Lebo na postihnutých deťoch záleží

Modelingová agentúra odmietla chlapca s Downovým syndrómom. Aká bola reakcia jeho matky?

15-mesačný Asher Nash je čisté šťastie. Jeho matka hovorí, že vždy keď vytiahne svoj smartphone, aby urobila fotografie, jej blonďavý chlapček s modrými očami rozhadzuje rukami a na tvári má široký úsmev. On vtedy vie, že bude zábava.

Keď sa Meagen Nash cez leto dopočula, že modelingová agentúra v Atlante hľadá detských modelov pre svoju novú kampaň detského oblečenia, nezaváhala a poslala fotografie svojho syna Ashera. Do modelingovej agentúry poslala fotografie Asherovej tváre. O pár dní neskôr dostala odpoveď, že modelingová agentúra odmietla jej syna do kampane, pretože má genetickú poruchu – Downov syndróm.
Agent z agentúry mi povedal, že „Asherove fotografie ani neboli predložené firme na schválenie,  lebo agentúra Carter, predsa nešpecifikovala, že hľadá dieťa so špeciálnymi potrebami.“

„Moja prvá myšlienka bola: „Nuž, a oni uviedli, že nechcú dieťa so špeciálnymi potrebami?“ Povedala matka.
Meagen hovorí, že agent sa síce ospravedlnil, ale ona začala premýšľať o tom, ako spoločnosť vníma ľudí so špeciálnymi potrebami a ako ona môže pomáhať urobiť zmeny.

Začiatkom tohto mesiaca, Meagen zdieľala fotografie svojho syna na Facebookovej stránke neziskovej organizácie „Changing the face of beauty“, ktorá presadzuje rovnaké zastúpenie osôb so zdravotným postihnutím v reklame. Kontaktovala medzi inými aj dcérsku spoločnosť firmy „Carter – Osh Kosh B’gosh“, Je to značka oblečenia, ktorú jej syn nosí najčastejšie.

„Tento odvážny malý chlapec je pripravený ukázať svetu, čo znamená „Changing the face of beauty!“ „Radi by sme, aby náš syn robil detského modela pre  Osh Kosh B’gosh Carter Babies“. Takto znel náš list pre agentúru.
Skupina detí s Downovým syndrómom zdieľala Asherov príbeh na sociálnych sieťach – a príbeh sa veľmi rýchlo šíril. Meagen povedala, že od narodenia jej syna, má strach, že mu nebudú poskytnuté príležitosti, ktoré si zdravé deti užívajú.  Tak sa odvtedy snaží šíriť povedomie o začleňovaní osôb so zdravotným postihnutím. Meagen povedala, že túži po tom, aby sa jej syn s ďalšími deťmi so špeciálnymi potrebami objavoval častejšie v reklame. Chcem, aby ktokoľvek, kto uvidí fotografie môjho syna, sa nezačal čudovať, iba ​​preto, že vyzerá inak.

Keď bola Meagen v  12 týždni tehotenstva s Asherom, gynekológ jej a jej manžel Davidovi, povedal, že ich dieťa sa narodí s Downovým syndrómom. „Ani na chvíľu sme však neuvažovali o ukončení tehotenstva.“

„Uvedomili sme si, že to dieťa bude trochu iné“ povedala. „Naozaj je trochu iný – ale on je najlepší práve v tom, že je odlišný.“ On je neuveriteľný a úžasný.“

Downov syndróm je genetická porucha, pri ktorej sa deti narodia s extra  chromozómom 21 – ktorý spôsobuje mentálne a telesné postihnutia, ako je napríklad porucha sluchu, zraku alebo problémy so srdcom. Podľa Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb, Downov syndróm je najčastejšou poruchou chromozómov, približne 6000 detí sa s ňou narodí každý rok.

Meagen povedala, že Asher napriek svojmu postihnutiu, nemá žiadne obmedzenia. Dokáže sedieť, loziť, vie už takmer chodiť. Asher ešte nerozpráva, ale vie používať znakovú reč v komunikácii s rodinou.
Nashovci vytvorili stránku na Facebooku, „Asher´s Down Right Perfect“, kde dokumentujú chlapcovu životnú cestu.

„Asher je osobnosť, rovnako ako všetci ostatní“. „Možno má Downov syndróm, ale nemá každý zo znakov typických pre Downov syndróm. Má svoje vlastné fyzické črty, veci, ktoré má i nemá rád, silné a slabé stránky a vlastnosti, ktoré ho robia jedinečným. Downov syndróm je len časť, z toho kým je. Áno, môže potrebovať trochu viac času a pozornosti, aby dosiahol míľniky svojho života, ale nič ho nemôže zastaviť!“

„Naozaj chcem zmeniť  vnímanie sveta.“ „Je pravdou, že spoločnosť sa mení a čoraz viac akceptuje iných ľudí, ale stále máme toľko práce“.

Meagen robí dobrovoľníčku pre  „ Down Syndrome Association od Atlanta and Down Syndrome Diagnostic Network“. Pomáha aj ďalším rodinám, ktoré majú deti s downovým syndrómom.
Chceme, aby všetci videli, že modelom môže byť každé dieťa, ktoré chce, bez ohľadu na to či má alebo nemá postihnutie a že si takto môže splniť svoju predstavu a túžbu, ktorá ho baví.

Po tom ako Asherov príbeh uchvátil sociálne siete, Meagen oslovil marketingový zástupca “Osh Kosh B’gosh“ a pozval ju na stretnutie.

Zástupca firmy povedal, že oceňujú dôležitosť odlišnosti, aby ich reklamy reprezentovali každého zákazníka. Pozvali sme Ashera na fotografovanie našej ďalšej kampane a tešíme sa, že spoznáme lepšie jeho a aj jeho rodinu. Spolu podnikneme kroky, aby sme zvýšili účasť detí s postihnutím v našich reklamných kampaniach. Meagen povedala, že sa stretla s firmou na výrobu detských vecí a bol to veľmi pozitívny zážitok. Firma Osh Kosh B’gosh strávila deň s Asherom a jeho rodinou a vypočuli si ich názor. Oceňujeme, že Meagen Nash, sa snaží o integráciu detí s postihnutím do reklamných spotov a sme jej vďační, že nás na tieto skutočnosti upozornila. Je našim záujmom do budúcnosti, umiestniť do našich kampaní aj deti s postihnutím.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *