Život Cirkvi vo svete 45 * 2014

Obsah

 

Stanovisko vedenia Katolíckej univerzity v Ružomberku

USA: Kresťania zabezpečili republikánom víťazstvo

Nemecko: Biskupská konferencia uverejnila správu zo synody

Nemecko: Má sa odpustiť strelcom do ľudí na hraniciach?

Pápež uvažuje o bezplatnom anulovaní manželstva

Kardinál Burke: ‚Modlím sa za koniec zmätenia’ zo správy zo synody

Kardinál Müller: ‚Dokonca aj biskupi sa nechali zaslepiť’

Vatikán upresňuje predpisy odstúpenia biskupov

Vatikán: Medzináboženské kolokvium o mužovi a žene

Vatikán: Samovražda Maynardovej bola «chyba»

Europoslanec-homosexuál: „Homosexuálne ´manželstvo´ je boj proti kresťanstvu“

Český prezident ocenil posthum dvoch kňazov

Kardinál Cordes: Objavme znova duchovné sväté prijímanie

Švajčiarsko: Katolícky kňaz požehnal homosexuálny zväzok

Cyril I.: Situácia na Ukrajine podobná ako na Blízkom Východe

Hamburg: Školské orgány stiahli sexuálnu výchovu

Chrámová hora v Jeruzaleme znova otvorená

Kríza viery na biskupskej synode

Schönborn rozhodne odmieta povolenie marihuany

Naša príloha

Biskup ako Balámova oslica a ideológia „gender“

 

 

 

 

USA: Kresťania zabezpečili republikánom víťazstvo

 

Víťazstvo vo voľbách do kongresu majú republikáni chápať ako mandát,

ofenzívne oslovovať témy ako potrat alebo homosexuálne „manželstvo“.

 

Washington, 06.11.2014 (KAP/kath.net/idea) 017 430 –Hlasy kresťanov (61 percent) podstatne prispeli k úspechu republikánov vo voľbách do kongresu USA. Dosiahli tak najvyšší počet kresiel od druhej svetovej vojny.

Americký prezident Barack Obama dostal pri voľbách do senátu najmä od bielych protestantov len slabú podporu. Podľa analýzy washingtonského inštitútu prieskumu verejnej mienky „Pew Research Centers“ hlasovalo 72 percent bielych protestantských alebo nekatolíckych voličov za republikánov – medzi evangelikálnymi bielymi to boli takmer 8 z 10 (78%). Obamova rodina navštevuje pritom pravidelne bohoslužby evanjelickej slobodnej cirkvi.

Oproti voľbám  v r. 2010 stratili Obamovi demokrati medzi protestantskými voličmi 2 percentá, medzi bielymi až 3 percentá. Podiel katolíckych podporovateľov Obamu zostal so 45 percentami prakticky rovnaký, avšak od r. 2006 sa už mnohí americkí katolíci od prezidenta odvrátili: Z 55 percent poklesol podiel voličov demokratov na 44 percent (2010).

Podobne stratili demokrati u protestantov od r. 2006 doteraz 7 percent (zo 44 klesli na 37 percent), u bielych protestantov dokonca 11 percent (z 37 na 26 percent), u bielych evangelikálov stratili 8 percent (z 28 na 20 percent). Najväčšiu stratu zaznamenali u židovských voličov. V r. 2006 ich hlasovalo 87 percent za demokratov, teraz to bolo iba 66 percent – teda strata 21 percent.

Presun od demokratov k republikánom je podľa analýzy u všetkých vyznaní u voličov, ktorí kostol navštívia príležitostne s 13 percentami zreteľne väčší, ako u voličov, ktorí chodia do kostola raz do týždňa (3 percentá) alebo ktorí nechodia do kostola vôbec (5 percent).  …

Podľa názoru pozorovateľov vplyv konzervatívnych kresťanov v USA od znovu zvolenia Georga W. Busha za prezidenta v r. 2004 zreteľne poklesol. Riaditeľ „Public Religion Research Institute“ (Verejný inštitút pre náboženské otázky), Daniel Cox (Washington), preto nevidí zmenu trendu.

 

Referendum o Obamovej politike?

Z 10 novozvolených republikánskych senátorov je 8 ochrancov života. …   „Tieto voľby boli jasným referendom o prezidentovi Obamovi a jeho liberálnej politike,“ povedal prezident sociálno-konzervatívnej lobistickej organizácie „Family Research Council“ (Výskumná rada pre rodinu), Tony Perkins (Washington). Víťazstvo vo voľbách do kongresu majú preto republikáni chápať ako mandát, ofenzívne oslovovať témy ako potrat alebo homosexuálne „manželstvo“. –zg-

 

Nemecko: Biskupská konferencia uverejnila správu zo synody

 

Bonn, 6.11.2014 (kath.net/KNA) 017 429 – S časovým odstupom takmer 3 týždňov uverejnila Biskupská konferencia Nemecka vo štvrtok záverečnú správu z Mimoriadnej biskupskej synody v Ríme v nemeckom jazyku. Dokument so 62 článkami Vatikán doteraz uverejnil iba v taliančine a angličtine. Správa v nemčine je na internetovej stránke BKN: www.dbk.de .

Doteraz boli uverejnené iba jednotlivé pracovné preklady textu v nemeckých cirkevných médiách. Na synode nebola nemčina oficiálnym jazykom.

Vo Vatikáne jedinečným krokom transparentnosti pápež František nariadil, aby sa taliansky originál správy uverejnil aj s výsledkami hlasovania biskupov a to sa stalo už 18. októbra.

V texte sú aj tie časti, ktoré nedostali dvojtretinovú väčšinu od synodálnych otcov. V týchto častiach ide o postoj Cirkvi k homosexuálom a k znovu zosobášeným rozvedeným.

Celý dokument sa má z vôle pápeža v nasledujúcich mesiacoch diskutovať na úrovni miestnych cirkví. Na riadnej biskupskej synode v októbri 2015 má táto záverečná správa slúžiť ako pracovný podklad – Instrumentum laboris. –zg-

 

Nemecko: Má sa odpustiť strelcom do ľudí na hraniciach?

 

Medzi rokom 1961 a 9. novembrom 1989 prišlo o život na nemeckých hraniciach

najmenej 1720 ľudí. Film „Rodina“ upozorňuje na utrpenie ich rodinných príslušníkov.

Recenzia Karstena Huhna.

 

Berlín, 6.11.2014 (kath.net/idea) 017 428 – Miesta, kade sa tiahla línia smrti možno po 25 rokoch sotva ešte rozpoznať. Kedysi sa tu končil socialistický svet, dnes tu pozýva pásmo chránenej prírodnej oblasti na turistiku a cyklotúry. V živote príbuzných zastrelených na nemecko-nemeckej hranici je však hranica naďalej prítomná. O ich osude podáva správu režisér Štefan Weinert  v dokumentárnom filme „Rodina“. K slovu sa dostávajú matky, manželky, súrodenci a deti obetí. U mnohých sa zúfalstvo, hnev a dlhoročná nemožnosť o tom hovoriť vryla do čŕt ich tvári. O smrteľných výstreloch sa v NDR hovoriť nesmelo. Niektorí príbuzní dodnes presne nevedia, čo sa pri týchto výstreloch na hranici udialo. Príslušné spisy zmizli, alebo dodnes nie je známe, kde je mŕtvy človek pochovaný. V iných prípadoch dohliadala na pohreb mŕtveho pri Berlínskom múre štátna bezpečnosť. Priateľov pred účasťou na pohrebe varovali, mohlo to mať následky v zamestnaní.

 

Sú dva roky podmienečne spravodlivé?

Zatrpknutosť a olovený smútok ťažko doliehajú na atmosféru tohto filmu. Mnohých utečencov zabili spŕškou až 91 guliek. Čo je primeraný trest za takéhoto strelca – vraha? Bežný trest bol dva roky podmienečne. Mnohí títo strelci sa odvolávajú na to, že boli iba posledným článkom v reťazi rozkazov.

„Neporušiteľnosť hranice bola vyššou hodnotou ako život občana,“  hovorí generálny prokurátor, ktorý po roku 1989 vyšetroval bývalé hlavy štátu Ericha Honeckera a Egona Krenza. Je mu ľúto, že nie je možné uložiť vyšší trest.

 

Mnohí chovajú myšlienky na pomstu

Mnohí príbuzní chovajú v sebe myšlienky na pomstu a odplatu. „Oko za oko, zub za zub,“ hovorí jedna matka. Máme páchateľom odpustiť?

„Dokážem odpustiť 100 iných vecí, ale toto v žiadnom prípade,“ hovorí brat zastreleného na hranici.

Vyvrcholením filmu je pokus o stretnutie: Syn muža zastreleného pri Berlínskom múre navštevuje strelca – vraha svojho otca. Návštevu predtým  filmový tím ohlásil listom. List prišiel krátko pred Vianočnými sviatkami: „To hneď všetko človeku zasvinilo!“ sťažuje sa strelec. Ostáva to pri krátkom rozhovore pri domových dverách, filmuje sa z odstupu – na záberoch vidno iba syna mŕtveho. „Dlhý čas som to v sebe žral,“ hovorí strelec. „Mal som vtedy iba 19 rokov. Bol som tiež obeťou – obeťou systému.“ –zg-

 

Pápež uvažuje o bezplatnom anulovaní manželstva

 

Vatikán, 5.11.2014 (KAP) 017 427 – Pápež František nariadil preveriť, či by sa proces anulovania manželstva na cirkevných súdoch nemohol urýchliť, ale aj či by nemohol byť bezplatný. Pápež František to povedal podľa Rádia Vatikán v stredu skupine cirkevných právnikov. Odborníci na cirkevné právo sa v týchto dňoch zúčastňujú na kurze druhého najvyššieho vatikánskeho súdu, „Rota Romana“ o procesoch vyhlásenia nulity manželstva.

„Na biskupskej synode o rodine v októbri vo Vatikáne padol návrh, aby sa zrušili náklady pre manželské páry za tento proces. Nuž uvidíme,“ povedal František.

Pápež výslovne varoval pred tým, aby sa miešali duchovné a ekonomické záležitosti. To sa nezriedka aj stáva, ako povedal pápež cirkevným právnikom. Poukázal na prípad z doby, keď bol arcibiskupom v Buenos Aires: „Pred časom som musel z cirkevného súdu odstrániť muža, ktorý povedal: „10 000 dolárov a ja ti zariadim oba procesy – civilný aj cirkevný.“ Ak sú duchovné a ekonomické záujmy zviazané, tak to potom „nie je Boh“.

Náklady za procesy anulovania manželstva sú v diecézach odlišné. Často sa podľa Rádia Vatikán požaduje základný poplatok 200 až 300 eur. K tomu sa pridávajú honoráre za psychologické či podobné posudky.

František pripomenul, že ešte pred synodou zriadil komisiu, ktorá má skúmať možné reformy nulitných procesov. V prvom rade ide o urýchlenie a zjednodušenie priebehu procesu. Prekonávať stovky kilometrov po najbližší cirkevný súd, aby sa požiadalo o takýto proces – tým nemožno veriacich naozaj zaťažovať, ako povedal František. Mnohí to vzhľadom na takéto ťažkosti vzdávajú a zotrvávajú naďalej v iregulárnej životnej situácii.

Vedúcim komisie je Pio Vito Pinto, dekan súdu „Rota Romana“, druhým mužom v nej je argentínsky cirkevný právnik Alejandro Bunge. Bunge je bývalý spolupracovník pápeža v Buenos Aires, kde bol súdnym vikárom na Interdiecéznom cirkevnom súde. František si ho povolal na druhý najvyšší súd Katolíckej cirkvi vo Vatikáne v apríli. –zg-

 

Kardinál Burke: ‚Modlím sa za koniec zmätenia’ zo správy zo synody

 

Arcibiskup Forte, autor a obhajca spornej správy zo synody, však dúfa,

že sa k slovu prihlásia laici a že biskupi budú počúvať!

 

Vatikán, 6.11.2014 (kath.net/LSN/jg) 017 426 – Kardinál Raymond Burke, prefekt Apoštolskej signatúry, sa s ľútosťou vyjadril o „zmätení“, ktoré spôsobila mimoriadna biskupská synoda v októbri: „Intenzívne sa modlím, aby sa toto zmätenie do budúceho roku, do riadnej synody, objasnilo.“

Predbežná správa vyvolala v Cirkvi „škandál“, ako povedal kardinál Burke doslova. Sekulárne médiá ju nie celkom bezdôvodne označili ako „zemetrasenie“.

„Tá správa síce nebola vieroučný dokument, ale už skutočnosť, že sa o istých veciach na synode diskutovalo a že sa tie veci spochybňovali, mnohých uviedla do zmätku,“ ako povedal kardinál. „Ja sám som sa pokúšal tak rýchlo a tak účinne veci podľa možnosti opäť napraviť.“

„Nijaký kňaz či biskup nemôže zmeniť to, čo Ježiš učil o manželstve,“ konštatoval Burke na otázku jedného žurnalistu. „Úlohou biskupa je učiť pravdu o manželstve a rodine a veriacich podporovať v jej realizácii v živote. Nijaký pastoračný podnet ich nesmie zavádzať a viesť k tomu, aby sa náuka o manželstve a rodine menila či popierala.“

Aj arcibiskup Bruno Forte, autor a obhajca spornej správy zo synody, vkladá svoje nádeje do budúceho roku. Vyslovil nádej, že sa k slovu prihlásia laici a že biskupi budú počúvať!

„Počas mimoriadnej synody menšina biskupov zastávala názor, že Cirkev si má svoju náuku udržať nezmenenú. To by okrem iného znamenalo, že civilne znovu zosobášení rozvedení, by neboli pripustení ku svätému prijímaniu. My všetci zastávame tento postoj, až kým pápež nerozhodne inak,“ vyhlásil arcibiskup Bruno Forte doslova. –zg-

 

Kardinál Müller: ‚Dokonca aj biskupi sa nechali zaslepiť’
V interview s poľskými novinami zaujíma kardinál Müller stanovisko

ku kontroverziám na biskupskej synode o rodine

 

Varšava/Vatikán, 5.11.2014 (kath.net/jg) 017 425 – Kardinál Müller, prefekt Kongregácie pre náuku viery poskytol interview  poľským novinám Nasz Diennik, v ktorom veľmi otvorene hovorí o biskupskej synode. Interview uverejnili aj v kanadskom blogu Toronto Catholic Witness v angličtine.

 

Výťahy z interview s kardinálom Müllerom:

 

O médiách

Žiaľ rôzne médiá, medzinárodné organizácie a dokonca vlády rôznych krajín sa pokúšajú v moderných spoločnostiach vyvolávať zmätok. V mnohých krajinách sa ničia vzťahy, aj čo sa týka kresťanského modelu manželstva a rodiny. Pravda o manželstve a rodine sa relativizuje. Tieto trendy pôsobia aj v Cirkvi a aj na biskupov, na ktorých by médiá chceli vyvíjať tlak. … My máme Krista a Evanjelium. To je náš kľúčový bod, základ pravej a jedinej náuky Cirkvi. …

O manželstve

Je veľa médií, ale iba jeden mediátor (sprostredkovateľ) – a síce Ježiš Kristus a jeho Evanjelium. Preto Božie slovo nemožno nijakým spôsobom ignorovať, alebo falšovať. Musí sa prijímať v úplnosti. Cirkev nemôže zmeniť, čo Kristus učil – ani pred synodou, ani po synode. Vzhľadom na manželstvo sú to v prvom rade slová: „Čo Boh spojil, človek nesmie rozdeliť“.

K homosexualite

Katechizmus učí, že homosexuálne osoby sú povolané k čistote. Pápež František nechce túto náuku zmeniť, ale zdôrazniť, že Cirkev nikoho neodsudzuje, kto pochybil a má homosexuálne sklony. Musíme však jasne povedať, že Cirkev homosexuálne akty posudzuje negatívne. Cirkev tento úsudok nezmení. Homosexuálne akty sú proti prirodzenému zákonu, sú hriechom.

O biskupoch

Žiaľ, boli takí predstavitelia Cirkvi, medzi nimi dokonca biskupi, ktorí sa nechali zaslepiť sekularizovanou spoločnosťou, takže dokonca stratili z očí hlavnú tému, či náuku Cirkvi. Uvažovali o rôznych možnostiach a pritom zabudli na základy viery.

Pre biskupov musí existovať vždy len jedna agenda Cirkvi na základe Božieho zjavenia. –zg-

 

Celé interview na: http://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20141106016

 

 

Vatikán upresňuje predpisy odstúpenia biskupov

 

Vatikán, 5.11.2014 (KAP) 017 424 – Vatikán upresnil predpisy týkajúce sa odstúpenia diecéznych biskupov a vedúcich pracovníkov Rímskej kúrie. Materiál, ktorý vydal štátny sekretár kardinál Pietro Parolin, jasne stanovuje, že všetkým biskupom „sa nariaďuje“, pri dovŕšení veku 75 rokov ponúknuť pápežovi svoje odstúpenie. To isté platí pre vedúcich pracovníkov Rímskej kúrie v hodnosti kardinálov, od ktorých sa toto odstúpenie iba „vyprosuje“.

Smernica ďalej stanovuje, že biskupi, ktorých odstúpenie pápež prijal, strácajú aj svoje národné úrady, pokiaľ sa viažu na biskupskú hodnosť. Všetci vedúci v kúrii, ktorí nie sú kardináli, ako aj sekretári orgánov kúrie dovŕšením veku 75 rokov automaticky strácajú svoje úrady. Nové úpravy vstupujú do platnosti 5. novembra.

Sedem článkov úpravy je v podstate záväzným ustanovením praxe ostatných rokov. Článok 5 je však nóvum do tej miery, že sa v ňom podčiarkuje možnosť, že „vo zvláštnych prípadoch môžu príslušné autority považovať za potrebné, biskupa o podanie odstúpenia požiadať“. Pozorovatelia pritom poukazujú na príklad vzdania sa úradu nemeckého diecézneho biskupa Franza-Petra Tebartza-van Elsta z Limburgu.

Článok 4 zdôrazňuje aj v cirkevnom práve stanovenú možnosť biskupa  „pri chorobe alebo iných závažných motívoch“ ponúknuť  odstúpenie už pred dosiahnutím spomínanej vekovej hranice. Veriaci sú vyzvaní, aby biskupovi stáli po boku svojou solidaritou a pochopením a podporovali ho, ako si to „vyžaduje láska a spravodlivosť“. –zg-

 

Vatikán: Medzináboženské kolokvium o mužovi a žene

 

Vatikán, 5.11.2014 (kath.net/KNA) 017 423 – Pápež František otvorí 17. novembra medzináboženskú konferenciu o partnerstve muža a ženy. Potvrdila to vatikánska Kongregácia pre náuku viery v utorok. Trojdňové pracovné stretnutie s názvom „Komplementárnosť muža a ženy“ označila ako doteraz jedinečné podujatie v tejto oblasti. Na stretnutie do Ríma vyšle svojich zástupcov 14 náboženských spoločenstiev a takmer všetky kresťanské vyznania. „Je želaním Cirkvi, aby o takýchto existencionálnych otázkach so všetkými ľuďmi dobrej vôle,“ uviedla kongregácia. Zdôraznila, že konferencia nijako nesúvisí s biskupskou synodou o rodine, ale bola naplánovaná nezávisle od toho už pred rokom. Ide o to, aby sa s inovercami diskutovalo o veľkých Božích pravdách života, ktoré platia vo väčšine kultúr. K tomu patrí prirodzené partnerstvo muža a ženy v tradičnom manželstve.

Podujatie otvorí pápež František príhovorom a ďalšími prednášajúcimi budú: prefekt Kongregácie pre náuku viery, kardinál Gerhard Müller, predseda Pápežskej rady pre napomáhanie jednoty kresťanov kardinál Jean-Louis Tauran, predseda Pápežskej rady pre medzináboženský dialóg, kardinál Kurt Koch, predseda Pápežskej rady pre rodinu arcibiskup Vincenzo Paglia aj sekretár tejto rady biskup Jean Laffitte. Referujúci budú z 23 krajín a z rôznych náboženstiev ako islam, budhizmus, taoizmus, jainizmus a náboženstvo skihov.

Medzi prednášajúcimi budú aj predstavitelia Pápežského inštitútu pre štúdium manželstva a rodiny sv. Jána Pavla II.  („Pontificio Istituto Santo Giovanni Paolo II per Studi su Matrimonio e Famiglia“). –zg-

 

Vatikán: Samovražda Maynardovej bola «chyba»

 

Vatikán, 4.11.2014 (kath.net/KNA) 017 422 – Vatikán označil eutanáziu ťažko chorej Američanky Brittany Maynardovej ako «chybu». „Jej asistovaná samovražda je «absurdita» a nesmie sa nesprávne chápať ako výraz ľudskej dôstojnosti,“ citovali talianske médiá v utorok prezidenta Pápežskej akadémie pre život, biskupa Ignacia Carrasca de Paulu. «Nesúdime osobu, ale tento akt ako taký treba odsúdiť», povedal de Paula. „Taký krok je odmietaním ľudského života.“

Brittany Maynardová (29) v sobotu v Portlande, v štáte USA Oregon, vzala smrteľnú dávku liekov. Trpela nevyliečiteľným tumorom na mozgu. Svoju samovraždu celé týždne ohlasovala v médiách. –zg-

 

Europoslanec – homosexuál: „Homosexuálne ´manželstvo´ je boj proti kresťanstvu“
Londýn, 4.11.2014 (kath.net) 017 421 – Homosexuálne „manželstvo“ je „totálny nezmysel, ktorý sa vysmieva posvätnej sviatosti manželstva“. Povedal to Dávid Coburn (foto), škótsky člen Európskeho parlamentu, v interview pre noviny „Huffington Post“, ako informoval portál „Freie Welt.net“.  Pozoruhodným na tom je, že Coburn sám je homosexuál. Coburn kritizoval, že homosexuáli teraz [v niektorých krajinách] môžu vstupovať do manželského stavu, hoci by inštitút registrovaného partnerstva úplne stačil.

„Otvorenie manželstva pre homosexuálov je istým druhom vyhlásenia boja proti kresťanstvu. V zavedení homosexuálneho manželstva vidím pokus iných ľudí zhadzovať a ich hodnoty špiniť,“ konštatoval tento europoslanec.

Coburn okrem toho kritizoval štátny rozhlas BBC, ktorý zachádza priďaleko v úsilí prezentovať homosexuálov: „Niet jediného programu v televízii, ktorý by sa nejako netýkal homosexuálneho správania. No následok toho je, že v reálnom svete si z toho robia srandu dokonca aj sami homosexuáli. Aj medzi nimi sú ľudia, ktorí homosexuálne manželstvo odmietajú.“ –zg-

 

Český prezident ocenil posthum dvoch kňazov

 

Jozefa Toufara v r. 1949 v komunistickom väzení fyzicky a psychicky brutálne mučili.

Jozefa Štemberka popravili v r. 1942 nacisti v Lidiciach. Blahorečenie sa pripravuje. 

 

Praha, 3.11.2014 (kath.net/KAP) 017 420 – V priebehu spomienkových osláv 25. výročia nežnej revolúcie v novembri 1989 a výročia založenia štátu po prvej svetovej vojne v októbri 1918 český prezident Miloš Zeman udelil posthum dvom katolíckym farárom medaily za zásluhy o štát. Pre Jozefa Toufara už prebieha proces blahorečenia, pre Jozefa Štemberka sa pripravuje.

Jozefa Toufara v komunistickom žalári fyzicky a psychicky brutálne mučili po tom, čo ho tajná polícia po tzv. zázraku uniesla z Čihoste. Vo farskom kostole tejto dediny na Vysočine sa 11. decembra 1949 počas nedeľných bohoslužieb pohol kríž pri oltári a práve etablovaný režim to využil, aby zhodil povesť Cirkvi. Toufara vo väzení donútili k priznaniu, že tento „zázrak“ inscenoval z poverenia Vatikánu. Predtým, než sa „ukážkový“ proces mohol konať, však 47-ročný kňaz 25. februára 1950 utrpeným zraneniam v pražskom sanatóriu podľahol.

O 19 rokov neskôr zomrel v rovnakom sanatóriu aj študent Ján Palach na následky upálenia. Tým protestoval proti tzv. normalizácii po pražskej jari v r. 1968.

Jozef Štemberk bol už 33 rokov farárom stredočeskej obce Lidice, keď túto obec v r. 1942 nacisti zrovnali so zemou a vyvraždili všetkých mužov ako odplatu za zavraždenie Reinharda Heydricha v protektoráte. Ponuku SS slobodne odísť z dediny tento 73-ročný kňaz odmietol a ako posledný sa postavil na popravisko.

Udeľovanie medailí prezidentom republiky v deň založenia Československa v októbri 1918 vyvoláva v českej verejnosti každý rok veľký záujem. Mená ocenených sa vopred neoznamujú. Intenzívnejšie ako v iných štátoch však vyjadrujú náklonnosti jednotlivých prezidentov.

K oceneným patria aj bývalý rakúsky kancelár Franz Vranitzky a slovenský premiér Róbert Fico. Vranitzky a Fico boli na tomto štátnom akte vo Vladislavskej sále na Pražskom hrade osobne prítomní.

Zvlášť bol potom ocenený aj 105-ročný Sir Nicholas George Winton. Tento diplomat v r. 1939, krátko pred vypuknutím druhej svetovej vojny, umožnil vycestovanie 669 židovských detí a tým im zachránil život. –zg-

 

Kardinál Cordes: Objavme znova duchovné sväté prijímanie

 

Vatikán, 3.11.2014 (kath.net) 017 419 – Za opätovné objavenie duchovného svätého prijímania ako po stáročia osvedčenej „pomoci na prehĺbenie vzťahu veriacich s Kristom“ sa zasadzuje nemecký kardinál kúrie Paul Josef Cordes v liste, ktorý uverejnil katolícky denník „Tagespost“. Informovalo o tom Rádio Vatikán.

„Vysoká hodnota tejto alternatívy k fyzicky reálnemu“ svätému prijímaniu bola „dlhé stáročia dobre dosvedčovaná“ a až „v nedávnej minulosti stratila svoju cenu v duchovnej pastorácii“ .

Kardinál Cordes však pripustil, že iste nechce, aby sa tento návrh chápal ako ‚riešenie’ pre prijímanie Eucharistie ‚znovu zosobášených rozvedených’“, ale ako možnosť pre takých veriacich, ktorí sa nachádzajú v kanonicky blokovanej situácii a túžia po osobnom stretnutí s Ježišom Kristom“. Ako „duchovný, vonkajším konaním nevnímateľný akt, je totiž „ocenenie ‚duchovného prijímania’ mimo cirkevného práva“, súdi kardinál Cordes. –zg-

 

Švajčiarsko: Katolícky kňaz požehnal homosexuálny zväzok

 

Švajčiarsko: „Formou sa toto požehnanie podstatne nelíšilo od sobáša,“ vyhlásil kňaz

pre agentúru „kipa“ a poukázal na správu z biskupskej synody o manželstve a rodine.

 

Bürglen, 3.11.2014 (kath.net) 017 418 – Vendelín Bucheli, katolícky farár vo švajčiarskom Bürglene (Diecéza Chur), požehnal dve lesbické ženy v dedinskom kostole.

„Formou sa toto požehnanie podstatne nelíšilo od sobáša,“ vyhlásil Bucheli pre noviny „Urner Wochenblatt“. „Požiadali ma o to a preto som riešil otázku požehnávania partnerstiev rovnakých pohlaví a prediskutoval som to aj s priateľom pátrom jezuitom. Pritom bola pre mňa rozhodujúca otázka:

Môžem toto požehnanie vykonať v mene Boha a v zmysle Božej vôle? Boha? Ale áno, veď dnes sa žehnajú zvieratá, autá ba dokonca zbrane. Prečo by sme teda nemali požehnať pár, ktorý by chcel na svojej ceste kráčať spolu s Bohom?“ kládol si kňaz otázku podľa novín.

Podľa informácií „Rádia Pilatus“ farár však Diecézu Chur neinformoval.

Švajčiarska katolícka agentúra „kipa“ takisto písala o tomto požehnaní homosexuálneho páru. Ako uviedla, farár o vykonaní požehnania informoval celý farský tím, cirkevnú radu a farskú radu – všetci jeho rozhodnutie podporili. „Kipa“ na záver s podtitulkom „Čo k tomu povedala biskupská synoda“ doslova uvádza:

„V záverečnom vyhlásení biskupskej synody o rodine, schválenom 18. októbra, sa uvádza, že ‚na mužov a ženy s homosexuálnymi sklonmi treba hľadieť s úctou a miernosťou‘. ‚Treba sa vyhýbať každej forme ich nespravodlivej diskriminácie.‘

Otázkou zostáva, aká pastorácia je v tejto  konkrétnej situácii primeraná vzhľadom na náuku Cirkvi, ktorá hovorí, že ‚niet nijakých podkladov‘ preto, ‚aby sa vytvárali analógie medzi homosexuálnymi životnými zväzkami a Božím plánom pre manželstvo a rodinu, ani v nijakom širšom zmysle“.

Agentúru „Kipa“ financuje aj katolícka cirkev Švajčiarska, no podľa vlastných vyjadrení jej redaktori pracujú nezávisle.

V komentári novín „Urner Wochenblatt“ sa medzitým dokonca už  dočítame nasledovné:

„Väčšina katolíckych biskupov nedávno na biskupskej synode o rodine v Ríme schvaľovala otvorenie sa voči homosexuálnym ľuďom.“

Noviny „Urner Wochenblatt“ hodnotili ako pozitívny signál, že „pastorácia ako Vendelína Bucheliho posilňuje iniciatívu starať sa s otvorenou náručou o všetkých katolíčky a katolíkov. A to je tak dobre!“ –zg-

 

Cyril I.: Situácia na Ukrajine podobná ako na Blízkom Východe

 

Moskva, 3.11.2014 (KAP) 017 417 – Patriarcha Cyril I. z Moskvy porovnal udalosti na Ukrajine s „arabskou jarou“. Na stretnutí s koptským pápežom – patriarchom Tawadrosom II., ktorý je do polovice týždňa v Rusku a potom príde do Rakúska, Cyril v Moskve podľa agentúry „Interfax“ povedal:

„Budem vás informovať o situácii na Ukrajine. Veľmi pripomína to, čo sa udialo na Blízkom Východe. Môžem povedať podobné o utrpeniach predstaviteľov našej cirkvi v tejto východoeurópskej krajine.“

„Zaujali sme postoj zabezpečenia pokoja a pokúšame sa strany konfliktov zmieriť. Dúfame, že úsilie, ktoré sa dnes podniká z rôznych strán, povedie k ukončeniu krviprelievania a k vytvoreniu spravodlivého mieru,“ povedala hlava ruského pravoslávia v súvislosti s mierovými rokovaniami na Ukrajine.

„Ide tu o občiansku vojnu,“ vyhlásil Cyril I. „Riešiť to možno iba vtedy, ak všetky strany v tomto konflikte budú uspokojené.“

K „arabskej jari“ patriarcha povedal, že tá sa v jej priebehu vyvinula na „peklo pre kresťanské obyvateľstvo“. „S Božou milosťou sa Egypt z tejto situácie po veľkých obetiach už vymanil.“

Cyril pripomenul, že v období r. 2011 až 2013 sa koptská cirkev nachádzala „v najťažšej situácii svojej histórie“: „Prežila prenasledovania, ničenie Božích domov a dokonca vraždenie. To viedlo k tomu, že viac ako 200 000 koptov z Egypta utieklo.“

„Ruská cirkev aktívne zodvihla svoj hlas proti prenasledovaniu v Egypte. Teraz, keď sa situácia zlepšila, treba dúfať, že tento proces bude trvalý a zrúcané kostoly sa znova vybudujú,“ dodal moskovský patriarcha.

Pápež patriarcha Tawadros na záver vyjadril dôveru, že jednota oboch cirkví bude dôležitým kľúčom riešenia množstva problémov v regióne,“ ako informovala agentúra „Interfax“. –zg-

 

Hamburg: Školské orgány stiahli sexuálnu výchovu

 

Hamburg, 3.11.2014 (kath.net) 017 416 – Hamburské školské orgány stiahli z výuky príručku „Sexuálna pedagogika mnohorakosti“. Informoval o tom severonemecký vysielač NDR na internete. Orgány tak reagovali na kritiku politikov CDU a tzv. „konzervatívnych“ publicistov. Kritici napríklad ostro napadli to, či sa 14-roční žiaci majú zaoberať témami ako orálny sex, vaginálne guličky, mužské slipy tanga a kožené biče.

Učebnica je na zozname literatúry Hamburského učiteľského inštitútu. Tento zoznam podľa hamburského senátu teraz z internetu odstránili a prepracujú ho. Redaktor časopisu Spiegel Jan Fleischhauer napríklad v komentári ostro kritizoval súčasné úsilie o sexuálnu výchovu na školách v článku „Spiegel kritizuje sexuálnu výchovu: Orálny sex pre siedmakov“. –zg-

 

Chrámová hora v Jeruzaleme znova otvorená

 

Jeruzalem, 2.11.2014 (KAP) 017 415 – Chrámová hora v jeruzalemskom starom meste je od nedele znova pravidelne otvorená pre návštevníkov. Ako oznámila jeruzalemská polícia, po roztržkách medzi židovskými Izraelčanmi a bezpečnostnými silami zatkla piatich mužov. Štyria zo zatknutých patria podľa správ denníka „Jerusalem Post“ do skupiny, ktorá sa pokúsila vynútiť si prístup k svätému miestu cez bránu vyhradenú moslimským veriacim. Piaty muž bol zatknutý za rušenie pokoja vo svätyni.

Po atentáte na židovského aktivistu Yehudu Glicka v noci na štvrtok pri jeruzalemskom starom meste izraelské bezpečnostné sily Chrámovú horu uzatvorili. Glick, narodený v USA, je predsedom organizácie, ktorá žiada izraelskú suverenitu nad Chrámovou horou v Jeruzaleme. Atentát prežil ťažko zranený. Podľa správ médií atentátnikom bol Palestínčan. Toho vo štvrtok ráno zastrelili bezpečnostné sily po tom, čo kládol veľký odpor zatknutiu.

V piatok Chrámovú horu pre moslimských veriacich znova otvorili. Podľa správ štátnej jordánskej spravodajskej agentúry „Petra“ platili pre nich v nedeľu naďalej obmedzenia prístupu. Vstup povolili iba mužom nad 40 rokov. Na Chrámovej hore bol nasadený aj veľký počet izraelských bezpečnostných síl.

Chrámová hora je pre židov, moslimov aj kresťanov svätým miestom. Až do zničenia Rimanmi v roku 70 sa na tomto mieste nachádzal židovský chrám, najdôležitejšia svätyňa ľudu Izrael. –zg-

 

Kríza viery na biskupskej synode

 

Komentár dómskeho kanonika Christopha Casettiho (Chur, Švajčiarsko)
Chur, 2.11.2014 (kath.net) 017 414 – Pretože prirodzená regulácia počatia v našej spoločnosti sa neujíma, musí Cirkev povoliť antikoncepciu, ako sa vyjadrili niektorí biskupi na synode o rodine v Ríme. Pretože mnohí rozvedení katolíci uzavierajú nový civilný sobáš, musí Cirkev hľadať cesty ako ich za určitých podmienok znova pripustiť ku svätému prijímaniu. Pretože partnerstvá rovnakých pohlaví sa uznávajú ako manželstvo, musí Cirkev uvažovať, ako by si ich mohla oceniť.

Aj tieto názory zastávali biskupi na synode v Ríme. Tým prinajmenšom vzbudzujú zdanie, že doterajšiu náuku a prax Cirkvi spochybňujú.

Podľa mňa je za tým otázka viery. Sme ešte presvedčení o tom, že naša viera dokáže formovať spoločnosť, ba pretvárať ju? Alebo je naša viera stále viac formovaná spoločenskými okolnosťami? Antický svet bol rovnako sexualizovaný ako súčasná spoločnosť. Židovská a kresťanská viera boli dostatočne silné, aby sexuálne pudy predovšetkým muža v manželstve upravili istým smerom. To umožnila až západná civilizácia.

Spoločnosti, ktoré sexualite nekladú nijaké seriózne hranice, sa dostávajú  do krízy. Kresťanská viera sa vo svojich počiatkoch stretávala s kultúrou, v ktorej sa nechcené deti mohli usmrcovať, alebo odvrhovať. Ženy nemali veľmi prístup ku vzdelaniu a nevydaté ženy nepožívali veľkú  úctu.

Aj tu kresťanská viera tieto pomery natrvalo zmenila.

Zdá sa však, že existujú synodálni otcovia, ktorí napomáhanie ducha doby a jeho spoločenských tendencií považujú za misionársku pastoráciu. Mohlo by sa stať, že by im Ježiš chcel povedať: „Vy maloverní! Ja som vám poslal Ducha Svätého, aby ste v jeho sile svedčili o viere, a ak treba tak ako prorocké znamenie, ktorému sa protirečí.“

V tomto zmysle povedal kardinál Dolan na synode, že Cirkev má poslanie meniť svet a nie sa nechať meniť svetom.

Mimochodom uznávaný viedenský psychiater Raphael Bonelli hovorí, že ľudia budú šťastnejší, keď budú žiť podľa Božích prikázaní. –zg-

 

Schönborn rozhodne odmieta povolenie marihuany

 

Viedeň, 1.11.2014 (kath.net/ KAP) 017 413 – Všetkým prívržencom povolenia drogy „cannabis“ a tzv. „mäkkých drog“ odkázal kardinál Christoph Schönborn ostrými slovami svoje odmietnutie. Povedal: „Myslel som, že zle počujem, keď som sa dozvedel o najnovších pokusoch neoliberálov,“ napísal viedenský arcibiskup v piatkovom komentári v zdarma vydávaných novinách „Heute“.

„Ako osobne bolestne dotknutý smrťou mladého príbuzného následkom užívania drog“ varoval Schönborn pred následkami možnej liberalizácie v tejto oblasti: „Užívanie údajne tak neškodných drog je takmer vstupom do beznádejného tragického sveta narkománie, z ktorého sa iba málokomu podarí vymaniť.“

Po intenzívnom užívaní „mäkkých drog“ je už „predprogramované“, že sa potom siaha po tvrdších a nebezpečnejších drogách,“ ako uviedol Schönborn. „Počet úmrtí narkomanov síce veľmi poklesol, ale každý z týchto mŕtvych má za sebou dlhú cestu utrpenia.“

Kardinál sa stotožnil s odborníkmi aj v oblasti nebezpečenstva požívania alkoholu. Ten spolu s nikotínom tvorí stále ešte „rakúsku drogu číslo jedna“. „V krajine diskoték, vinární a pivární“ mládež už vyrastá v „alkoholizovanom prostredí“. „Príčinou užívania alkoholu už 12- až 14-ročných sú väčšinou problémy v rodine a v škole,“ napísal Schönborn. Siahnutie po fľaške sa stáva tak „riešením problému“ s fatálnymi následkami.

Drogová kriminalita a konzum drog sú celosvetové problémy a nemožno ich vyriešiť individuálne, píše kardinál a dodáva: „Z vlastnej skúsenosti môžem iba povedať – náklonnosť, pozornosť, čas pre seba navzájom – to sú najúčinnejšie terapie.“

„Keby ľudia zakúšali v rodine teplo domova, bezpečie a proste lásku, nebolo by treba povoľovať drogy,“  zdôraznil viedenský arcibiskup, „pretože potom by drogy už neboli potrebné.“ –zg-

 

Rakúsko: Aliancia za nedeľu odmieta „turistické zóny“

 

Od r. 1994 počet zamestnancov, ktorí musia v nedeľu pracovať, sa zvýšil takmer o 60 percent.

S novou Európskou komisiou je nádej nových podnetov vo vývoji smernice pracovnej doby.

 

Viedeň, 31.10.2014 (KAP) 017 412 – Jasné nie vytvoreniu „turistických zón“, v ktorých Viedenská hospodárska komora umožní prácu v nedeľu, vyslovili vo štvrtok zástupcovia občianskej spoločnosti, odborov a cirkví na  viedenskej konferencii na tému „Právo na nedeľu“.

V súčasnosti prebiehajúca diskusia svedčí o čistej „chamtivosti po zisku a realizuje sa na úkor zamestnancov“, ako zdôraznil viceprezident Komory zamestnancov (AK) vo Viedni, Willibald Steinkellner, na spoločnom podujatí „Aliancie za voľnú nedeľu“, „Komory zamestnancov“ (AK) vo Viedni a odborov GPA-djp. Hospodárska komora pozvanie na dialóg podľa Aliancie za nedeľu neprijala a na konferenciu neprišla. Z cirkví sa na podujatí zúčastnil okrem iných predseda Aliancie za nedeľu linecký diecézny biskup Ludwig Schwarz.

Všetky frakcie AK Viedeň na plenárnom zasadnutí v stredu svorne odmietli „turistické zóny“, ako informoval Franz Georg Brantner – hovorca Aliancie za nedeľu. Turistické zóny a nedeľná práca by okrem pracovníkov v obchode do toho vtiahli aj iné skupiny povolaní, ako zdôraznila viedenská krajská sekretárka odborov „vida“, Barbara Schrödingová. „Veď nedeľné otváracie hodiny prinášajú iba zmeny smien namiesto väčšieho konzumu, a ľudia predsa preto nebudú mať viac peňazí k dispozícii.“

Linecký biskup a predseda Aliancie za nedeľu Ludwig Schwarz vyhlásil, že dnes je potrebné „namiesto väčšej pružnosti poskytnúť viac spoľahlivého času, ľuďom individuálne aj v spoločenstve s inými bez nejakých podmienok“. Presahujúc kultúry sa nedeľa etablovala ako čas, „v ktorom smie človek vypadnúť zo škrečkovského kolobehu roboty“, ako to vyjadril biskup. „Deň na voľné disponovanie“ poskytuje ľuďom z cirkevného hľadiska čas pre Boha a blížnych a dovoľuje mu „byť jednoducho človekom nezávisle od materiálneho vlastníctva či pozície v zamestnaní“. Súčasne znamená nedeľa aj blaho spoločenstva, veď je „znamením a symbolom spoločenskej súdržnosti“.

 

„Signály nádeje z EÚ

EÚ musí v otázke nedeľnej práce vyvinúť viac aktivity, ako žiadal vedúci Európskej kancelárie rakúskeho odborového zväzu (ÖGB) v Bruseli, Oliver Röpke, ktorý informoval o jasnej tendencii ďalšej liberalizácie pracovnej doby. Od r. 1994 počet zamestnancov, ktorí musia v nedeľu pracovať, sa zvýšil takmer o 60 percent, podobne ako u inej atypickej pracovnej doby ako sú nočné smeny alebo práca na smeny. Od počiatku 90. rokov sa vyvíja masívny tlak na dereguláciu smernice pracovnej doby a už dávno sa štyri, v Lisabonskej zmluve zakotvené základné slobody trhu, stali „náhradným náboženstvom“, ktorému sa všetko podriaďuje.

„S novou Európskou komisiou svitá nádej nových podnetov v diskusii o vývoji smernice pracovnej doby, o ktorej prebehne v r. 2015 konzultácia,“ povedal Röpke. Alianciu za nedeľu pritom vyzval k aktívnej účasti na nej. Najnovšie štúdie voľnú nedeľu silne podporujú argumentami:

Pravidelná práca v nedeľu zvyšuje riziko pracovného úrazu o 30 percent a aj spokojnosť s pracovnými podmienkami viditeľne a merateľne klesá. Všade v Európe sa okrem toho ukazuje, že podniky už nie sú ochotné platiť príplatky, ak sa nedeľná práca stáva pravidlom.

40 europoslanci vyjadrili svoju podporu voľnej nedeli, ako informoval nemecký ekonóm Hannes Kreller z Katolíckeho hnutia zamestnancov v Nemecku. V súčasnosti sa pripravuje nadstranícka „záujmová skupina“ v rámci parlamentu a hľadajú sa kontakty k zástupcom zdravotníckych systémov.

Už teraz 722 000 ľudí v Rakúsku – z toho zreteľne viac ako polovica žien – pravidelne pracuje v nedeľu, ako vyplýva zo štatistických údajov z r. 2012. –zg-

 

Naša príloha

 

Biskup ako Balámova oslica a ideológia „gender“

 

Mlčiaci biskupi hrešia, hovorí pápež Gregor Veľký! … Nikto nevie, ako dlho sa udrží ideológia

„gender“ podporovaná nepredstaviteľným množstvom peňazí a zákonmi v mnohých štátoch

 proti Božiemu poriadku a proti zdravému rozumu. A nikto nevie, čo ešte napácha, koľko

detských duší zničí a koľko utrpenia národom prinesie.

 

Komentár salzburského pomocného biskupa Andreasa Launa:

 

Salzburg, 28.10.2014 (kath.net) 017 411 – Milý čitateľ! Ak by ste ma nazvali oslom, nepotešilo by ma to. Ak by ste však dodali, pán biskup, vidím vo vás „Balámovu oslicu“, cítil by som sa priam poctený. Ako to? Otázka: Poznáte príbeh Balámovej oslice (Num 22,21ff)? To bolo totiž takto:

Porok Balám vstal, osedlal svoju oslicu a vydal sa zdanlivo na cestu, ako ho poveril Boh, no pritom bol vo svojich úmysloch neverný Božej vôli.

Ako sa tak Balám, sprevádzaný dvomi mladými mužmi, niesol na oslici, vstúpil mu do cesty Pánov anjel s vytaseným mečom. Oslica videla anjela stáť na ceste, vybočila z cesty a išla poľom. Balám oslicu bil, aby ju zavrátil na cestu. Tu sa anjel postavil do úžľabiny medzi vinicami, kde stál z oboch strán múr. Keď oslica zočila Pánovho anjela, pritisla sa o múr a Balámovi pritlačila nohu o múr. I bil ju znova. Pánov anjel ho zasa predišiel a zastal si na úzkom mieste, kde sa nedalo vyhnúť … A keď oslica zbadala Pánovho anjela, padla pod Balámom (na kolená). Balám sa rozhneval a ťal oslicu palicou. Tu Pán otvoril oslici ústa a povedala Balámovi: Čo som ti urobila, že si ma už tri razy bil? Balám odvetil oslici: Lebo si si robila posmech zo mňa. Keby som mal po ruke meč, tak by som ťa zabil.“ Oslica odpovedala Balámovi: A nie som ja tvoja oslica, na ktorej oddávna jazdievaš? A urobila som ti niekedy niečo takéto?! On odpovedal: „Nie!“

Tu Pán otvoril Balámovi oči a zbadal, že na ceste stojí Pánov anjel s vytaseným mečom v ruke. Poklonil sa a vrhol sa na tvár. Pánov anjel mu povedal: Prečo si už tri razy bil svoju oslicu? Pozri, ja sám som prišiel, aby som ťa zdržal, lebo táto cesta je proti mojej vôli. Oslica ma zbadala a tri razy sa mi vyhla. Keby sa mi nebola vyhla, bol by som ťa už zahubil. Ju by som však nechal na žive.“ Tu Balám povedal Pánovmu anjelovi: Previnil som sa, nevedel som, že sa mi tu staviaš do cesty. Teraz však, ak sa ti to neprotiví, vrátim sa späť.“ Pánov anjel však odpovedal Balámovi: „Len choď s mužmi! Ale hovoriť budeš iba to, čo ti prikážem ja!“ A Balám šiel s Balakovými náčelníkmi. …

Odvtedy spoznal svoje poslanie a povedal Balakovi: „… Poviem iba to slovo, ktoré mi vloží do úst Boh.“

Čo má tento príbeh spoločné s biskupom? Toto: Biskup „nesie“ Boží ľud na svojom chrbte. Keď vidí „hroziaceho Pánovho anjela“, ktorého ľud nevidí, musí biskup, ako Balámova oslica zostať stáť a Boží ľud varovať, aj keď ho za to budú „mlátiť“ – až kým konečne aj ľud nespozná: Je to Pánov anjel, ktorý má poslanie zavrátiť nás z našej bludnej cesty. Teda biskup má byť ako Balámova oslica a nedať sa pomýliť ani bitkou, ktorú dostane práve od svojho ľudu a musí zostať na Božej ceste! To znamená: Smie hovoriť iba to, čo mu Boh vloží do úst – ako Balám. Jeho vzormi sú teda najprv oslica a potom aj Balám, ktorý sa spamätal!

„Morálne ponaučenie z príbehu“: Oslica videla anjela, prorok však nie!  V Balámovi sa môže každý človek sám spoznať, v oslici by sa mali predovšetkým spoznať aj samotní biskupi. Oni „nesú“ tých mnohých „Balámov“ svojej diecézy a mali by ich niesť smerom k Bohom určenému cieľu. Ak by však z tejto cesty zišli, mali by to urobiť tak ako Balámova oslica.

Aplikované na dnešnú dobu: Mylnou cestou a nebezpečenstvom je dnes ideológia „gender“. Biskupi musia nebezpečenstvo spoznať, musia sa pokúsiť im zverené stádočko priviesť naspäť na správnu cestu, musia sa nechať biť ako Balámova oslica, a potom otvárať ústa slovami, ktoré prichádzajú od Boha, a to tak dlho, až kým konečne nezbadajú varujúceho anjela a nepochopia: Sme na nesprávnej ceste, Boh nám stavia do cesty anjela, biskup, náš oslík, ho uvidel a má pravdu, keď nás chce priviesť na inú cestu!

 

Čo je „gender“?

Lživá propaganda ideológov „genderu“ nám chce nahovoriť, že ide o rovnoprávnosť medzi mužmi a ženami. Proti tomu ani nikto nie je! Ale tu ide o niečo iné, o heretickú ideológiu, ktorá je taká šialená, že sa ešte nikdy v histórii nevyskytla: Tvrdí sa, že pohlavie človeka ako muža alebo ženy nie je nemeniteľné vopred dané, ale že si ho môže každý človek určiť sám. Teda nie Boh stvoril človeka ako muža a ženu, ale my ľudia si robíme svoje „pohlavie“ sami. A tak už nie sú iba dve, ale aj iné „pohlavia“ podľa sexuálnych sklonov a želaní jednotlivcov, aj keď by tie boli akokoľvek bizarné.

„Tradičné manželstvo a rodina“ – tento Boží poriadok pre muža a ženu – v tom nemajú miesto. Boj proti rodine, ktorý začali komunistickí ideológovia, sa tým novými ideologickými prostriedkami zostrene vedie ďalej. K tomuto útoku na rodinu patrí:

Ako všetci ideologicky zameraní diktátori chcú aj ideológovia „genderu“ ľudí ovládať a nútiť ich myslieť a žiť, ako im to oni určujú. Na to im slúži moc médií, aby ľudí, ktorí zmýšľajú inak, zhadzovali, slúžia im zákony, aby im hrozili a nútili ich tak konať, a siahajú po deťoch a mládeži, ktorých môžu povinnou sexuálnou výchovou na školách ešte formovať! K tomu prirodzene patrí aj to, že rodičia môžu deti odhlásiť z náboženstva, ale nie z tejto štátnej indoktrinácie v zmysle „sexuálnej revolúcie“ s celou jej nemorálnosťou a v zmysle novej ideológie „gender“. Tak sa má deťom napríklad vtĺcť do hlavy, že „manželstvo“ dvoch mužov, je „takisto manželstvom a takisto dobré“, ako u muža a ženy. Na učiteľov, ktorí odmietajú sa na tom podieľať, sa vyvíja tlak, v niektorých krajinách môžu dokonca za túto „neposlušnosť“ stratiť aj prácu! A to sa deje v krajinách, ktoré tvrdia, že sloboda a aj rodičovské práva patria do ich „katalógu hodnôt“. Mimochodom tvrdia, že aj hodnoty, ktoré usporiadavajú život ľudí, môžu oni sami určovať bez Boha a jeho prikázaní!

Mnohí ľudia si myslia, že tieto šialenstvá nepotrvajú dlho a že zasa zmiznú. Naozaj zmiznú? Áno, pretože pravdu a zdravý rozum nemožno odstrániť. Ale história ukazuje: Ideologické systémy sú zvlášť nebezpečné a dokážu dlho pretrvať podporované násilím a lákaním. Počas svojej vlády prinášajú ľuďom veľa utrpenia. Aké lákavé dokážu byť, ukazuje napríklad súčasná diskusia o otázke, či NDR bol bezprávny štát! Môže to byť nejaká otázka, keď napríklad vieme: Bolo tam hraničné oplotenie systémom senzorov, ktoré utečenca okamžite hlásil a pritom otvoril koterec so psami, ktoré okamžite vyrazili a boli vycvičené, aby utečencov uhrýzli na smrť!

Nikto nevie, ako dlho sa udrží ideológia „gender“ podporovaná nepredstaviteľným množstvom peňazí a zákonmi v mnohých štátoch proti Božiemu poriadku a proti zdravému rozumu. A nikto nevie, čo ešte napácha, koľko detských duší zničí a koľko utrpenia národom prinesie.

Preto sa musí „biskupský oslík“ orientovať Balámovou oslicou a tak hlasno híkať a ľudí varovať pred nešťastím, ktorému sa brány už naširoko roztvorili.

Mlčiaci biskupi hrešia, hovorí pápež Gregor Veľký! Teda milí spolubratia v duchovnej službe, berme si za vzor Balámovu oslicu. –zg-

 

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *

 

Sedembolestná Matka, plná milosti, všetkým, čo sa k tebe utiekajú, ochotne otváraš svoju materinskú náruč. Prosíme ťa, pre rany a krv Ježiša Krista, tvojho milovaného Syna a nášho Vykupiteľa a tiež pre bolesti tvojho materinského Srdca, aby si nám biednym hriešnikom vyprosila skutočnú kajúcnosť a odpustenie našich hriechov.

Ukáž, že si dobrou Matkou a ujmi sa celého ľudstva. Vyhľaď neveru a bludy, vypros nám milosť vytrvalosti a pravej lásky k Bohu a k blížnym. Zjednoť kresťanských predstaviteľov krajín a vypros nám skutočný pokoj. Zachovaj pod svojou materinskou ochranou nášho Svätého Otca, biskupov a kňazov. Odvráť od našej vlasti všetky nepokoje, nenávisť a každé zlo. Dovoľ, aby sme spočívali v živote i vo smrti v tvojom materinskom Srdci, kým nedosiahneme večnú radosť a slávu v nebi. Amen.

 

Sv. Michal archanjel, bráň nás v boji, buď nám ochrancom proti zlobe a úkladom diabla. Pokorne prosíme, nech mu Boh ukáže svoju moc. A ty, knieža nebeských zástupov, Božou mocou zažeň do pekla satana a iných zlých duchov, ktorí sa na skazu duší potulujú po svete. Amen. Sláva Otcu …

 

Nekonečný Bože, ty obdivuhodne určuješ úlohy anjelom i ľuďom.  Prosíme ťa, pošli svojich anjelov, ktorí ti ustavične slúžia v nebi, aby nás ochraňovali v pozemskom živote.  Skrze nášho Pána Ježiša Krista, ktorý je Boh a s tebou žije a kraľuje v jednote s Duchom Svätým po všetky veky vekov. Amen.  Svätý archanjel Rafael oroduj za nás! (Rímsky misál)

 

Modlitba za Svätého Otca

Pane, prameň všetkého dobra a všetkej pravdy, daj nášmu pastierovi Františkovi ducha múdrosti a rozumu, sily a pravého rozlišovania. On verne vedie stádo, ktoré si mu zveril, a preto ako nástupca sv. Petra nech buduje tvoju Cirkev ako sviatosť jednoty pre celé ľudské pokolenie. Nech ho Pán chráni, nech mu dá život, nech ho požehnáva na tejto zemi a nech ho nevydá do rúk jeho nepriateľov.       

 

Zdieľať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *