťahujú mladých ľudí.
Biskup Schneider tiež citoval svedectvo jednej rehoľnej sestry po tom, čo navštívila prvú tradičnú svätú omšu: „Nikdy v živote som nezažila takú svätú omšu. Moje dojmy: svätosť, ticho a krása. Vnímala som, že to je jazyk tejto svätej omše.“
Trudeau uhradí nový vládny plán pre LGBT z daní
Kanada, 6.9.2022 (LifeSiteNews) 028 760 – Kanadský premiér Justin Trudeau zasa raz vyvolal odpor, keď samoľúbo vyhlásil, že poskytne 100 miliónov z daní obyvateľstva na nový plán pre osoby „2SLGBTQI+“!
Možno ste si všimli, že „LGBT“ má ešte aj „2S“ – ako „dvojduchoví“ a to značí transgenderové osoby domorodých národov a znak + na konci značí aténsky oltár neznámemu bohu!!! Veď predsa treba, aby ste sa vyznali v novom dúhovom náboženstve, či nie? …
Trudeau je tým celým nepochybne zasiahnutý, no je zaujímavejšie všimnúť si, že Kanaďania už začínajú mať toho všetkého už plné zuby! Nie je to len preto, že ich škrtí inflácia a že každý má naozaj iné starosti, alebo že je smiešne tvrdiť, že komunitu LGBT niekto utláča v spoločnosti, kde aj vláda slávi celomesačnú párty na oslavu ich existencie a vytvára obrovský priestor na štátnych školách, aby deti mali možnosť spoznať ich svetonázor. Je to preto, že Trudeau je taký domýšľavý a tak úplne mimo, že to už celkom odrádza aj tých, ktorí podporujú jeho smerovanie. … Jeho plán chce totiž vyjadriť, že tieto osoby prežívajú „stres menšiny“! …
Máme tu už históriu obviňovania každého, kto spochybňuje radikálnu ideológiu gender, ktorá sa pokúša indoktrinovať už deti na základnej škole …
Nuž dobre. Ťažko pracujúci Kanaďania musia byť predsa potešení, že riadny koláč z ich práce bude každý mesiac poskytnutý ľuďom, ktorí nenávidia každého, kto si nemyslí, že muži sa môžu stať ženami a že ich krajina je koloniálne peklo plné národa, ktorý je potrebné prevychovať. …
Trudeau možno len niečo signalizuje, no on tým všetkým nezmyslom verí celým srdcom. A realitou je, že keď raz budú tieto programy a fondy zavedené, bude to trvalý prúd z peňaženky daňovníka transsexuálnym aktivistom, aj keď ďalší premiér bude konzervatívny.
Pierre Poilievre, poslanec konzervatívnej strany napríklad hlasoval za každý aspekt agendy LGBT v ostatných rokoch vrátane „terapie konverzie“, čo znamená, že tým, ktorí chcú zmeniť pohlavie, nesmú radiť kňazi, ani dokonca vlastní rodičia! Teda nádej, že by zamietol Trudeauov plán je nulová, takže sa Kanaďania musia pripraviť na mnohé roky platieb na agendu LGBT.
Budú nakoniec laici brániť Učiteľský úrad Cirkvi?
Stefano Fontana
Rím, 2. 9.2022 (Christianitas) 028 759 – Odkedy to vyzerá, že pastieri nasledujú verejnú mienku, pri kontroverzných výrokoch sa čoraz častejšie ozývajú laici žiadajúci vysvetlenie. A nejde pritom o ojedinelé prípady, ale o dôsledok úmyselného ustupovania duchu sveta, ktorý vytvára bolestivé a škodlivé prevrátenie úloh medzi Cirkvou učiacou a vyučovanou…
Zdá sa, že v Cirkvi sa situácia prevrátila. Na to opäť upozornila Luisella Scrosatiová vo svojom redakčnom článku minulý štvrtok. Kedysi to boli cirkevné autority, čiže tí, ktorých povinnosťou v Cirkvi bolo učiť, aby urobili poriadok, keď „cirkevná základňa“ začala prekračovať isté hranice. Dnes je to však cirkevná základňa, kňazi, ale predovšetkým laici, ktorí žiadajú od Magistéria vysvetlenie toho, čo hovorí, pripomínajúc mu predchádzajúce dokumenty Magistéria, ktoré hovoria opak, a že existujú teologické otázky, ktoré sú uzavreté, pretože Magistérium sa k nim už definitívne vyjadrilo, že ho skrátka… koriguje. Ak to kedysi bol pápež alebo biskup, kto korigoval avanturistické teologické stanoviská, dnes je to na chudákoch laikoch, aby volali Magistérium na zodpovednosť za to, čo… učí. …
Viac na:
https://www.christianitas.sk/budu-nakoniec-iba-laici-branit-ucitelsky-urad/
Tanzánia: Biskup viedol pohreb a sám zomrel
Dodoma, 05.09.2022 (KNA) 028 758 – V Tanzánii viedol anglikánsky biskup pohreb, na ktorom sám zomrel. Ako píše denník „The Citizen“ biskup George Chiteto (59) z Diecézy Mpwapwa cez víkend spontánne prevzal slávenie zádušnej omše. Jeho posledné slová podľa svedkov zneli:
„Miesto je pripravené. Poďme.“
Po kázni si sadol a o krátky čas skolaboval. V nemocnici konštatovali lekári infarkt. Biskup podľa správy strávil vo svojom úrade iba päť dní.
Tanzánia je multietnická a multináboženská krajina na východe Afriky. Dve tretiny obyvateľstva tvoria kresťania, dobrú tretinu moslimovia. Poloautonómny ostrov Zanzibar obývajú takmer výlučne moslimovia.
USA: Jezuita útočí na biskupa, ktorý bráni náuku Cirkvi
USA, 3.9.2022(LifeSiteNews) 028 757 – Smutne známy americký jezuita James Martin SJ na sociálnych médiách zaútočil na amerického biskupa v Južnej Dakote za to, že vydal smernice brániace vieru proti radikálnej agende LGBT.
Citoval smernice biskupa Donalda DeGrooda z Diecézy Sioux Falls, ktoré zakazujú tým katolíckym študentom, „ktorí sa rozhodli žiť transgenderovým životným štýlom a vyjadrujú svoj úmysel slovom či činom prístup k oficiálnej cirkevnej aktivite pri svätej omši, členstvo vo farskej či diecéznej rade, pôsobenie na školách a v rámci diecézy (Pozri správu 028 742 v ŽC 35).
Páter Martin k tomu uvádza:
„Ľudia by mali byť schopní a povzbudzovaní, aby ‘oslavovali’ to, čím sú a čo je dôležitejšie aj to akými ich Boh urobil, vrátane osôb LGBTQ. To je zásadná súčasť zdravej spirituality pre každého. To je kľúčová vec pre mladých ľudí a zvlášť pre mládež LGBTQ, ktorá sa vďaka výpovediam ako je tá vyššie, cíti byť ignorovaná, odmietaná, odsudzovaná, marginalizovaná a úplne nevítaná v ich vlastnej Cirkvi!“
Páter Martin ďalej odmieta ideu, že máme vždy jasne hovoriť o hriechu:
„Ale kde je nejaký hriech u mladého človeka, ktorý nemá sexuálny vzťah a je príliš mladý na to, aby čo len uvažoval o manželstve a to dokonca verejne? Nemusí si skôr hovoriť: ‘Boh ma takým [homosexuálnym] stvoril a ja som dobrý?’”
Používanie prežitých termínov neúctivé!
Biskup DeGrood v smerniciach uvádza, že správny katolícky termín pre „homosexualitu“ je „príťažlivosť k rovnakému pohlaviu“. No Martin tvrdí:
„Komunity majú právo nazývať sa, ako chcú sami. Používanie prežitých a urážlivých termínov ako ‘príťažlivosť k rovnakému pohlaviu’ je opakom úcty, ku ktorej vyzýva Katechizmus. Okrem toho Vatikán, Synoda biskupov aj rôzni kardináli a biskupi používajú pre členov tejto komunity termín ‘LGBT’ už nejaký čas … a nie iné termíny, ktorými by ich označovali. Trvať na používaní prežitých termínov je neúctivé.
Je pravdou, že rastúci počet odpadlíckych duchovných vrátane biskupov a kardinálov pokračuje v zatemňovaní neomylnej náuky Cirkvi o homosexualite a transgenderizme, no pravdou tiež zostáva, že Katechizmus Katolíckej Cirkvi bez obalu stanovuje, že príťažlivosť k rovnakému pohlaviu je objektívne neusporiadaná, zatiaľ čo zdôrazňuje, že Boh stvoril každú ľudskú bytosť ako muža alebo ženu. A Katechizmus trvá na tom, že každý z nich, muž či žena, by mali uznať a prijať svoju sexuálnu identitu.“
Martin, ktorého pápež nedávno potvrdil vo funkcii konzultanta vatikánskeho dikastéria pre komunikáciu, má dlhú históriu heretických a rušivých výpovedí. Na začiatku roka označoval Boha ako „ona“ a útočil na koncepciu Boha ako muža, čo označil ako „ničivé …patriarchálne štruktúry“!
Martin tiež zľahčoval z hĺbky nemorálnu povahu skorého potratu a podávanie prostriedkov na zablokovanie puberty u detí, ktoré sa cítia ako transgenderové.
Protest kongresu pre mlčanie Bidena k násiliu voči katolíkom
Washington, D.C. 2.9.2022 (LifeSiteNews) 028 756 – Republikánska členka amerického kongresu Lisa McClainová z Michiganu (foto) vyslovila rázny protest!
Protest zamerala na odmietanie Bidenovho ministerstva spravodlivosti a generálneho prokurátora Merricka Garlanda brať vážne ľavicové násilie proti katolíckym ochrancom života. Aj proti tomu, že ustarostených rodičov na školách protestujúcich proti morálnemu ohrozovaniu ich detí, zasa označili ako potenciálnych teroristov!
„Generálny prokurátor a minister majú povinnosť dodržiavať ústavu a oni to absolútne nerobia!“ Lisa McClainová pre Fox News v relácii Fox & Friends. „Namiesto sa toho ministerstvo a prokurátor zameriavajú na rodičov na zasadnutiach školských rád. Prisahali, že budú dodržiavať ústavu. Bolo vyše 160 útokov na Katolícku cirkev. Človek o tom nepočúva a nerobia sa o tom ani nijaké prieskumy! Čo sa to vlastne deje?
Tak ja vám poviem, o čo ide! Nehodí sa to do ich agendy! Oni radšej rodičov, ktorí chodia na zasadnutia školských rád, označujú ako teroristov, a nie že by sa zaoberali vyše 160 útokmi na Katolícku cirkev! Je to hanebné a Američania sú veľmi frustrovaní konaním Merricka Garlanda. Som unavená z toho, že keď idem v nedeľu do kostola som obklopená policajnými autami rozostavanými okolo kostola!“
Lisa McClainová a 19 členov kongresu poslali 30. augusta list prokurátorovi s naliehavou žiadosťou o odpoveď a hlavne ho vyzvali, aby konal:
„Pod vaším vedením ministerstvo spravodlivosti prenasleduje Američanov, ktorí sa ozývajú na zasadnutiach školských rád a týra pokojných protestujúcich, keď ich vyšetruje ako domácich teroristov! A ministerstvo súčasne ignoruje nehorázne akty násilia páchané skupinami ako Antifa, ktoré ničia majetky malých podnikateľov a vládne zariadenia napr. v Portlande, Seattle či inde. Američania s hrôzou sledujú, ako vaše ministerstvo vôbec nereaguje na násilie ohrozujúce náboženskú slobodu po celej krajine a veľmi ich zaujíma ako je možné, že istí kriminálnici sa akosi vždy vyhnú vášmu záujmu!“
Skupina ochrancov života Catholic Vote identifikovala
identified viac ako 200 útokov na katolícke kostoly v USA od mája 2020. S hrozbami a násilím sa stretávajú aj centrá pomoci tehotným ženám.
Minulý rok prokurátor Garland a ministerstvo spravodlivosti zasa ostro zasahovali proti údajnému „utláčaniu a vykorisťovaniu ľudí tmavej pleti“ americkými inštitúciami. … Ministerstvo hovorí aj o extrémizme spôsobenom zrušením rozsudku Roe vs. Wade a vyhlásilo, že vraj: „Jednotlivci, ktorí sa zastávajú potratov alebo tí, ktorí sú proti potratom, sú rovnako vystavení násiliu!“.
MODLITBA ZA KŇAZOV sv. TERÉZIE z LISIEUX
Ó, Ježišu, večný veľkňaz, zachovaj svojich sluhov v ochrane svojho Najsvätejšieho Srdca, kde im nikto nemôže ublížiť. Zachovaj bez poškvrny ich posvätné ruky, ktoré sa denne dotýkajú tvojho Najsvätejšieho Tela, zachovaj bez poškvrny ich ústa, ktoré sú zavlažované tvojou predrahou krvou.
Zachovaj čisté ich srdcia, v ktorých je odtisnutá pečať tvojho slávneho kňazstva a ochráň ich od všetkých pozemských náklonností.
Daj, aby rástli v láske k tebe a zachráň ich od svetskej nákazy. Udeľ im moc, aby premieňali srdcia, ako premieňajú chlieb a víno. Žehnaj ich prácu, aby im prinášala hojný úžitok a udeľ im korunu večnej slávy. Amen.
ZASVÄTENIE SA PANNE MÁRII
Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, plná dôvery prichádzam k Tebe. Chcem sa Ti úplne zasvätiť ako Tvoje dieťa. Navždy sa Ti zasväcujem a darujem.
Zasväcujem Ti celý svoj život, dušu, schopnosti, talenty aj bolesti. Všetko, čím som, čo mám a čo robím, všetko nech je Tvojím vlastníctvom. Tebe, Panna Mária, odovzdávam minulosť, prítomnosť aj budúcnosť.
Zasväcujem ti, Matka, aj svoju rodinu, svojich priateľov. Bez akejkoľvek výhrady nechávam vládnuť Tvoje Nepoškvrnené Srdce nado mnou, nad mojou rodinou a nad tými, ktorých mi chceš zveriť. Stále chcem myslieť na to, že Ti patrím, že ma vedieš a ochraňuješ.
Nepoškvrnená Matka, zasväcujem Ti obety a úsilie každého dňa, sľubujem ti, že sa budem s láskou k Tebe modliť ruženec a oslavovať Tvoju pamiatku a tak uzmierovať Boha za všetky urážky i Tebe spôsobené bolesti. Matka, Tvoja som teraz i naveky. Skrze Teba a s Tebou chcem navždy celkom patriť Ježišovi. Amen.
K FATIMSKEJ PANNE MÁRII:
Najsvätejšia Trojica, Otec, Syn a Duch Svätý, s hlbokou úctou sa ti klaniame, Obetujeme ti najsvätejšie Telo, krv, dušu a božstvo nášho Pána Ježiša Krista, prítomného vo svätostánku. Pre jeho nekonečné zásluhy ťa prosíme, odpusť nám všetky hriechy. A nielen nám, ale aj všetkým našim priateľom i nepriateľom.
Pokorne ťa prosíme, odpusť nám všetky urážky, ktorých sa ti denne od nás dostáva. Odpusť nám aj tie, ktorými sme urazili Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, ktoré ťa tak veľmi miluje.
Jej prostredníctvom ti obetujeme naše modlitby, obety a všetky dobré skutky ako náhradu za neprávosti, spáchané proti jej Nepoškvrnenému Srdcu.
Obetujeme ich tiež za našu mládež, jej rodičov a vychovávateľov. Prijmi ich aj za obrátenie hriešnikov, pohanov a našich bratov žijúcich v blude.
Vrúcne ťa prosíme, daj nám svätých kňazov, biskupov a apoštolov. Zveľaďuj a chráň svoje dielo, aby sme jednotne a horlivo pracovali za rozšírení Božieho kráľovstva na zemi. Nech sa vždy stane tvoja svätá vôľa.
Odovzdávame sa ti, obetujeme a zasväcujeme v spojení s Nepoškvrneným Srdcom Panny Márie.
Dopraj nám všetky milosti. Daj, aby sme ťa lepšie poznali a z lásky ti slúžili. Zmiluj sa nad dušami v očistci.
Nakoniec ti vrúcne ďakujeme, za všetko, čím si obdaril našu dušu a naše telo.
Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, buď nám spásou. Kráľovná presvätého ruženca, oroduj za nás. Amen. (S povolením cirk. vrchnosti Nitra č.1285/46)
Sv. MICHAL ARCHANJEL
bráň nás v boji, buď nám ochrancom proti zlobe a úkladom diabla. Pokorne prosíme, nech mu Boh ukáže svoju moc. A ty, knieža nebeských zástupov, Božou mocou zažeň do pekla satana a iných zlých duchov, ktorí sa na skazu duší potulujú po svete. Amen. Sláva Otcu …
SLÁVNE KNIEŽA NEBESKÝCH VOJSK
svätý Michal archanjel, chráň nás v boji a hroznom zápase, ktorý vedieme proti kniežatstvám a mocnostiam, proti vládcom tohto temného sveta a proti zlým duchom.
Príď na pomoc ľuďom, ktorých všemohúci Boh stvoril nesmrteľných na svoj obraz a podobu a ktorých draho vykúpil z moci satana.
Bojuj dnes Pánov boj s légiami svätých anjelov, tak ako si kedysi bojoval proti Luciferovi, vodcovi pyšných duchov a všetkých odbojných anjelov, ktorí boli proti tebe bezmocní a už nebolo pre nich miesta v nebi.
Učiň, aby anjel odpadlík, ktorý sa zmenil na anjela temnosti, a ešte sa stále plazí po zemi, aby nás zničil, bol zvrhnutý do priepasti spolu so svojimi nasledovníkmi. Dnes tento prvý nepriateľ ľudstva a vrah od počiatku znova nadobudol sebadôveru. Prestrojený za anjela svetla chodí so zástupmi skazených duchov, napáda zem a vyhladzuje meno Pána Boha a Ježiša Krista, plieni, zabíja a posiela do večnej záhuby duše, ktorým bola určená koruna večného života.
Tento skazený had je ako nečistý prúd, ktorý vlieva do ľudí so zvrátenou mysľou a spustnutým srdcom jed svojej zloby, ducha klamstva, bezbožnosti a rúhania a smrteľný dych nečistoty, neresti a ohavnosti. Títo prefíkaní nepriatelia ľudstva zaplavujú blenom a palinou Cirkev, nepoškvrnenú Baránkovu nevestu, a dotýkajú sa jej posvätných pokladov.
Ponáhľaj sa, nepremožiteľné knieža, na pomoc Božiemu ľudu proti vpádom zatratených duchov a dožič mu víťazstvo. Amen.
Nekonečný Bože, ty obdivuhodne určuješ úlohy anjelom i ľuďom. Prosíme ťa, pošli svojich anjelov, ktorí ti ustavične slúžia v nebi, aby nás ochraňovali v pozemskom živote. Skrze nášho Pána Ježiša Krista. Amen.
K DUCHU SVÄTÉMU
Pane, zošli svojho Ducha a obnovíš tvárnosť zeme! Pane, obnov svoje prvé Turíce. Ježišu, udeľ všetkým milovaným kňazom dar rozlišovania duchov, obdaruj ich všetkými svojimi darmi, rozmnož ich lásku, urob z nich neohrozených apoštolov a pravých svätých medzi ľuďmi.
Duchu Svätý, Bože lásky, príď ako mocný vietor do našich katedrál, do večeradiel, do najbohatších domov práve tak, ako do najpokornejších príbytkov. Naplň celú Zem svojím svetlom, svojou útechou a svojou láskou! … Príď a povzbuď ľudí v tejto dobe takej plnej úzkostí, osvetli neistú budúcnosť mnohých, upevni tých, ktorí ešte váhajú na Božích cestách.
Duchu svetla, rozptýľ všetky temnoty zeme, uveď blúdiace ovce do Božieho ovčinca, pretrhni oblaky prikrývajúce tvoje tajomné svetlo. … Naplň všetky srdcia svojimi premnohými a vzácnymi darmi, ó božský plod obety Kalvárie, … (Krátené: Marthe Robinová, Turíce 26. mája.1939)