Na slovíčko sv. Anton..pouč ma svojimi zázrakmi

Zázrak uzdravenia nádoru..

Ako vieme, Anton zomrel v roku 1231 a bol pochovaný v kostole zasvätenom Panne Márii, Matke Božej, pričom sa čakalo, kým bude bazilika aspoň čiastočne dokončená, aby telo mohlo byť uložené v dôstojnej hrobke. Jeho pohreb sa konal nasledujúci utorok. Tisíce a tisíce ľudí nasledovali jeho rakvu a všetci plakali ako deti, pretože ho vnímali ako otca, nie preto, že bol kňazom, ale preto, že im bol skutočným otcom. Motivoval v nich vieru a neustále ich chránil. V deň pohrebu prišla žena, ktorej meno si zaslúži spomenúť. Bola nazývaná Cunizza a už rok bola chorá. Na ramene sa jej vytvoril veľký nádor a ona bola schopná chodiť len s pomocou bariel. Keď prišla k hrobu, kde bol práve pochovaný Anton, pohrúžila sa v modlitbe. O chvíľu neskôr si uvedomila, že opuch zmizol a jej pokožka bola hladká a čistá. Odhodila svoje barle a vzpriamene sa postavila. So slzami radosti odišla domov vďaka Bohu a jej drahému priateľovi sv. Antonovi.

Toto bol prvý zázrak, ktorý sa stal pri hrobe svätého. Správy sa rýchlo šírili a ľudia, ktorí boli chorí na duši či tele, začali prichádzať k hrobu v čoraz väčšom počte.

Rozjímanie

Svätý Anton bol kanonizovaný v najkratšom čase v dejinách Cirkvi: len v čase 11 mesiacov. Ale ľudsky povedané, lavína zázrakov bola spustená jediným kamienkom: vierou a odvahou Cunizy, obyčajnej ženy, chorej a zmrzačenej pútničky, ktorá mala odvahu hodiť sa na kolená pred hrobom sv. Antona a cez jeho príhovor byť uzdravená.

Nikto sa nemodlí bez povšimnutia zo strany Boha, ale keď premýšľame o našich nedostatkoch a našej nepripravenosti, niekedy nám chýba dôvera modliť sa za naše potreby. Svätec je človek ku ktorému sa obraciame o pomoc, ktorého uznávame za Božieho priateľa a prosíme ho, aby sa za nás modlil. To bolo to, čo Cunizza urobila: mali by sme nasledovať jej príklad a modliť sa k sv. Antonovi.

 

Oslobodenie Padovy..

Niekoľko rokov po smrti sv. Antona, Ezzelino III. rozšíril svoju vládu hrubou silou do všetkých hlavných miest regiónu Veneto: Verona, Vicenza, Treviso, Feltre, Belluno i Padova.

V roku 1254, štyri roky po smrti cisára Fridricha II., bol Ezzelino exkomunikovaný pápežom Innocentom IV., a spustil proti nemu križiacku výpravu. Padova bola preto obliehaná pápežskými silami, ktoré chceli oslobodiť mesto Ezzelinovej tyranie. Blahoslavený Lukáš požiadal o pomoc sv. Antonana, aby pápežova armáda mohla zvíťaziť. Prirodzene, nie je to len blahoslavený Lukáš, ktorý sa modlil, ale s ním sa modlili aj občania Padovy, ktorí boli stále v otroctve v mestských hradbách.

Sv. Anton sa zjavil dvom františkánskym bratom (jedným z nich bol blahoslavený Lukáš Belludi) a predpovedal o blížiacom sa oslobodení Padovy z Ezzelinovej tyranie. A to je to, čo sa aj stalo v roku 1256, keď boli Ezzelinovci vyhnaní z Padovy. Občania mesta boli konečne slobodní; ich modlitby boli vyslyšané na príhovor sv. Antona.

Rozjímanie

Modlitba je najdôležitejšou činnosťou v našich životoch. Je to hlavný spôsob, ako rozvíjať vzťah s našim Otcom v nebi. Počas storočí sa modlitba vyvinula do mnohých podôb: rozprávanie, spev, čítanie Svätého Písma, ticho … Ale je to v podstate neustále rozhovor s Bohom; vertikálna konverzácia, nie horizontálna. Takže modlitba volá k Bohu, ale čo je dôležitejšie, počúva Ho. Boh môže komunikovať prostredníctvom Písma, komunikovať prostredníctvom udalostí, alebo dokonca prostredníctvom iných ľudí, ktorých používa, aby nás povzbudil a pomohol nám pochopiť Jeho vôľu. Bez ohľadu na to, akým spôsobom sa rozhodne komunikovať, tieto spôsoby nám ukazujú, že Boh nás miluje; že vie, čo je pre nás najlepšie a chce nám to ukázať.

Ale prečo sa modlíme k svätým? No, veríme, že svätí kresťania, ktorí sú v nebi, zostávajú v spoločenstve s nami tu na zemi: nazývame ich Spoločenstvom svätých. Čo robíme, keď narazíme na problémy v našich životoch? Žiadame priateľov alebo členov rodiny, aby nám pomohli alebo sa za nás modlili. Svätí v nebi sú našimi priateľmi, ktorí stoja pred Bohom, a preto ich môžeme požiadať, aby sa za nás modlili k Bohu. A keď takúto žiadosť o ich príhovor urobíme, robíme ju vo forme modlitby.

 

Nešťastná žiarlivosť..

Istý šľachtic veľmi žiarlil na svoju ženu. Nemal dôvod pochybovať o jej láske a vernosti, ale bol ľahkou korisťou ohovárania, a tak keď jeho žena porodila ich prvé dieťa, odmietol prijať dieťa ako svoje vlastné. Bol si viac než istý, že dieťa je plodom nevernosti jeho ženy. Bez ohľadu na to, ako veľmi sa ho žena snažila ubezpečiť, že nebola s iným mužom, naďalej odmietal svojho syna. Vo svojom zúfalstve prišla manželka a matka prosiť o pomoc sv. Antona. Svätý hovoril so šľachticom celé hodiny a nakoniec sa mu podarilo, aby uvidel absurditu za svojou žiarlivosťou. Práve vtedy sestra priniesla dieťa. Okamžite sa vrátil jeho starý stav mysle. V tomto bode sa Anton obrátil k dieťaťu a povedal: „V mene Ježiša Krista hovor a povedz kto je tvoj otec!“ Dieťa ukázalo na šľachtica a hlasom staršieho dieťaťa povedalo: „Tam je môj otec!“ S tým sa otec zrútil v slzách a vzal dieťa do náručia. Takto Anton zachránil rodinu a manželstvo pred nástrahami ohovárania a osočovania.

Rozjímanie

V týchto posledných rokoch sa pápež František vyjadroval pri viacerých príležitostiach na tému ohovárania a osočovania. V jednom z jeho slávnych prejavov pápež povedal: „Klebeta môže zabiť, pretože zabíja reputáciu osoby. Je to hrozný stav… na začiatku sa zdá, že je to niečo príjemné a zábavné, ako kúsok cukrovinky. Ale nakoniec naplní srdce horkosťou a otrávi nás.“

Keď v našom prejave v zlom spomíname ostatných, naše škodlivé slová sú všade rozptýlené. Pokračujú v šírení hanby a rozdelenia v mysliach ľudí v dňoch, mesiacoch a dokonca rokoch po tom, čo sme ich vyslovili, keď prechádzajú z jedného príbehu do druhého.

Musíme byť opatrní v našich slovách, aby nezničili ostatných, ich kariéru alebo osobné vzťahy. Pamätajte, že ak hovoríte zle o ľuďoch za ich chrbtom, vaše slová hovoria viac o vás ako o nich.

 

Nezostávaj v hneve..

Tento zázrak sa odohral v meste Toskánsko. Žil tam rytier, ktorý bol skvelým vodcom pre svoju šľachtu a jeho bohatstvo bolo nesmierne, ale on sa ľahko dal naviesť na cestu výbuchov hnevu. Jedného dňa mu jeho manželka, ctnostná dáma, na niečo pravdepodobne tvrdo oponovala a on bol prekonaný zlosťou. Bil ju, sršal nadávkami, kopal ju; ťahal ju za vlasy po celom dome a nakoniec ju bodol nožom a nechal ju na mieste zomierať. Služobníci a rodinní príslušníci zdvihli ženu a jemne ju položili na posteľ. Medzičasom rytier začal ľutovať svoje zvieracie správanie a bežal za sv. Antonom, ktorý v tom čase žil v meste. Muž horlivo prosil sv. Antona, aby prišiel a pomohol jeho úbohej manželke. Svätý sa ponáhľal do domu spolu s manželom; pokľakol si a požiadal Boha, aby dal umierajúcej žene život a zdravie. Keď sa nad ňou Anton pomodlil, žena sa celkom zdravá postavila.

Rozjímanie

Zázrak nás pozýva, aby sme sa zamysleli nad postavením žien. Musíme uznať, že žiaľ, stále žijeme v spoločnosti, kde sú ženy diskriminované alebo podceňované výlučne na základe svojho pohlavia. Určite nie je všetko ešte urobené na podporu kultúry, ktorá uznáva rovnosť medzi mužmi a ženami z právneho hľadiska, ale aj v našom každodennom živote.

Samozrejme sa dosiahol pokrok; nežijeme v časoch sv. Antona. Svet je však stále konfrontovaný so starými i novými formami násilia a otroctva zameraného na ženy: obchodovanie s ľuďmi, únos mladých žien, nútené manželstvá, nútené konverzie, nútené potraty, násilie.

 

Kde je tvoj poklad..

Podľa príbehu sa v meste Toskánsko slávil pohreb bohatého muža s veľkou slávou. Anton bol prítomný ako kazateľ a počas kázne vyslovil, že mŕtvy muž si takú česť nezaslúžil, pretože vykorisťoval a utláčal chudobných. „Jeho srdce je v jeho pokladnici“, povedal svätý Anton. Potvrdil slová nášho Pána, „kde je tvoj poklad, tam bude aj tvoje srdce.“

Zatiaľ je všetko dobré; ale príbeh pokračuje a hovorí, že po Antonových slovách bol pozvaný lekár, ktorý otvoril mŕtve telo a nenašiel žiadne srdce! O niečo neskôr, keď rodina otvorila pokladňu mŕtveho muža, našli v nej jeho srdce! V dôsledku toho nebol mŕtvy muž pochovaný v nádhernom mauzóleu, ktoré si pripravil pre seba, ale v jaskyni pri rieke.

Rozjímanie

Prostredníctvom tohto zázraku na nás Anton nalieha, aby sme urobili dve veci. Na jednej strane nás pozýva, aby sme sa oslobodili od myšlienky materializmu, nespravodlivého hromadenia peňazí a vecí; na druhej strane nás vyzýva, aby sme bojovali proti chudobe. Vieme, že nie je ľahké bojovať proti chudobe, ale ak sa odvrátime od modiel sebectva a materializmu, máme šancu. Sebeckosť je kliatbou ľudskej rasy, pretože sebeckí ľudia nie sú schopní milovať druhých, ale zároveň nie sú schopní milovať ani sami seba. Materializmus je organizovaná prázdnota ducha, pretože je logickým výsledkom myšlienky, že nad a mimo tohto sveta nie je už nič iné.

 

Viera matky..

Mladá dievčina v Padove s menom Eurilia nasledovala svoju matku v jednej z jej návštev istej starej dámy. Eurilia však zostala vonku, aby nazbierala konáre a vetvičky na oheň. Po chvíli, na konci návštevy, vyšla matka a našla svoju dcéru plávajúcu na hladine bahnitého rybníka. Nejako Eurilia spadla do vody a utopila sa. Úbohá žena sa brodila k dcére a ťahala jej telo na breh, ale mladé dievča vyzeralo bez života. Chudák matka začala plakať a okolo nej sa zhromaždil malý dav. Jeden z prítomných mužov videl, že dievča je studené a tuhé, a povedal, že je mŕtva. V tomto bode svojej trápenia matka prosila svätého Antona, aby sa modlil ku Kristovi, aby zachránil jej dcéru: „Ó, prosím, svätý Anton, daj mi moju dcéru.“ Krátko po tejto jednoduchej modlitbe každý uvidel, že sa Euriliine pery začali triasť a potom začala vypľúvať vodu, ktorú prehltla. A tak po krátkom čase, vďaka zásluhám sv. Antona sa Eurilia opäť nadýchla, jej telo nadobudlo späť svoju prirodzenú farbu a vrátila sa k životu.

Rozjímanie

To, čo nás v tomto príbehu skutočne zasiahlo, je viera matky Eurilie; je to viera, ktorá nikdy nesklame, ani v prítomnosti smrti. Čo nie je nič prekvapujúce, pretože viera nefunguje v oblasti možného, ​​viera začína tam, kde končí ľudská moc. A v skutočnosti Pán sám v evanjeliu hovorí: „Ak máte vieru tak malú ako horčičné zrnko, môžete tomuto stromu povedať:„ Vytrhni sa aj s koreňmi…, “a bude vás poslúchať“ (Lk 17, 6).

Niektorí ľudia si však myslia, že ak máte dosť viery, život pre vás bude jednoduchá plavba. Viera nás však neochráni pred tvrdými nárazmi života alebo smrti. Čo robí viera? Dáva nám silu a tak nám umožňuje žiť v ťažkom svete bez toho, aby sme sa stratili alebo sa vzdali v zúfalstve. My veriaci zverujeme svoje životy Božej moci, ktorá priviedla Božieho Syna, Ježiša, späť zo smrti do života.

 

Chlieb ako almužna..

Tommy bol 20-mesačný chlapec, ktorý žil so svojimi rodičmi v blízkosti baziliky. Jeho matka ho nechala hrať sa v kuchyni, kde bol na ohni veľký hrniec s vriacou vodou. Malý chlapec si vzal stoličku a začal nahliadať do hrnca. Videl svoj vlastný odraz a chcel sa ho dotknúť, ale v tom padol do vriacej vody. Matka to počula a bola ihneď pri ňom a keď videla Tommyho nohy trčiace z hrnca, bežala, aby ho vytiahla von, ale chlapec už bol mŕtvy. Výkriky úbohej matky zaplavili celé okolie a čoskoro sa v dome zhromaždil dav, vrátane niektorých bratov z baziliky. Žena, ktorá uvidela bratov, pripomenula si nádherné zázraky, ktoré urobil svätý Anton a začala sa hlasne modliť za jeho pomoc, sľubujúc, že daruje toľko chleba chudobným, koľko váži jej syn, ak sa vráti k životu. Kým sa matka stále modlila, jej syn Tommy vstal, akoby z hlbokého spánku.

Rozjímanie

Zázrak malého chlapca, ktorý bol privedený späť do života, dal vzniknúť veľmi milovanej zbožnej praxi dávať chlieb chudobným ako vďačnosť za láskavosť, ktorej sa ľuďom dostalo na príhovor svätého. Chlieb dnes nie je v našej strave taký dôležitý ako v dávnych dobách, no bratia baziliky sv. Antona v Padove povzbudzujú veriacich k účasti na tejto milovanej tradícii tým, že darujú almužnu chudobným. Na tento účel od roku 1898 bratia pomáhaju chudobným, prostredníctvom dobročinnej organizácie: Charita sv. Antona, ktorá podporuje mnohé projekty solidarity v chudobných krajinách. V dnešnom nepokojnom svete tak pokračuje veľká tradícia rozdávania chleba ako almužny. Podobne ako sv. František mal aj Anton túžbu pracovať pre chudobných. Jeho bratia žiadajú aj dnes o jedlo a oblečenie pre chudobných v ich mene.

 

Som hrdý katolík..

Jedného dňa prišiel do Padovy rytier menom Aleardino da Salvaterra. Tento rytier vždy opovrhoval katolíkmi, veriac, že ​​sú nevedomí a dôverčiví. Jedného dňa, keď jedli, mu jeho stúpenci začali s veľkým nadšením rozprávať o mnohých zázrakoch svätého Antona. Ako reakciu na to Aleardino vyprázdnil pohár a povedal: „Ak ten, ktorého považujete za svätého, zabráni tomu, aby sa toto sklo rozbilo, keď dopadne na zem, uverím všetkému, čo mi o ňom poviete.“ Potom hodil pohár na podlahu so všetkou silou a neuveriteľné sa stalo skutočným a sklo sa nerozbilo. Úder bol veľmi silný, no miesto pohára sa zlomili tvrdé dlaždice na ktoré dopadol. Tvárou v tvár tomuto nevysvetliteľnému javu Aleardino uveril a konvertoval

Rozjímanie

Tento zázrak nás privádza k prehlbovaniu našej identity ako katolíkov. Veľký princíp katolicizmu je vtelenie: Boh stvoril človeka: „Slovo sa stalo telom a prebývalo medzi nami.“ Pán sa však naďalej stáva prítomným v priestore a čase prostredníctvom služby Cirkvi. Pán sa aj naďalej stáva telom skrze sviatosti v chlebe a víne, v oleji a v soli, vo vkladaní rúk, v požehnaniach a v rozhrešení od hriechov… V gestách a piesňach liturgie.. V milujúcej starostlivosti o pápeža, biskupov a zasvätených kňazov Cirkvi … V láske k chudobným. Slovami a príkladmi svätých…

 

Zdroj: santantonio.org, Obrázok: Pinterest s úpravou Modlitba.sk

Zdieľať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *