Ako ruženec zázračne viedol Jima Caviezela do Hollywoodu: „Jej ruka vedie môj život!“

Máriin príhovor je tak mocný!

Herec Jim Caviezel sa na začiatku tohto mesiaca v Amsterdame v krásnom rozhovore podelil o svoju skúsenosť s Pannou Máriou. Vysvetlil, ako príhovor Panny Márie „riadil jeho život.“

Vo svojom prvom príbehu vysvetľuje, ako získal prvú úlohu v známom hollywoodskom filme The Thin Red Line, skrze zázračnú moc ruženca.

„Už v roku 1997 som sa zúčastnil konkurzu o to, čo chcel každý v Hollywoode. Úloha v nadchádzajúcom filme Terrence Malicka The Thin Red Line. Šanca získať úlohu nebola pre mňa veľká, ale aspoň som sa mohol stretnúť s Malickom.

„Vybral som sa do jeho domu na stretnutie o 18.tej hod, ale nemohol som opustiť auto. Bol som sužovaný pochybnosťami o sebe. Urobil som rozhodnutie: ak to nevyjde, ak by to neprinieslo ovocie, bol som pripravený zavesiť túto túžbu na klinec.

„Nechcel som len tak lavírovať po zvyšok svojho života a premýšľať, či by som niekedy mohol pracovať ako herec.

„Je šesť hodín večer, som stále v aute, verím v srdci, že ďalších niekoľko minút navždy zmenilo môj život. V mojej mysli som bol chlap z Mount Vernon, vo Washingtone. Chcel som byť basketbalovým hráčom. Čo som teda robil pri dome Terrence Malicka?

„Bol som v obrovskom emočnom vypätí, podceňovanie vo mne zúrilo v plnej sile. Tak som sa začal modliť ruženec.

„Je 18:05 a ja som stále uprostred tajomstiev ruženca.

„V situácii o šesť mesiacov skôr, môj manažér, ktorý je katolík, povedal, že by som sa mal začať modliť ruženec denno-denne. Moja žena Kerri ma ho naučila modliť sa.

„Takže som si požičal ruženec svojej babičky. Bolo to vzácne starožitné dedičstvo. Začal som najskôr jednotlivé korálky ruženca preberať cez prsty a modliť sa bez toho, aby som naozaj poznal tajomstvá.

„Na toto stretnutie s najvyhľadávanejším režisérom v Hollywoode som už meškal pekných pár minút, ale ešte som stále modlitbu nedokončil, tak som sa rozhodol pokračovať.

„Zdravas Mária, milosti plná… Zdravas Mária, milosti plná…

„Keď som konečne dokončil modlitbu, je ďaleko po 18-tej. Vyskočím z auta, uháňam do domu, ale uvedomujem si, že mám v ruke ruženec. Vedel som, že keby som si ho dal do vrecka, začal by som automaticky preberať zrnká aj pred režisérom, tak som sa otočil na ceste a utekal späť k autu, aby som sa zbavil týchto korálikov.

„Otvoril som dvere auta, odkladám ruženec, aby som konečne odišiel, keď mám zrazu pocit, priamo tu v mojom srdci, že by som mal so sebou vziať tento ruženec.

„Toto nebolo prvýkrát, čo som zažil tento pocit. Prvýkrát som mal túto skúsenosť, keď som mal 19 rokov v divadle v Mount Vernon, Washington.

„Film skončil a vonku v tme som ja, šikovný len na môj basketbal, sedím na sedadle v aute, keď som v srdci pocítil pocit, že by som mal byť hercom.“ Že to je to, na čo ma Boh stvoril – to je to, čo chce odo mňa.

„Dalo by sa povedať, že to bola moja osobná výpoveď, osobné poznanie.“ Veľmi hlboké uvedomenie si môjho povolania. Tak som neochotne povedal, že skúsim.

„Môj zmysel pre racionalitu zasahoval. Nevedel som nič o hraní, vôbec nič o agentoch, manažéroch. Strašné, mal som len toto presvedčenie v srdci. Mal som len tento záväzok.

„Takže späť na chodník pred dom Terrence Malicka – rozhodol som sa, že vezmem ruženec so sebou a vydávam sa k dverám.“

„Nejaká drobná žena, asi slúžka odpovedá na zvonček, otvára dvere a na krku sa jej hojdá zázračná medaila.

„Takže hovorím:“ Oh, Vy ste katolíčka!“

„Hovorí:„ Nie, ja som z episkopálnej cirkvi.

„Poďte dnu.“

„Tak ma táto slúžka vezme dovnútra a ukáže mi dom. Je to krásna španielska hacienda. A keď obdivujeme strop, zatiaľ čo žena je v polovici vety, znovu tento pocit v mojom srdci, ale silnejší aký som kedy zažil.

„A bez rozmýšľania som siahol po ruženci vo vrecku a hovorím:“ Toto je pre Vás, madam.“

„Žena je nesmierne prekvapená..“ Prečo ste to urobili?“

„Jej oči plávajú v slzách a ja hovorím, „neviem.“

„Ona hovorí: Ó môj Bože! Žena, ktorá mi dala túto medailu – zázračnú medailu Panny Márie – mi tiež dala ruženec, ktorý dostala od Matky Terezy. Ale stratila som ho a dnes ráno som sa modlila, aby mi Boh poslal ďalší.

„Žena sa v slzách zrúti. Aj ja som šokovaný. Prichádza k nám režisér Terrence Malick a svoju vetu začína slovami: „Zlato, čo sa deje?“

„Asi sa mi to iba zdá:„ Toto nie je slúžka! Toto je Malickova manželka!

„A pomyslel som si:“Najlepšie bude, rezervovať si rovno spiatočný let do Mount Vernon, kámo!“

„Keď som prišiel domov, povedal som svojej žene: „Láska, mám nejaké dobré správy a mám zlé správy. Dobrou správou je, že dostanem úlohu vo filme, zlou správou je, že babičkin ruženec je preč.“

„S manželkou veríme, že príhovor Panny Márie viedol k prvej hlavnej úlohe mojej kariéry v The Thin Red Line . Boli sme nominovaní na 7 cien Akadémie, vrátane „Best Picture.“

„Na jar roku 2000 som dostal úlohu Edmonda Dantèsa, grófa Monte Cristo . Bola to nová úprava Dumasovej klasiky.

„Toto bolo prvýkrát, čo som bol vo filme na vlastnú päsť, bol som na vrchole toho, čo som dlho chcel dosiahnuť, ale chýbal mi pokoj.

„Chodím na sväté omše aj počas natáčania a snažím sa modliť, ale rovnako ako vy, nikdy som si nebol istý, či moje modlitby majú adresáta. Mô j nepokoj a akási opustenosť srdca narastali.

„Stala sa však úžasná vec. Sme vo veľkom dome na Malte, kde sme mali natočiť hlavnú scénu filmu. Je to okamih, keď sa gróf musí rozhodnúť, či zostane s láskou svojho života, alebo ju opustí, aby pokračoval v pomste.

„A keď zvažujem v úlohe toto rozhodnutie, pozerám do stropu. V skutočnosti sa nepozerám na nič. Nie je tam nič okrem bielej omietky.

„Potom režisér Kevin Reynolds, ktorý je baptista z Texasu, ma vytiahne von na stranu a povie:„ Ukážem ti niečo, na čo sa budeš pozerať. Našiel som niečo v hale, o čom si myslím, že bude dobré pre film.

„Tak ma vezme do miestnosti, vzdialenej asi na 10 dverí od pôvodnej natáčacej miestnosti a ukazuje na strop.

„Nuž pekne povedané, som v absolútnom šoku. Stojím tam užasnutý, pretože na strope je freska Nepoškvrneného počatia Panny Márie.

„Kevin Reynolds nevie nič o Panne Márii alebo o katolíckej cirkvi, tak sa ho pýtam:“ Máte nejakú predstavu, čo to je?“

„Režisér ako pravý muž Texasu odpovedá iba myknutím pleca a hovorí:“yep“ (slangový výraz pre áno – hej)…a opustí miestnosť.

„Bol som váhavý, či to jeho  „yep“ neznamená len akýsi posmešok z vyobrazenej fresky, tak som radšej zo strachu mlčal.

„Ale bolo to znamenie pre mňa – znamenie, že Pán a jeho Matka boli so mnou, odpoveď na moje modlitby, že Pán ich počuje. Vo všetkých mojich skúškach je Mária po celý čas so mnou, vedie ma za ruku, vedie ma k svojmu synovi a môjmu povolaniu.

„A ak ste videli film The Monte Cristo , viete, že tento záber zostal vo filme, a som hrdý na to, že môžem povedať, že som sa podelil o nejaký čas na obrazovke s Matkou Božou.“

Zdroj: churchpop.com, Obrázok: jp2fil.com

 

Zdieľať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *