Život Cirkvi vo svete 6/2019

Obsah

Kardináli Müller a Brandmüller za zastavenie homosexuálnych sietí

Nemecko: Katolícke fakulty sa boja o slobodu vedy

Milión dolárov pápežovi za jeho vegánsky pôst!

Kardinál Schönborn o zneužívaní a štruktúrach Cirkvi

Kardinál Müller odmieta požiadavky reformy

Pro-potratovú vojvodkyňu prekvapili pohyby dieťaťa

Trump: Nenarodení sú ‘stvorení na svätý Boží obraz’

USA: Demokrati blokujú zákon proti zabíjaniu detí

Rakúsko: Útok nožom – biskup „hlboko dotknutý“

Proroctvo arcibiskupa F. Sheena o kríze našej doby

Macron ohlasuje konferenciu o kresťanoch v Afrike

Bývalý prefekt: „Pápež nie je veštec“

Pápež chce riešiť aj zneužívanie rehoľníčok

Kardinál Müller o „prenasledovaní kresťanov“ v Európe

USA: Biskup nazýva Nancy Pelosiovú „tzv. katolíčkou“

K odstúpeniu člena Kongregácie pre náuku viery

František – prvý pápež na návšteve Spojených arabských emirátov

Kňazi musia odvážne kázať proti sodomii

Bavorsko: Diecézny finančný škandál

Rakúsko: Biskup v podozrení zo sprenevery

Stretnutie biskupov v Ríme a výzva Marxovi

Rakúsko: Biskupské herézy v oblasti manželstva

Kardinál Marx za zavedenie Sviatku obriezky Pána

Vatikánsky magazín o zneužívaní rehoľníčok

Hlava anglikánov: Nevadí mi konverzia na katolíkov

Venezuela: Polícia nezasiahla pri rušení omše

Kardináli Müller a Brandmüller za zastavenie homosexuálnych sietí

Vatikán, 8.2.2019 (kath.net) 024 534 – Kardinál Gerhard Ludwig Müller a Walter Brandmüller sa vyhláseniami pripojili k akcii hnutia katolíckeho Božieho ľudu „Pro Ecclesia“ s názvom „Oslobodiť Katolícku cirkev od homosexuálnych sietí!“ Hnutie „Pro Ecclesia“ to oznámilo v tlačovom vyhlásení.
Kampaň iniciovaná 16. januára vyzýva predsedov biskupských konferencií, ktorí sa onedlho stretnú vo Vatikáne s pápežom Františkom, aby podnikli potrebné kroky na zastavenie homosexuálnych sietí v Katolíckej cirkvi, ako uviedla agentúra „LifeSiteNews“, ktorá akciu explicitne podporuje.
V petícii ide zvlášť o tie siete, ktoré sa spájajú s krízou zneužívania kňazmi. Petíciu už podpísalo vyše 7500 ľudí.
Kardinál Walter Brandmüller napísal zodpovedným „Pro Ecclesia“: „Prirodzene podporujem vašu iniciatívu! Ježiš sám hovorí: ‚Pravda vás vyslobodí!‘“
Bývalý prefekt Kongregácie pre náuku viery, kardinál Gerhard L. Müller, tiež ubezpečil iniciatívu svojou podporou, lebo „tieto požiadavky sú legitímne“. V interview so šéfredaktorom talianskych novín „La Nuova Bussola Quotidiana“ sa kardinál Müller vyjadril, že kňazi, ktorí zneužívajú mladých a zraniteľných dospelých ako sú seminaristi alebo novici, by mali byť potrestaní. K zneužívaniu seminaristov povedal, že to sa nesmie podceňovať a zdôraznil:
„Je to nesmierny hriech, zločin proti dôstojnosti týchto mužov, ale aj proti rodičom, ktorí svoje deti zverujú kňazstvu, biskupovi, semináru. Biskup, ktorý zlyhá na tejto úrovni, je obrovský škandál. Dokážeme si predstaviť, čo by urobil Ježiš, keby to jeden apoštol urobil s iným učeníkom. Je to absurdné o tom premýšľať.“
K vyjadreniam niektorých nemeckých biskupov, ktorí by rozhodne chceli cnostne žijúcich homosexuálov svätiť na kňazov kardinál Müller povedal:
„Niet nijakej cesty, ktorá môže viesť k legitimizácii homosexuálnych skutkov, či dokonca nezriadených homosexuálnych skutkov.“
Katolícke hnutie Božieho ľudu „Pro Ecclesia“ vzniklo v r. 1989. Hnutie sa charakterizuje nasledovne: „Zjednocuje katolíkov, ktorí svoju vieru chcú žiť a vyznávať tak, ako ju učí Cirkev v nasledovaní Ježiša Krista, vo viere v jeho zjavenie a v jednote s Tradíciou a učiteľským úradom Cirkvi všetkých čias.“ –zg-

Nemecko: Katolícke fakulty sa boja o slobodu vedy

Bonn, 7. 2. 2019 (KAP/KNA) 024 533 – Katolícke fakulty v Nemecku si robia starosti o svoju vedeckú slobodu:
„Apoštolská konštitúcia pápeža Františka zo začiatku r. 2018 Veritatis gaudium o práci cirkevných vysokých škôl a fakúlt naďalej ustanovuje prekonaný obraz na poslušnosť zameranej a vieroučne prísne kontrolovanej teológie. Sloboda vedy platí aj pre teológov a nesmie sa vnímať ako ohrozovanie. Iba tak môžu teologičky a teológovia dnes vierohodne pracovať,“ uvádza sa vo vyhlásení Konferencie katolíckych teologických fakúlt na webovej stránke.
Fakulty kritizujú „reštriktívne úpravy“ udeľovania povolenia učiť pre teológov. Potrebné sú „spoľahlivé právne štruktúry na záväzné a transparentné postupy na riešenie konfliktov“, ktoré vyhovujú štáto-právnym požiadavkám na odôvodňovanie vecí a možnosti preverenia rozhodnutí. Okrem toho na zachovanie individuálnych osobných práv sa musí na úrovni miestnej cirkvi zaviesť zákonná správa.
Fakulty však súčasne vítajú pápežov dokument. Uvádzajú, že v ňom sa potvrdzuje ich cesta realizovať teológiu v dialógu s inými vedami, inými náboženstvami aj „nábožensky nenadanými“. Medzi týmito úvodnými slovami, ktoré vidia teológiu ako „motor vývoja Cirkvi“ a hlavnou časťou, ktorá spočíva z konkretizovaných noriem existuje však „sotva riešiteľné napätie“, ako kritizujú fakulty.
Katolícka teologická konferencia so sídlom vo Vallendare sa zišla minulý týždeň na pozvanie Univerzity v Bonne v Siegburgu na výročné zhromaždenie. Zaoberala sa pápežovým dokumentom „Veritatis gaudium“. Táto apoštolská konštitúcia potvrdzuje predchádzajúci dokument z r. 1979 a stavia nové priority výskumu a náuky. Má prispôsobiť cirkevné vysoké školy novým reformám vzdelávania podľa procesu v Bologni a zohľadňovať medzinárodné dohody, na ktoré Svätý stolec medzitým pristúpil. –zg-

Milión dolárov pápežovi za vegánsky pôst!

Berlín, 7.2.2019 (kath.net/KAP) 024 532 – Medzinárodná kampaň vyzvala pápeža Františka, aby sa cez Pôstne obdobie postil vegánsky. Uviedli, že tým sa podporí boj proti klimatickým zmenám. Akcia „Million Dollar Vegan“ ponúka za to v prepočte 900 000 eur pre charitatívnu organizáciu, ktorú si pápež zvolí, ako vyhlásili iniciátori kampane v Berlíne v stredu.
„Začíname túto úmyselne odvážnu, ba drzú kampaň, aby sme popredné osobnosti sveta vyburcovali z ich ľahostajnosti,“ povedal vedúci kampane Matthew Glover. „Súčasne sme vďační, že sa pápež František k tejto téme vyjadruje a preto ho prosíme, aby sa počas pôstu stravoval vegánsky a bol príkladom toho, ako každý z nás môže zladiť hodnoty ako súcit a starostlivosť so svojím konaním.“
Kampaň, ktorá sa začína súčasne na piatich kontinentoch, chce upriamiť pozornosť na ničivé účinky priemyselného chovu zvierat. K jej podporovateľom patria vedci aj známe osobnosti ako člen skupiny Beatles Paul McCartney, americký herec Woody Harrelson aj nemecká speváčka Nena.
Pápež František sa v encyklike „Laudato si“ (2015) vyjadril aj k chovu zvierat. Chov úžitkových zvierat má podľa iniciátorov kampane väčšie účinky na otepľovanie zeme ako emisie celého svetového sektora transportu. Je hlavou príčinou klčovania lesov a vymierania druhov a spôsobuje utrpenie miliardám zvierat.
Podľa výpočtov Oxfordskej univerzity ušetrí každý človek, ktorý sa počas 40-dňového pôstu pred Veľkou nocou bude stravovať vegánsky emisie, ktoré zodpovedajú letu z Londýna do Berlína. Ak by sa toho zúčastnil každý človek na svete, zodpovedalo by to ročnému vylučovaniu emisií CO2 celého Nemecka. –zg-

Kardinál Schönborn o zneužívaní a štruktúrach Cirkvi

Viedeň-Mníchov, 7.2.2019 (kath.net/KAP) 024 531 – „Katolícka cirkev má v otázke zneužívania pred sebou ešte veľa práce. Je potrebné ešte viac povedomia u zodpovedných a sú potrebné aj štrukturálne reformy.“ Povedal to kardinál Christoph Schönborn v stredu v televíznej dokumentácii bavorského vysielača BR. Zdôraznil, že v Cirkvi sú štruktúry a systémy, ktoré sú pre zneužívanie priaznivé. Pritom ide najmä o rovnováhu moci, „dynamiku mlčania“ a nezriedka aj o prehnaný obraz kňaza.
V centre dokumentu s názvom „Zneužívanie v Katolíckej cirkvi – žena bojuje za objasnenie“ stálo stretnutie kardinála Schönborna s bývalou rehoľníčkou Doris Wagnerovou. Kardinál sa s Wagnerovou stretol v štúdiách BR na niekoľkohodinový rozhovor.
(Viac o Doris Wagnerovej v správe 024 519 nižšie)
Kardinál sa vyjadril kriticky o „dynamike mlčania“ v Cirkvi a prehnanom obraze kňaza, v ktorom sa kňaz javí ako „posvätný, nedotknuteľný pán farár“ a vyhlásil:
„Keď vládne taký obraz kňaza, je tu prirodzene neustále nebezpečie autoritatívneho správania. Farár všetko určuje. Je tu nebezpečie, že farár si môže dovoliť viac, ako tí druhí. Táto nerovnosť v oblasti moci je pravekým hriechom Cirkvi,“ vyhlásil kardinál.
Okrem toho povedal, že v mladosti sám zažil sexuálny prečin – istý kňaz, ktorého si v zásade veľmi váži, sa pokúsil ho pobozkať na ústa. V knihe „Už nie ja. Pravý príbeh mladej rehoľníčky“ informovala Doris Wagnerová v r. 2014 o zneužívaní v spoločenstve „Das Werk“ (Dielo). Uviedla, že bola ako rehoľníčka duchovne aj sexuálne zneužívaná a obťažovaná. V Cirkvi sa dlho nemohla dovolať reakcie. Bolestné bolo, ako povedala v rozhovore s kardinálom, že jej nikto nechcel veriť.
Kardinál pripustil, že často počul zhadzujúce, alebo ironické poznámky duchovných na adresu rehoľníčok, ktorým sa prisudzovala iba funkcia služby. No to iste nie je model budúcnosti, ako povedal viedenský arcibiskup. Vyjadril presvedčenie, že kríza zneužívania posunie do nového svetla aj otázku úlohy ženy v Cirkvi.
Kardinál Schönborn ďalej pripustil, že v Katolíckej cirkvi v minulosti príliš stála v centre morálna teológia s jej zameranosťou na sexualitu. Iné témy ako sociálna náuka boli naproti tomu v úzadí.
Znova raz varoval aj pred prílišným očakávaním vzhľadom na stretnutie biskupov na tému zneužívania koncom februára vo Vatikáne. Vyjadril ľútosť, že v Cirkvi zo svetového hľadiska nie je ešte spoločné povedomie v tejto otázke: „Nie všetci biskupi a kardináli hodnotia túto tému rovnako. Môžem len dúfať, že sa všetci zúčastnení nechajú vyburcovať aj otriasť a že ozdravovací proces Cirkev naozaj obnoví.“
Doris Wagnerová vyjadrila očakávanie, že sa biskupi v Ríme stretnú aj s obeťami zneužívania a budú ich počúvať. –zg-

Kardinál Müller odmieta požiadavky reformy

Würzburg, 07.02.2019 (KAP/KNA) 024 530 – Kardinál Gerhard Ludwig Müller vidí v nedávnom otvorenom liste prominentných nemeckých katolíkov kardinálovi Marxovi s požiadavkami reforiem v Cirkvi „útok na jednotu Cirkvi“. V príspevku pre katolícky denník z Würzburgu „Die Tagespost“ označil autorov listu ako „klerikálny mužský zväzok“.
Uviedol, že jezuiti Ansgar Wucherpfennig a Klaus Mertes, ako aj frankfurtský dekan Johannes von Eltz, chcú tým predsedu Biskupskej konferencie Nemecka, Reinharda Marxa, angažovať ako „priekopníka a bojovníka“ za svoju obľúbenú agendu na stretnutí o zneužívaní vo Vatikáne.
Podpísaných listu Müller obvinil, že nevyslovujú ani empiricky pociťované, ani logicky správne tvrdenia. Podľa jeho názoru nemožno štúdiu o zneužívaní v cirkvi v Nemecku použiť ani na zrušenie celibátu, či na zavedenie vysviacky žien, ani na odsakralizovanie apoštolského kňazského úradu a ani na jeho zmenu na nábožensko-sociálne povolanie.
„Najväčšie zlyhanie v Nemecku spočíva momentálne v tom, že nám chcú nahovoriť, že náuka apoštolov a Cirkvi je zastaraná a že Cirkev možno zachrániť, keď ju prispôsobíme tomuto svetu,“ uviedol kardinál. „Namiesto toho sa však musíme preskúmať skrze obnovu svojho myslenia, aby sme spoznali, aká je Božia vôľa. –zg-

Pro-potratovú vojvodkyňu prekvapili pohyby dieťaťa

Bristol, 6.2.2019 (LifeSiteNews – Martin M. Barillas) 024 529 – Video ukazuje tehotnú Meghan Markleovú (37), ktorá je za potraty, ako sa usmieva a zatvára oči, zatiaľ čo ju v brušku očividne koplo dieťatko. Video z návštevy vojvodu a vojvodkyne zo Sussexu natočené v divadle Old Vic Theatre v Bristole minulý týždeň ukazuje, ako Meghan prežíva pohyby svojho dieťatka. Bývalá herečka počúvala hercov v divadle, keď sa zrazu strhla a zahľadela sa na bruško a potom sa zoširoka usmiala.
Vojvoda zo Sussexu, princ Harry, je tretím vnukom kráľovnej Alžbety II. S Meghan Markleovou sa oženil 19. mája 2018. Princ Harry (34) a vojvodkyňa Meghan očakávajú dieťa v apríli.
Po návšteve divadla navštívili obaja „One25“ — charitatívne zariadenie pre prostitútky v Bristole a pozreli si kultúrne pamiatky Bristolu. V charitatívnom zariadení Meghan písala posolstvá na banány pri obede, ktoré sa mali rozdeliť prostitútkam po meste. Posolstvá zneli napr.: „Ty si niečo špeciálne“, a „Si odvážna“.
Napriek tomu, že čakala dieťa, vojvodkyňa Meghan bola šťastná, že Írsko schválilo zákon o potrate v r. 2018!
Podľa anglického zákona z r. 1967 vojvodkyňa Meghan by bola mohla usmrtiť svoje dieťa potratom do 24 týždňov, ak dvaja lekári potvrdia, že dieťa by mohlo ohroziť matkino fyzické alebo mentálne zdravie. Neskoré potraty sú v Anglicku a Walese povolené, iba ak dieťa má napr. Downov syndróm.
Americká herečka, ktorá sa stala vojvodkyňou, je výslovná feministka a podporovateľka LGBTQ. Pred svadbou v máji 2018 tiež vyhlásila, že je proti brexitu. –zg-

Trump: Nenarodení sú ‘stvorení na svätý Boží obraz’

Washington, D.C., 5.2.2019 (LifeSiteNews – Calvin Freiburger) 024 528 – Prezident Donald Trump v príhovore v utorok potvrdil právo na život a rázne odsúdil nedávne extrémne pro-potratové zákony v New Yorku a Virgínii.
„Nemôže byť väčší protiklad ku krásnemu obrazu matky s dieťatkom v náručí, ako je dianie, ktoré videl náš národ v týchto dňoch. Zákonodarcovia v New Yorku schválili, aby dieťatko bolo vytrhnuté z tela matky chvíľku pred narodením. Sú to žijúce, cítiace, krásne detičky, ktoré nikdy nedostanú šancu zdieľať svoju lásku a sny so svetom. A je tu prípad guvernéra, ktorý vyhlásil, že by dal popraviť dieťatko ešte aj po narodení!“ …
Trump potom vyzval kongres, aby schválil legislatívu na ochranu nenarodených detí:
„Na obranu dôstojnosti každého človeka žiadam kongres, aby schválil legislatívu zakazujúcu neskorý potrat detí, ktoré cítia bolesť v matkinom tele. Spolupracujme na budovaní kultúry, ktorá si váži a chráni nevinný život. A uistime sa o zásadnej pravde: všetky deti – narodené aj nenarodené – sú stvorené na svätý Boží obraz.“ … –zg-

USA: Demokrati blokujú zákon proti zabíjaniu detí

Washington D.C., 7.2.2019 (LifeSiteNews/jg) 024 527 – Patty Murrayová, demokratická senátorka, svojím hlasom zabránila prijatiu zákona na ochranu detičiek, ktoré prežijú potrat! Návrh zákona podal do senátu Ben Sasse, senátor Republikánskej strany, v polovici januára spolu s 37 senátormi svojej strany. Od neho vyšla iniciatíva na zrýchlenie konanie. Jednohlasné rozhodnutie všetkých 100 amerických senátorov by umožnilo, že senát by mohol už v pondelok hlasovať o zákone „Born Alive Abortion Survivors Protection Act“.
Murrayová povedala, že hovorí v mene skupiny senátorov svojej strany. Vyhlásila, že podľa jej názoru existujúce zákony na ochranu novorodencov sú dostatočné, ako informuje LifeSiteNews.
Iniciatíva Sasseho prichádza iba niekoľko dní po tom, čo Ralph Northam, guvernér Virgínie, musel prijať veľa kritiky za jeho kontroverzné vyjadrenia, že by povolil usmrtiť aj dieťa ešte aj po narodení! Štát New York v januári schválil zákon, ktorý povoľuje potraty až do 9. mesiaca tehotenstva.
Dom reprezentantov schválil zákon o ochrane detí, ktoré prežili potrat už v januári 2018. Stanovuje, že personál v nemocnici sa má o dieťa, ktoré prežije potrat, postarať rovnako, ako o každé iné dieťa, ktoré sa narodí.
Senátor Marco Rubio z Republikánskej strany, sa vyjadril k udalostiam vo Virgínii a New Yorku. Povedal, že právo na život novorodenca by nemalo byť straníckou ani politickou otázkou. Demokratickí senátori, tak ako ich kolegovia vo Virgínii a New Yorku, očividne nemajú problém s tým, že sa verejne zasadzujú za zabíjanie detí,“ vyhlásil senátor Rubio. –zg-

Rakúsko: Útok nožom – biskup „hlboko dotknutý“

Dornbirn, 7.2.2019 (KAP) 024 526 – „Som hlboko dotknutý“ vzhľadom na útok nožom na úradníka sociálneho oddelenia v rakúskom Dornbirne, ako povedal biskup Benno Elbs z Feldkirchu.
„Moje myšlienky sú u príbuzných muža, ktorý bol dnes popoludní usmrtený útokom nožom,“ povedal biskup Elbs. Biskup vyjadril zhrozenie nad tým, že „musel zomrieť muž, ktorý sa zasadzoval práve za slabých našej spoločnosti“.
Úradník bol smrteľne zranený pri útoku nožom v stredu popoludní. O niekoľko minút zatkla polícia 34-ročného podozrivého páchateľa. Išlo o tureckého muža narodeného v rakúskom Vorarlbergu. Pre mnohé kriminálne činy dostal v r. 2009 zákaz zdržiavania sa v krajine. V r. 2010 vycestoval a 7. januára tohto roku požiadal v Rakúsku o azyl. Pri hádke s úradníkom sociálneho oddelenia išlo zrejme o túto jeho žiadosť.
„Teraz musíme dať smútku, bolesti a zdeseniu priestor a čas,“ vyhlásil biskup Benno Elbs. „Bolesť hľadá vysvetlenie. Je na nás vytvoriť priestor, v ktorom sa môže vyjadriť žiaľ. Tam, kde ľudia stoja pevne spolu, môže útecha rásť.“
Boha, či modlitbu biskup nespomenul. … –zg-

Proroctvo arcibiskupa F. Sheena o kríze našej doby

New York City, 6.2.2019 (kath.net/jg) 024 525 – Arcibiskup Fulton Sheen (1895 – 1979) v rozhlasovom príhovore krátko po konci druhej svetovej vojny predvídal krízu Cirkvi a viery, ako píše John Pronechen v príspevku pre National Catholic Register.
Uviedol, že arcibiskup Sheen sa dnes javí ako jeden zo „starých prorokov“ vzhľadom na to, čo už pred 72 rokmi predpovedal.
„Prečo si iba tak málo ľudí uvedomuje vážnosť súčasnej krízy?“ kládol si arcibiskup Sheen otázku 26. januára 1947. „Sčasti preto, lebo ľudia nechcú veriť, že ich vlastná epocha je zlá, lebo by to znamenalo aj to, že sa musia sami obžalovať a v zásade preto, že nemajú nijaké štandardy okrem seba samých, podľa ktorých dokážu posúdiť svoju dobu,“ odpovedal si arcibiskup. „Tie veľké masy bez viery ničivé procesy, ktoré prebiehajú, vôbec nevnímajú.“
Arcibiskup bol presvedčený, že sa nachádzame na konci jednej éry. Končiaca sa epocha je „nenáboženskou érou civilizácie“, ktorá považovala náboženstvo za dodatok k životu, za zbožný prídavok, ktorý veriacich posilňuje v morálke, no ktorý nemá inú sociálnu úlohu ako len núdzovú starostlivosť o obete sociálneho poriadku, kým veda nedosiahne bod, v ktorom už nebudú nijaké obete.
Arcibiskup Sheen charakterizoval novú éru spôsobom, ktorý je z dnešného pohľadu prekvapujúci, ako píše Pronechen. Označil ju ako „náboženskú fázu ľudskej histórie“. Tým nemyslel, že ľudia sa znova obrátia k Bohu, ale že po epoche ľahostajnosti príde vášeň pre to absolútne. Arcibiskup predvídal boj o duše, ktoré sa musia rozhodnúť medzi dvomi absolútnami: medzi Bohom, ktorý sa stal človekom a tým, ktorý sa chcel urobiť Bohom.
Nové náboženstvo antikrista bude „bratstvom bez otcovstva Boha“ a mnohých zvedie. Diabol dostáva v histórii stále znova „dlhú reťaz“, ako píše Pronechen. Cirkev opakovane prežívala veľké piatky, za ktorými však vždy nasledovali aj veľkonočné nedele. Ježiš svojej Cirkvi sľúbil, že pekelné mocnosti ju nepremôžu.
Zlo má na svete svoju úlohu, ako povedal Sheen. Revolúcia, rozklad a chaos ľuďom pripomínajú, že ich myslenie je nesprávne. Morálna pravda sa potvrdzuje ruinami, ktoré vznikajú, keď ju opustíme.
„Chaos našich dní je najsilnejší negatívny argument, ktorý možno kresťanstvu predložiť. Katastrofa ukazuje, že zlo je sebaničivé. Nemôžeme sa od Boha odvrátiť bez toho, aby sme sa sami nepoškodili,“ pripomenul arcibiskup Sheen.
Kríza má ešte aj ďalšiu úlohu. Zabraňuje falošnej identifikácii Cirkvi so svetom. „Keby ste boli zo sveta, svet by miloval, čo je jeho, ale preto, že nie ste zo sveta, že som si vás ja vyvolil zo sveta, svet vás nenávidí“ (Jn 15,19).
Už vtedy arcibiskup spoznal, že priemernosť a kompromisy so svetom tvoria život mnohých kresťanov. Protiklad k svetu by mal byť pre kresťanstvo charakteristický. „My ovplyvňujeme svet menej, ako svet ovplyvňuje nás,“ povedal arcibiskup Sheen.
Protiklad k svetu pociťujú v r. 2018/19 tí, ktorí sa zasadzujú za klasickú rodinu a ochranu života, ako píše Pronechen.
Tak ako starí proroci aj arcibiskup Sheen dáva veriacim odporúčania, ktoré sú dnes rovnako aktuálne ako v r. 1947:
„Kresťania si musia byť vedomí, že kríza nie je dôvodom k zúfalstvu, ale šanca. Bolo to v kríze, keď stratený syn urobil rozhodnutie vrátiť sa k otcovi. Bolo to na kríži, keď lotor po pravej strane dospel k Bohu. Kresťania musia v časoch veľkého pesimizmu nájsť svoj optimizmus v tom, že iba tri dni po Veľkom piatku nasleduje Veľkonočná nedeľa,“ uviedol arcibiskup Sheen.
„Kríž s Ukrižovaným pripomína, že každý kresťan musí nosiť kríž. Východisko z krízy je možné iba duchovnou cestou, pretože jej príčiny sa nachádzajú v dušiach ľudí.“ Arcibiskup Sheen preto pripomínal veriacim modlitbu a prijímanie sviatostí. „Boj našej doby je bojom o dušu. Preto je najdôležitejšou úlohou každého jednotlivca udržiavať svoju dušu v stave posväcujúcej milosti. Ten čas je bližšie ako si myslíte,“ povedal arcibiskup Fulton Sheen. –zg-

Macron ohlasuje konferenciu o kresťanoch v Afrike

Viedeň – Paríž, 6.2.2019 (kath.net/KAP) 024 524 – Paríž bude na jeseň dejiskom medzinárodnej konferencie o situácii kresťanov na Blízkom Východe a severnej Afrike. Oznámil to francúzsky prezident Emmanuel Macron minulý týždeň v Egypte, ako informovala nadácia „Pro Oriente“ v pondelok.
Podobná medzinárodná konferencia sa konala po prvý raz v r. 2015 vo Francúzsku. Neskoršie konferencie sa konali v USA, Španielsku a Belgicku. Macron naznačil, že zmyslom tohoročnej konferencie je „lepšie sprevádzať kresťanov“ na Blízkom Východe.
Macron sa v Egypte stretol aj s koptským pravoslávnym pápežom-patriarchom Tavadrosom II. a pritom ho ubezpečil, že si je vedomý, ako veľmi kopti v ostatných rokoch trpeli „neistotou, terorizmom a útokmi“. „Pluralizmus je podstatnou súčasťou mierovej ofenzívy pre celý blízkovýchodný región,“ povedal Macron.
Na prvej medzinárodnej konferencii o situácii východných kresťanov v septembri 2015 sa zúčastnili zástupcovia 60 štátov, mnohých mimovládnych organizácií aj organizácií OSN. Vtedy teroristi IS rozšírili svoju vládu na veľké oblasti Iraku a Sýrie. Cieľom konferencie bolo stanoviť konkrétne okamžité opatrenia na ochranu kresťanov, jezídov a prívržencov neskorého zoroastrizmu.
Týmito konferenciami sa má jasne ukázať, že ochrana tradičných náboženských spoločenstiev na Blízkom Východe – tradičná starosť Francúzska – nemôže byť vecou iba jedného štátu.
Faraj-Benoit Camurat, predseda mimovládnej organizácie „Fraternite en Iraq“ novinárom povedal, že tieto konferencie od r. 2015 boli veľmi dôležité pre konkrétnu pomoc. Jeho organizácia napríklad pomocou konferencie v Belgicku získala prostriedky na vybudovanie 70 malých podnikov na severu Iraku, najmä na nížine Ninive.
Aj keď boli teroristi IS do veľkej miery porazení, treba pomáhať aj naďalej. Územie treba vyčistiť od mín, pomáhať pri novom budovaní a pri revitalizácii spoločnosti, ako povedal Camurat. –zg-

Bývalý prefekt: „Pápež nie je veštec“

Katolícky farár: „Transsubstanciacia je iba jednou z viacerých možností ako chápať Eucharistiu!“
Kardinál Müller: Medzi kňazmi, biskupmi a dokonca kardinálmi vládne hrubá nevedomosť! Sú služobníkmi Božieho slova, ale nevedia to a nepoznajú náuku!“
Dnes existuje v katolicizme akési zlé svedomie voči vlastnej viere a vždy sa poklonkujeme tým druhým – najprv to bolo Lutherovo jubileum, teraz jubileum sv. Františka. To slúži na to, aby sa Cirkev sprotestantizovala a islamizovala.

Rím, 6.2.2019 (kath.net) 024 523 – Kardinál Gerhard L. Müller varoval, že „učiteľský úrad Cirkvi možno chápať aj spôsobom, ktorý nemá nič do činenia s katolíckou Tradíciou. Pápež nie je veštec.“ V interview pre talianske katolícke internetové noviny „La Nuova Bussola Quotidiana“ vysvetlil:
„Nie všetko, čo pápež povie, sa stane nespornou pravdou. Mnohé je aj súkromným názorom pápeža. Keby pápež dnes povedal, že časti sú viac ako ich suma, zmenili by sme štruktúry matematiky a geometrie a to je absurdné. Alebo keby pápež dnes povedal, že by sme už nemali jesť mäso zvierat, nebolo by nijakému katolíkovi zakázané jesť mäso.“

K stretnutiu o zneužívaní vo Vatikáne povedal: „Prevažnú väčšinu sexuálnych útokov spôsobených kňazmi, tvoria naozaj homosexuálne skutky. Je skutočnosťou, že vyše 80 percent obetí zo zneužívania sú muži a chlapci. Túto realitu treba vziať na vedomie, to sú štatistické údaje, ktoré nemožno popierať. Tí, ktorí túto realitu nechcú vidieť, obviňujú tých, ktorí hovoria pravdu, zo všeobecnej nenávisti voči homosexuálom. No v stvorenstve neexistuje koncepcia homosexuality, je to vynález, ktorý nemá v ľudskej povahe nijaké základy. Homosexuálne tendencie nie sú ontologickou, ale psychologickou skutočnosťou. Niektorí ľudia by chceli namiesto toho urobiť homosexualitu ontologickou danosťou.“
Na otázku o vyjadreniach niektorých nemeckých biskupov, ktorí by chceli cnostne žijúceho homosexuálneho muža rozhodne pripustiť ku kňazstvu kardinál Müller povedal:
„Niet cesty, ktorá môže viesť k schvaľovaniu homosexuálnych skutkov.“ Dodal, že mu mnohí ľudia opísali svoje homosexuálne skúsenosti v mladosti a potom konštatovali, že všetko prekonali a žijú šťastne v manželstve.
„To sú pravé skúsenosti ľudí, ktorých musíme počúvať. Napriek súčasnej ´sexualizovanej kultúre´ musíme brať 6. prikázanie vážne a čistotu chápať ako cnosť, ako postoj, v tom spočíva východisko z tejto katastrofy týkajúcej sa celej spoločnosti. Pritom by sa na Cirkev nemalo hľadieť ako na organizáciu, ktorá udeľuje moc a prestíž, ale ako na Božiu rodinu, ktorá prináša dôveru a vzájomnú zodpovednosť.“

O „ekumenickej omši“ v Miláne
„Je to takmer bohorúhavý čin.“ Tak komentoval kardinál Müller otázku o tzv. „ekumenickej omši“ v Miláne. Tam prečítala Evanjelium evanjelická farárka, potom kázala, počas premenenia stála za kňazom a následne rozdávala Eucharistiu.
Katolícky farár k tomu vysvetlil, že transsubstanciácia je iba jednou z viacerých možností ako chápať Eucharistiu!
Kardinál Müller: „Medzi kňazmi, biskupmi a dokonca kardinálmi vládne hrubá nevedomosť! Sú služobníkmi Božieho slova, ale nevedia to a nepoznajú náuku!“
Bývalý prefekt Kongregácie pre náuku viery ďalej povedal, že veriaci by mali proti liturgickému zneužívaniu verejne protestovať. Veriaci majú na to právo. Majú hovoriť: „Protestujem proti tomuto znesväteniu svätej omše. Prišiel som, aby som slávil katolícku svätú omšu, ale nie, aby som sa zúčastnil na nejakej konštrukcii omši kňazom, ktorý nevie nič o katolíckej viere.“
Kardinál Müller nevidí v tomto prípade milánskej farnosti nijaký ekumenizmus, ale úder pravému ekumenizmu:
„Keď sa v katolíckych farnostiach organizujú kurzy o islamskej viere, tak sa stavím, že naopak nijaký farár nepôjde do mešity, aby tam vysvetlil Nicejský koncil. No, pre nás je urážkou, keď sa hovorí, že Ježiš je iba človek, ale nie Boží Syn. Dnes existuje v katolicizme akési zlé svedomie voči vlastnej viere a vždy sa poklonkujeme tým druhým – najprv to bolo Lutherovo jubileum, teraz jubileum sv. Františka. To slúži na to, aby sa Cirkev sprotestantizovala a islamizovala. To nie je pravý dialóg, niektorí z nás stratili vieru a chceli by sa stať otrokmi druhých, aby boli milovaní.“
Najväčší problém pre Cirkev je v súčasnosti relativizovanie viery, horizontalizácia kresťanstva, ako povedal kardinál Müller a uviedol príklady: „Namiesto vysvetľovania významu manželstva a jeho nerozlučiteľnosti, hľadáme výnimky. Namiesto zdôrazňovania dôstojnosti kňazstva, jeho veľkoleposti, nádhery pravdy sviatostí sa všetko redukuje na príležitosť na vytváranie spoločenstva.“ –zg-

Pápež chce riešiť aj zneužívanie rehoľníčok

Abu Dhabi-Rím, 6.2.2019 (kath.net/KAP) 024 522 – Pápež František pripustil, že v Katolíckej cirkvi existuje aj zneužívanie rehoľníčok kňazmi: „V Cirkvi to existuje aj zo strany kňazov, v niektorých regiónoch o niečo viac ako v iných,“ povedal žurnalistom v utorok pri lete z von Abu Dhabi do Ríma.
„Tento problém nie je všade, ale tu a tam. Boli kňazi aj biskupi, ktorí také niečo robili. A ja si myslím, že sa to ešte aj deje,“ povedal František. Pápež tak reagoval na otázku žurnalistky po novom vydaní mesačnej prílohy vatikánskych novín „L´Osservatore Romano“, ktorá o tejto téme píše.
„To nie je problém, ktorý sa dá zo dňa na deň odstrániť. V minulosti boli už za to duchovní suspendovaní a poslaní preč. Okrem iného rozpustili ženské rehoľné spoločenstvo, kde zneužívanie žien kňazmi dosiahlo isté rozmery. Bolo tam úplné otrokárstvo až po sexuálne otrokárstvo skrze kňazov. Aj zakladateľ rehole sa tým previnil a rehoľným sestrám zobral slobodu.“
V odpovedi pripomenul František aj svojho predchodcu Benedikta XVI.:
„Občas sa hovorí, že pápež Benedikt bol slabý pápež. To nesúhlasí, on je silný muž. On už vo svojej kongregácii začal boj proti zneužívaniu – aj keď so spätnými údermi. Musíme v tom pokračovať a ja chcem pokračovať,“ povedal pápež. Konkrétne opatrenia nespomenul.

Ročná práca na katolícko-moslimskom dokumente
K novému katolícko-moslimskému dokumentu o „ľudskom bratstve František uviedol, že vznikol v ročnej spolupráci Vatikánu a Univerzity Al-Azhar v Káhire. Tím vo Vatikáne a veľký imam Ahmad Mohammad al-Tayyeb na ňom pracovali striedavo.
Predtým, než on a al-Tayyeb v pondelok dokument podpísali v hlavnom meste Spojených arabských emirátov, dal ho preskúmať viacerými oficiálnymi teológmi aj tými z Pápežského domu, ako povedal František. Až potom bol pre neho zrelý na podpis.
„Čo sa týka možných katolíckych výhrad, chcem jasne povedať:
Z katolíckeho hľadiska sa tento dokument neodchyľuje ani o milimeter od Druhého vatikánskeho koncilu. Ja som to v dokumente dokonca niekoľkokrát citoval.“
Historické vyhlásenie z Abu Dhabi je dôležitým krokom vpred smerom k ďalšej realizácii koncilu, ako povedal pápež.
„K jeho islamskému prijatiu nemôžem veľa povedať, ale viem, že dokument bol na Univerzite Al-Azhar a niektorých školách v Káhire integrovaný do učebných plánov.“

Vôľa sprostredkovať vo Venezuele
Na záver sa pápež v rámci „leteckej tlačovej konferencie“ vyjadril aj k prosbe venezuelského prezidenta Maduru o sprostredkovanie:
„Vatikán je naďalej ochotný vo Venezuele sprostredkovať. Madurov list som ešte nečítal. Dozvedel som sa o ňom krátko pred odletom z Ríma v nedeľu, takže sa k tomu zatiaľ neviem vyjadriť.“
„Diplomacia pozostáva z mnohých malých krokov vpred a naspäť,“ dodal František. „Už viacerí politici sa pokúšali pomôcť ukončiť krízu vo Venezuele. Na sprostredkovanie, ktoré je iba jedným z posledných krokov, je však potrebná vôľa na oboch stranách. To treba preveriť. Ak Venezuela potrebuje sprostredkovateľa, Svätý stolec je k tomu pripravený. –zg-

Kardinál Müller o „prenasledovaní kresťanov“ v Európe

Kolín, 5.2.2019 (kath.net) 024 521 – „Aj v Európe existuje subtílna forma prenasledovania kresťanov. Ak sa niekomu vysmievame pre jeho vieru, je to forma útoku na náboženskú slobodu. Mnohí ľudia volajú po tolerancii, no využívajú ju iba ako zbraň proti iným.
Očakávajú toleranciu pre seba, ale nie sú ochotní rešpektovať aj názory iných.“ Vyhlásil to kardinál Gerhard L. Müller v interview pre internetový mládežnícky magazín „f1rstlife“. Bývalý prefekt Kongregácie pre náuku viery to povedal na okraj podujatia nadácie „Kirche in Not“ v Kolíne.
„Veď aj vo vnútri Cirkvi je to tak, že nás kritizujú za to, že sa zastávame katolíckej viery presne takej, aká je. Pritom sa často rozlišuje progresívny a konzervatívny trend. Pojem konzervatívny je však dnes pre mnohých ľudí nadávkou, hoci sa vôbec nehodí na Cirkev. V Cirkvi sa totiž rozlišuje nanajvýš medzi pravoverným – teda prijatím viery takej, ako bola zjavená – alebo jej sfalšovaním. Pravda, ktorú Kristus zjavil, nie je konzervatívna. Kristovo posolstvo nikdy nezostarne,“ vysvetlil kardinál.
Konkrétne prenasledovanie kresťanov prirodzene existuje v islamských krajinách teroristickými skupinami a násilnými opatreniami vlády v stále komunistických krajinách a diktatúrach, ktoré sa cítia byť ohrozovaní v ich absolútnej moci, ako pripomenul kardinál Müller.
„Kresťania sú často systematicky pranierovaní v médiách,“ kritizoval ďalej kardinál a potvrdil tak dojem mnohých praktizujúcich kresťanov. „O Cirkvi a jej kňazoch sa neustále zle hovorí, no zabúda sa na mnohých kňazov, ktorí sú tu pre iných. Toľko kňazov ale aj angažovaných laikov umiera rok čo rok za svoju vieru, tu si chcem položiť otázku: ´Kto vydobyje spravodlivosť pre mučeníkov?´ Mučeníci si zaslúžili, aby ich prinajmenšom pre ich vierohodnosť a nasadenie za ľudí naše médiá ocenili, práve aj tie cirkevné.“
Kardinál okrem toho bránil aj kardinálom Marxom kritizovaný pojem „kresťanský Západ“, ktorý má dlhú tradíciu a začína sa rozpadom západorímskej ríše:
„Ľudí zjednocoval okrem ich viery aj politický postoj. Aj dnes z toho ťažíme naďalej pozitívne idey a vízie. Pokojné spolunažívanie v Európe je idea, ktorá sa zrodila z kresťanskej tradície a presvedčenia.“ –zg-

USA: Biskup nazýva Nancy Pelosiovú „tzv. katolíčkou“

Nancy Pelosiová sa označuje ako verná kresťanka a „mainstreamová katolíčka“ a hovorí: Homosexuálne manželstvo je v súlade s katolíckou náukou.

Washington D.C., 5.2.2019 (kath.net) 024 520 – Nancy Pelosiovú, hovorkyňu domu reprezentantov USA a dlhoročnú špičkovú političku Demokratickej strany USA označil americký biskup Joseph E. Strickland (foto) ako „tak zvanú katolícku političku“. Na Twitteri biskup z Tyleru (štát Texas) napísal k tvrdeniu Pelosiovej z r. 2015, že „homosexuálne ´manželstvo´ je v súlade s katolíckou náukou“:
„Ešte jedna taká takzvaná katolícka politička. Toto vyhlásenie je heretické. Manželstvo, ktoré zodpovedá katolíckej náuke, sa uzatvára medzi mužom a ženou. Basta! …“.
Biskup Strickland pridal link na článok v „LifeSiteNews“ z r. 2015, v ktorom sa Pelosiová v súvislosti s touto otázkou označuje ako „verná kresťanka a mainstreamová katolíčka“.
V ďalšom tweete sa biskup Strickland poďakoval pápežovi Františkovi za jeho jasnú výpoveď, že potrat nie je nijaké ľudské právo. Biskup napísal:
„Ak sa človeku nedovolí narodiť sa, stávajú sa všetky ostatné ľudské práva irelevantnými. Potrat dieťaťa v každej fáze vývoja je VRAŽDA a tým ultimatívnym ZNEUŽÍVANÍM DIEŤAŤA … nie je kresťanské a ešte menej katolícke popierať tieto základné pravdy.“
Radosť poslancov zo schválenia zákona, ktorý v americkom štáte NewYork dovoľuje potrat za istých okolností až do pôrodu, nazval biskup Strickland „scénou z pekla“.
Ďalší biskup Robert Barron, pomocný biskup v Los Angeles, opísal túto scénu ako „škriekanie démonov“. -zg-

K odstúpeniu člena Kongregácie pre náuku viery

Angela Ambrogetti

Vatikán, 5.2.2019 (kath.net/ACI Stampa) 024 519 – „Dňom 28. januára 2019 požiadal páter Hermann Geißler prefekta Kongregácie pre náuku viery o prepustenie zo služby. Prefekt žiadosti vyhovel. Páter Geißler sa k tomuto kroku odhodlal, aby od kongregácie odvrátil ďalšie poškodzovanie jej, ako aj svojej rehole. Potvrdil však, že obvinenia voči nemu sú absolútne nepravdivé. Kladie dôraz na pokračovanie cirkevno-právneho procesu aj občiansko-právnych krokov, aby sa prípad vyšetril a preukázala sa jeho nevina.“
Toto vyhlásenie pochádza od Kongregácie pre náuku viery. Žalobu podala Doris Wagnerová. Táto žena, ktorá obžalovala vysokého úradníka kongregácie, ktorý 25 rokov verne slúži už tretiemu pápežovi, je bývalá rehoľná sestra, ktorá zo svojho života urobila ťaženie proti Cirkvi a svätým kongregáciám. A táto žena hovorí:
„U normálnych katolíkoch sa niečo deje. Študovala som na troch teologických fakultách. U študentov je normálne mať sex pred manželstvom, deti pred svadbou, homosexuálne partnerstvá, antikoncepciu nepovažujú za hriech. O tom sa už nediskutuje. Sexuálna morálka Cirkvi je absurdná. Ale biskupi postoj v týchto otázkach zrejme nezmenia. Tu mám málo nádeje. Problémom je štruktúra Cirkvi. Tú treba zrušiť, ale to pápež očividne nikdy neurobí. Myslím si, že moderný katolicizmus sa ako malá extrémna skupina odštiepi a urobí sa nezávislým.“
Na jeseň pôsobila vo filme „Female Pleasure“ (Ženské potešenie) a začala písať knihy a chodiť na konferencie ako „Voices of Faith“ (Hlasy viery), kde rozpráva svoj príbeh. Vo filme to Doris Wagnerová vyslovuje priamo:
„Cirkev sa stala lúpežníckym brlohom, miestom, odkiaľ sa radšej držme ďaleko. … Všetky náboženstvá sa využívajú na legitimizovanie existujúcich štruktúr moci. … Bez verejného tlaku Cirkev nikdy nič nepodnikne.“
Rôzne noviny najmä „La Croix international“ písali o sexuálnom zneužívaní dvoch kňazov a tu sa vynára meno pátra Geißlera, ktorého Wagnerová obvinila, že po spovedi musela strpieť pokusy o obťažovanie.
Doris Wagner-Reisingerová žije dnes v nemeckom Wiesbadene a spolu s Philippom Reisingerom, „a divinis” suspendovaným kňazom, za ktorého sa vydala a má s ním syna.
Jej príbeh sa začína v r. 2008, keď ako rehoľná sestra mala krátky sexuálny vzťah s pátrom B. V októbri 2011 opustila rehoľu.
Všetko sa mení v r. 2012. Začína vysvetľovať všetko z hľadiska perspektívy zneužívania, násilia, manipulácie a spoznáva súčasného partnera, suspendovaného kňaza. A začína s mediálnou a právnou križiackou výpravou!
V r. 2012 a 2013 kňaza, s ktorým mala v r. 2008 vzťah udala za sexuálne násilie. Ale v Rakúsku aj v Nemecku je výsledok udania jednoznačný – nešlo o násilie, ale o dobrovoľný vzťah.
V rôznych časopisoch a tlači rozpráva svoj príbeh a robí sa rytierkou boja na obranu žien a sestier, ktoré utrpeli zneužívanie.

František – prvý pápež na návšteve Spojených arabských emirátov

Abu Dhabi, 4.2.2019 (RV) 024 518 – Pápež František je na 27. apoštolskej ceste v Spojených arabských emirátoch, kam priletel v nedeľu 3. februára večer. Mottom pápežovej návštevy, ktorá potrvá do utorka 5. februára, sú slová sv. Františka: „Urob ma nástrojom tvojho pokoja“. Svätý Otec František je vôbec prvým pápežom, ktorý vstúpil na zem tejto arabskej krajiny i na pôdu Arabského polostrova. Hlavným cieľom jeho cesty je účasť na medzináboženskom stretnutí o ľudskom bratstve v Abú Zabí.

Viac na: https://www.vaticannews.va/sk.html

Video – uvítanie pápeža v Abu Dhabi:

http://www.kathtube.com/player.php?id=47373

Kňazi musia odvážne kázať proti sodomii

David Carlin

USA, 4.2.2019 (The Catholic Thing / LifeSiteNews) 024 517 – Ideologickí obhajcovia homosexuality argumentujú, že celý nesúhlas s homosexuálnym správaním vyplýva z „homofóbie“ a že každý prejav proti homosexualite je preto „nenávistným prejavom“. V USA bola v ostatných rokoch táto kampaň proti „homofóbii“ veľmi účinná. Dnes sa už sotva niekto odváži verejne sa vysloviť, že neschvaľuje homosexualitu.
A čo Katolícka cirkev? Mala táto kampaň taký účinok, že umlčala Cirkev a bráni jej pred hlásaním jej pravekej náuky, že homosexuálna sodomia je hriešna?
Ak sú moje informácie spoľahlivé, tak je už vzácny kňaz, ktorý vystúpi na ambonu pri nedeľnej omši a pripomenie farníkom, že homosexuálne správanie je hriešne. V nie mnohých prípadoch je toto mlčanie zo strany kňazov je výsledkom ich nesúhlasu s náukou Cirkvi o tomto predmete. Ale vo väčšine prípadov je to iba vec „diskrétnosti“. Prečo rozrušovať farníkov, keď mnohí nesúhlasia s náukou Cirkvi o homosexualite a nemálo z nich má priateľov, či príbuzných homosexuálov? Veď nebuďme spiacu šelmu.
Okrem toho kňaz si vždy môže povedať, že veď každý pozná náuku Cirkvi. Nemusím im to pripomínať.
To je pravda len do istej miery. Katolícka cirkev je známa svojou „super-prísnou“ etikou o sexe iba medzi manželmi a bez antikoncepcie. Ak to viete, tak viete aj to, že Cirkev odsudzuje homosexuálne správanie. Odhliadnuc od toho, že niektorí ľudia toto naozaj nevedia, treba rozlišovať medzi abstraktnou vierou v niečo a reálnym žitím toho, čo verím.
Napríklad náuka o tom, že antikoncepcia je hriešna. Každý abstraktne vie, čo Cirkev učí, ale nie veľa Američanov si myslí, že to Cirkev skutočne verí! Prečo? Už pol storočia, odkedy pápež Pavol VI. potvrdil tradičnú náuku Cirkvi v Humanae Vitae, farári tému antikoncepcia ignorujú.
Kňaz vie, že mladé páry (ak vôbec má také šťastie, že má mladé páry) určite používajú antikoncepciu, alebo začnú akonáhle majú plánovaný počet detí, a vie, že staršie páry to tiež v minulosti praktizovali. Kázať proti antikoncepcii by bolo upozorňovaním farníkov na bežný hriech vo farnosti. Pre kňaza by to znamenalo pohnevanie si farníkov a stal by sa nepopulárnym. Tak bude radšej mlčať.
Ale toto mlčanie, ak pretrváva roky a desaťročia u jedného farára za druhým, postupne presvedčí priemernú osobu v kostolnej lavici, že Cirkev to nemyslí vážne, keď hovorí, že antikoncepcia je vážny hriech. Cirkev si iste myslí, že je to ľahký hriech, alebo, že to vôbec hriech nie je. …
Niečo podobné sa deje vzhľadom na homosexualitu, nehovoriac o iných prvkoch katolíckej sexuálnej náuky. Možno nijaký kňaz nekáže proti tradičnej katolíckej náuke. Ale málo z nich káže na podporu tejto náuky! Dôsledkom je, že morálne neschvaľovanie homosexuality, ktoré by malo byť v srdciach a mysliach katolíkov, pomaly bledne.
Takže odpoveď na otázku „Má úsilie homosexuálov umlčať kritiku homosexuálneho správania účinky na amerických katolíckych kňazov?“ je definitívne ÁNO.
Úspech tohto umlčiavania Katolíckej cirkvi znamená štyri záväzky pre katolíckych biskupov a kňazov, aby horlivo kázali proti homosexuálnemu správaniu. Toto treba urobiť,
(1) aby katolícka náuka o homosexualite nezmizla;
(2) aby sa jasnými slovami povedalo homosexuálnym ideológom a ich proti-kresťanským spojencom: „Vy nás neumlčíte v tomto, ani v iných kresťanských témach;
(3) aby sa dodala odvaha verným katolíkom, z ktorých mnohí sa obávajú, že Cirkev ide rušiť, alebo zrieďovať túto náuku a aj iné náuky katolíckej viery;
(4) aby sa dodala odvaha nekatolíckym kresťanom, ktorí – nech je ich nesúhlas s Rímom akýkoľvek – hľadia na Katolícku cirkev ako na Skalu kresťanstva.
Katolíci a všetci ostatní, priatelia aj nepriatelia, musia byť ubezpečení, že Katolícka cirkev nekráča cestou dolu po chodníčku vyšliapanom liberálnymi protestantskými cirkvami, teda nechce sa vzdávať jedného prvku kresťanstva za druhým a smerovať tak bližšie a bližšie k ateizmu!

Bavorsko: Diecézny finančný škandál

Požadujú odstúpenie biskupa

Mníchov, 5.2.2019 (KAP/KNA) 024 516 – Po uverejnení správy z interného auditu pre finančný škandál v bavorskej Diecéze Eichstätt, začali ľudia požadovať odstúpenie biskupa Gregora Máriu Hankeho. Cirkevný právnik z Münsteru Thomas Schüller pre noviny „Augsburger Allgemeine“ zo stredy povedal:
„Jedinou mysliteľnou reakciou Hankeho by bolo pre mňa jeho odstúpenie. Musel by povedať: ‚Postaral som sa o vyšetrenie a dobe primerané štruktúry, teraz preberám politickú zodpovednosť za tento finančný škandál.‘ Biskup Hanke až do prevalenia finančného škandálu nechal veci voľne bežať. Vo finančnej správe neboli kontrolné mechanizmy a dómska kapitula peniaze presúvala sem a tam. Hanke bol bezstarostný a je zodpovedný za najväčší finančný škandál katolíckej cirkvi v ostatných 100 rokoch.“
Až potom začal biskup veci vyšetrovať. „Všimol si, že ho podviedli. Do tej miery sa stal Hanke obeťou.“
To že privolal právnikov a dal veci externe nezávisle vyšetriť, je príkladné,“ vyhlásil Schüller. „Ale priekopníkom nie je, iné diecézy to urobili podstatne skôr a lepšie.“ Tento finančný škandál sleduje podľa Schüllera podobný mechanizmus ako škandál zneužívania.
„Duchovní nie sú nikým kontrolovaní a všetko ututlávajú, ak sa niečo dostane na verejnosť. Kým sa táto stará kultúra zmení, potrvá ešte dlho. Zodpovedným za finančný škandál – najmä členom dómskej kapituly – išlo o moc, vplyv, významné postavenie,“ vyhlásil Schüller. …
Štátna prokuratúra v Mníchove od júla 2017 vyšetruje oznámenie biskupa Gregora M. Hankeho proti finančnému riaditeľovi a jeho obchodnému partnerovi kvôli sprenevere, podplácaniu a prijímaniu úplatkov. Ide o možnú stratu až do 47 miliónov eur skrze kredity na projekty nehnuteľností v USA.
Mníchovský právnik Ulrich Wastl však vyhlásil, že vyšetrovanie zavedené biskupom Hankem a jeho reformy ten škandál ešte len odkryli. V správe sa však tiež uvádza, že Hanke mohol už skôr a energickejšie zasiahnuť proti týmto finančným nezrovnalostiam.
Biskup chce s prokuratúrou plne spolupracovať, no pre iné osobné konzekvencie nevidí dôvod. Chce v prvom rade vyčkať rozhodnutie súdu. –zg-

Rakúsko: Biskup v podozrení zo sprenevery

Klagenfurt, 4.2.2019 (kath.net) 024 515 – Rakúska Diecéza Gurk-Klagenfurt podala na seba na finančný úrad oznámenie. Informujú o tom noviny „Salzburger Nachrichten“ (SN) z pondelka. Je tu podozrenie z daňových podvodov pri veľkom finančnom dare v súvislosti s obchodom s nehnuteľnosťami, ktorý urobila diecéza pod vedením bývalého biskupa Aloisa Schwarza pred niekoľkými rokmi.
Hansjörg Bacher, hovorca štátnej prokuratúry v Grazi vyhlásil, že finančný úrad musí túto záležitosť prešetriť. Ak zistí trestný čin, odovzdá finančný úrad tento prípad štátnej prokuratúre.
Ide o predaj viacerých bytov v krásnom prostredí Pörtschach pri jazere Wörthersee. Diecéza Gurk kúpila tieto byty v r. 2012 za 1,38 milióna eur a krátko na to ich predala ďalej nadácii výrobcu zbraní Gastona Glocka za 1,5 milióna eur. Zaujímavé je, že v tom období, prišiel do diecézy veľký finančný dar 600 000 eur od nadácie Glock na stavbu nového diecézneho múzea v Gurku. Tým mohla diecéza alebo biskup Schwarz predajom bytov ušetriť 25 % z daní a nezákonne si ponechať 150 000 eur.
Podľa novín právnici a daňoví poradcovia diecéze radili, aby sa sama udala. Tým by sa mohol prípad vybaviť doplatením daní.
No štátna prokuratúra vedie už dlhšie vyšetrovanie bývalého diecézneho biskupa Aloisa Schwarza a jeho dlhoročnej dôverníčky Andrey Enzingerovej. Tu ide o podozrenie sprenevery. Po odchode biskupa Schwarza do Diecézy St. Pölten žiadala prokuratúra od terajšieho vedenia Diecézy Gurk-Klagenfurt vyšetrenie hospodárenia diecézy a podanie správy. –zg-

Stretnutie biskupov v Ríme a výzva Marxovi

„Pravá obnova vždy vyrástla z hlbokej poslušnosti posolstvu Evanjelia!“

Frankfurt-Bonn, 4.2.2019 (KNA/kath.net) 024 514 – Pred plánovaným svetovým stretnutím biskupov vo Vatikáne na tému zneužívania v Cirkvi sa prominentní nemeckí katolíci obrátili otvoreným listom s požiadavkami na kardinála Reinharda Marxa. V ňom požadujú „odvážne reformy“. Uverejnili ho noviny „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung“ (FAS). K ôsmym podpísaným patrí o. i. aj jezuita Ansgar Wucherpfennig a Klaus Mertes, ktorý v r. 2010 ako bývalý vedúci berlínskeho Kolégia Canísia zverejnil zneužívanie na škole a vyvolal lavínu nových poznatkov o zneužívaní v Cirkvi a spoločnosti.
V liste všetkým biskupom signatári žiadajú:
„Obmedzujte sa pravým delením moci – čo sa lepšie hodí ku Kristovej pokore a do rámca platných zákonov.“ Požadujú aj „odbúranie nadmerného povyšovania kňazskej vysviacky a kňazského úradu a otvorenie kňazského úradu pre ženy“ a píšu:
„Nechajte na diecéznych kňazov, akú formu života si zvolia, aby mohol celibát znova vierohodne poukazovať na nebeské kráľovstvo.“ Okrem toho žiadajú „nový štart sexuálnej morálky – vrátane chápavého a spravodlivého hodnotenia homosexuality“.
Kardinála Marxa signatári žiadajú, aby ako predseda Biskupskej konferencie Nemecka na stretnutí biskupov vo Vatikáne vo februári prezentoval nemeckú štúdiu biskupov o zneužívaní:
„Zneužívanie v našej cirkvi má aj systematické dôvody. Pokušenie klerikalizmu sleduje klérus ako tieň. Vyhliadky na moc v mužských spoločenstvách priťahujú ľudí z rizikových skupín. Sexuálne tabu blokuje potrebné procesy objasňovania vecí a dozrievania.“
Od r. 2010 nemeckí biskupi s prevenciou a sankciami za zločiny zneužívania dobre postupovali. Podľa novej štúdie vyjadrili zhrozenie a prosili o odpustenie. Slová samotné však nepomôžu ďalej, ako s uvádza. Väčšina katolíkov sa už neuspokojuje s „pred-moderným poriadkom Cirkvi“ . „Už ju len znášajú.“ V súvislosti s tým poukazuje list na počty vystúpení z Cirkvi.
Pre katolícku cirkev prezentovali vedci „Štúdiu o sexuálnom zneužívaní maloletých duchovnými v oblasti Biskupskej konferencie Nemecka“ koncom septembra na jesennom zasadnutí biskupov vo Fulde. V cirkevných aktoch 1946 až 2014 našli vedci poukazy na 3677 obetí sexuálnych útokov a 1670 obvinených kňazov, diakonov a rehoľníkov. Experti hovoria aj o ďalších prípadoch, ktoré nie sú v aktoch.

Pravá obnova vždy vyrastá z hlbokej poslušnosti posolstvu Evanjelia

„Fórum nemeckých katolíkov“ odmietlo požiadavky ôsmych katolíkov, ktoré poslali kardinálovi Marxovi. Tieto požiadavky – „reforma“ celibátu, zmena obrazu kňaza, vysviacka žien – sú podľa Fóra nemeckých katolíkov dlho známe:
„Je to pokus urobiť z prípadov zneužívania nástroj pre vlastné ciele. Tieto požiadavky vyvolávajú pokušenie slová Leona Bloya: občania zhltnú všetko, okrem Boha parafrázovať na teológovia zhltnú všetko okrem slova Ježiš,“ ako píše fórum a pripomína silvestrovskú homíliu biskupa Voderholzera, ktorý zdôraznil:
„História ukázala, že pravá obnova vždy vyrástla z hlbokej poslušnosti posolstvu Evanjelia, z intenzívnejšieho úsilia o dobrú katechézu a o hlásanie viery, ako aj z radikálneho nasledovania Krista.“ -zg-

Rakúsko: Biskupské herézy v oblasti manželstva

Bettina Rahmová, Salzburská diecéza

Innsbruck, 4.2.2019 (kath.net) 024 513 – To, čoho sa mnohí po zverejnení pápežskej encykliky „Amoris laetitia“ obávali, sa teraz v rakúskej Innsbruckej diecéze stalo realitou. Diecézny biskup Hermann Glettler vykročil v pastorácii cestou, na konci ktorej stojí výslovne pripustenie znovu zosobášených rozvedených ku svätému prijímaniu. Namiesto toho, aby manželom v kríze ponúkal konkrétnu pomoc, alebo mužov a ženy po stroskotaní manželstva posilňoval vo vernosti sľúbenej pri sobáši, „tešia sa“ – ako sa uvádza v oznámení o začiatku seminárov pre túto skupinu ľudí – že „ľudia po skúsenosti zlyhania manželstva životu znova dôverujú a odvážia sa nadviazať nové vzťahy“. To sa deje s rešpektovaním slobody párov a v snahe podporovať „cestu smerom k dobrým rozhodnutiam“.
Môžeme sa preto pýtať, či rozhodnutie, ktoré celkom očividne protirečí biblickej náuke, ako aj tradícii Cirkvi, môže byť vôbec dobrým rozhodnutím. Tí, ktorí majú záujem o semináre, vyjadrili už želanie zaviesť slávenie požehnania pre nové partnerstvá. Požehnanie pochádza z „bene-dicere“ a znamená „schváliť ako dobré“. Možno nové partnerstvá napriek existujúcemu manželstvu, možno cudzoložstvo schvaľovať?
Plánujú sa stretnutia pre páry v druhom manželstve, v ktorých by mali spracovať problémy z prvého manželstva a na konci majú dospieť k rozhodnutiu vo svedomí, či chcú prijímať Eucharistiu! Tento prístup pripomína správanie sa rakúskych biskupov po vydaní encykliky „Humanae Vitae“, keď vo „Vyhlásení z Maria Trostu“ apelovali na svedomie manželov v otázke antikoncepcie! Kam to viedlo, ľahko možno vidieť. Katolíci pochopili vyhlásenie ako slobodnú voľbu antikoncepcie. To, že odvtedy výrazne poklesla pôrodnosť, že sa kostoly stále viac vyprázdňujú a ľudia už nepočúvajú Cirkev ani v iných morálno-teologických otázkach, môže vidieť každý. Ale súvislosti vidí iba ten, kto chce.
Biskup Glettler sa očividne z tejto skúsenosti nepoučil. Je už bežnou praxou, že znovu zosobášení rozvedení vo vedomej neposlušnosti cirkevnej náuke, často bez toho, že by boli vôbec poučení o nej a o následkoch pre spásu ich duše – pokojne chodia na sväté prijímanie. Tým sa vynucuje intímne spojenie s Kristom, bez toho, že by to vzťah s Bohom narušený ťažkým hriechom dovoľoval. Toto sa bude diať v budúcnosti v Innsbruckej diecéze s povolením biskupa.
Môžeme sa preto pýtať, či svätí ako sv. Ján Krstiteľ, alebo sv. Tomáš Morus, ktorí museli položiť život ako svedkovia nerozlučiteľnosti manželstva, sa mýlili, alebo boli pomýlení fanatici??? Má byť ich obetovanie života vzhľadom na meniacu sa prax a náuku Cirkvi zbytočné? Čo táto prax pomôže opustenému partnerovi alebo deťom? …
Bez zlého svedomia sa podporuje sväté prijímanie týchto ľudí. A oni slepo zotrvávajú v hriechu namiesto toho, aby boli varovaní pred následkami. Stúpnu aj rozvody katolíkov, lebo tí, ktorí zostali po rozvode verní, sa budú cítiť hlúpo. …
Napriek otrasu z plánov biskupa neprichádza tento vývoj prekvapivo, ale je to následok zlyhania biskupov. Štúdie dokazujú, že je jednoznačná súvislosť medzi antikoncepciou a rozvodom, či lepšie, že Cirkvou odporúčaný život s prirodzenou reguláciou počatia rozvodom predchádza. A tak možno biskupom pripísať spoluvinu na vysokom počte rozvodov. Nedostatočná predmanželská príprava a chýbajúce nasadenie v oblasti sexuálnej výchovy orientovanej na hodnoty, ako aj to, že sa nikto neozve pri útokoch na manželstvo robí k tomu to svoje.
Je na zodpovednosti biskupov, že žijeme v čase, keď už iba málokto vie, čo je vlastne sväté prijímanie a čo kresťanské manželstvo. … Nikto sa neospravedlní za toto zlyhanie – nanajvýš sa ospravedlnia za „arci-konzervatívneho“ dedinského farára, ktorý sa „drzo“ odváži nazvať hriech menom! Pod rúškom falošne chápaného milosrdenstva sa tvária tak, akoby hriech už nebol nijakým hriechom. Predtým sme nazývali tých, čo sa odklonili od náuky Cirkvi heretikmi. Tak ako Mojžišov brat Áaron nedôverujú Bohu, ale myslia si, že sami musia nájsť riešenie pre hundrajúci ľud. Sväté prijímanie pre rozvedených je zlatým teľaťom dnešnej doby.
Najväčšia heréza v oblasti manželstva však spočíva v tom, že naši biskupi – ako žiaľ predpokladám – už sami skutočne neveria, že Boh je tým Tretím v manželskom zväzku, že celoživotné manželstvo je možné, že manželstvá možno zachrániť a uzdraviť, že „láska je trpezlivá a dobrotivá, nevypína sa, nevystatuje sa, nie je nehanebná, nie je sebecká, nerozčuľuje sa, nemyslí na zlé, neteší sa z neprávosti, ale raduje sa z pravdy. Všetko znáša, všetko verí, všetko dúfa, všetko vydrží“ (1 Kor 13, 4-7).

Kardinál Marx za zavedenie Sviatku obriezky Pána

Mníchov, 03.02.2019 (KAP/KNA) 024 512 – Mníchovský kardinál Reinhard Marx vidí požiadavku opätovného zavedenia sviatku „Obriezky Pána“ 1. januára pozitívne. Túto výzvu niektorých teológov prijal s radosťou, ako povedal mníchovský arcibiskup podľa svojej tlačovej kancelárie v sobotu v dóme na sviatok Obetovania Pána.
„Mám pre to veľa pochopenia. Ide o to zvýrazniť to, čo nás spája, povedal predseda Biskupskej konferencie Nemecka vzhľadom na vzťahy kresťanov a židov.
Zavedenie tohto sviatku nedávno navrhol aj viedenský teológ Jan-Heiner Tück. Návrat sviatku 50 rokov po Druhom vatikánskom koncile (1962-1965) a reforme liturgie by bol „demonštratívny akt solidarity so židmi dnes, ktorých by mali podporiť v časoch silnejúceho antisemitizmu aj kresťania a práve oni. Sviatok pripomína skutočnosť, že Ježiš nie je kresťan, ale žid a teda bol obrezaný, ako vyhlásil Tück.
Ku kresťansko-židovskému dialógu kardinál Marx povedal:
„Bok po boku vydávame svedectvo o jednom Bohu a preto je pre budúcnosť potrebná aj táto súdržnosť.“ Zdôraznil tiež „veľkú históriu židovstva, ľudu Izrael: „Je to naša história. Keď to neuznáme, a nepochopíme, čo sa stalo, tak sme nepochopili ani Ježiša a jeho cestu.“
Misie medzi ľuďmi židovskej viery arcibiskup vylúčil, no dodal:
„Existuje dialóg židov a kresťanov o Mesiášovi. To je línia dialógu, ktorú môžeme a musíme podporovať.“ … –zg-

Vatikánsky magazín o zneužívaní rehoľníčok

Vatikán, 02.02.2019 (KAP) 024 511 – Vatikánsky magazín pre ženy novín „L´Osservatore Romano“ – Donne, chiesa, mondo (Ženy, Cirkev, svet), kritizoval vo februárovom vydaní zamlčovanie sexuálneho zneužívania rehoľníčok.
Autorka Lucetta Scaraffia v článku „Senza tatto“ (Bez taktu) uvádza dve správy z 90. rokov o sexuálnom zneužívaní rehoľných sestier.
Správy rehoľných sestier a humanitárnej pracovníčky Maury O’Donohue, ako aj predstavenej Misionárok Panny Márie v Afrike, Marie McDonaldovej, boli podľa autorky „presné udania, založené na fundovanom vyšetrovaní“. „Tieto udania zapadli do mlčania a vieme len veľmi dobre, ako mlčanie skutočne prispieva k tomu dodať istotu násilníkom, ktorí sú si stále istejší, že vyjdú z toho beztrestne,“ ako píše Scaraffia.
Dodáva, že najmä v „inštitúcii Cirkev“ stáročný pohľad na ženu ako na „nebezpečnú a zvodnú“ vedie k tomu, že „takéto násilie, aj keď sa oznámi, sa klasifikuje ako z oboch strán dobrovoľný sexuálny prehrešok“. Názor pápeža Františka, že tu ide o zneužívanie moci, považuje autorka za správny. Zneužívanie moci vzniká z „perverznej interpretácie kňazského úradu“ a je zlom, ktoré František opisuje slovom „klerikalizmus“, ako uvádza Scaraffia a píše:
„Zneužívanie rehoľníčok tak dostáva iný aspekt a môže sa konečne spoznať ako to, čím je – a síce aktom moci, kde dotyk predstavuje porušenie osobnej intímnosti.“
Tento mocenský vzťah medzi kňazmi a rehoľníčkami sťažuje obetiam oznámenie útoku z „odôvodneného strachu“ pred odplatou nielen tým dotknutým ženám, ale aj celej reholi. Tak možno vysvetliť aj dlhé mlčanie obetí.
V r. 2018 podľa autorky však mnohé rehoľníčky využili svoje právo hovoriť a podať oznámenie. „Vedia, že situácia žien aj v Cirkvi sa musí zmeniť,“ píše Scaraffia a napomína, aby sa pri sexuálnom zneužívaní rehoľníčok nemlčalo, inak „sa utláčanie žien v Cirkvi nikdy nezmení“. Okrem toho zdôrazňuje, že so znásilňovaním rehoľníčok ide ruka v ruke aj škandál potratov, či neuznaných detí kňazov. –zg-

Text na:
www.osservatoreromano.va/vaticanresources/pdf_supplement/donne_febbraio_2019.pdf

Hlava anglikánov: Nevadí mi konverzia na katolíkov

Canterbury 1.2.2019 (kath.net/jg) 024 510 – Anglikánsky arcibiskup Justin Welby z Canterbury a duchovná hlava Anglikánskej cirkvi súhlasí, ak veriaci jeho farnosti prestúpia do Katolíckej cirkvi, ako informovali noviny Catholic Herald.
V interview pre magazín The Spectator sa arcibiskupa pýtali, koľko duchovných z Anglikánskej cirkvi sa stalo katolíkmi. Odhady predpokladajú, že až desať percent katolíckych kňazov v Anglicku a Walesu bolo predtým anglikánskymi pastormi.
„Nerobím si z toho ťažkú hlavu,“ odpovedal arcibiskup Welby. „Najmä ak idú ´do Ríma´, ktorý je prameňom inšpirácie,“ ako dodal.
Anglikánsky arcibiskup potom rozprával o maili starého priateľa, ktorý konvertoval do Katolíckej cirkvi. Odpovedal mu, že súhlasí, pokiaľ jeho priateľ bude nasledovať svoje povolanie, pokiaľ bude nasledovať Krista.
Welbyho otvorenosť nie je zameraná iba smerom ku Katolíckej cirkvi: „Musíme byť učeníkmi Ježiša Krista. Mne naozaj nevadí, či je to Cirkev Anglicka, alebo Cirkev Ríma, či pravoslávie alebo turíčna cirkev, či sú to luteráni, alebo baptisti. Všetci sú verní Kristovi učeníci,“ povedal arcibiskup doslova.
Novinár zo Spectatora sa ho spýtal, či má sám sklon konvertovať do Katolíckej cirkvi. „To by vyvolalo trocha rozruch, dokonca aj v dnešných dňoch,“ odpovedal arcibiskup Welby s úsmevom. –zg-

Venezuela: Polícia nezasiahla pri rušení omše

Maracaibo, 1.2.2019 (kath.net/pl) 024 509 – Napätia medzi cirkvou a vládou prezidenta Maduru vo Venezuele sa podľa španielskeho vydania „Vatican News“ zvyšujú. V nedeľu došlo k útoku počas svätej omše vo farnosti v Maracaibe, druhom najväčšom meste Venezuely.
Arcibiskup José Luis Azuaje Ayala, z Maracaiba a predseda Biskupskej konferencie Venezuely (foto), informoval:
„Počas svätej omše vtrhla do kostola skupina asi 20 ľudí a začala veriacich mlátiť, dokonca aj deti. Ukradli mikrofóny. Nevieme, prečo sa rozhodli poškodiť kostolnú budovu, ktorá je dedičstvom farnosti. A nevieme ani, prečo zranili ľudí.“
Arcibiskup ďalej zdôraznil, že si kladie otázku, prečo polícia nezasiahla. Veď polícia bola iba niekoľko metrov od kostola!
Nie je to po prvý raz, že vo Venezuele došlo v ostatnej dobe k takýmto incidentom. Napríklad 24. januára obsadili katedrálu v Maturíne ozbrojené skupiny. –zg-

* * * * * * *

K DUCHU SVÄTÉMU: Pane, zošli svojho Ducha a obnovíš tvárnosť zeme! Pane, obnov svoje prvé Turíce. Ježišu, udeľ všetkým milovaným kňazom dar rozlišovania duchov, obdaruj ich všetkými svojimi darmi, rozmnož ich lásku, urob z nich neohrozených apoštolov a pravých svätých medzi ľuďmi.
Duchu Svätý, Bože lásky, príď ako mocný vietor do našich katedrál, do večeradiel, do najbohatších domov práve tak, ako do najpokornejších príbytkov. Naplň celú Zem svojím svetlom, svojou útechou a svojou láskou! … Príď a povzbuď ľudí v tejto dobe takej plnej úzkostí, osvetli neistú budúcnosť mnohých, upevni tých, ktorí ešte váhajú na Božích cestách.
Duchu svetla, rozptýľ všetky temnoty zeme, uveď blúdiace ovce do Božieho ovčinca, pretrhni oblaky prikrývajúce tvoje tajomné svetlo. … Naplň všetky srdcia svojimi premnohými a vzácnymi darmi, ó božský plod obety Kalvárie, … (Krátené: Marthe Robinová, Turíce 26. mája.1939)

K FATIMSKEJ PANNE MÁRII:
Najsvätejšia Trojica, Otec, Syn a Duch Svätý, s hlbokou úctou sa ti klaniame, Obetujeme ti najsvätejšie Telo, krv, dušu a božstvo nášho Pána Ježiša Krista, prítomného vo svätostánku. Pre jeho nekonečné zásluhy ťa prosíme, odpusť nám všetky hriechy. A nielen nám, ale aj všetkým našim priateľom i nepriateľom.
Pokorne ťa prosíme, odpusť nám všetky urážky, ktorých sa ti denne od nás dostáva. Odpusť nám aj tie, ktorými sme urazili Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, ktoré ťa tak veľmi miluje.
Jej prostredníctvom ti obetujeme naše modlitby, obety a všetky dobré skutky ako náhradu za neprávosti, spáchané proti jej Nepoškvrnenému Srdcu.
Obetujeme ich tiež za našu mládež, jej rodičov a vychovávateľov. Prijmi ich aj za obrátenie hriešnikov, pohanov a našich bratov žijúcich v blude.
Vrúcne ťa prosíme, daj nám svätých kňazov, biskupov a apoštolov. Zveľaďuj a chráň svoje dielo, aby sme jednotne a horlivo pracovali za rozšírení Božieho kráľovstva na zemi. Nech sa vždy stane tvoja svätá vôľa.
Odovzdávame sa ti, obetujeme a zasväcujeme v spojení s Nepoškvrneným Srdcom Panny Márie.
Dopraj nám všetky milosti. Daj, aby sme ťa lepšie poznali a z lásky ti slúžili. Zmiluj sa nad dušami v očistci.
Nakoniec ti vrúcne ďakujeme, za všetko, čím si obdaril našu dušu a naše telo.
Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, buď nám spásou. Kráľovná presvätého ruženca, oroduj za nás. Amen.
(S povolením cirk. vrchnosti Nitra č.1285/46)

Sv. MICHAL ARCHANJEL,
bráň nás v boji, buď nám ochrancom proti zlobe a úkladom diabla. Pokorne prosíme, nech mu Boh ukáže svoju moc. A ty, knieža nebeských zástupov, Božou mocou zažeň do pekla satana a iných zlých duchov, ktorí sa na skazu duší potulujú po svete. Amen. Sláva Otcu …

SLÁVNE KNIEŽA NEBESKÝCH VOJSK, svätý Michal archanjel,
chráň nás v boji a hroznom zápase, ktorý vedieme proti kniežatstvám a mocnostiam, proti vládcom tohto temného sveta a proti zlým duchom.
Príď na pomoc ľuďom, ktorých všemohúci Boh stvoril nesmrteľných na svoj obraz a podobu a ktorých draho vykúpil z moci satana.
Bojuj dnes Pánov boj s légiami svätých anjelov, tak ako si kedysi bojoval proti Luciferovi, vodcovi pyšných duchov a všetkých odbojných anjelov, ktorí boli proti tebe bezmocní a už nebolo pre nich miesta v nebi.
Učiň, aby anjel odpadlík, ktorý sa zmenil na anjela temnosti, a ešte sa stále plazí po zemi, aby nás zničil, bol zvrhnutý do priepasti spolu so svojimi nasledovníkmi. Dnes tento prvý nepriateľ ľudstva a vrah od počiatku znova nadobudol sebadôveru. Prestrojený za anjela sveta chodí so zástupmi skazených duchov, napáda zem a vyhladzuje meno Boha a Krista, plieni, zabíja a posiela do večnej záhuby duše, ktorým bola určená koruna večného života.
Tento skazený had je ako nečistý prúd, ktorý vlieva do ľudí so zvrátenou mysľou a spustnutým srdcom jed svojej zloby, ducha klamstva, bezbožnosti a rúhania a smrteľný dych nečistoty, neresti a ohavnosti. Títo prefíkaní nepriatelia ľudstva zaplavujú blenom a palinou Cirkev, nepoškvrnenú Baránkovu nevestu, a dotýkajú sa jej posvätných pokladov.
Ponáhľaj sa, nepremožiteľné knieža, na pomoc Božiemu ľudu proti vpádom zatratených duchov a dožič mu víťazstvo. Amen.

Nekonečný Bože, ty obdivuhodne určuješ úlohy anjelom i ľuďom. Prosíme ťa, pošli svojich anjelov, ktorí ti ustavične slúžia v nebi, aby nás ochraňovali v pozemskom živote. Skrze nášho Pána Ježiša Krista. Amen.

Zdieľať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *